Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Laten we in godsnaam hopen dat Fred niet de Bert van Ruud wordt - dwz. degene die voorkomt dat Guus intensief kan helpen de boel op de rails te krijgen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Is er enige indicatie dat Guus betrokken is? En daarmee bedoel ik niet het kopje koffie elke 3-4 maanden?
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Nou ja dat was wel zo aangekondigd he

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/gu ... ~acfa9c46/
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Nee joh, dat ging om 1x per jaar bakkie doen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Zonder formele rol idd, laat Marcel dat maar ff gauw formeel maken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik wil ook wel 1 a 2 keer per jaar een bakkie doen met Ruud.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

RIO wrote: 05 Sep 2022, 09:20
Franciscus wrote: 05 Sep 2022, 09:06

Dat was de wedstrijd van 5 miljoen. Dan hadden we zelfs El Ghazi niet meer gehaald.
Hadden we die 5 miljoen nodig om El Ghazi te halen? Dacht dat we genoeg budget hadden voor een grote aankoop.
:D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Als je gelijk al weer Guusje nodig bent kan je er beter gelijk mee kappen. Goeiendag zeg.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

We hebben geleerd van zowel episode Cocu als van episode Bommel dat je niet van een beginneling kunt verwachten dat die het redt. Gelukkig hebben we één van de meest succesvolle voetbaltrainers TER WERELD tot onze beschikking. Logisch en verstandig dus dat die direct ingeschakeld wordt als we wéér een beginneling voor de groep zetten - sterker nog, vrij absurd dat we Bommel het met Bert lieten doen. Alleen: maak het concreet, zet die rol duidelijker neer.

Kortom: een contract voor Guus graag.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35

Dat Ruud het e.e.a. moet leren qua tactisch inzicht en qua wisselbeleid etc. is begrijpelijk. Dat hij het team nu al (in zo'n belangrijke uitwedstrijd) niet gemotiveerd krijgt, is een kwalijke zaak. Enorm flashback naar de tijd onder Fred Rutten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Jawel, maar het is ook een beetje de verantwoordelijkheid van spelers zelf. Je kan het ook omdraaien namelijk: wie zichzelf niet kan motiveren voor zo'n wedstrijd, die heeft (nog) niks in de top te zoeken. Bovendien was het niet alleen een kwestie van mentaliteit, maar ook van waardeloze tactische keuzes en individuen die gewoon niet goed speelden. Als je het zo bekijkt hadden we ook met grotere cijfers weggestuurd kunnen worden, maar gelukkig deed de keeper nog enigszins z'n werk in de eerste helft. Laten we hopen dat het een soort wake-up call was. Die kun je beter hebben in Enschede - waar met regelmaat punten verspeeld worden - dan in pakweg Volendam of Sittard.

Het moet gewoon beter. Je proeft het chagrijn hier, maar ook in het stadion. Daar moeten we heel snel uit.
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1,471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47

Het moet echt diverse niveautjes beter, het is gewoon jammer dat we nu al diverse jaren in deze situatie zitten en er niet echt licht aan het eind van de tunnel is.
Iedereen ziet dat we stil staan, maar wat zou er nodig zijn om wel weer die stappen te kunnen maken?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Roepen dat het allemaal mentaliteit is is ook een zwaktebod. Natuurlijk kan het af en toe eens voorkomen, maar dan wel individueel gezien. Tegen Twente zag je gewoon dat het hele elftal volledig door de mand viel. Van voor naar achter. Dat had niks met mentaliteit te maken maar met de veldbezetting, de tactiek, de linies die uit elk kwamen te spelen. Het leek werkelijk helemaal nergens op en daar is gewoon de trainer van PSV verantwoordelijk voor.

Persoonlijk ben ik wel klaar met al die bakkies koffies met Guus. Ten eerste niet goed voor zijn bloeddruk maar ten tweede kiezen de beleidsbepalers voor een onervaren trainer en daar koppelen ze dan een meer ervaren staf aan. Als dat niet genoeg is en je weer moet terugvallen op een bakkie koffie met Guus...sorry maar dat is alleen maar een bevestiging dat er gigantisch gefaald wordt. Mooier kan ik het niet maken.

