Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Revolinho wrote: 09 Sep 2022, 00:04#Tuchelin
Is die Tuchel niet wat als TD ofzo?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Het vertrouwen is weg. Gewoon klaar. Af. Ervaren trainers in het vervolg. Geen basic fouten meer. Voortborduren op speelstijl Schmidt.
Assy
Vaste waarde in elftal
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2020, 14:39

Ruud, je bent een held, nee een legende, voor mij. Je hebt mij zoveel voetbalplezier gegeven als voetballer, maar wat je elftal nu al 3 wedstrijden (eigenlijk 4, maar Monaco gezwijnd) laat zien gaat richting een zware ondergrens. Ik hoop dat jou en ons allen spoedig het tij kan keren, want het lijkt werkelijk nergens op.

En dan die teksten er bovenop! Pijnlijk.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 08 Sep 2022, 23:44 Van Bommel had Bergwijn, rookie Ihattaren en daar hield het mee op. We hebben nu Simons Benitez Veerman Sangaré en Gakpo. Laat dat even op je inwerken.
In zijn 1e seizoen had Van Bommel oa ook De Jong nog toch?
Peer71
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 27 Apr 2021, 18:25
Clubvoorkeur: PSV

We zijn kampioen in slap zeveren!
Tsjonge Tsjonge Ruudje toch pfff
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 00:05Precies. Deze selectie heeft ontegenzeggelijk mankementen. Maar wat we tegen Rangers, Twente en Bodo zagen kwam niet eens in de buurt van wat je met deze selectie moet kunnen. Het is echt wel goed genoeg om wedstrijden tegen die teams te winnen.
Zo zie ik het ook. Ja: de selectie kent wat hiaten, is niet helemaal in balans en op bepaalde posities ontbreekt ook gewoon kwaliteit. Als je serieuze ambities hebt, dan kun je niet met spelers als Max aankomen. Of Vertessen als tweede spits. Of geen serieus te nemen back-ups voor Gakpo en Madueke. Maar dat neemt niet weg dat je kunt presteren met een opstelling zoals je die vandaag zag. Er mag dan wel een stukje kwaliteit ontbreken, maar alsnog heb je op nagenoeg iedere positie een betere speler ter beschikking dan Bodø. Het gaat mis omdat het tactisch helemaal niet goed staat, omdat spelers niet genoeg energie in de wedstrijd stoppen en omdat ze elkaar in de steek laten. Dat zijn zaken waar je als trainer enige invloed op hebt.

Als ik na Twente-uit teksten hoor dat ze leren en ervan geleerd hebben, dan verwacht ik direct te zien dat dezelfde fouten niet weer worden gemaakt. Ik heb echter een ongeïnspireerd PSV gezien dat met twee passes helemaal kapot kan worden gespeeld. Een PSV waar geen enkele urgentie te bespeuren valt, waar geen tempo wordt gemaakt en waar afwachten het kernwoord lijkt te zijn. Ik zeg het niet gauw, maar als je de door de club gehanteerde prijzen ziet voor ticket(s) in de Europa League en je schotelt je fans dit voetbal voor, dan moet je je als trainer, staf en selectie echt kapot schamen. Dan maakt het ook niet meer uit of je Ruud van Nistelrooij of Jan Lul heet. Totale minachting van een achterban waar heel veel mensen tegenwoordig de financiële hemel en aarde moeten bewegen om er überhaupt weer bij te kunnen zijn. Die teksten over geen kampioen hoeven worden zijn in dat kader nog erger. Ik kan me goed voorstellen dat veel supporters zichzelf voor de gek gehouden voelen. Zó achterlijk zijn mensen namelijk ook niet.

