Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35

Zelden een topic gezien met zoveel goede inhoudelijke reacties, waarbij we het allemaal met elkaar eens lijken te zijn. Hebben allemaal het allerbeste voor met Ruud maar hij laat nu echt zelf steken vallen. Enorm veel werk aan de winkel inderdaad. Het zou me niks verbazen als hij zondag met El Ghazi in de spits begint. Dan hebben we na de blessure van De Jong al Saibari, Xavi, Til en Vertessen gehad.
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

We moeten beginnen met een logische opstelling.. saibari is geen rechtsbuiten, vertessen in de basis geen optie meer. Mwene niet goed genoeg.. maarja de alternatieven zijn ook niet echt beter.. ze spelen af en toe een lekkere wedstrijd, maar wanneer het echt moet dan valt het helaas in elkaar
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Hadden we maxi romero niet moeten houden als tweede spits??
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35

Goed punt. We hebben nu geen tweede spits. Vind ik persoonlijk vrij triest. Vertessen laat het onvoldoende zien, is blessuregevoelig en niet geschikt als 1-op-1 vervanger in het systeem dat je met Luuk de Jong speelt.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

Bombel500 wrote: 09 Sep 2022, 11:24 Hadden we maxi romero niet moeten houden als tweede spits??
Daar kun je helaas ook niet echt op bouwen.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Ik zou Vertessen juist op rechtsbuiten zetten. Til of El Ghazi in de Spits.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50

DoelbewustProvoceren wrote: 09 Sep 2022, 11:26 Goed punt. We hebben nu geen tweede spits. Vind ik persoonlijk vrij triest. Vertessen laat het onvoldoende zien, is blessuregevoelig en niet geschikt als 1-op-1 vervanger in het systeem dat je met Luuk de Jong speelt.
Maxi Romero is ook redelijk blessuregevoelig hé. Hem als serieuze optie betitelen dit seizoen was ook opportunistisch geweest.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Stofzuiger wrote: 08 Sep 2022, 23:37
Makaveli wrote: 08 Sep 2022, 23:29

Dit gebeurde bij Schmidt echt nooit hoor. Ja we werden af en toe weggecounterd omdat we als team hoog stonden. Maar niet omdat er 50 meter tussen de spits en CV zat:
Ben ik absoluut niet met je eens. Juancho heeft zeker een punt. Ook bij Schmidt werden we op dezelfde manier weggetikt doordat elke tegenstander zomaar kon doorlopen. Gapende gaten op de vleugels en het middenveld. Het is een patroon van de afgelopen jaren. Eigenlijk een patroon van angst, omdat onze spelers tegen elke behoorlijke tegenstanders het dun in de broek doen en niet meer durven voetballen. Daardoor ontstaan al die ruimten.
Ja maar de oorzaak was onder Schmidt anders. De oorzaak was dat er voorin volop werd druk gezet volgens zijn visie, maar daarin soms fouten werden gemaakt in timing etc. waardoor de tegenstander eronderuit kon voetballen. En omdat er volop druk was gezet lag het daarachter open. Nu had je 1 aanvaller die echt druk ging zetten, de verdedigende spelers die inzakten en wat er overbleef zwom een beetje ertussen en was het onduidelijk wat precies de bedoeling was.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00

Hatseflats wrote: 09 Sep 2022, 11:30 Ik zou Vertessen juist op rechtsbuiten zetten. Til of El Ghazi in de Spits.
Lijkt mij ook een vrij eenvoudige keuze: snelheid op de vleugels, targetman (althans iemand die een bal kan kaatsen of vasthouden) in het midden.
Vertessen alleen in de spits wanneer er ruimte achter de verdediging ligt (bijv na een voorsprong).
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Hatseflats wrote: 09 Sep 2022, 11:30 Ik zou Vertessen juist op rechtsbuiten zetten. Til of El Ghazi in de Spits.
100% typische vleugelspeler idd die Vertessen. Past totaal niet in de spits.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 11:51
Stofzuiger wrote: 08 Sep 2022, 23:37
Ben ik absoluut niet met je eens. Juancho heeft zeker een punt. Ook bij Schmidt werden we op dezelfde manier weggetikt doordat elke tegenstander zomaar kon doorlopen. Gapende gaten op de vleugels en het middenveld. Het is een patroon van de afgelopen jaren. Eigenlijk een patroon van angst, omdat onze spelers tegen elke behoorlijke tegenstanders het dun in de broek doen en niet meer durven voetballen. Daardoor ontstaan al die ruimten.
Ja maar de oorzaak was onder Schmidt anders. De oorzaak was dat er voorin volop werd druk gezet volgens zijn visie, maar daarin soms fouten werden gemaakt in timing etc. waardoor de tegenstander eronderuit kon voetballen. En omdat er volop druk was gezet lag het daarachter open. Nu had je 1 aanvaller die echt druk ging zetten, de verdedigende spelers die inzakten en wat er overbleef zwom een beetje ertussen en was het onduidelijk wat precies de bedoeling was.
En de overeenkomst was dat de aanvallende middenvelder druk ging zetten op de CV's van de tegenstander, waardoor we maar twee centrale middenvelders overhielden...
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 09 Sep 2022, 11:53
Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 11:51