Guus is ondertussen ook alweer 75 jaar en eigenlijk zou Rutten soort van opvolger moeten zijn als je praat over sparringpartner en ervarings deskundige. Ik vind Guus en held hoor en mooi dat hij bij de club betrokken blijft op bepaalde manieren, maar PSV moet eens heel goed gaan nadenken waarom ze steeds moeten terugvallen op de good old Hiddink. Ik heb Ruud hoog zitten, maar ik ben persoonlijk wel zo enorm klaar met dat beleid van PSV dat ik me helaas wat harder moet opstellen omdat ik totaal maar dan ook totaal geen zin heb in weer een jaar excuses en gelul omdat Ruudje nog zoveel moet leren. Er komen 2 godsgruwelijk belangrijke seizoenen aan (incl. de huidige) dat er ook geen tijd is om weer opnieuw te beginnen.

Ruud is aangetrokken als coach, hij vond zichzelf alsnog klaar voor de job. Prima, maar daar horen hoge verwachtingen en eisen bij. Held als voetballer of niet, hij zal moeten presteren. En naast hem gaat de blik richting de beleidsbepalers ook een stuk kritischer zijn. Dat spook wat in en rondom de club hangt moet echt zwm verjaagt worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Elke trainer, ervaren of onervaren, zou gebruik moeten maken van de kans om eens met de benen op de tafel te sparren met iemand als Hiddink. En ook met Guardiola, Klopp en Zidane als dat zou kunnen. Zie dat totaal niet als zwaktebod.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik hoor en zie de teksten van v Nistelrooij en ik zie het voetbal en al die dingen komen amper overeen. Elke keer als het super slecht is en er komt ietwat verbetering in de 2e helft dan wijst hij naar de 2e helft. Maar misschien kunnen we beter focussen op wat er in de eerste helft fout gaat en waarom dat nu al een trend is ipv een incident.

Ruud verliest het vooralsnog tegen Jans en Gio qua tactiek, tegen Monaco eigenlijk ook maarja toen pakte het nog goed uit. Ik ben er niet gerust op wat er met dit elftal gebeurt als de tegenstander ons vast zet. Ballen terug op de keeper die hem blind naar voren schiet is niet de oplossing. De bal snel naar voren met veel risico waardoor je hem ook snel kwijt bent is ook niet de oplossing. Je zou zeggen dat je met bv Teze Ramalho Sangaré en Veerman als centraal blok wel onder de druk uit moet kunnen spelen.

Ik geloof gewoon echt niet dat dit het maximale is wat deze groep kan. Dus Ruud moet snel iets bedenken waardoor spelers hun niveau halen en dat is echt niet enkel harder werken.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

11 Sir Tinus wrote: 05 Sep 2022, 12:40Ik hoor en zie de teksten van v Nistelrooij en ik zie het voetbal en al die dingen komen amper overeen. Elke keer als het super slecht is en er komt ietwat verbetering in de 2e helft dan wijst hij naar de 2e helft. Maar misschien kunnen we beter focussen op wat er in de eerste helft fout gaat en waarom dat nu al een trend is ipv een incident.
Let wel op: Iedereen kan na een wedstrijd publiekelijk exact zeggen waar het op staat, behalve trainers. Die hebben nl. ook te maken met andere belangen - zoals bijv. spelers in bescherming nemen, een sfeer in het team neerzetten/handhaven, je proces niet laten verstoren enz. Je kunt óók weer een mening hebben over wat daar precies voor nodig is, maar het idee dat een trainer altijd meedogenloos publiekelijk de vinger op de wond zou moeten leggen is m.i. niet bepaald een gegeven in het vak. Eerder doe je dat een keer bewust als trainer; als dat volgens jou op dat moment een goed signaal zou zijn, als je wat los wil maken oid, maar dat is dan de strategische keuze van dat specifieke moment.