Noem me fatalistisch, pessimistisch of negatief, maar ik zie nu al (9 september!) allerlei tekenen van crisis verschijnen. Het toenemende chagrijn bij supporters. Het gebrek aan inspiratie, progressie en energie. De ENORME afhankelijkheid van Cody Gakpo, die ons zonder goed te spelen alweer in allerlei wedstrijden op de been gehouden heeft, maar wat niet eindeloos goed kan blijven gaan. Het geschuif van allerlei spelers omdat de puzzel op geen enkele manier goed te leggen is. Een trainer die wartaal begint uit te slaan en zich krampachtig vasthoudt aan zinloze, gemaakte lichtpunten zoals progressie t.o.v. een hele slechte oefenduel tegen Arminia Bielefeld. Ja hoor, ik zie ook lichtpuntjes, maar het betreft vrijwel zonder uitzondering zulke kleine dingen die zinloos zijn in het grotere plaatje. Het stemt somber.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Van Nistelrooij is als een klant die misleid is en een miskoop heeft gedaan. Geloofde in de stoere praat en loze beloftes van de clubleiding die hem opzadelde met een slechte verdediging, één volwaardige spits en verder vooral middelmaat. Dat verkoopt ie naar buiten keurig, als een gentleman. Maar hij zal zelf toch ook wel twijfelen aan de spelers die het gewoon keihard in de steek laten?
Last edited by O Goleiro Grande on 09 Sep 2022, 07:51, edited 1 time in total.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja Ruudje weet het ook even niet meer. Dronken gespeeld door nep Duitsers en Vikingen. Laat maar zitten. Van Basten’s bijnaam als trainer was pannenkoek (heel pijnlijk want als spits was ie echt geweldig). Dit doet nog meer pijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

De crisis staat om de hoek, een gelijkspel tegen RKC en of een verlies tegen Feyenoord is gewoon de eerste stap in de crisis als een eerste stap op vakantie in een ietwat koud zwembad.

Het probleem is zo groot, het staat zo slecht, dat het niet in één week te fixen is. Het gaat niet om een linksback of een wisseling van 2 spelers maar het complete team is gewoon zo instabiel dat ze in de 89e minuut helemaal fysiek kapot zijn gespeeld door een underdog team met 53% balbezit.

Als er nog niet genoeg alarmbellen rinkelen, ik luid er alvast nog één want Arne Slot gaat op de tekentafel iets bedenken wat ervoor gaat zorgen dat we tenminste niet winnen. En het gaat niet om die 5 of 6 punten op Ajax of dat we tegen Bodo nog moeten overwinteren over 9 weken maar dat we op het punt staan om in een v Bommel situatie terecht te komen.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

"We moeten geen kampioen worden."

Lekkere ambities hebben we alweer in september. De lat gaat alsmaar lager en lager.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

John: "we willen over Ajax heen"'

Ruud: "we hoeven geen kampioen te worden"

De kiem voor een crisis is al ontstaan..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Los van de vreemde teksten die Ruud bezigde na de wedstrijd (doorgaans een teken dat trainers zich beginnen in te dekken), is Ruud ook inhoudelijk nog duidelijk zoekende.

Natuurlijk heeft hij het grote probleem dat hij wel van speelstijl móet veranderen doordat Luuk geblesseerd is en we geen zelfde type spits in de selectie hebben.

Maar als je het de ene week probeert met Xavi als spits, Bakayoko rechtsbuiten, Til op 10 en Teze rechtsback, om 4 dagen later met Vertessen in de spits, Xavi op 10, Saibari op rechtsbuiten en Mwene als rechtsback aan te komen, dan is dat ook wel een duidelijk teken dat je als coach geen idee hebt. Je wisselt namelijk niet slechts "poppetjes", je krijgt ook een totaal andere speelstijl omdat de ingebrachte "poppetjes" totaal andere kwaliteiten hebben. Je creëert zo natuurlijk nul vastigheid of automatisme, en dat is pijnlijk terug te zien op het veld.

