Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Nou Ruud en Fred zullen nu niet bijzonder blij voor de TV zitten
Last edited by koetje on 07 Sep 2022, 19:22, edited 1 time in total.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Ik denk dat ze hopen dat ze achter de tv zitten..
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Ach Rangers hoort helemaal niet op dit podium thuis, het is vooral het falen van heel PSV. Ruud moet zich nu bezig houden met hoe hij hier een winnend team van gaat maken, want dat is tot nu toe niet gelukt. Ajax is niet eens een hele sterke ploeg. Rangers staat net als in Eindhoven op het veld toe te kijken, maar dit keer krijgen ze niks kado. PSV was te zenuwachtig en Ajax is inmiddels gewend aan dit soort potjes. Het is een schande wat we bij PSV zien momenteel.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoop dat ze kijken. Met hun poep in de broek taktiek. Dure les; die gasten kunnen er echt geen ene reet van.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

De boodschap was helder en die was om weer eens CL voetbal te spelen. Het aankoopbeleid was er alleen niet naar. We halen een rechtsback die inmiddels in Jong PSV balt en een aanvallende middenvelder die een ronde eerder meteen op onthutsende wijze door het ijs zakte. Toen ging Ruud schuiven in de opstelling, wat er toe leidde dat er een blok van zeven achterin op het veld kwam te staan en Rangers lekker druk kon zetten, wat ze wel aardig konden (i.t.t. voetballen). Een aaneenschakeling van miskleunen.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Vergeet niet: diegenen mogen de komende window weer hun kunsten vertonen.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

ziege maar ook zagge wrote: 07 Sep 2022, 16:26 Tsja, maar jouw scherpte op het veld bestaat uit de scherpte waarmee je zelf naar de kleedkamer kwam plus wat je trainer daaraan toevoegt vlak voordat je het veld op loopt. Kwam jij met te weinig scherpte binnen dan is het de taak van de coach om dat op te merken en jou alsnog scherp te krijgen - of op de bank te zetten. En vereist de tactiek van de coach intelligentie die zijn spelers niet bezitten dan is dat een slecht gekozen tactiek. Blijken de tekortkomingen pas tijdens de wedstrijd dan kun je zowel spelers als tactiek wisselen.

Verantwoordelijkheden van de coach bij de speler neerleggen, daar geloof ik dus niet zo in.
De trainer moet scherpte toevoegen bij de spelers voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen ? Voor zo een pot tegen de rangers is er echt weinig wat een coach mentaal kan doen. Je spelers zijn mentaal bestand tegen de druk of ze zijn het niet. Hoe stel je je het dan voor dat een coach dan de spelers nog scherper krijgt ? Wat denk ik wel kan is dat wanneer tijdens de wedstrijd de samenhang wegvalt..en de ervaren mensen of mentaal sterkere spelers het zaakje bijéén houden en ervoor zorgen dat je niet door de ondergrens zakt. Denk van Bommel, Cocu, van Ginkel, Luuk, Guardado. In het eerste Schmidt seizoen viel het soms compleet weg...was het complete chaos. Toen was de selectie nog jonger en verdedigend nog minder in balans, zonder sterkhouders.

Iedere tactiek vereist een soortgelijke voetbalintelligentie. Zoveel verschillen die tactieken helemaal niet. Het gaat altijd net om die paar meter ..net om dat stapje naar rechts, om de juiste loopactie op het goede moment. Gaten niet dichtlopen. Weten waar je medespelers staan. Scannen. Communiceren. Buitenspelval goed uitvoeren. Lange hoek afdekken in het blokken. Niet happen als er geen rugdekking is Niet in een dode hoek een bal gaan rondspelen. Etcetc. Veel van deze soort dingen zag je vaak fout gaan de afgelopen seizoenen, vooral verdedigend.Dat heeft mijn inziens weinig met tactiek van doen. Bijv een Boscagli zal falen verdedigend in ieder systeem omdat hij het gewoon niet ziet.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

koetje wrote: 07 Sep 2022, 19:19 Nou Ruud en Fred zullen nu niet bijzonder blij voor de TV zitten
Ik hoop vooral dat ze zich kapot schamen.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 07 Sep 2022, 19:19 Nou Ruud en Fred zullen nu niet bijzonder blij voor de TV zitten
Zoals Elfrink ook al aangaf, er zijn twijfels over de selectie. Als je dan perse voor Ruud als trainer gaat moet je wel zorgen dat hij als beginnend trainer een kampioenswaardige selectie krijgt.

