Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 09 Sep 2022, 12:42 Ruud is zelf een topspits geweest, die vreet zich natuurlijk op. Er is volgens mij rondom de uitschakeling tegen Rangers echt iets gebeurd rondom Ruud en eigenlijk heel PSV. Ook dat verhaal opeens dat de RVC wilde dat er perse iemand werd verkocht, we last minute met pijn en moeite El Ghazi binnenhaalde en de enige defensieve versterking een jeugdspeler van Everton is samen met een kneus van de Wolves.

De hele vibe van de eerste wedstrijden is verdwenen. Dit heeft te maken met het wegvallen van Luuk, maar er is gewoon meer aan de hand, dat merk je aan alles. De hele ambitie is verdwenen in twee weken tijd, bizar.
Was vorig jaar ook na Benfica. Als een mokerslag erin gehakt
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

VI

Hoewel PSV tot nu toe een bijzonder makkelijk Eredivisie-programma achter de rug heeft, speelt de laatste lijn gemiddeld drie meter verder naar achteren dan vorig jaar onder Schmidt. Ten opzichte van Ajax (37,4 meter van het eigen doel) en Feyenoord (37,2 meter) is het verschil vijf meter. Dat klinkt misschien als een klein verschil, maar dat is het niet. Verdedigers blijven niet de hele wedstrijd in de eigen zestien hangen en voor de middenlijn staan is alleen bij omschakelmomenten een optie. Een paar meter van verschil op dit gemiddelde signaleert dus een grote verschuiving.

Die transitie is nog beter terug te zien in een andere statistiek die de intensiteit van pressing meet. Met passes per defensieve actie (PPDA) wordt gekeken hoe vaak een tegenstander de bal rond kan spelen voordat een team ingrijpt. Bij PSV is dat cijfer gedaald van 11,0 naar 14,3. Opnieuw: ondanks het simpele programma met drie promovendi, Go Ahead Eagles en FC Twente als tegenstander. In deze pressingstatistiek is PSV zelfs terug te vinden in het rechterrijtje van de Eredivisie, onder teams als Vitesse, SC Cambuur, NEC, FC Groningen en FC Volendam.

Die tactische keuze om in fases achteruit te lopen en in te zakken, lijkt te passen bij de trainer Van Nistelrooij. 'Als het nodig is dat we teruggaan, gaan we terug. Tegen ons had Volendam zo’n fase. Die speelden onder onze druk uit. Dan moeten we met zijn allen terug naar eigen helft met een laag blok om te verdedigen. Dat hoort erbij, dat moeten we kunnen en we moeten niet schromen het te doen als het moet', vertelde hij vorig jaar aan VI.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Jammer dat er zo’n bak stront over Ruud wordt uitgestort. PSV krijgt simpelweg waar het om heeft gevraagd met zijn aanstelling. Misschien komt het a la Cocu nog goed, misschien niet. Maar laten we Ruud in ieder geval de kans geven. En het heeft al helemaal geen zin om iedere zin uit ieder interview tegen hem te gaan gebruiken.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Persepolis wrote: 09 Sep 2022, 12:04
MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 09:42

2) hier op het forum wordt er na iedere wedstrijd gesproken over onbegrijpelijke keuzes van ruud in de opstelling en wat ie allemaal moet omgooien. Hoe een grote blunder het is dat ramalho of guti erin staat. Of xavi in de spits of whatever. Ik hoop dat diegenen die met dat soort opmerkingen komen na gisteren ook begrijpen dat het lood om oud ijzer is. Of je nu vertessen, til, simons, el ghazi, vinicius, bruma, of weet ik wie daar neerzet. Het is bout. Hetzelfde geldt voor heel de verdediging . Selectie is gewoon veel te zwak.


Kortom rol van de coach wordt zwaar overschat.
Deze twee vind ik wel grappig wanneer zij komen van iemand die continu Schmidt loopt te bashen, die grotendeels dezelfde spelers had maar zonder Benitez, Simons, El Ghazi, Til etc. (maar mét Götze en Doan, dat dan weer wel). En mensen die ook maar iets licht positiefs over Schmidt zeggen wegzet als "Schmidt fans" :tear:
Niet correct. Ik heb inderdaad altijd gezegd dat schmidt het eerste jaar een zeer goede selectie had aanvallend maar verdedigend zwak.
Tweede jaar viel er niet meer veel te halen voor Schmidt omdat de angel er aanvallend uit was. De mooie aanvallen waren weg..en het werd allemaal wat gewoontjes. Hopen op de kwaliteit van madueke (als die een keer fit was) en gakpo of götze. Veel meer was het niet meer. Met guti en sangare werd het nog wat behoudender. En stond het defensief zowaar redelijk. Maar ten koste van aanvallende kracht. Grootste tekortkoming was natuurlijk geen goede spits na het vertrek Malen.