En het ergste is nog: dit kun je Ruud niet verwijten, die is pas 3 maanden hoofdtrainer. Dit is de fout van John (en Marcel), die weer de mist in gaan met het aanstellen van een volledig onervaren trainer.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Ykhim wrote: 09 Sep 2022, 01:07
Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 00:05Precies. Deze selectie heeft ontegenzeggelijk mankementen. Maar wat we tegen Rangers, Twente en Bodo zagen kwam niet eens in de buurt van wat je met deze selectie moet kunnen. Het is echt wel goed genoeg om wedstrijden tegen die teams te winnen.
Zo zie ik het ook. Ja: de selectie kent wat hiaten, is niet helemaal in balans en op bepaalde posities ontbreekt ook gewoon kwaliteit. Als je serieuze ambities hebt, dan kun je niet met spelers als Max aankomen. Of Vertessen als tweede spits. Of geen serieus te nemen back-ups voor Gakpo en Madueke. Maar dat neemt niet weg dat je kunt presteren met een opstelling zoals je die vandaag zag. Er mag dan wel een stukje kwaliteit ontbreken, maar alsnog heb je op nagenoeg iedere positie een betere speler ter beschikking dan Bodø. Het gaat mis omdat het tactisch helemaal niet goed staat, omdat spelers niet genoeg energie in de wedstrijd stoppen en omdat ze elkaar in de steek laten. Dat zijn zaken waar je als trainer enige invloed op hebt.

Als ik na Twente-uit teksten hoor dat ze leren en ervan geleerd hebben, dan verwacht ik direct te zien dat dezelfde fouten niet weer worden gemaakt. Ik heb echter een ongeïnspireerd PSV gezien dat met twee passes helemaal kapot kan worden gespeeld. Een PSV waar geen enkele urgentie te bespeuren valt, waar geen tempo wordt gemaakt en waar afwachten het kernwoord lijkt te zijn. Ik zeg het niet gauw, maar als je de door de club gehanteerde prijzen ziet voor ticket(s) in de Europa League en je schotelt je fans dit voetbal voor, dan moet je je als trainer, staf en selectie echt kapot schamen. Dan maakt het ook niet meer uit of je Ruud van Nistelrooij of Jan Lul heet. Totale minachting van een achterban waar heel veel mensen tegenwoordig de financiële hemel en aarde moeten bewegen om er überhaupt weer bij te kunnen zijn. Die teksten over geen kampioen hoeven worden zijn in dat kader nog erger. Ik kan me goed voorstellen dat veel supporters zichzelf voor de gek gehouden voelen. Zó achterlijk zijn mensen namelijk ook niet.

Noem me fatalistisch, pessimistisch of negatief, maar ik zie nu al (9 september!) allerlei tekenen van crisis verschijnen. Het toenemende chagrijn bij supporters. Het gebrek aan inspiratie, progressie en energie. De ENORME afhankelijkheid van Cody Gakpo, die ons zonder goed te spelen alweer in allerlei wedstrijden op de been gehouden heeft, maar wat niet eindeloos goed kan blijven gaan. Het geschuif van allerlei spelers omdat de puzzel op geen enkele manier goed te leggen is. Een trainer die wartaal begint uit te slaan en zich krampachtig vasthoudt aan zinloze, gemaakte lichtpunten zoals progressie t.o.v. een hele slechte oefenduel tegen Arminia Bielefeld. Ja hoor, ik zie ook lichtpuntjes, maar het betreft vrijwel zonder uitzondering zulke kleine dingen die zinloos zijn in het grotere plaatje. Het stemt somber.
Ik sluit me hier helaas bij aan. Het voetbal doet pijn aan de ogen en dat ligt niet aan de individuen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ykhim wrote: 09 Sep 2022, 01:07
Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 00:05Precies. Deze selectie heeft ontegenzeggelijk mankementen. Maar wat we tegen Rangers, Twente en Bodo zagen kwam niet eens in de buurt van wat je met deze selectie moet kunnen. Het is echt wel goed genoeg om wedstrijden tegen die teams te winnen.
Zo zie ik het ook. Ja: de selectie kent wat hiaten, is niet helemaal in balans en op bepaalde posities ontbreekt ook gewoon kwaliteit. Als je serieuze ambities hebt, dan kun je niet met spelers als Max aankomen. Of Vertessen als tweede spits. Of geen serieus te nemen back-ups voor Gakpo en Madueke. Maar dat neemt niet weg dat je kunt presteren met een opstelling zoals je die vandaag zag. Er mag dan wel een stukje kwaliteit ontbreken, maar alsnog heb je op nagenoeg iedere positie een betere speler ter beschikking dan Bodø. Het gaat mis omdat het tactisch helemaal niet goed staat, omdat spelers niet genoeg energie in de wedstrijd stoppen en omdat ze elkaar in de steek laten. Dat zijn zaken waar je als trainer enige invloed op hebt.