Ja maar de oorzaak was onder Schmidt anders. De oorzaak was dat er voorin volop werd druk gezet volgens zijn visie, maar daarin soms fouten werden gemaakt in timing etc. waardoor de tegenstander eronderuit kon voetballen. En omdat er volop druk was gezet lag het daarachter open. Nu had je 1 aanvaller die echt druk ging zetten, de verdedigende spelers die inzakten en wat er overbleef zwom een beetje ertussen en was het onduidelijk wat precies de bedoeling was.
En de overeenkomst was dat de aanvallende middenvelder druk ging zetten op de CV's van de tegenstander, waardoor we maar twee centrale middenvelders overhielden...
Maar wel met één cruciaal verschil: zonedekking ten opzichte van mandekking.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 09:42 1) waarom zou je je nu druk maken om wat ruud in de pers zegt. Heb je hiddink, van gaal of koeman zijn team ooit helemaal horen afvallen ? Zo een perspraatje is toch totaal niet interessant. Het punt wat [mention]Standbeeld[/mention] volgens mij wil maken is dat het juist goed zou zijn om andere momenten dan de standaard persmomenten aan te grijpen om uit te leggen waar je mee bezig bent. Juist omdat in die standaard persmomenten zo weinig nuttigs wordt gevraagd en dus beantwoord. Mij lijkt hetgeen [mention]Standbeeld[/mention] zegt juist heel erg goed. Dat Hiddink etc. dit nooit gedaan hebben: so what?? Tijden veranderen.

2) hier op het forum wordt er na iedere wedstrijd gesproken over onbegrijpelijke keuzes van ruud in de opstelling en wat ie allemaal moet omgooien. Hoe een grote blunder het is dat ramalho of guti erin staat. Of xavi in de spits of whatever. Ik hoop dat diegenen die met dat soort opmerkingen komen na gisteren ook begrijpen dat het lood om oud ijzer is. Of je nu vertessen, til, simons, el ghazi, vinicius, bruma, of weet ik wie daar neerzet. Het is bout. Hetzelfde geldt voor heel de verdediging . Selectie is gewoon veel te zwak.

Wat je hier zegt is eigenlijk dat de selectie die er nu staat te slecht is om te winnen van Bødo Glimt.

3) nieuwe mode is om te zeggen, de ruimtes zijn te groot. Wat nu als ik zeg dat dat ook betekent dat er 50 meter zit tussen de spitsen van bodo en hun verdediging ? En dat met de grote snelheid van vertessen en gakpo het wel eens voordelig zou kunnen zijn dat het veld groot is, zeker met de passjes die veerman in zijn benen heeft. Je mag tegen een Bodo toch uit gaan van je eigen kracht en waarom zou je je dan druk maken over te grote ruimtes ? Veel lekkerder voetballen dan in een heel compact druk veld. Tegen een betere regenstander houd je het veld klein. Maar tegen Bodo ? Serieus ?! De paar kansen tegen ontstaan niet door teveel ruimte. Onstaan in alle gevallen doordat mwene voorbij wordt gelopen alsof hij er niet staat. Mwene moet korter op zijn tegenstander staan..hem niet laten komen tot rand zestien, want blijkbaar is dat een halve gakpo gezien zijn goede schoten. Dat er een minuut voor tijd een speler vrij opduikt voor benitez is omdat veerman het letterlijk vertikt om mee te lopen. Dat vind ik nou schandalig.