Ik neem het Schmidt meer dan Ruud kwalijk dat er nu nog steeds geen goede verdediging staat. Iedereen ziet al jaren dat daar de zwakte zit. Als je 2 jaar blijft aanmodderen met boscagli centraal. Met max blijft doorgaan. Unnerstall laat gaan . En met Drommel komt te zitten en die laat staan met trillende knietjes. En bovenal, 2 jaar lang, je omgeving niet weet te overtuigen dat er een topper in de centrale verdediging bij moet, dan is dat niet best. Ruud kreeg een waardeloze verdediging in zijn schoot geworpen.

Okee john de jong is daarvoor de hoofdverantwoordelijke, maar schmidt had zeer veel invloed op aankoopbeleid en had veel meer met die verdediging moeten doen.
James Rodriguez
Regelmatige invaller
Posts: 339
Joined: 29 Jun 2022, 23:09
Clubvoorkeur: PSV

Image

Hoe ver moeten we afzakken? Niet eens top 50 in Europa…
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 09 Sep 2022, 23:39 Jammer dat er zo’n bak stront over Ruud wordt uitgestort. PSV krijgt simpelweg waar het om heeft gevraagd met zijn aanstelling. Misschien komt het a la Cocu nog goed, misschien niet. Maar laten we Ruud in ieder geval de kans geven. En het heeft al helemaal geen zin om iedere zin uit ieder interview tegen hem te gaan gebruiken.
Dat is allemaal wel zo, maar tegelijkertijd is de harde realiteit ook dat er voor PSV geen ruimte meer is voor tussenjaren. Ajax pakt door, Feyenoord gaat in de volgende versnelling richting volgend seizoen en wij hebben besloten om de transitie naar moderne topclub te onderbreken en weer vanaf 0 te beginnen. Daar kan Ruud misschien niet zoveel aan doen, maar uiteindelijk maakt hij de beslissingen. Nee: het zit hem niet mee met allerlei blessures en toppers die door het ijs zakken op beslissende momenten, maar ik zie vooralsnog geen progressie, ik zie geen lijn of idee in het spel en nu krijg je ook teksten te horen die nergens op slaan. Dat zijn zaken waar je als trainer wél invloed op hebt en waar je hem prima op kunt beoordelen.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 11:58
MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 09:42 1) waarom zou je je nu druk maken om wat ruud in de pers zegt. Heb je hiddink, van gaal of koeman zijn team ooit helemaal horen afvallen ? Zo een perspraatje is toch totaal niet interessant. Het punt wat @Standbeeld volgens mij wil maken is dat het juist goed zou zijn om andere momenten dan de standaard persmomenten aan te grijpen om uit te leggen waar je mee bezig bent. Juist omdat in die standaard persmomenten zo weinig nuttigs wordt gevraagd en dus beantwoord. Mij lijkt hetgeen @Standbeeld zegt juist heel erg goed. Dat Hiddink etc. dit nooit gedaan hebben: so what?? Tijden veranderen.

2) hier op het forum wordt er na iedere wedstrijd gesproken over onbegrijpelijke keuzes van ruud in de opstelling en wat ie allemaal moet omgooien. Hoe een grote blunder het is dat ramalho of guti erin staat. Of xavi in de spits of whatever. Ik hoop dat diegenen die met dat soort opmerkingen komen na gisteren ook begrijpen dat het lood om oud ijzer is. Of je nu vertessen, til, simons, el ghazi, vinicius, bruma, of weet ik wie daar neerzet. Het is bout. Hetzelfde geldt voor heel de verdediging . Selectie is gewoon veel te zwak.

Wat je hier zegt is eigenlijk dat de selectie die er nu staat te slecht is om te winnen van Bødo Glimt.