Wij als supporters klagen na zo'n interviewtje al gauw weer HIJ ZIET HET NIET maar zo hoeft het niet te zijn. Het enige wat we op zo'n moment kunnen concluderen is HIJ ZEGT HET NIET (hier, nu).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ziege maar ook zagge wrote: 05 Sep 2022, 12:47
11 Sir Tinus wrote: 05 Sep 2022, 12:40Ik hoor en zie de teksten van v Nistelrooij en ik zie het voetbal en al die dingen komen amper overeen. Elke keer als het super slecht is en er komt ietwat verbetering in de 2e helft dan wijst hij naar de 2e helft. Maar misschien kunnen we beter focussen op wat er in de eerste helft fout gaat en waarom dat nu al een trend is ipv een incident.
Let wel op: Iedereen kan na een wedstrijd publiekelijk exact zeggen waar het op staat, behalve trainers. Die hebben nl. ook te maken met andere belangen - zoals bijv. spelers in bescherming nemen, een sfeer in het team neerzetten/handhaven, je proces niet laten verstoren enz. Je kunt óók weer een mening hebben over wat daar precies voor nodig is, maar het idee dat een trainer altijd meedogenloos publiekelijk de vinger op de wond zou moeten leggen is m.i. niet bepaald een gegeven in het vak. Eerder doe je dat een keer bewust als trainer; als dat volgens jou op dat moment een goed signaal zou zijn, als je wat los wil maken oid, maar dat is dan de strategische keuze van dat specifieke moment.

Wij als supporters klagen na zo'n interviewtje al gauw weer HIJ ZIET HET NIET maar zo hoeft het niet te zijn. Het enige wat we op zo'n moment kunnen concluderen is HIJ ZEGT HET NIET (hier, nu).
Het ging er mij meer om dat hij aan geeft met de punt naar achteren te willen spelen en dat het de punt naar voren wordt. Dat hij met zijn alle terug wil zakken als dat nodig is maar ik zie de voorste linie vol druk zetten en achterin blijven ze staan of lopen ze terug. Hij zegt geduldig en verzorgd balbezit en we heb en historisch laag balbezit %, raken de bal veel te snel kwijt en hebben in 10 wedstrijden nog geen 5 doelrijpe kansen bij elkaar gevoetbald door verzorgd positiespel en via balbezit opschuiven en de tegenstander daar vast zetten.

Alles wat hij heeft gezegd zie ik niet terug.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

ziege maar ook zagge wrote: 05 Sep 2022, 12:47
11 Sir Tinus wrote: 05 Sep 2022, 12:40Ik hoor en zie de teksten van v Nistelrooij en ik zie het voetbal en al die dingen komen amper overeen. Elke keer als het super slecht is en er komt ietwat verbetering in de 2e helft dan wijst hij naar de 2e helft. Maar misschien kunnen we beter focussen op wat er in de eerste helft fout gaat en waarom dat nu al een trend is ipv een incident.
Let wel op: Iedereen kan na een wedstrijd publiekelijk exact zeggen waar het op staat, behalve trainers. Die hebben nl. ook te maken met andere belangen - zoals bijv. spelers in bescherming nemen, een sfeer in het team neerzetten/handhaven, je proces niet laten verstoren enz. Je kunt óók weer een mening hebben over wat daar precies voor nodig is, maar het idee dat een trainer altijd meedogenloos publiekelijk de vinger op de wond zou moeten leggen is m.i. niet bepaald een gegeven in het vak. Eerder doe je dat een keer bewust als trainer; als dat volgens jou op dat moment een goed signaal zou zijn, als je wat los wil maken oid, maar dat is dan de strategische keuze van dat specifieke moment.