Als ik na Twente-uit teksten hoor dat ze leren en ervan geleerd hebben, dan verwacht ik direct te zien dat dezelfde fouten niet weer worden gemaakt. Ik heb echter een ongeïnspireerd PSV gezien dat met twee passes helemaal kapot kan worden gespeeld. Een PSV waar geen enkele urgentie te bespeuren valt, waar geen tempo wordt gemaakt en waar afwachten het kernwoord lijkt te zijn. Ik zeg het niet gauw, maar als je de door de club gehanteerde prijzen ziet voor ticket(s) in de Europa League en je schotelt je fans dit voetbal voor, dan moet je je als trainer, staf en selectie echt kapot schamen. Dan maakt het ook niet meer uit of je Ruud van Nistelrooij of Jan Lul heet. Totale minachting van een achterban waar heel veel mensen tegenwoordig de financiële hemel en aarde moeten bewegen om er überhaupt weer bij te kunnen zijn. Die teksten over geen kampioen hoeven worden zijn in dat kader nog erger. Ik kan me goed voorstellen dat veel supporters zichzelf voor de gek gehouden voelen. Zó achterlijk zijn mensen namelijk ook niet.

Noem me fatalistisch, pessimistisch of negatief, maar ik zie nu al (9 september!) allerlei tekenen van crisis verschijnen. Het toenemende chagrijn bij supporters. Het gebrek aan inspiratie, progressie en energie. De ENORME afhankelijkheid van Cody Gakpo, die ons zonder goed te spelen alweer in allerlei wedstrijden op de been gehouden heeft, maar wat niet eindeloos goed kan blijven gaan. Het geschuif van allerlei spelers omdat de puzzel op geen enkele manier goed te leggen is. Een trainer die wartaal begint uit te slaan en zich krampachtig vasthoudt aan zinloze, gemaakte lichtpunten zoals progressie t.o.v. een hele slechte oefenduel tegen Arminia Bielefeld. Ja hoor, ik zie ook lichtpuntjes, maar het betreft vrijwel zonder uitzondering zulke kleine dingen die zinloos zijn in het grotere plaatje. Het stemt somber.
Kan je nagaan als we Gakpo nog hadden verkocht…
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 09 Sep 2022, 01:07
Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 00:05Precies. Deze selectie heeft ontegenzeggelijk mankementen. Maar wat we tegen Rangers, Twente en Bodo zagen kwam niet eens in de buurt van wat je met deze selectie moet kunnen. Het is echt wel goed genoeg om wedstrijden tegen die teams te winnen.
Zo zie ik het ook. Ja: de selectie kent wat hiaten, is niet helemaal in balans en op bepaalde posities ontbreekt ook gewoon kwaliteit. Als je serieuze ambities hebt, dan kun je niet met spelers als Max aankomen. Of Vertessen als tweede spits. Of geen serieus te nemen back-ups voor Gakpo en Madueke. Maar dat neemt niet weg dat je kunt presteren met een opstelling zoals je die vandaag zag. Er mag dan wel een stukje kwaliteit ontbreken, maar alsnog heb je op nagenoeg iedere positie een betere speler ter beschikking dan Bodø. Het gaat mis omdat het tactisch helemaal niet goed staat, omdat spelers niet genoeg energie in de wedstrijd stoppen en omdat ze elkaar in de steek laten. Dat zijn zaken waar je als trainer enige invloed op hebt.