3) nieuwe mode is om te zeggen, de ruimtes zijn te groot. Wat nu als ik zeg dat dat ook betekent dat er 50 meter zit tussen de spitsen van bodo en hun verdediging ? En dat met de grote snelheid van vertessen en gakpo het wel eens voordelig zou kunnen zijn dat het veld groot is, zeker met de passjes die veerman in zijn benen heeft. Je mag tegen een Bodo toch uit gaan van je eigen kracht en waarom zou je je dan druk maken over te grote ruimtes ? Veel lekkerder voetballen dan in een heel compact druk veld. Tegen een betere regenstander houd je het veld klein. Maar tegen Bodo ? Serieus ?! De paar kansen tegen ontstaan niet door teveel ruimte. Onstaan in alle gevallen doordat mwene voorbij wordt gelopen alsof hij er niet staat. Mwene moet korter op zijn tegenstander staan..hem niet laten komen tot rand zestien, want blijkbaar is dat een halve gakpo gezien zijn goede schoten. Dat er een minuut voor tijd een speler vrij opduikt voor benitez is omdat veerman het letterlijk vertikt om mee te lopen. Dat vind ik nou schandalig.

Ik neem aan dat je snapt dat als het veld 50 meter lang is, dit betekend dat er weinig ruimte achter de verdediging van de tegenstander is. Laat dat nou net de ruimte zijn die Gakpo en Vertessen nodig hebben.

Verder het is geen mode om hierover te praten. Het spel voetbal evolueert. Tegenwoordig houden alle topploegen het veld klein omdat je dan minder kwetsbaar bent in de omschakeling. Dit betekend overigens niet dat je heel diep moet drukken zoals Roger deed. Van Nistelrooy heeft meerdere keren aangegeven fan te zijn van Simeone. Die zakt in om het veld klein te houden. Bijvoorbeeld Guardiola, Ten Hag, Sarri zetten diep druk om daar het veld compact te houden. Wat we nu bij PSV zien is vlees noch vis. Spitsen diep, verdedigers zakken terug, middenveld komt te zwemmen. En dan lijkt Bødo ineens een aardige ploeg. Maar ook de eerste 30 minuten tegen Excelsior waren tactisch om te janken


Tuurlijk is het allemaal grote bout en een afgang. Maar je hoeft niet per definitie je coach af te fikken als het kut is. Wat hier wel altijd gebeurt door een aantal op het forum. Met deze zelfde coach wonnen we dik van ajax. Speelden we 2x volwassen tegen een beter monaco. Als ruud zo slecht is waarom stond het in de wedstrijden tegen ajax en monaco dan wel goed ?

Dat is nou net het hele punt: tegen Monaco stond het helemaal niet goed. Je had een expected goal tegen van 4,2 wat zeer hoog is. Het is puur geluk dat we die gewonnen hebben. Speel je hem nog 10x verlies je 8x en speel je 1x gelijk

Terwijl we hebben kunnen zien dat dat allebei sterke teams zijn.

Kortom rol van de coach wordt zwaar overschat.

Dan kunnen we ook Johan Vlemminx bondscoach maken. Je hebt zelf het verschil tussen Frons de Boer en Van Gaal ook gezien?


Ben kritischer op spelers. Er mag bijvoorbeeld ook wel gezegd worden dat sangare enorm tegenvalt de afgelopen wedstrijden. Hij loopt plichtmatig mee alsof hij liever in de PL had gespeeld nu. Je mag toch meer verwachten van zo een kerel. En van Veerman helemaal. Daar sta je dan met je op papier kwalitatief hoogwaardig middenveld.

Meen je dit nou echt?? Als Sangare er niet bij stond was het helemaal niks. De kraan staat bij ons open en Sangare is de dwijl.

Eigenlijk al wat je hier nu zegt kun je voorkomen door het veld klein te houden. Dan kan Sangare meer ballen afpakken en komt Veerman meer aan de bal

Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen die denken dat het niet uitmaakt wat voor trainer er voor een groep staat. Dat is hetzelfde als dat ze bij ASML zeggen: managers? Overbodig. Als ons personeel heeft toch op de TU gezeten. Die weten toch hoe chip werkt.
Sinds het ek2008 is me duidelijk dat de coach maar een beperkte invloed heeft. Van Basten was overduidelijk een waardeloze coach maar nederland won even met 3-0 van italie en 4-1 van frankrijk.

