Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ben geen fan van professor Boosz, maar het lijkt erop alsof het een kwestie van tijd is.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Het spel is teveel afgestemd op Luuk ook. Zo'n lange bal met Yorbe in de spits werkt totaal niet. Maak gebruik van het voetballende vermogen, Ruud. Met name voorin en op het middenveld is dat er genoeg. Het hele spelprinicipe past niet bij deze groep en ik vind het sowieso gedateerd, je wordt letterlijk voorbijgestreefd op deze manier.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52

Ik vind dat je met Ruud is goed de tijd mag nemen. Neem je die niet? Is Ruud zeker niet de eerste die het schip gaat verlaten, maar eerder iemand die in 5 jaar tijd op de lange termijn (want daarvoor was hij, ps. John de Jong) zwaar onder gepresteerd heeft. Mocht na Van Bommel echec blijven zitten, lijkt me dat de RvC nu anders instemt!
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

SKERLA wrote: 09 Sep 2022, 15:05
Johnnie Walker wrote: 09 Sep 2022, 15:00 Ik vind het opvallend hoeveel supporters daadwerkelijk Ruud al (bijna) op straat willen zetten. Dat gaat mij te ver. Als trainer moet je ook absoluut de kans en tijd krijgen om je te bewijzen en niet na 3 nederlagen de bons krijgen. Dat past helemaal niet bij onze mooie club. Kan mij verder in vrij veel analyses hierboven vinden.

Eén ding staat voor mij als een paal boven water: ook Ruud en zijn staf zien dat de afstanden te groot zijn. Daar hoef je geen Pieter Zwart voor te zijn. Het gaat om het achterhalen van de juiste oorzaak en de capaciteiten hebben om dat op te lossen. Of Ruud dat kan? Geen idee vooralsnog.

Ik denk persoonlijk dat het standaard doordekken van de nummer 10 op de CV van de tegenstander hier debet aan is. Ik zie dat liever anders. Door in het centrum door te dekken leg je heel veel druk bij de CV's. En dat is nou net onze slechtste linie. Op het moment dat je dit 2x niet goed doet dan slaat de twijfel toe en krijg je dus wat je nu ziet: de helft wil vooruit, de helft wil achteruit.

Vanuit een gesloten organisatie, ietwat van eigen helft op de juiste momenten en bloc druk zetten, ik vind dat een prima strijdplan. Onze verdediging is niet goed genoeg om met veel ruimte in de rug te spelen en als we wat verder terug staan, dan creëer je ruimte voor je buitenspelers om vanuit de tegenaanval de aanval in te zetten. Zo hebben we als PSV zijnde ook lang gespeeld én successen behaald.

Ik zou dus tegen Feyenoord en Arsenal Xavi vanaf zijn middenvelder laten spelen. En collectief druk zetten bij de bal naar de back. Zolang de CV's de bal hebben wacht je ze maar op op kop cirkel. Dan denk ik dat we direct een stuk beter staan met zijn allen.
Fijn, een medestander 😊

Ook gezien dat Ruud dit gisteren in de rust al aanpaste?
Dit ging in de Fruitschaal tegen Ajax al mis.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

RIO wrote: 09 Sep 2022, 15:08 Je kan niet centraal druk zetten, je moet kantelen, zoals Roger dat deed, het is makkelijker als de zijlijn de vijand is van de tegenstander, de enige manier om eruit te komen is de lange bal naar voren en openen naar de andere kant. En je ziet dat PSV achter de feiten aanloopt, elke keer een stap te laat en dan krijg je nooit de bal terug. Het alternatief is inzakken.
Volgens mij is het idee ook juist om ze vanuit het midden 1 kant op te drukken.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Johnnie Walker wrote: 09 Sep 2022, 15:00 Ik vind het opvallend hoeveel supporters daadwerkelijk Ruud al (bijna) op straat willen zetten. Dat gaat mij te ver. Als trainer moet je ook absoluut de kans en tijd krijgen om je te bewijzen en niet na 3 nederlagen de bons krijgen. Dat past helemaal niet bij onze mooie club. Kan mij verder in vrij veel analyses hierboven vinden.
Sluit ik me bij aan.

Het chagrijn is uiteraard gigantisch na de Bommel en Schmidt drama's... vier seizoenen weggegooid. Maar Ruud verdient het niet om slachtoffer van dat chagrijn te worden. Zou ik trouwens ook vreselijk slecht beleid vinden. Haal je een onervaren coach dan kun je niet verwachten dat hij presteert als iemand die al wél die ervaring heeft.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge wrote: 09 Sep 2022, 15:48
Johnnie Walker wrote: 09 Sep 2022, 15:00 Ik vind het opvallend hoeveel supporters daadwerkelijk Ruud al (bijna) op straat willen zetten. Dat gaat mij te ver. Als trainer moet je ook absoluut de kans en tijd krijgen om je te bewijzen en niet na 3 nederlagen de bons krijgen. Dat past helemaal niet bij onze mooie club. Kan mij verder in vrij veel analyses hierboven vinden.
Sluit ik me bij aan.