Wij als supporters klagen na zo'n interviewtje al gauw weer HIJ ZIET HET NIET maar zo hoeft het niet te zijn. Het enige wat we op zo'n moment kunnen concluderen is HIJ ZEGT HET NIET (hier, nu).
Plus dat geen enkele trainer bij ieder puntverlies gaat wijzen op zijn eigen tactische tekortkomingen want dan graaft die zijn eigen graf.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 05 Sep 2022, 12:38 Elke trainer, ervaren of onervaren, zou gebruik moeten maken van de kans om eens met de benen op de tafel te sparren met iemand als Hiddink. En ook met Guardiola, Klopp en Zidane als dat zou kunnen. Zie dat totaal niet als zwaktebod.
Dat is wat mij betreft wat anders dan een Hiddink nodig hebben om als beginneling door een bepaalde barrière te komen. Er is verder idd niks mis om als trainer jezelf te blijven ontwikkelen, ook door gesprekken met andere (ervaren) trainers. Maar op dat punt is Ruud nog (lang) niet. We praten nu nog over een heel ander niveau van sparren.
Plus dat geen enkele trainer bij ieder puntverlies gaat wijzen op zijn eigen tactische tekortkomingen want dan graaft die zijn eigen graf.
Ik kan het meer waarderen als trainers ook (deels) gewoon eerlijk en open aangeven wat ze zelf vinden dat ze evt. fout hebben gedaan. Of misschien niet eens fout, maar gewoon een tactiek die er om bepaalde redenen niet uitkwam. Waarom zou je daarmee je eigen graf graven? Dat doe je in mijn ogen 10x meer dan wijzen naar het amateuristische excuus: de mentaliteit van de spelers was kut. Wat mij betreft graaf je juist dan je eigen graf, zeker na zo'n tactisch dramatische wedstrijd als tegen Twente of daarvoor thuis tegen de Rangers waar Ruud er ook niks van bakte. Ik denk zelfs dat spelers je dan veel eerder serieus nemen als trainer. Die horen ook dat de trainer zijn eigen falen ook afschuift op de spelers. Ik zou iig veel meer waardering hebben voor een trainer die ook zijn eigen verantwoordelijkheden pakt, daarmee aan de slag gaat om zo samen weer beter te worden. Uiteindelijk doe je het of moet je het doen als groep. Dus spelers en staf.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

11 Sir Tinus wrote: 05 Sep 2022, 12:54
ziege maar ook zagge wrote: 05 Sep 2022, 12:47

Let wel op: Iedereen kan na een wedstrijd publiekelijk exact zeggen waar het op staat, behalve trainers. Die hebben nl. ook te maken met andere belangen - zoals bijv. spelers in bescherming nemen, een sfeer in het team neerzetten/handhaven, je proces niet laten verstoren enz. Je kunt óók weer een mening hebben over wat daar precies voor nodig is, maar het idee dat een trainer altijd meedogenloos publiekelijk de vinger op de wond zou moeten leggen is m.i. niet bepaald een gegeven in het vak. Eerder doe je dat een keer bewust als trainer; als dat volgens jou op dat moment een goed signaal zou zijn, als je wat los wil maken oid, maar dat is dan de strategische keuze van dat specifieke moment.

Wij als supporters klagen na zo'n interviewtje al gauw weer HIJ ZIET HET NIET maar zo hoeft het niet te zijn. Het enige wat we op zo'n moment kunnen concluderen is HIJ ZEGT HET NIET (hier, nu).
Het ging er mij meer om dat hij aan geeft met de punt naar achteren te willen spelen en dat het de punt naar voren wordt. Dat hij met zijn alle terug wil zakken als dat nodig is maar ik zie de voorste linie vol druk zetten en achterin blijven ze staan of lopen ze terug. Hij zegt geduldig en verzorgd balbezit en we heb en historisch laag balbezit %, raken de bal veel te snel kwijt en hebben in 10 wedstrijden nog geen 5 doelrijpe kansen bij elkaar gevoetbald door verzorgd positiespel en via balbezit opschuiven en de tegenstander daar vast zetten.