Maar tuurlijk... een coach heeft echt wel veel impact, hiddink met australie en zuid korea was bijv fenomenaal.

Maar een coach heeft weinig impact in 2 maanden. En daar hebben we het nu over.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 23:55
Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 11:58

Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen die denken dat het niet uitmaakt wat voor trainer er voor een groep staat. Dat is hetzelfde als dat ze bij ASML zeggen: managers? Overbodig. Als ons personeel heeft toch op de TU gezeten. Die weten toch hoe chip werkt.
Sinds het ek2008 is me duidelijk dat de coach maar een beperkte invloed heeft. Van Basten was overduidelijk een waardeloze coach maar nederland won even met 3-0 van italie en 4-1 van frankrijk.

Maar tuurlijk... een coach heeft echt wel veel impact, hiddink met australie en zuid korea was bijv fenomenaal.

Maar een coach heeft weinig impact in 2 maanden tijd. En daar hebben we het nu over.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het zal allemaal best, de tijd van excuses voor alles en iedereen is wel eens voorbij:

1. de selectie is wederom niet goed in balans en daar is vooral de Jong en Brands verantwoordelijk voor
2. de RvC met vd Wallen voorop heeft vooral een grote mond maar waarmaken ho maar (zie verhaal van @Armada)
3. en ontopic, RvN is dan aangesteld en ja dan krijg je zijn manier van voetballen. Dan is hij ook hoofdverantwoordelijk voor dat voetbal. Of het nou counter voetbal is of volle bak pressing, dat maakt geen ene fuck uit. Ruud speelt zoals hij wil en hij is de leider van de groep. Dus alles wat daar bij hoort komt op zijn bordje. Like it or not, anders had Ruudje lekker bij zijn eerste standpunt moeten blijven: ik voel me er niet klaar voor.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

MaartenV wrote: 09 Sep 2022, 23:55
Den Bondskoots wrote: 09 Sep 2022, 11:58

Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen die denken dat het niet uitmaakt wat voor trainer er voor een groep staat. Dat is hetzelfde als dat ze bij ASML zeggen: managers? Overbodig. Als ons personeel heeft toch op de TU gezeten. Die weten toch hoe chip werkt.
Sinds het ek2008 is me duidelijk dat de coach maar een beperkte invloed heeft. Van Basten was overduidelijk een waardeloze coach maar nederland won even met 3-0 van italie en 4-1 van frankrijk.

Maar tuurlijk... een coach heeft echt wel veel impact, hiddink met australie en zuid korea was bijv fenomenaal.

Maar een coach heeft weinig impact in 2 maanden. En daar hebben we het nu over.
Hiddink met Zuid-Korea? Je weet dat de scheidsrechters waren omgekocht toch? :lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Italianen die klagen over omkoping :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 09 Sep 2022, 23:39 Jammer dat er zo’n bak stront over Ruud wordt uitgestort. PSV krijgt simpelweg waar het om heeft gevraagd met zijn aanstelling. Misschien komt het a la Cocu nog goed, misschien niet. Maar laten we Ruud in ieder geval de kans geven. En het heeft al helemaal geen zin om iedere zin uit ieder interview tegen hem te gaan gebruiken.
Eens, al helpt Ruud. niet echt mee met sommige uitspraken. Maar goed, het is hem min of meer vergeven, die arme jongen is ook maar in deze rol gepusht natuurlijk.

De winterstop is al in November en PSV heeft dan de luxe van 2 volle maanden om eens goed en stevig te analyseren. Hopelijk komt het nog goed met Ruud. Hij zou moeten roeien met de riemen die we hebben, want verwacht maar niet dat we de selectie kunnen versterken in de winter als PSV eerder de neiging had om Gakpo of Sangare te verkopen om het financiele gat te dichten. Met een beetje geluk komt er nog 1 of 2 huurlingen bij, maar mijn verwachtingspatroon is zo gezakt dat ik hier ook weinig van verwacht helaas.

Overigens niet eens dat trainers maar een beperkt effect hebben. Het is een wisselwerking tussen kracht van de selectie en de kracht van de trainer. Genoeg voorbeelden van matige selectie die dankzij een uitstekende trainer boven zichzelf uitsteekten. En ook andersom.

