Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Thijs wrote: 16 Aug 2022, 23:15 Ik vond hem helemaal niet zo sterk eigenlijk. Één fantastische pass, maar verder aan de bal erg matig. Defensief redelijk, maar ook daar niet dusdanig dat hij een basisplek verdient in mijn optiek.
Ik ben het hiermee eens. Hij brengt meer strijdlust, maar ook veel minder voetbal dan Veerman. Veerman is de spelmaker op de controlerende positie. Nu stond ie als loper op 10, omdat Guti erin stond. Volgende week zou ik het wel aandurven met Til.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Hoop dat t nu eindelijk klaar is met Guti als basis 8. Leuk als je een voorsprong moet verdedigen en hij met passie en strijd overal tussen kan vliegen maar daar houd het ook snel op. Sukkeltjesdraf een bal ophalen, als een opa een rondje om de bal en vervolgens de dichtstbijzijnde teamgenoot met een probleem opzadelen omdat het allemaal zolang duurde en zo voorspelbaar is.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Is gewoon niet goed genoeg. Vorig jaar als uitzondering helaas. Prima 12e man voor erbij om te beuken en sleuren. Voetballend te matig en voorspelbaar.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Te laag tempo en inderdaad te voorspelbaar. Leuk als wissel, meer niet.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Als het middenveld compact staat, heb je er wat aan als een verdedigend blok is gewenst, maar kan grotere ruimtes niet bespelen, te lage handelingssnelheid, dekt soms te ver door, focust te veel op de bal alleen. In sommige (delen van) wedstrijden een meerwaarde maar niet als onbetwiste basisspeler.

Had liefst een transfer naar Benfica gemaakt, dat leek er even in te zitten. Niet dat hij daar mee kan maar het was imo beter geweest om (die 7 mln) dan te investeren in een back-up voor Sangaré.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat lul je weer slap ajacied.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

RIO wrote: 25 Aug 2022, 03:21 Wat lul je weer slap ajacied.
Over wie heb je het? Er staat alleen maar waarheid boven je. Guti was, is en zal nooit goed genoeg zijn als basisspeler. Vorig jaar was een leuke uitzondering en het perfecte moment voor verkoop.
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Siemen wrote: 25 Aug 2022, 07:10
RIO wrote: 25 Aug 2022, 03:21 Wat lul je weer slap ajacied.
Over wie heb je het? Er staat alleen maar waarheid boven je. Guti was, is en zal nooit goed genoeg zijn als basisspeler. Vorig jaar was een leuke uitzondering en het perfecte moment voor verkoop.
Guti mist explosiviteit maar was de eerste helft de enige die met het mes tussen de tanden speelde en m.i. ook de beste man van het veld.
Ik zou pislink zijn als ik Guti was en werd gewisseld wetende dat de rest als een stel wijven op het veld staat.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

Siemen wrote: 25 Aug 2022, 07:10
RIO wrote: 25 Aug 2022, 03:21 Wat lul je weer slap ajacied.
Over wie heb je het? Er staat alleen maar waarheid boven je. Guti was, is en zal nooit goed genoeg zijn als basisspeler. Vorig jaar was een leuke uitzondering en het perfecte moment voor verkoop.
Vorig jaar stond er een trainer die matige spelers beter liet spelen dan ze eigenlijk zijn. Al die matige spelers zakken nu door het ijs.
Number 8 On Tour
Bankzitter
Posts: 220
Joined: 04 Nov 2020, 14:55

Guti was niet slecht gister en met name in de 1e helft één van de weinige die echt zijn eigen niveau haalde. Bracht veel strijdlust. Alleen een hele goede Sangaré en een goede Veerman naast hem maakt een groot verschil. Guti is een slot op de deur maar geen voetballer.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

In een wedstrijd waarin je moet voetballen en dus voetballend de betere moet zijn kan je niet met guti beginnen. Is goud waard als je iets moet verdedigen of moet forceren, maar had gister vanaf de bank moeten komen. Sangare Veerman Xavi moet het middenveld worden, zoveel is mij wel duidelijk na gisteren, al had ik al een groot vermoeden.
Tegen echt sterke tegenstanders kan je zeker wel met hem starten
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

B. Dzsudzsak wrote: 25 Aug 2022, 07:13
Siemen wrote: 25 Aug 2022, 07:10

Over wie heb je het? Er staat alleen maar waarheid boven je. Guti was, is en zal nooit goed genoeg zijn als basisspeler. Vorig jaar was een leuke uitzondering en het perfecte moment voor verkoop.
Guti mist explosiviteit maar was de eerste helft de enige die met het mes tussen de tanden speelde en m.i. ook de beste man van het veld.
Ik zou pislink zijn als ik Guti was en werd gewisseld wetende dat de rest als een stel wijven op het veld staat.
Zo hey, jouw vergelijking van Roger met Adolf Hitler is echt belachelijk.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik ben niet zo negatief over Guti, mits je hem goed gebruikt. Maar hij is vanaf nu een stand in voor de controleurs en een speler die je erbij zet als het even moeilijk wordt. Er zijn dit jaar nog 30 wedstrijden waar je hem prima kunt gebruiken.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