Alles wat hij heeft gezegd zie ik niet terug.
Inderdaad, het klopt tactisch gewoon voor geen meter. Ruimtes zijn te groot, verliezen veel en veel te vaak de bal, geen automatismen, zonder bal doet iedereen maar wat. Bij van Bommel was het tegenovergestelde, daar deed iedereen juist exact wat hij wilde en was het super voorspelbaar en zat er te weinig variatie is. Maar dit is toch echt een ander uiterste. Het lijkt er serieus op dat hij gewoon 11 namen neer kalkt en ze de wei in stuurt met een mooi praatje.
11 Sir Tinus wrote: 05 Sep 2022, 12:40 Ik hoor en zie de teksten van v Nistelrooij en ik zie het voetbal en al die dingen komen amper overeen. Elke keer als het super slecht is en er komt ietwat verbetering in de 2e helft dan wijst hij naar de 2e helft. Maar misschien kunnen we beter focussen op wat er in de eerste helft fout gaat en waarom dat nu al een trend is ipv een incident.

Ruud verliest het vooralsnog tegen Jans en Gio qua tactiek, tegen Monaco eigenlijk ook maarja toen pakte het nog goed uit. Ik ben er niet gerust op wat er met dit elftal gebeurt als de tegenstander ons vast zet. Ballen terug op de keeper die hem blind naar voren schiet is niet de oplossing. De bal snel naar voren met veel risico waardoor je hem ook snel kwijt bent is ook niet de oplossing. Je zou zeggen dat je met bv Teze Ramalho Sangaré en Veerman als centraal blok wel onder de druk uit moet kunnen spelen.

Ik geloof gewoon echt niet dat dit het maximale is wat deze groep kan. Dus Ruud moet snel iets bedenken waardoor spelers hun niveau halen en dat is echt niet enkel harder werken.
Klopt hij is nu tactisch al een aantal keer overklast. Dat zegt helaas al iets. Vraag si of hij dat zelf ook inziet. Zo ja is het hopen dat hij de kennis en kunde krijgt aangereikt van PSV om dit te veranderen. Zo niet is het een kansloos verhaal ben ik bang.
Juancho wrote: 05 Sep 2022, 12:19 Roepen dat het allemaal mentaliteit is is ook een zwaktebod. Natuurlijk kan het af en toe eens voorkomen, maar dan wel individueel gezien. Tegen Twente zag je gewoon dat het hele elftal volledig door de mand viel. Van voor naar achter. Dat had niks met mentaliteit te maken maar met de veldbezetting, de tactiek, de linies die uit elk kwamen te spelen. Het leek werkelijk helemaal nergens op en daar is gewoon de trainer van PSV verantwoordelijk voor.

Ruud is aangetrokken als coach, hij vond zichzelf alsnog klaar voor de job. Prima, maar daar horen hoge verwachtingen en eisen bij. Held als voetballer of niet, hij zal moeten presteren. En naast hem gaat de blik richting de beleidsbepalers ook een stuk kritischer zijn. Dat spook wat in en rondom de club hangt moet echt zwm verjaagt worden.
Helemaal mee eens! Het heeft niets met mentaliteit te maken maar met hoe de veldbezetting is, de looplijnen, de tactiek etc. Er klopt helemaal niets van. Ik vind het echt een enorm zwaktebod om het op mentaliteit te gooien. Ik maak me ernstig zorgen omdat hij wel tevreden was over de tweede helft. Waar we ook al geen enkele kans konden creëren. Het is een fantastische gast maar hij moet eerlijk beoordeeld worden als hoofdtrainer van PSV. en tot nu toe is dat ver, ver onder de maat.