Nou vind ik bij PSV en de selectie matig overall en de trainer matig. En helaas maakt in dit geval twee minnen geen plus.
Last edited by Menno1 on 10 Sep 2022, 00:17, edited 1 time in total.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] Ja die vonden dat hun uitvinding was afgepakt natuurlijk. Die gast bij de wedstrijd tegen Spanje was ook omgekocht toch? Dat ging helemaal nergens over.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

James Rodriguez wrote: 09 Sep 2022, 23:53 Image

Hoe ver moeten we afzakken? Niet eens top 50 in Europa…
44
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2023.html
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Tegenvallend dat een aantal van jullie meegaan in de hetze die de VI nu tegen Ruud voert.
Je kon weten dat dit zou gebeuren bij de eerste tegenvallende resultaten. Tuurlijk duiken die erop.. dat ze met notabene een quote van vorig jaar komen van ruud wat betrekking had op jong PSV om hun narratief kracht bij te zetten is veelzeggend. Wat een armoe.

Het verhaal dat het veld af en toe groot is klopt maar is niet de reden waarom het fout gaat. Tegen twente werden we de eerste helft vastgezet op eigen helft en volledig afgejaagd. Kwamen niet onder de druk uit en verloren alle duels. Dat heeft niks te maken met een groot veld. Het veld was die tweede helft veel groter.

Tegen bodo glimmt werd PSV sowieso niet overlopen en heeft bodo heel weinig gecreeerd. 2 schoten vanaf de zijkant..overigens bijzonder goed getrapt. Maar dat waren 1 mansacties, waarbij onze back achteruit bleef lopen. En een derde actie van diezelfde man waarbij hij weer mwene laat staan en de bal voorgeeft. En dat was het wel zo ongeveer mbt bodos kansen. Dus zo overlopen werd het allemaal niet. Heel andere wedstrijd dan tegen twente. En rangers creeerde ook nagenoeg niks..hadden een blunder nodig om te scoren. Er was nog een kans, na een heel mooie actie van een rangers speler die op de lat schoot na 2 of 3 man te dollen. Had ook niks met overlopen worden door een te groot veld te maken.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Tja maarten ik waardeer je verdediging van Ruud. Draai ik het om, heb ik eigenlijk nog geen fatsoenlijke wedstrijd van PSV gezien. Zowel in de voorbereiding niet als in de verschillende competities. Zelfs tegen opgewarmde lijken geven we kansen en goals weg en zijn we zelden echt dominant op wellicht de wedstrijd tegen Volendam na, die dan ook kapot naief kwamen aanzetten. Maar soit, die wil ik Ruud wel geven.

Verder valt behalve de linies die steevast te ver uit elkaar zijn ook op dat als spelers de bal krijgen, ze tijd nodig hebben om te zien waar de bal naartoe moet. Dat vind ik een teken dat er een gebrek is aan patronen en automatismes. Ook de enorm trage opbouw is opvallend, het rondspelen in een kommetje vanuit achteruit is zwaar irritant en zorgt er voor dat de tegenstander steevast goed staat en dus er weinig kansen komen. Dat is echt Frank de Boer voetbal anno 2015.

Ruud zegt zich te hebben verdiept in Bielsa, maar die zou krom liggen van het lachen als hij PSV zo ziet ploeteren.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Menno1 wrote: 10 Sep 2022, 00:54 Tja maarten ik waardeer je verdediging van Ruud. Draai ik het om, heb ik eigenlijk nog geen fatsoenlijke wedstrijd van PSV gezien. Zowel in de voorbereiding niet als in de verschillende competities. Zelfs tegen opgewarmde lijken geven we kansen en goals weg en zijn we zelden echt dominant op wellicht de wedstrijd tegen Volendam na, die dan ook kapot naief kwamen aanzetten. Maar soit, die wil ik Ruud wel geven.

Verder valt behalve de linies die steevast te ver uit elkaar zijn ook op dat als spelers de bal krijgen, ze tijd nodig hebben om te zien waar de bal naartoe moet. Dat vind ik een teken dat er een gebrek is aan patronen en automatismes. Ook de enorm trage opbouw is opvallend, het rondspelen in een kommetje vanuit achteruit is zwaar irritant en zorgt er voor dat de tegenstander steevast goed staat en dus er weinig kansen komen. Dat is echt Frank de Boer voetbal anno 2015.