Ik neem aan dat je snapt dat als het veld 50 meter lang is, dit betekend dat er weinig ruimte achter de verdediging van de tegenstander is. Laat dat nou net de ruimte zijn die Gakpo en Vertessen nodig hebben.

Verder het is geen mode om hierover te praten. Het spel voetbal evolueert. Tegenwoordig houden alle topploegen het veld klein omdat je dan minder kwetsbaar bent in de omschakeling. Dit betekend overigens niet dat je heel diep moet drukken zoals Roger deed. Van Nistelrooy heeft meerdere keren aangegeven fan te zijn van Simeone. Die zakt in om het veld klein te houden. Bijvoorbeeld Guardiola, Ten Hag, Sarri zetten diep druk om daar het veld compact te houden. Wat we nu bij PSV zien is vlees noch vis. Spitsen diep, verdedigers zakken terug, middenveld komt te zwemmen. En dan lijkt Bødo ineens een aardige ploeg. Maar ook de eerste 30 minuten tegen Excelsior waren tactisch om te janken


Tuurlijk is het allemaal grote bout en een afgang. Maar je hoeft niet per definitie je coach af te fikken als het kut is. Wat hier wel altijd gebeurt door een aantal op het forum. Met deze zelfde coach wonnen we dik van ajax. Speelden we 2x volwassen tegen een beter monaco. Als ruud zo slecht is waarom stond het in de wedstrijden tegen ajax en monaco dan wel goed ?

Dat is nou net het hele punt: tegen Monaco stond het helemaal niet goed. Je had een expected goal tegen van 4,2 wat zeer hoog is. Het is puur geluk dat we die gewonnen hebben. Speel je hem nog 10x verlies je 8x en speel je 1x gelijk

Terwijl we hebben kunnen zien dat dat allebei sterke teams zijn.

Kortom rol van de coach wordt zwaar overschat.

Dan kunnen we ook Johan Vlemminx bondscoach maken. Je hebt zelf het verschil tussen Frons de Boer en Van Gaal ook gezien?


Ben kritischer op spelers. Er mag bijvoorbeeld ook wel gezegd worden dat sangare enorm tegenvalt de afgelopen wedstrijden. Hij loopt plichtmatig mee alsof hij liever in de PL had gespeeld nu. Je mag toch meer verwachten van zo een kerel. En van Veerman helemaal. Daar sta je dan met je op papier kwalitatief hoogwaardig middenveld.

Meen je dit nou echt?? Als Sangare er niet bij stond was het helemaal niks. De kraan staat bij ons open en Sangare is de dwijl.

Eigenlijk al wat je hier nu zegt kun je voorkomen door het veld klein te houden. Dan kan Sangare meer ballen afpakken en komt Veerman meer aan de bal

Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen die denken dat het niet uitmaakt wat voor trainer er voor een groep staat. Dat is hetzelfde als dat ze bij ASML zeggen: managers? Overbodig. Als ons personeel heeft toch op de TU gezeten. Die weten toch hoe chip werkt.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Het 5-1-4 van het laatste kwartier leek helemaal nergens op. Dat was geen team maar losse groepjes spelers.

Op dat moment mis je een leider in het spel die of de voorste vier terugroept of de achterste vier naar voren schreeuwt. Als die leider er niet is in het veld dan moet je de Van Gaal methode toepassen met hele duidelijke instructies voor spelers.

Vindt dit Ruud wel aan te rekenen. Iets minder zo'n eerste keer maar een tweede keer moet bij een topclub niet meer kunnen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 11:58
MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 09:42 1) waarom zou je je nu druk maken om wat ruud in de pers zegt. Heb je hiddink, van gaal of koeman zijn team ooit helemaal horen afvallen ? Zo een perspraatje is toch totaal niet interessant. Het punt wat @Standbeeld volgens mij wil maken is dat het juist goed zou zijn om andere momenten dan de standaard persmomenten aan te grijpen om uit te leggen waar je mee bezig bent. Juist omdat in die standaard persmomenten zo weinig nuttigs wordt gevraagd en dus beantwoord. Mij lijkt hetgeen @Standbeeld zegt juist heel erg goed. Dat Hiddink etc. dit nooit gedaan hebben: so what?? Tijden veranderen.