Het chagrijn is uiteraard gigantisch na de Bommel en Schmidt drama's... vier seizoenen weggegooid. Maar Ruud verdient het niet om slachtoffer van dat chagrijn te worden. Zou ik trouwens ook vreselijk slecht beleid vinden. Haal je een onervaren coach dan kun je niet verwachten dat hij presteert als iemand die al wél die ervaring heeft.
Maar als men een duidelijke visie had je toch gewoon geen onervaren coach moeten aanstellen? Niets ten nadele van Ruud, maar in mijn ogen had hij de boot moeten blijven afhouden - hij had in zijn (PSV) hart kunnen voelen dat dat wellicht de betere optie was geweest.
La vida és massa curta per no fer broma
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 15:46
RIO wrote: 09 Sep 2022, 15:08 Je kan niet centraal druk zetten, je moet kantelen, zoals Roger dat deed, het is makkelijker als de zijlijn de vijand is van de tegenstander, de enige manier om eruit te komen is de lange bal naar voren en openen naar de andere kant. En je ziet dat PSV achter de feiten aanloopt, elke keer een stap te laat en dan krijg je nooit de bal terug. Het alternatief is inzakken.
Volgens mij is het idee ook juist om ze vanuit het midden 1 kant op te drukken.
Ik zie het niet terug.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind niet dat er twee seizoenen weggegooid zijn met Schmidt. In die fase is een cruciaal fundament gelegd van waaruit PSV deze zomer verder kan groeien. Vervolgens heeft PSV een aantal dubieuze keuzes gemaakt die eigenlijk het vooral duidelijk maken dat er gewoon een gebrek aan visie/beleid/specifieke lijn is binnen de club die gevolgd wordt.

In het hypothetische geval dat blijkt dat RvN geen match is, dan moet je hem er gewoon uitgooien. Dat vind ik geen vreselijk slecht beleid, maar een te bilijken keuze die je maakt om dat de belangen voor PSV momenteel gewoon te groot zijn. PSV heeft zichzelf in een situatie gebracht vol met onzekerheden, terwijl men eigenlijk met specifiek het oog op het 2e CL ticket dat zichzelf amper kan permitteren. Over vreselijk slecht beleid gesproken ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ziege maar ook zagge wrote: 09 Sep 2022, 15:48
Johnnie Walker wrote: 09 Sep 2022, 15:00 Ik vind het opvallend hoeveel supporters daadwerkelijk Ruud al (bijna) op straat willen zetten. Dat gaat mij te ver. Als trainer moet je ook absoluut de kans en tijd krijgen om je te bewijzen en niet na 3 nederlagen de bons krijgen. Dat past helemaal niet bij onze mooie club. Kan mij verder in vrij veel analyses hierboven vinden.
Sluit ik me bij aan.

Het chagrijn is uiteraard gigantisch na de Bommel en Schmidt drama's... vier seizoenen weggegooid. Maar Ruud verdient het niet om slachtoffer van dat chagrijn te worden. Zou ik trouwens ook vreselijk slecht beleid vinden. Haal je een onervaren coach dan kun je niet verwachten dat hij presteert als iemand die al wél die ervaring heeft.
De 2 seizoenen onder Schmidt waren helemaal niet dramatisch, die moest juist alle rommel van vBommel opruimen en dat zijn absoluut geen weggegooide jaren. Die hadden juist all-in moeten gaan voor Schmidt om hem nog een jaar te houden, dat vind ik de grootste fout van Gerbrands/deJong.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge wrote: 09 Sep 2022, 15:48
Johnnie Walker wrote: 09 Sep 2022, 15:00 Ik vind het opvallend hoeveel supporters daadwerkelijk Ruud al (bijna) op straat willen zetten. Dat gaat mij te ver. Als trainer moet je ook absoluut de kans en tijd krijgen om je te bewijzen en niet na 3 nederlagen de bons krijgen. Dat past helemaal niet bij onze mooie club. Kan mij verder in vrij veel analyses hierboven vinden.
Sluit ik me bij aan.

Het chagrijn is uiteraard gigantisch na de Bommel en Schmidt drama's... vier seizoenen weggegooid. Maar Ruud verdient het niet om slachtoffer van dat chagrijn te worden. Zou ik trouwens ook vreselijk slecht beleid vinden. Haal je een onervaren coach dan kun je niet verwachten dat hij presteert als iemand die al wél die ervaring heeft.
Daar ben ik het wel mee eens. Hem nu op straat gooien zou ik erg slecht vinden. Al is het tegen beter weten in, want had er weinig vertrouwen in en dat is alleen maar afgenomen als ik die teksten weer lees.