Ruud zegt zich te hebben verdiept in Bielsa, maar die zou krom liggen van het lachen als hij PSV zo ziet ploeteren.
100% dit
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

MaartenV wrote: 10 Sep 2022, 00:32 Tegenvallend dat een aantal van jullie meegaan in de hetze die de VI nu tegen Ruud voert.
Je kon weten dat dit zou gebeuren bij de eerste tegenvallende resultaten. Tuurlijk duiken die erop.. dat ze met notabene een quote van vorig jaar komen van ruud wat betrekking had op jong PSV om hun narratief kracht bij te zetten is veelzeggend. Wat een armoe.

Het verhaal dat het veld af en toe groot is klopt maar is niet de reden waarom het fout gaat. Tegen twente werden we de eerste helft vastgezet op eigen helft en volledig afgejaagd. Kwamen niet onder de druk uit en verloren alle duels. Dat heeft niks te maken met een groot veld. Het veld was die tweede helft veel groter.

Tegen bodo glimmt werd PSV sowieso niet overlopen en heeft bodo heel weinig gecreeerd. 2 schoten vanaf de zijkant..overigens bijzonder goed getrapt. Maar dat waren 1 mansacties, waarbij onze back achteruit bleef lopen. En een derde actie van diezelfde man waarbij hij weer mwene laat staan en de bal voorgeeft. En dat was het wel zo ongeveer mbt bodos kansen. Dus zo overlopen werd het allemaal niet. Heel andere wedstrijd dan tegen twente. En rangers creeerde ook nagenoeg niks..hadden een blunder nodig om te scoren. Er was nog een kans, na een heel mooie actie van een rangers speler die op de lat schoot na 2 of 3 man te dollen. Had ook niks met overlopen worden door een te groot veld te maken.
Dat Bodo niet tot veel kansen kwam tot aan de slotfase is wel zo maar heb je gezien hoeveel wij achter hen hebben aangelopen? Onze spelers waren allemaal Maxies in Rogertijd. Allemaal lege zuurstoftankjes. Waarom? Omdat het veld te groot was en de ruimtes te groot waren om te belopen. Dat ze geen kansen kregen was niet omdat de ruimtes klein waren maar omdat onze spelers ze klein moesten maken.

Tegen Rangers gebeurde precies hetzelfde namelijk.

We hadden tegen Bodo maar 46% balbezit, met een trage niet functionele opbouw. Wow.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Hoe beter (en breder) de selectie. hoe minder invloed een coach op het resultaat/spel heeft. Met beperkte spelerskwaliteiten neemt de mogelijke invloed toe.
We hebben in de selectie aardig wat spelers die een goede coaching goed kunnen gebruiken.

[mention]Menno1[/mention] Mee eens.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Menno1 wrote: 10 Sep 2022, 00:13
ruuddevil wrote: 09 Sep 2022, 23:39 Jammer dat er zo’n bak stront over Ruud wordt uitgestort. PSV krijgt simpelweg waar het om heeft gevraagd met zijn aanstelling. Misschien komt het a la Cocu nog goed, misschien niet. Maar laten we Ruud in ieder geval de kans geven. En het heeft al helemaal geen zin om iedere zin uit ieder interview tegen hem te gaan gebruiken.
Eens, al helpt Ruud. niet echt mee met sommige uitspraken. Maar goed, het is hem min of meer vergeven, die arme jongen is ook maar in deze rol gepusht natuurlijk.

De winterstop is al in November en PSV heeft dan de luxe van 2 volle maanden om eens goed en stevig te analyseren. Hopelijk komt het nog goed met Ruud. Hij zou moeten roeien met de riemen die we hebben, want verwacht maar niet dat we de selectie kunnen versterken in de winter als PSV eerder de neiging had om Gakpo of Sangare te verkopen om het financiele gat te dichten. Met een beetje geluk komt er nog 1 of 2 huurlingen bij, maar mijn verwachtingspatroon is zo gezakt dat ik hier ook weinig van verwacht helaas.

Overigens niet eens dat trainers maar een beperkt effect hebben. Het is een wisselwerking tussen kracht van de selectie en de kracht van de trainer. Genoeg voorbeelden van matige selectie die dankzij een uitstekende trainer boven zichzelf uitsteekten. En ook andersom.