2) hier op het forum wordt er na iedere wedstrijd gesproken over onbegrijpelijke keuzes van ruud in de opstelling en wat ie allemaal moet omgooien. Hoe een grote blunder het is dat ramalho of guti erin staat. Of xavi in de spits of whatever. Ik hoop dat diegenen die met dat soort opmerkingen komen na gisteren ook begrijpen dat het lood om oud ijzer is. Of je nu vertessen, til, simons, el ghazi, vinicius, bruma, of weet ik wie daar neerzet. Het is bout. Hetzelfde geldt voor heel de verdediging . Selectie is gewoon veel te zwak.

Wat je hier zegt is eigenlijk dat de selectie die er nu staat te slecht is om te winnen van Bødo Glimt.

3) nieuwe mode is om te zeggen, de ruimtes zijn te groot. Wat nu als ik zeg dat dat ook betekent dat er 50 meter zit tussen de spitsen van bodo en hun verdediging ? En dat met de grote snelheid van vertessen en gakpo het wel eens voordelig zou kunnen zijn dat het veld groot is, zeker met de passjes die veerman in zijn benen heeft. Je mag tegen een Bodo toch uit gaan van je eigen kracht en waarom zou je je dan druk maken over te grote ruimtes ? Veel lekkerder voetballen dan in een heel compact druk veld. Tegen een betere regenstander houd je het veld klein. Maar tegen Bodo ? Serieus ?! De paar kansen tegen ontstaan niet door teveel ruimte. Onstaan in alle gevallen doordat mwene voorbij wordt gelopen alsof hij er niet staat. Mwene moet korter op zijn tegenstander staan..hem niet laten komen tot rand zestien, want blijkbaar is dat een halve gakpo gezien zijn goede schoten. Dat er een minuut voor tijd een speler vrij opduikt voor benitez is omdat veerman het letterlijk vertikt om mee te lopen. Dat vind ik nou schandalig.

Ik neem aan dat je snapt dat als het veld 50 meter lang is, dit betekend dat er weinig ruimte achter de verdediging van de tegenstander is. Laat dat nou net de ruimte zijn die Gakpo en Vertessen nodig hebben.

Verder het is geen mode om hierover te praten. Het spel voetbal evolueert. Tegenwoordig houden alle topploegen het veld klein omdat je dan minder kwetsbaar bent in de omschakeling. Dit betekend overigens niet dat je heel diep moet drukken zoals Roger deed. Van Nistelrooy heeft meerdere keren aangegeven fan te zijn van Simeone. Die zakt in om het veld klein te houden. Bijvoorbeeld Guardiola, Ten Hag, Sarri zetten diep druk om daar het veld compact te houden. Wat we nu bij PSV zien is vlees noch vis. Spitsen diep, verdedigers zakken terug, middenveld komt te zwemmen. En dan lijkt Bødo ineens een aardige ploeg. Maar ook de eerste 30 minuten tegen Excelsior waren tactisch om te janken


Tuurlijk is het allemaal grote bout en een afgang. Maar je hoeft niet per definitie je coach af te fikken als het kut is. Wat hier wel altijd gebeurt door een aantal op het forum. Met deze zelfde coach wonnen we dik van ajax. Speelden we 2x volwassen tegen een beter monaco. Als ruud zo slecht is waarom stond het in de wedstrijden tegen ajax en monaco dan wel goed ?

Dat is nou net het hele punt: tegen Monaco stond het helemaal niet goed. Je had een expected goal tegen van 4,2 wat zeer hoog is. Het is puur geluk dat we die gewonnen hebben. Speel je hem nog 10x verlies je 8x en speel je 1x gelijk

Terwijl we hebben kunnen zien dat dat allebei sterke teams zijn.

Kortom rol van de coach wordt zwaar overschat.

Dan kunnen we ook Johan Vlemminx bondscoach maken. Je hebt zelf het verschil tussen Frons de Boer en Van Gaal ook gezien?


Ben kritischer op spelers. Er mag bijvoorbeeld ook wel gezegd worden dat sangare enorm tegenvalt de afgelopen wedstrijden. Hij loopt plichtmatig mee alsof hij liever in de PL had gespeeld nu. Je mag toch meer verwachten van zo een kerel. En van Veerman helemaal. Daar sta je dan met je op papier kwalitatief hoogwaardig middenveld.