Ik denk dat hij een hele goede people manager zou zijn a la Robson. Maar het voetbal is veranderd. En niet een klein beetje. Het is veel en veel complexer geworden, grotere staf, grotere belangen, niveau vd spelers is omhoog gegaan maar ook van de trainers van de tegenpartij. Met een leuk verhaal en een goede motivatiespeech kom je er gewoon niet meer. je moet ook tactisch echt een goed verhaal hebben en daar ook nog eens flexibel in kunnen zijn. Juist dat zie je op geen enkele manier terug bij Ruud. Fred komt uit de middeleeuwen dus daar hoeven we ook niets van te verwachten.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Omdat de pers er bovenop gaat springen, en die nemen dan de gullable supporters mee die met alle winden meedrijven en binnen no time zit iedereen aan zijn stoelpoten te zagen omdat de "spelers niet uitvoeren wat de trainer wil" of dat de trainer steeds verkeerde tactieken verzint of dat de trainer zijn spelers afvalt.

Je kunt wel een keer de hand in eigen boezem steken, maar dan zal het altijd oppervlakkig zijn en nooit in detail. Je ruilt dan gewoon de ene niets zeggende quote in voor een andere.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00

Waarom niet 3-2-3-2 spelen? Met hoever en Mwene als wingbacks en dan Cody & El Ghazi/Til voorop. Versterk je ook direct onze matige defensie.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

TylerDurdn wrote: 05 Sep 2022, 14:07 Waarom niet 3-2-3-2 spelen? Met hoever en Mwene als wingbacks en dan Cody & El Ghazi/Til voorop. Versterk je ook direct onze matige defensie.
Gakpo is geen spits. Dan liever 3-4-3:

-------Teze------Ramalho/Brantwiathe------Obispo------
Mwene---------Sangaré-------Veerman-----------------Max
----------Simons----------------------------------Gakpo-------------
------------------------Ghazi/Vertessen-----------------------------
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus wrote: 05 Sep 2022, 13:29 Omdat de pers er bovenop gaat springen, en die nemen dan de gullable supporters mee die met alle winden meedrijven en binnen no time zit iedereen aan zijn stoelpoten te zagen omdat de "spelers niet uitvoeren wat de trainer wil" of dat de trainer steeds verkeerde tactieken verzint of dat de trainer zijn spelers afvalt.
In vind dat eerlijk gezegd onzin, maar dat komt ook omdat de pers nooit eens diepgaande vragen stellen. Dat oppervlakkige gelul over mentaliteit en arbeid en thats it... dat zit zo diep in die zieke voetbalwereld geworteld. Terwijl het juist de inhoud is wat het zo interessant kan maken.
Je kunt wel een keer de hand in eigen boezem steken, maar dan zal het altijd oppervlakkig zijn en nooit in detail. Je ruilt dan gewoon de ene niets zeggende quote in voor een andere.
Het is dan ook nooit het 1 of het ander he. Altijd een wisselwerking. Kan best zijn dat spelers tegen Twente bijv. niet de taken uitvoerden maar dat dit ook een gevolg kan zijn van een verkeerde tactiek van de trainer waardoor spelers bijv. lopen te zwemmen. Die inhoud kan je als trainer prima, al dan niet wat gedoseerd, netjes en goed uitleggen hoor. Ik alleen maar een teken van sterkte. Maar het geneuzel van Ruudje na afloop van Twente...daar laat hij juist zien dat het een zwakte is en dat baart mij iig erg veel zorgen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00

SKERLA wrote: 05 Sep 2022, 14:10
TylerDurdn wrote: 05 Sep 2022, 14:07 Waarom niet 3-2-3-2 spelen? Met hoever en Mwene als wingbacks en dan Cody & El Ghazi/Til voorop. Versterk je ook direct onze matige defensie.
Gakpo is geen spits. Dan liever 3-4-3:

-------Teze------Ramalho/Brantwiathe------Obispo------
Mwene---------Sangaré-------Veerman-----------------Max
----------Simons----------------------------------Gakpo-------------
------------------------Ghazi/Vertessen-----------------------------
Gakpo zou wel de Bergwijn rol kunnen overnemen zoals hij die heeft bij Oranje en dan spelend om Ghazi/Vertessen heen. Al is good old 3-4-3 ook geen verkeerd systeem.Betwijfel of onze spelers dat kunnen. We hebben nogal wat "domme" krachten in het elftal.
Post Reply