Maar omdat PSV zo achterlijk is om hem aan te stellen moet hij ook een fatsoenlijke kans krijgen om zich te revancheren en te ontwikkelen.

Vraag is wel tot waar en niet verder? Want ik kijk niet op dat je gewoon 5e staat in November als het WK begint. Wat doe je dan?

Overigens zijn de 2 seizoenen onder Schmidt wel enigszins weggegooid omdat je nu weer precies hetzelfde doet als in 2018. Het uitstekende werk van Schmidt krijgt geen staartje maar is overboord gekieperd. 🤦🏻
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Tja lastig [mention]Menno1[/mention] maar PSV zit in een te belangrijke fase dat je niet weer te lang kan lopen aanmodderen. Tis keihard, maar het belang van PSV moet weer voorop staan. Gerbrands riep laatst nog op een vraag dat hij v. Bommel niet eerder had moeten ontslaan. Dat zegt dan ook weer veel.

Het WK is al vrij snel, denk dat dat wel echt je uiterste deadline moet zijn en in die tijd moet er echt heel veel veranderen. In mijn ogen te veel dat het nooit gaat lukken. En tja, dan moet je maar afscheid nemen of verzin wat anders voor Ruudje. Misschien komt er wel een hele goede coach vrij na het WK. Je moet links om of rechts om een hele stevige basis leggen, zowel op het veld als door de hele club, voor het godsgruwelijke belangrijke volgende seizoen.

Als je dan Gakpo/Sangare/Veerman kwijtraakt, moet je dus een stevige basis hebben die is gelegd door de juiste mensen. Dus ja afscheid nemen van Ruudje in de winter zou direct inhouden dat er meer koppen moeten rollen. So be it.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 09 Sep 2022, 16:13 Tja lastig @Menno1 maar PSV zit in een te belangrijke fase dat je niet weer te lang kan lopen aanmodderen. Tis keihard, maar het belang van PSV moet weer voorop staan. Gerbrands riep laatst nog op een vraag dat hij v. Bommel niet eerder had moeten ontslaan. Dat zegt dan ook weer veel.

Het WK is al vrij snel, denk dat dat wel echt je uiterste deadline moet zijn en in die tijd moet er echt heel veel veranderen. In mijn ogen te veel dat het nooit gaat lukken. En tja, dan moet je maar afscheid nemen of verzin wat anders voor Ruudje. Misschien komt er wel een hele goede coach vrij na het WK. Je moet links om of rechts om een hele stevige basis leggen, zowel op het veld als door de hele club, voor het godsgruwelijke belangrijke volgende seizoen.

Als je dan Gakpo/Sangare/Veerman kwijtraakt, moet je dus een stevige basis hebben die is gelegd door de juiste mensen. Dus ja afscheid nemen van Ruudje in de winter zou direct inhouden dat er meer koppen moeten rollen. So be it.
Je moet met alles rekening houden. Maar vooral ook kijken wat je alternatieven zijn. Ruud John enz eruit gooien is prima, mits je vervangers klaar hebt staan die beter zijn. Vervang je Ruud weer door Faber en John door Jan, laat dan maar zitten. Dat zijn pleisters die niet eens goed plakken.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

RIO wrote: 09 Sep 2022, 15:55
Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 15:46

Volgens mij is het idee ook juist om ze vanuit het midden 1 kant op te drukken.
Ik zie het niet terug.
Nee ik ook niet en dat is het probleem volgens mij 😅😅
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 09 Sep 2022, 16:35
Juancho wrote: 09 Sep 2022, 16:13 Tja lastig @Menno1 maar PSV zit in een te belangrijke fase dat je niet weer te lang kan lopen aanmodderen. Tis keihard, maar het belang van PSV moet weer voorop staan. Gerbrands riep laatst nog op een vraag dat hij v. Bommel niet eerder had moeten ontslaan. Dat zegt dan ook weer veel.

Het WK is al vrij snel, denk dat dat wel echt je uiterste deadline moet zijn en in die tijd moet er echt heel veel veranderen. In mijn ogen te veel dat het nooit gaat lukken. En tja, dan moet je maar afscheid nemen of verzin wat anders voor Ruudje. Misschien komt er wel een hele goede coach vrij na het WK. Je moet links om of rechts om een hele stevige basis leggen, zowel op het veld als door de hele club, voor het godsgruwelijke belangrijke volgende seizoen.