Dat heeft hij momenteel gewoon niet. De achterhoede zal best potentie hebben met Teze en Obispo. Maar is duidelijk niet goed genoeg en te onervaren.
Dan heb je de back posities. Als ik trainer was zou ik eerlijk gezegd ook niet weten wie ik daar neer moest zetten. Mauro Jr geblesseerd, Max speelt al sinds vorig jaar als een krant, Hoever bakt er ook niet veel van, dan heb je eigenlijk alleen Mwene en Teze over als PSV waardige backs op dit moment. Waarvan je Teze al nodig hebt in het centrum.

Luuk de Jong is geblesseerd. Maar topclub PSV heeft geen enkele vervangende spits in de selectie. Ja je kunt noodgedwongen met Gakpo of El Gahzi gaan spelen. Maar dat zijn totaal andere types, en spelen niet op hun best in de spits.

Er is buiten Luuk de Jong ook niemand die het team op sleeptouw neemt. Als de boel instort is er geen echte leider die het spel leest en op het veld de boel kan omzetten.

Ik heb het te doen met Ruud. Hij is er positief ingestapt. Alleen de club zadelt hem wel op met meerdere gaten in de selectie.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Revolinho wrote: 07 Sep 2022, 19:40 Vergeet niet: diegenen mogen de komende window weer hun kunsten vertonen.
Volgend jaar keert Sambo terug. De rechtsback is inde pocket.

Bij PSV mogen altijd van die figuren als Koevermans, Berg, Bruma, Zahavi en Til het komen proberen. Van die braderie-voetballers ooit een blauwe maandag elders boven zichzelf uitstegen maar die ongeschikt zijn voor een hoger niveau. Ze blijven steeds binnenkomen voor veel geld.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

En dat kan niet alleen maar met een paar mensen te maken hebben. Dat heeft simpelweg met het beleid te maken en de absolute wil om de beste club van Nederland te zijn. Die ontbreekt volledig. Niet alleen John moet wieberen, maar vooral iedereen die achter zijn beleid staat.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als ie morgen met Guti begint en Teze rechtsback heeft hij nog niets geleerd van dit prille seizoen.

Ik zeg ga van eigen kracht uit en ga er vol voor. Als het niet loopt kun je altijd nog wat herstelwerkzaamheden doen in de rust.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Revolinho wrote: 07 Sep 2022, 19:27 Ach Rangers hoort helemaal niet op dit podium thuis, het is vooral het falen van heel PSV. Ruud moet zich nu bezig houden met hoe hij hier een winnend team van gaat maken, want dat is tot nu toe niet gelukt. Ajax is niet eens een hele sterke ploeg. Rangers staat net als in Eindhoven op het veld toe te kijken, maar dit keer krijgen ze niks kado. PSV was te zenuwachtig en Ajax is inmiddels gewend aan dit soort potjes. Het is een schande wat we bij PSV zien momenteel.
100% mee eens. Mag wat mij betreft als levensgroot tegeltje op ieder kantoor en iedere kleedkamer komen te hangen tot het is omgedraaid.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 07 Sep 2022, 20:56 Als ie morgen met Guti begint en Teze rechtsback heeft hij nog niets geleerd van dit prille seizoen.
Ik ben benieuwd of er een middenvelder op de plek van Luuk begint morgen.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

PSV had inderdaad te veel ontzag voor Rangers. In die uitwedstrijd zag je al dat ze het onder druk ook niet goed wisten. Die druk is er thuis op de eerste 10 minuten en de laatste fase 1e helft niet geweest.

Het uitvallen van De Jong in de rust is cruciaal geweest. De stress stond er bij een aantal spelers al op en als dan je leider wegvalt wordt het alleen maar erger. PSV mag natuurlijk niet afhankelijk zijn van een speler als De Jong.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

MaartenV wrote: 07 Sep 2022, 19:55De trainer moet scherpte toevoegen bij de spelers voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen ? Voor zo een pot tegen de rangers is er echt weinig wat een coach mentaal kan doen. Je spelers zijn mentaal bestand tegen de druk of ze zijn het niet.
Spelers zijn niet één persoon. Degene die niet voldoende scherp is moet je op de bank zetten. Zijn beide spelers op een positie niet scherp doe dan maar ff een partijtje boksen tussen die twee, kijken wie er wint. Als er spelers op het veld lopen die niet scherp zijn dan is dat JOUW probleem, als coach.