Als ik na Twente-uit teksten hoor dat ze leren en ervan geleerd hebben, dan verwacht ik direct te zien dat dezelfde fouten niet weer worden gemaakt. Ik heb echter een ongeïnspireerd PSV gezien dat met twee passes helemaal kapot kan worden gespeeld. Een PSV waar geen enkele urgentie te bespeuren valt, waar geen tempo wordt gemaakt en waar afwachten het kernwoord lijkt te zijn. Ik zeg het niet gauw, maar als je de door de club gehanteerde prijzen ziet voor ticket(s) in de Europa League en je schotelt je fans dit voetbal voor, dan moet je je als trainer, staf en selectie echt kapot schamen. Dan maakt het ook niet meer uit of je Ruud van Nistelrooij of Jan Lul heet. Totale minachting van een achterban waar heel veel mensen tegenwoordig de financiële hemel en aarde moeten bewegen om er überhaupt weer bij te kunnen zijn. Die teksten over geen kampioen hoeven worden zijn in dat kader nog erger. Ik kan me goed voorstellen dat veel supporters zichzelf voor de gek gehouden voelen. Zó achterlijk zijn mensen namelijk ook niet.

Noem me fatalistisch, pessimistisch of negatief, maar ik zie nu al (9 september!) allerlei tekenen van crisis verschijnen. Het toenemende chagrijn bij supporters. Het gebrek aan inspiratie, progressie en energie. De ENORME afhankelijkheid van Cody Gakpo, die ons zonder goed te spelen alweer in allerlei wedstrijden op de been gehouden heeft, maar wat niet eindeloos goed kan blijven gaan. Het geschuif van allerlei spelers omdat de puzzel op geen enkele manier goed te leggen is. Een trainer die wartaal begint uit te slaan en zich krampachtig vasthoudt aan zinloze, gemaakte lichtpunten zoals progressie t.o.v. een hele slechte oefenduel tegen Arminia Bielefeld. Ja hoor, ik zie ook lichtpuntjes, maar het betreft vrijwel zonder uitzondering zulke kleine dingen die zinloos zijn in het grotere plaatje. Het stemt somber.
Laat ik je vooral realistisch noemen. Spot om analyse. Hoe PSV tactisch staat en welke mentaliteit het aan de dag legt is ronduit schandalig en ik vrees dat Ruud van Nistelrooij een vroegtijdig einde als PSV-trainer gaat beleven als dit niet gauw verandert. Maar ik zou de club totaal niet meer serieus nemen als John de Jong in dat crisisgeweld gespaard blijft. Dan is de bevestiging van nepotisme en amateurisme wel compleet.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik weet niet wat ik erger vind: de wedstrijd en de uitslag enerzijds. Of de uitspraken van Ruud na afloop anderzijds.

Een trainer die iets totaal anders ziet dan wat er daadwerkelijk gebeurt....

Image
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

ShovingNE2 wrote: 09 Sep 2022, 08:46 Ik weet niet wat ik erger vindt: de wedstrijd en de uitslag enerzijds. Of de uitspraken van Ruud na afloop anderzijds.

Een trainer die iets totaal anders ziet dan wat er daadwerkelijk gebeurt....

Image
Laat mij er dan een derde optie aan toevoegen, om de keuze makkelijker te maken:

"Ik vindt" schrijven.

Graag gedaan 😉
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Er zijn een aantal dingen die totaal niet kloppen op het moment:
* De ruimtes zijn veel te groot. Zak met zijn allen in en zet dan druk óf schuit met zijn allen door en zet dan druk. Nu is de ruimte tussen aanval en verdediging veel te groot en ik vind het ongelooflijk dat Ruud dit niet hersteld krijgt. Dit is namelijk iets wat iedereen ziet en wat het verdedigen zoveel makkelijker maakt.
* Er is totaal geen aanvalsplan. Er zit geen logica in. Met name Obispo blinkt uit in het inspelen van backs en zoekt nooit de verticale oplossing. Teze doet dit wel en hiermee creëer je gevaar.
* Zowel Bakayoko als Saibari is nog niet goed genoeg in wedstrijden tegen grotere ploegen. Ik denk dat het team beter speelt als Vertessen of El Ghazi in de spits speelt, Til erachter en Simons op rechts. Waarom Til? Til is een slimme speler met veel loopvermogen en scoort makkelijk. Daarnaast heeft hij wat gif en ervaring. Ik zou deze optie graag eens zien.