Meen je dit nou echt?? Als Sangare er niet bij stond was het helemaal niks. De kraan staat bij ons open en Sangare is de dwijl.

Eigenlijk al wat je hier nu zegt kun je voorkomen door het veld klein te houden. Dan kan Sangare meer ballen afpakken en komt Veerman meer aan de bal

Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen die denken dat het niet uitmaakt wat voor trainer er voor een groep staat. Dat is hetzelfde als dat ze bij ASML zeggen: managers? Overbodig. Als ons personeel heeft toch op de TU gezeten. Die weten toch hoe chip werkt.
Ik denk dat de reactie van Maarten niet specifiek aan mij gericht was. Viel toevallig net na mijn reactie maar ik heb het gevoel dat hij een algemene beschouwing van de reacties als uitgangspunt nam. Mijn insteek was inderdaad om meer krediet te creëeren voor Ruud.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 09:42

2) hier op het forum wordt er na iedere wedstrijd gesproken over onbegrijpelijke keuzes van ruud in de opstelling en wat ie allemaal moet omgooien. Hoe een grote blunder het is dat ramalho of guti erin staat. Of xavi in de spits of whatever. Ik hoop dat diegenen die met dat soort opmerkingen komen na gisteren ook begrijpen dat het lood om oud ijzer is. Of je nu vertessen, til, simons, el ghazi, vinicius, bruma, of weet ik wie daar neerzet. Het is bout. Hetzelfde geldt voor heel de verdediging . Selectie is gewoon veel te zwak.


Kortom rol van de coach wordt zwaar overschat.
Deze twee vind ik wel grappig wanneer zij komen van iemand die continu Schmidt loopt te bashen, die grotendeels dezelfde spelers had maar zonder Benitez, Simons, El Ghazi, Til etc. (maar mét Götze en Doan, dat dan weer wel). En mensen die ook maar iets licht positiefs over Schmidt zeggen wegzet als "Schmidt fans" :tear:
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Licht positief?

Schmidt was/is een absolute baas met een niveau dat we niet snel meer gaan krijgen, zo te zien. Zijn spelovertuiginf is niet perfect en heeft zeker nadelen, maar vooral zoveel voordelen en 1 ding waar je hem nooit op kunt betrappen is laf zijn. Daardoor haalt hij ook het absolute maximum uit het individu maar ook uit het team als geheel. Onder hem móet je zorgen dat je heel gauw als team gaat voetballen. Je kan van hem vinden wat je wilt, maar hij staat tenminste ergens voor en loopt daar ook niet voor weg. Ik mis hem heel erg als trainer en heb elke wedstrijd extra genoten toen ik wist dat hij weg zou gaan. Helemaal toen ik wist dat Ruud het zou gaan doen.
User avatar
Daveydelaat
Verbannen
Posts: 136
Joined: 19 Jun 2022, 15:55
Clubvoorkeur: PSV

Ruud heeft het tactisch absoluut niet in de vingers, dat hoor je wel aan zijn domme teksten na afloop. Je hoort letterlijk 0 dingen over 50 meter afstanden tussen cv en spits wat belachelijk is. Wat mij betreft stapt hij vandaag nog op en verkloot hij ons seizoen niet, want op met dit middenveld hoor je veel meer voetbal en kansen te creëren. Het is achterin geschuif naar elkaar, voorin geen beweging, Obispo en Teze spelen geen bal vooruit… man man man wat een aanfluiting
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

ShovingNE2 wrote: 09 Sep 2022, 08:52 Lysdectisch mijn beste @SKERLA :P
SKERELAER was 't toch, of iets in die strekking?
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Het moge duidelijk zijn dat er nog heel veel werk ligt voor Ruud, maar of hij dit aan kan mag steeds meer betwijfeld worden.
Zijn teksten voor dit seizoen vond ik sterk; qua tactische ideeën, qua trainers die hij hoog aanslaat, qua instelling als club, qua mentaliteit, enz.

Helaas is daar veel te weinig van terug te zien. Zijn teksten worden steeds vreemder, met name na afloop van wedstrijden. En er is weinig progressie te zien in het tactische plan, met name dit is zorgwekkend.