Als je dan Gakpo/Sangare/Veerman kwijtraakt, moet je dus een stevige basis hebben die is gelegd door de juiste mensen. Dus ja afscheid nemen van Ruudje in de winter zou direct inhouden dat er meer koppen moeten rollen. So be it.
Je moet met alles rekening houden. Maar vooral ook kijken wat je alternatieven zijn. Ruud John enz eruit gooien is prima, mits je vervangers klaar hebt staan die beter zijn. Vervang je Ruud weer door Faber en John door Jan, laat dan maar zitten. Dat zijn pleisters die niet eens goed plakken.
Ik mag hopen dat jij ook wel begrijp dat dat idd niet de insteek van ingrijpen is :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 16:36
RIO wrote: 09 Sep 2022, 15:55

Ik zie het niet terug.
Nee ik ook niet en dat is het probleem volgens mij 😅😅
Fix jij dit even Lowie.
User avatar
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal
Posts: 506
Joined: 14 Mar 2021, 17:23

RIO wrote: 09 Sep 2022, 16:45
Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 16:36

Nee ik ook niet en dat is het probleem volgens mij 😅😅
Fix jij dit even Lowie.
Jaren geleden waren er geruchten dat Louis wel zin had om PSV-coach te worden. Goh, wat waren dat leuke tijden op het forum. :mrgreen:
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Stofzuiger wrote: 09 Sep 2022, 16:55
RIO wrote: 09 Sep 2022, 16:45

Fix jij dit even Lowie.
Jaren geleden waren er geruchten dat Louis wel zin had om PSV-coach te worden. Goh, wat waren dat leuke tijden op het forum. :mrgreen:
Met dat spandoek van die leeghoofden dat hij niet welkom zou zijn :lol: Van Gaal is een idioot, maar wel een geweldige trainer. Die had ik heel graag een keer bij PSV gezien.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Wat stond er op dat spandoek? Weet het even niet meer. Tja, er zijn wel meer idiote spandoeken geweest door de jaren heen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

RIO wrote: 09 Sep 2022, 15:57 De 2 seizoenen onder Schmidt waren helemaal niet dramatisch, die moest juist alle rommel van vBommel opruimen en dat zijn absoluut geen weggegooide jaren. Die hadden juist all-in moeten gaan voor Schmidt om hem nog een jaar te houden, dat vind ik de grootste fout van Gerbrands/deJong.
Tsja maar als je 'm niet binnenhoudt en óók niet verder gaat op het ingeslagen pad dan heb je gewoon alles wat ie gedaan heeft weggemieterd he. Die twee jaren Schmidt waren zelf geen drama als je er op doorgegaan was zodat het echt wat werd, ik bedoel dan schalen en/of europese prestaties. Dat is niet gebeurd en dus zijn het gewoon twee jaar geweest waarin er nooit langer dan 2 of 3 wedstrijden achter elkaar een acceptabel niveau is gehaald en waarin we (gvd) wéér geen kampioen zijn geworden.
Heruone wrote: 09 Sep 2022, 15:56Ik vind niet dat er twee seizoenen weggegooid zijn met Schmidt. In die fase is een cruciaal fundament gelegd van waaruit PSV deze zomer verder kan groeien.
Knap dat jij een fundament ziet. Volgens mij is 't allemaal zó het raam uitgekieperd.
Stofzuiger wrote: 09 Sep 2022, 16:55
RIO wrote: 09 Sep 2022, 16:45

Fix jij dit even Lowie.
Jaren geleden waren er geruchten dat Louis wel zin had om PSV-coach te worden. Goh, wat waren dat leuke tijden op het forum. :mrgreen:
Ik was 100% vóór.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

[mention]Persepolis[/mention] Er hing toen een spandoek bij de Herdgang met als tekst "Van Gaal nooit welkom" met een groepje capuchonnetjes erbij.. Kan er geen beelden meer van vinden. Als ik google op "Van Gaal PSV nooit welkom" kom ik de grootste idioot van allemaal al tegen :lol:

Image
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

'Van Bommel is top, Van Gaal een flop' heeft ook in het stadion gehangen
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Als we toen Louis hadden gehaald waren we minimaal een kampioenschap en vele miljoenen verder geweest. Maar 'men' vond 'm niet in de clubcultuur passen.


Vroeger kwam elke Nederlandse toptrainer zo'n beetje bij PSV aan de beurt. Als je de beste was, paste je automatisch in de clubcultuur.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

In dit filmpje ( met een jonge Slegers en Elfrink) wordt nog verwezen naar het forum toen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/102 ... iet-welkom
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

tja, het werd toen Advocaat. Die ons geen kampioen maakte in het jubileumjaar. Waarbij hij niet bepaald geholpen werd door het feit dat de verdediging weer eens genegeerd was door Brands ;)
Post Reply