Maar het allerbelangrijkste is het eerste punt. Zolang de linies zo groot zijn wordt het nooit beter.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Lysdectisch mijn beste [mention]SKERLA[/mention] :P
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Robson de Souza wrote: 09 Sep 2022, 08:51 Er zijn een aantal dingen die totaal niet kloppen op het moment:
* De ruimtes zijn veel te groot. Zak met zijn allen in en zet dan druk óf schuit met zijn allen door en zet dan druk. Nu is de ruimte tussen aanval en verdediging veel te groot en ik vind het ongelooflijk dat Ruud dit niet hersteld krijgt. Dit is namelijk iets wat iedereen ziet en wat het verdedigen zoveel makkelijker maakt.
* Er is totaal geen aanvalsplan. Er zit geen logica in. Met name Obispo blinkt uit in het inspelen van backs en zoekt nooit de verticale oplossing. Teze doet dit wel en hiermee creëer je gevaar.
* Zowel Bakayoko als Saibari is nog niet goed genoeg in wedstrijden tegen grotere ploegen. Ik denk dat het team beter speelt als Vertessen of El Ghazi in de spits speelt, Til erachter en Simons op rechts. Waarom Til? Til is een slimme speler met veel loopvermogen en scoort makkelijk. Daarnaast heeft hij wat gif en ervaring. Ik zou deze optie graag eens zien.

Maar het allerbelangrijkste is het eerste punt. Zolang de linies zo groot zijn wordt het nooit beter.
Ruimtes zijn idd veel en veel te groot. Pieter Zwart had hier een tweet over, dat het gat tussen spits en verdediging soms tegen de 50 meter is bij ons.
Bij de 1e goal is het ook alleen maar achteruit lopen, die aanvaller krijgt de bal halverwege middenlijn en 16 volgens mij en kan zonder enige weerstand doorlopen tot hoogte penaltystip en vrij uithalen. Ongelofelijk.

Aanvallend zit er idd geen lijn in, Vertessen is geen centrumspits als je zo wil spelen, want zijn grootste kwaliteit is snelheid en die benut je zo nooit. Kaatsen is hij niet sterk in, met zijn rug naar de goal ook niet, dus creëer ruimte en positiewisselingen of zet hem aan de buitenkant. Alsnog waren de meeste kansen voor ons, maar het spel is zo stroperig en ook Gakpo krijgt erg weinig ballen met de juiste snelheid ingespeeld en zijn gezicht naar de goal. Vergelijk dat eens met hoe vaak Bergwijn de bal krijgt en vooruit kan opstomen bij Ajax. Dat is zoveel lekkerder voetballen.

Je opstelling ben ik het niet mee eens, want Til is ook geen voetballer op het middenveld, wel een loper. Het gaat nu op het middenveld en de verdediging om de onderlinge afstanden en de durf in te spelen. Als je met Sangare - Veerman - Simons niks kan als trainer dan stop er maar mee, want veel beter ga je niet krijgen in Nederland. Als je dezelfde 3 spelers moet opstellen in de aanval had ik Saibari centraal gezet, want die is wel sterk en kan wel kaatsen. De tactiek is echt om te huilen en ik denk dat spelers daardoor nog vaker in momenten komen waarin ze elkaar verzwakken en dat leidt toch nog meer fouten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11



Image
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Waar ik mezelf ook aan stoor is het typische Mark van Bommel gedrag qua uitspraken na de wedstrijden. Dit wil ik even breder trekken want je ziet het ook in de politiek: als er dingen verkeerd gaan is het NIET erg om ook te benoemen dat er dingen juist niet goed gaan en dat je er hard aan werkt, dat je het gaat analyseren om vervolgens te leren en beter voor de dag te komen. Dat maakt een persoon authentiek. Niemand is perfect. Maar als je constant voor de camera gaat roepen dat het allemaal prima was en dat je net doet alsof wij het allemaal fout zien, tsja, daar ga je alleen maar meer frictie mee creëeren. Wij zijn niet gek. Wij zien het ook. Je hoeft van mij niet louter quasi positieve teksten eruit te gooien zodat we mogelijk positief blijven of achter je blijven staan. Ruud, man, je bent een PSV-held. Doe even normaal, zou ik zeggen.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