Tegen de Rangers had Ruud de spelers veel agressiever dat veld in moeten jagen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 07 Sep 2022, 11:41 Wat wil Ruud daarmee zeggen? Een beetje een uitspraak als "de bal is rond" sinds dit sinds jaar en dag de situatie bij PSV is.
Je moet ook de vraag kennen denk ik. Je kan roepen dat het nietszeggend is, maar wat was de vraag waarom hij dit zei. Als hier heel direct naar gevraagd wordt (PSV is wel erg jong hè?) moet hij dan zeggen 'geen commentaar'?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

De wond na Rangers was immens en het vertrouwen in onze technische staf klein, maar gisteren is door de neuzen nog wat extra zout in de wond gegooid. Wat was Rangers weer matig. Wat zagen we dat allemaal van tevoren aankomen. En wat schatte Ruud dat verkeerd in met zijn angstige opstelling. Hopelijk durft hij vanavond wel van eigen kracht uit te gaan en het team als team te laten spelen i.p.v. los zand.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2,222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23

Het Kanon wrote: 07 Sep 2022, 20:12 Bij PSV mogen altijd van die figuren als Koevermans, Berg, Bruma, Zahavi en Til het komen proberen. Van die braderie-voetballers ooit een blauwe maandag elders boven zichzelf uitstegen maar die ongeschikt zijn voor een hoger niveau.
:lol:
Ik vind braderie-voetballers wel heel treffend.
Bekend fenomeen inderdaad, ook voor Feyenoord-fans.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 07 Sep 2022, 19:40 Vergeet niet: diegenen mogen de komende window weer hun kunsten vertonen.
Ik hoorde Rik Elfrink laatst in een podcast begrip hebben voor de clubleiding dat moet op elke positie is ingekocht, want ‘je wilt ook geen spelers stapelen.’ Dat is toch wel de wereld opende kop: na Dumfries constateren dat Teze op rechtsback niet voldoet, Mwene halen om erachter te komen dat die Teze er niet uit kan spelen en vervolgens Hoever huren die nog voor het einde van de zomer in Jong PSV belandt.

Vooral geen spelers stapelen nu…
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2,222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23

Siemen wrote: 08 Sep 2022, 07:46 De wond na Rangers was immens en het vertrouwen in onze technische staf klein, maar gisteren is door de neuzen nog wat extra zout in de wond gegooid. Wat was Rangers weer matig. Wat zagen we dat allemaal van tevoren aankomen. En wat schatte Ruud dat verkeerd in met zijn angstige opstelling. Hopelijk durft hij vanavond wel van eigen kracht uit te gaan en het team als team te laten spelen i.p.v. los zand.
Iemand merkte hier ergens op dat Rutten wellicht de angst in Ruuds oor had doorgefluisterd en dat klinkt nog niet eens zo onplausibel...

Of misschien geloof ik deze theorie gewoon wat te graag omdat ik Ruud zo graag wil zien slagen als pro-actieve, doortastende en capabele trainer.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 08 Sep 2022, 07:30
Standbeeld wrote: 07 Sep 2022, 11:41 Wat wil Ruud daarmee zeggen? Een beetje een uitspraak als "de bal is rond" sinds dit sinds jaar en dag de situatie bij PSV is.
Je moet ook de vraag kennen denk ik. Je kan roepen dat het nietszeggend is, maar wat was de vraag waarom hij dit zei. Als hier heel direct naar gevraagd wordt (PSV is wel erg jong hè?) moet hij dan zeggen 'geen commentaar'?
Dan moet de poster duidelijk zijn. Vandaar ook mijn vraag. Ik reageer op zijn post.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Enne Ruud, gaan we vanavond het volgende zien?

Gakpo Xavi Bakayoko
Veerman
Guti Sangaré
Max - Obispo - Ramalho - Teze
Benitez

:tear:
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Aub geen Teze rechtsback, Ramalho centraal en Bakayoko rechtsbuiten. Teze centraal zetten en die andere twee niet opstellen.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Voor mij is nu even de vraag of ons eigen verlies tegen Rangers plus de overwinning en de pers ejaculaties van onze Duivendrechtse vrienden niet ervoor gaan zorgen dat we gaan choken vanavond. Hopelijk weten spelers en staf het tegenovergestelde op te wekken en met het mes tussen de tanden de tegenstander goed te bespelen en met een goede overwinning voor ons naar huis te sturen. 'Gewoon' om te laten zien dat we het heus wèl kunnen! Voetbal is nu eenmaal voor een groot gedeelte psychologie, Hiddink zou het in zijn goede tijd wel hebben geweten. In principe zie ik Ruud in staat om ook zo met een team om te gaan, als trainer is het nu het moment om dat ook te laten zien, tactisch komt er helaas (nog) niet uit wat er uit moet komen. Ben enigszins zenuwachtig daarover maar kom op: doe het! Iets met mannen en kinderen
Post Reply