DUAYHE OVER PSV-SPELER ÉRICK GUTIÉRREZ:
‘Met Guti is alles begonnen. Ik leerde hem kennen toen hij 16 was. Hij speelde bij Pachuca, maar was te klein en moest bijna weg. We hebben veel gepraat. Hij brak alsnog door. Toen ik van kantoor wisselde, zei hij: ‘ik ga met je mee. Jij bent er altijd voor me geweest’. Dat was voor mijn carrière heel belangrijk. Hij begon goed bij PSV, daarna keken trainers niet naar hem om. Knap dat hij toch mentaal sterk is gebleven en zijn plek heeft heroverd.’
https://www.volkskrant.nl/sport/zaakwaa ... ntent=free
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Had hem graag zien invallen vandaag.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Ik niet, zou van de regen in de drup zijn
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00

Ja precies. En dan, wat was je plan met Guti? Als je iets had willen forceren dan had ik Til of Brantwaith er voorin bij gegooid maar het feit dat ik dit al als opties moet benoemen thuis tegen fucking Bodo is al triest genoeg.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug wrote: 08 Sep 2022, 21:21 Ja precies. En dan, wat was je plan met Guti? Als je iets had willen forceren dan had ik Til of Brantwaith er voorin bij gegooid maar het feit dat ik dit al als opties moet benoemen thuis tegen fucking Bodo is al triest genoeg.
Ligt er ook aan wanneer hij hem had willen zien invallen. Om echt iets te forceren door vol op aanval te gaan had je meer aan Til gehad.
Maar direct na de rust bijvoorbeeld had wellicht voor een betere opbouw van achteruit gezorgd.
Ik vind Ibi en Veerman niet passen samen in wedstrijden waarbij wij met meer druk te maken krijgen. Ik denk dat Schmidt dat vorig jaar ook vond want die stelde ze ook niet samen op als iedereen fit was en Gotze gewoon op het middenveld kon spelen. Maar 1 ding is wel zeker, nu staat het niet goed.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00

Bij rust stonden we achter en dan had je Guti willen brengen?
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug wrote: 08 Sep 2022, 21:28 Bij rust stonden we achter en dan had je Guti willen brengen?
Ja, want de opbouw en bezetting op het veld was niet goed. Met Guti kan je wat hoger staan met deze matige verdediging. Dan sta he dichter bij de goal van tegenstander en dat was denk ik wel goed gekomen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Guti is in alles waar het huidige PSV voor staat: pure middelmaat.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00

JChovanec wrote: 08 Sep 2022, 21:31
Heissenberrug wrote: 08 Sep 2022, 21:28 Bij rust stonden we achter en dan had je Guti willen brengen?
Ja, want de opbouw en bezetting op het veld was niet goed. Met Guti kan je wat hoger staan met deze matige verdediging. Dan sta he dichter bij de goal van tegenstander en dat was denk ik wel goed gekomen.
Wellicht heb ik er te weinig verstand van maar om bij een achterstand een verdedigende middenvelder, zonder veel scorend vermogen, in te brengen ten kostte van een aanvallend ingestelde speler lijkt mij niet wenselijk.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug wrote: 08 Sep 2022, 21:33
JChovanec wrote: 08 Sep 2022, 21:31

Ja, want de opbouw en bezetting op het veld was niet goed. Met Guti kan je wat hoger staan met deze matige verdediging. Dan sta he dichter bij de goal van tegenstander en dat was denk ik wel goed gekomen.
Wellicht heb ik er te weinig verstand van maar om bij een achterstand een verdedigende middenvelder, zonder veel scorend vermogen, in te brengen ten kostte van een aanvallend ingestelde speler lijkt mij niet wenselijk.
Gij het er veul verstand van jonge
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan wrote: 08 Sep 2022, 21:31 Guti is in alles waar het huidige PSV voor staat: pure middelmaat.
Maar met Guti in de basis ging het afgelopen jaar een stuk beter toch? Guti is zeker geen topper maar soms kan 1 mindere speler wel zorgen voor een beter team.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

JChovanec wrote: 08 Sep 2022, 21:35
trouwepsvfan wrote: 08 Sep 2022, 21:31 Guti is in alles waar het huidige PSV voor staat: pure middelmaat.
Maar met Guti in de basis ging het afgelopen jaar een stuk beter toch? Guti is zeker geen topper maar soms kan 1 mindere speler wel zorgen voor een beter team.
Roger haalde niet de beste resultaten maar had wel de kwaliteit om middelmatige spelers beter te maken; Guti en Mauro bijvoorbeeld
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Post Reply