https://www.vi.nl/nieuws/eerlijke-verte ... t-iedereen

Vertessen zegt wat Ruudje eigenlijk had moeten zeggen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Tijn wrote: 09 Sep 2022, 09:04
Robson de Souza wrote: 09 Sep 2022, 08:51 Er zijn een aantal dingen die totaal niet kloppen op het moment:
* De ruimtes zijn veel te groot. Zak met zijn allen in en zet dan druk óf schuit met zijn allen door en zet dan druk. Nu is de ruimte tussen aanval en verdediging veel te groot en ik vind het ongelooflijk dat Ruud dit niet hersteld krijgt. Dit is namelijk iets wat iedereen ziet en wat het verdedigen zoveel makkelijker maakt.
* Er is totaal geen aanvalsplan. Er zit geen logica in. Met name Obispo blinkt uit in het inspelen van backs en zoekt nooit de verticale oplossing. Teze doet dit wel en hiermee creëer je gevaar.
* Zowel Bakayoko als Saibari is nog niet goed genoeg in wedstrijden tegen grotere ploegen. Ik denk dat het team beter speelt als Vertessen of El Ghazi in de spits speelt, Til erachter en Simons op rechts. Waarom Til? Til is een slimme speler met veel loopvermogen en scoort makkelijk. Daarnaast heeft hij wat gif en ervaring. Ik zou deze optie graag eens zien.

Maar het allerbelangrijkste is het eerste punt. Zolang de linies zo groot zijn wordt het nooit beter.
Ruimtes zijn idd veel en veel te groot. Pieter Zwart had hier een tweet over, dat het gat tussen spits en verdediging soms tegen de 50 meter is bij ons.
Bij de 1e goal is het ook alleen maar achteruit lopen, die aanvaller krijgt de bal halverwege middenlijn en 16 volgens mij en kan zonder enige weerstand doorlopen tot hoogte penaltystip en vrij uithalen. Ongelofelijk.

Aanvallend zit er idd geen lijn in, Vertessen is geen centrumspits als je zo wil spelen, want zijn grootste kwaliteit is snelheid en die benut je zo nooit. Kaatsen is hij niet sterk in, met zijn rug naar de goal ook niet, dus creëer ruimte en positiewisselingen of zet hem aan de buitenkant. Alsnog waren de meeste kansen voor ons, maar het spel is zo stroperig en ook Gakpo krijgt erg weinig ballen met de juiste snelheid ingespeeld en zijn gezicht naar de goal. Vergelijk dat eens met hoe vaak Bergwijn de bal krijgt en vooruit kan opstomen bij Ajax. Dat is zoveel lekkerder voetballen.

Je opstelling ben ik het niet mee eens, want Til is ook geen voetballer op het middenveld, wel een loper. Het gaat nu op het middenveld en de verdediging om de onderlinge afstanden en de durf in te spelen. Als je met Sangare - Veerman - Simons niks kan als trainer dan stop er maar mee, want veel beter ga je niet krijgen in Nederland. Als je dezelfde 3 spelers moet opstellen in de aanval had ik Saibari centraal gezet, want die is wel sterk en kan wel kaatsen. De tactiek is echt om te huilen en ik denk dat spelers daardoor nog vaker in momenten komen waarin ze elkaar verzwakken en dat leidt toch nog meer fouten.
Ik denk dat TIl in combinatie met El Ghazi of Vertessen lopend en in de afwisseling voor gevaar kan zorgen en dat Xavi als hij 1 op 1 komt erg gevaarlijk is.
Ik vind namelijk dat Saibari en Bakayoko te weinig aan het totale spel toevoegen en vond PSV in de wedstrijd uit tegen Monaco de eerste 60 minuten helemaal goed staan. Dat is de enige houvast van de wedstrijden tot nu toe.
Post Reply