Nou vind ik bij PSV en de selectie matig overall en de trainer matig. En helaas maakt in dit geval twee minnen geen plus.
V.w.b. versterking tijdens de winterstop. Ik lees net wat quotes van Te Kloese van Feyenoord. Die willen ieder jaar hun 2 a 3 beste spelers verkopen omdat het ze in staat stelt door te investeren en omdat het je aantrekkelijker maakt voor talentvolle jongens. En die gaan deze winter opnieuw investeren. Bij PSV wilden we juist de toppers behouden, al waren daar later andere berichten. Het probleem van die aanpak is dat je zelf nauwelijks iets kan doen. We kunnen echter niet anders want als je John de Jong een bak geld geeft verdwijnt het grootste deel in het afvoerputje.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Menno1 wrote: 10 Sep 2022, 00:13
ruuddevil wrote: 09 Sep 2022, 23:39 Jammer dat er zo’n bak stront over Ruud wordt uitgestort. PSV krijgt simpelweg waar het om heeft gevraagd met zijn aanstelling. Misschien komt het a la Cocu nog goed, misschien niet. Maar laten we Ruud in ieder geval de kans geven. En het heeft al helemaal geen zin om iedere zin uit ieder interview tegen hem te gaan gebruiken.
Eens, al helpt Ruud. niet echt mee met sommige uitspraken. Maar goed, het is hem min of meer vergeven, die arme jongen is ook maar in deze rol gepusht natuurlijk.
Redelijk opmerkelijke uitspraken, maar goed dat Ruud positief blijft en de negativiteit weghoudt bij de spelersgroep.

Het is dan wel belangrijk dat binnen het veld de plooien vrij snel gladgestreken worden. Anders word Ruud vrij snel ongeloofwaardig en werkt hij zich op die manier in de nesten.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

ruuddevil wrote: 10 Sep 2022, 09:23V.w.b. versterking tijdens de winterstop. Ik lees net wat quotes van Te Kloese van Feyenoord. Die willen ieder jaar hun 2 a 3 beste spelers verkopen omdat het ze in staat stelt door te investeren en omdat het je aantrekkelijker maakt voor talentvolle jongens. En die gaan deze winter opnieuw investeren. Bij PSV wilden we juist de toppers behouden, al waren daar later andere berichten. Het probleem van die aanpak is dat je zelf nauwelijks iets kan doen. We kunnen echter niet anders want als je John de Jong een bak geld geeft verdwijnt het grootste deel in het afvoerputje.
Lekker handelen is één ding, maar je wil ook een team opbouwen dus je hebt ook continuïnteit nodig. Die zal dan moeten komen van oudere spelers die niet super interessant meer zijn voor de markt maar toch van voldoende niveau zijn om Europa mee in te kunnen. Bij Ajax was het dan ook een meesterzet om Tadic en Blind te halen. Hebben ze flink wat voor neergelegd en dat betaalt zich uit.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

ziege maar ook zagge wrote: 10 Sep 2022, 11:42
ruuddevil wrote: 10 Sep 2022, 09:23V.w.b. versterking tijdens de winterstop. Ik lees net wat quotes van Te Kloese van Feyenoord. Die willen ieder jaar hun 2 a 3 beste spelers verkopen omdat het ze in staat stelt door te investeren en omdat het je aantrekkelijker maakt voor talentvolle jongens. En die gaan deze winter opnieuw investeren. Bij PSV wilden we juist de toppers behouden, al waren daar later andere berichten. Het probleem van die aanpak is dat je zelf nauwelijks iets kan doen. We kunnen echter niet anders want als je John de Jong een bak geld geeft verdwijnt het grootste deel in het afvoerputje.
Lekker handelen is één ding, maar je wil ook een team opbouwen dus je hebt ook continuïnteit nodig. Die zal dan moeten komen van oudere spelers die niet super interessant meer zijn voor de markt maar toch van voldoende niveau zijn om Europa mee in te kunnen. Bij Ajax was het dan ook een meesterzet om Tadic en Blind te halen. Hebben ze flink wat voor neergelegd en dat betaalt zich uit.
Bij Ajax is het redelijk simpel, de beste speler van het seizoen wordt verkocht of blijft hoogstens nog een jaar en dan is ie weg. DIe regel gaat al op zo ongeveer sinds begin van het millenium. Slechts enkele seizoenen vormen een uitzondering.Ik denk dat het wel de manier is en Te Kloese [die begin van het millenium nog scout van Ajax was] wel gezien heeft dat het werkt. Het is in mijn ogen ook de manier om vooruit te komen of i.i.g. een stabiele positie te behouden. Continuiteit is leuk maar je selectie heeft bijna dertig spelers, genoeg die wel blijven. Als je je afhankelijk maakt van die paar beste spelers en zegt: die mogen niet weg maakje je in mijn ogen veel te afhankelijk. Tegen de juiste prijs moet iedereen te koop zijn zolang je vervangers kan halen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 10 Sep 2022, 09:23
Menno1 wrote: 10 Sep 2022, 00:13