Zoals al door meerderen hier aangehaald staan de linies te ver uit elkaar en is er onduidelijkheid binnen het team over de mate van drukzetten, beide zaken die goed trainbaar zijn en op dit moment niet meer zouden mogen voorkomen. Een ander probleem dat hieruit voortvloeit is de labbekakkerige houding van het team, waardoor het spel te traag en te stroperig wordt en het publiek ook totaal niet meegenomen wordt. Gisteren begon PSV meteen met druk zetten, Bodo kon daar niet mee omgaan, kwam in de problemen, begon daardoor lukraak ballen weg te rammen, het publiek stond achter het team, en vervolgens zakte PSV na een 5 tot 10 minuten in en ging men op het dooie gemakje de bal rondspelen en af en toe proberen de aanvallers te bereiken. Maar waarom ineens die omslag? Daar snap ik dus niets van. Het spel kakte ontzettend in, het publiek daardoor ook en de tegenstander kreeg alle tijd en ruimte om zich in de wedstrijd te spelen. Onbegrijpelijk.

De goal van Bodo was overigens geweldig afgemaakt al kreeg de speler teveel ruimte, maar daarvoor ging van alles fout en het begint allemaal weer bij de te grote onderlinge afstand en de verschillende wijze van druk zetten bij de spelers binnen het team. De 2e helft was gelukkig minder slecht, maar heel goed was het spel ook zeker niet. Je ziet wel meteen de verschillen in zowel het spel als het publiek als PSV meer jaagt en sneller vooruit speelt, er kwam tenminste weer wat leven in. De goal van Cody maakte ook heel duidelijk wat een groot probleem is bij de aanvallende tactiek van PSV, de aanvallers krijgen veel te vaak de bal als ze stilstaan en pas net over de middellijn staan. Dan kunnen ze ook nooit gevaarlijk worden. Tegen een Volendam kan Cody in zo'n situatie nog zijn tegenstander uitspelen, met een sprint een flinke afstand afleggen en de ruimte krijgen/creëren voor een gevaarlijk schot. Maar tegen een beetje fatsoenlijke tegenstander is dit niet te doen. Geef hem echter de bal terwijl hij in voorwaartse beweging is en dieper op de helft van de tegenstander staat en hij is altijd dreigend, zoals bij de goal waar hij knap werd weggestoken door El Ghazi en hij het koel afmaakte. Dat soort acties moeten echter de standaard zijn, niet de uitzonderingen.

Ik hoop echt dat Ruud het nog kan omzetten, maar de tijd gaat al dringen en veel vertrouwen geven zijn teksten niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Zonder Luuk de Jong klopt er geen klote van. Jammer dat we hem nu net in deze (belangrijke) periode moeten missen...
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Wtf. Ik ben niet van snel ingrijpen. Maar ik zit op het randje hoor dat ik hoop dat ze ingrijpen.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ruud is zelf een topspits geweest, die vreet zich natuurlijk op. Er is volgens mij rondom de uitschakeling tegen Rangers echt iets gebeurd rondom Ruud en eigenlijk heel PSV. Ook dat verhaal opeens dat de RVC wilde dat er perse iemand werd verkocht, we last minute met pijn en moeite El Ghazi binnenhaalde en de enige defensieve versterking een jeugdspeler van Everton is samen met een kneus van de Wolves.

De hele vibe van de eerste wedstrijden is verdwenen. Dit heeft te maken met het wegvallen van Luuk, maar er is gewoon meer aan de hand, dat merk je aan alles. De hele ambitie is verdwenen in twee weken tijd, bizar.
#simplythebest
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

https://www.vi.nl/pro/analyse/PSV-loopt ... istelrooij
Ik kan het niet helemaal lezen maar dit is wel het cruciale punt:

"Waar de achterhoede zo snel mogelijk achteruit snelt, willen de middenvelders en aanvallers vaak nog naar voren"

Geen wonder dat er gigantische ruimtes ontstaan..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 09 Sep 2022, 12:40 Wtf. Ik ben niet van snel ingrijpen. Maar ik zit op het randje hoor dat ik hoop dat ze ingrijpen.

Elfrink is aardig bezig door de juiste quotes eruit te pikken.
Post Reply