Eens, al helpt Ruud. niet echt mee met sommige uitspraken. Maar goed, het is hem min of meer vergeven, die arme jongen is ook maar in deze rol gepusht natuurlijk.

De winterstop is al in November en PSV heeft dan de luxe van 2 volle maanden om eens goed en stevig te analyseren. Hopelijk komt het nog goed met Ruud. Hij zou moeten roeien met de riemen die we hebben, want verwacht maar niet dat we de selectie kunnen versterken in de winter als PSV eerder de neiging had om Gakpo of Sangare te verkopen om het financiele gat te dichten. Met een beetje geluk komt er nog 1 of 2 huurlingen bij, maar mijn verwachtingspatroon is zo gezakt dat ik hier ook weinig van verwacht helaas.

Overigens niet eens dat trainers maar een beperkt effect hebben. Het is een wisselwerking tussen kracht van de selectie en de kracht van de trainer. Genoeg voorbeelden van matige selectie die dankzij een uitstekende trainer boven zichzelf uitsteekten. En ook andersom.

Nou vind ik bij PSV en de selectie matig overall en de trainer matig. En helaas maakt in dit geval twee minnen geen plus.
V.w.b. versterking tijdens de winterstop. Ik lees net wat quotes van Te Kloese van Feyenoord. Die willen ieder jaar hun 2 a 3 beste spelers verkopen omdat het ze in staat stelt door te investeren en omdat het je aantrekkelijker maakt voor talentvolle jongens. En die gaan deze winter opnieuw investeren. Bij PSV wilden we juist de toppers behouden, al waren daar later andere berichten. Het probleem van die aanpak is dat je zelf nauwelijks iets kan doen. We kunnen echter niet anders want als je John de Jong een bak geld geeft verdwijnt het grootste deel in het afvoerputje.
Feyenoord wordt hier graag te kakken gezet. Kwa beleid zijn die ons al voorbij gestreefd. Je kan nu al invullen dat die de tweede plek van ons overnemen volgend jaar tenzij wij radicaal van koers veranderen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 10 Sep 2022, 12:13
ruuddevil wrote: 10 Sep 2022, 09:23

V.w.b. versterking tijdens de winterstop. Ik lees net wat quotes van Te Kloese van Feyenoord. Die willen ieder jaar hun 2 a 3 beste spelers verkopen omdat het ze in staat stelt door te investeren en omdat het je aantrekkelijker maakt voor talentvolle jongens. En die gaan deze winter opnieuw investeren. Bij PSV wilden we juist de toppers behouden, al waren daar later andere berichten. Het probleem van die aanpak is dat je zelf nauwelijks iets kan doen. We kunnen echter niet anders want als je John de Jong een bak geld geeft verdwijnt het grootste deel in het afvoerputje.
Feyenoord wordt hier graag te kakken gezet. Kwa beleid zijn die ons al voorbij gestreefd. Je kan nu al invullen dat die de tweede plek van ons overnemen volgend jaar tenzij wij radicaal van koers veranderen.
Beetje offtopic maar bij Feyenoord gaat het heel belangrijk worden wat er gebeurt als Slot gaat. En als die zo door gaat, dan kan je er natuurlijk donder op zeggen dat hij niet lang meer in Rotterdam blijft. Goed beleid gaat daar inhouden dat ze dan weer de juiste keuze maken qua trainer en bijbehorende transfers. Wel interessant om te volgen, maar dat staat natuurlijk los van Ruudje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply