Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

VeresRivne wrote: 10 Sep 2022, 12:09Als je je afhankelijk maakt van die paar beste spelers en zegt: die mogen niet weg maakje je in mijn ogen veel te afhankelijk. Tegen de juiste prijs moet iedereen te koop zijn zolang je vervangers kan halen.
'Beste spelers' kwam uit dat verhaal van Feyenoord, Tadic en Blind zijn niet de beste spelers van Ajax maar wel de meest belangrijke voor de stabiliteit en continuïteit van het team. Het is deze basis die je in staat stelt om je beste spelers steeds weer te verkopen zonder daarmee weer van voren af aan te hoeven beginnen.
VeresRivne wrote: 10 Sep 2022, 12:09Continuiteit is leuk maar je selectie heeft bijna dertig spelers, genoeg die wel blijven.
Dat er lukraak wat spelers overblijven biedt niet de continuïteit die je nodig hebt, degenen die jaren achtereen bij je blijven moeten spelers zijn van hoge kwaliteit, op sleutelposities in het team. Die bovendien niet blessuregevoelig zin.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 10 Sep 2022, 12:13 Feyenoord wordt hier graag te kakken gezet. Kwa beleid zijn die ons al voorbij gestreefd. Je kan nu al invullen dat die de tweede plek van ons overnemen volgend jaar tenzij wij radicaal van koers veranderen.
Overdrijven is ook een vak, mijn god zeg.

Je kunt zo bij VI gaan werken.

https://gyazo.com/acd3b56c50f381fd73aec9406fc7acf2

Image
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Precies. Eerst maar eens zien hoe de koopwoede gaat uitpakken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Zat nog eens die persconferentie van gisteren terug te kijken en je merkt toch wel echt al dat Ruud wat irritaties heeft. Kwam een aantal keer wat geïrriteerd over met als summum het verhaaltje over RKC. Doet me denken aan vorig jaar met Jong toen Ruud verloor en de scheids bewust weigerde een hand te geven. Maar goed dat was nog bij Jong zou je kunnen zeggen. Ik snap dat Ruud als voetballer bepaalde karaktertrekken had, maar ik hoop dat hij als trainer de rust kan bewaren. Geen gek gedoe als je onder spanning komt te staan. Daar mag Rutten hem wel op corrigeren wat mij betreft.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2022, 12:40 Precies. Eerst maar eens zien hoe de koopwoede gaat uitpakken.
Dat is altijd even afwachten, zeker als het talenten betreft, maar ik ben het wel met Menno eens dat daar in elk geval een soort visie te bespeuren is. Daar wordt ergens naartoe gewerkt, namelijk minimaal die tweede plek voor volgend seizoen. Nou is Feyenoord klein genoeg om genoegen te kunnen nemen met een opbouwjaar, maar bij onze mooie club wordt de laatste jaren nauwelijks opgebouwd en vooral afgebroken. Ik deel de zorgen van Menno daarom ook wel: tenzij er hier iets drastisch gaat veranderen, zitten we volgend jaar met een enorm probleem.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong



Als we toch eens tot januari dichtbij ajax kunnen blijven, dan zouden er nog wel eens leuke dingen kunnen gebeuren.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

We zitten nu al met een enorm probleem.

Nee, we zitten vorig jaar al met een enorm probleem. En we blijven er maar in hangen. Vorig jaar was al het seizoen waarin we MOESTEN oogsten. Dat is nu verplaatst naar dit seizoen, maar het is nu al duidelijk dat dit het 4e tussenjaar op rij wordt; helemaal na de traditionele verliespartij volgende week waarin er alweer een hele dikke streep door alle ambities kan.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 13:28 Als we toch eens tot januari dichtbij ajax kunnen blijven, dan zouden er nog wel eens leuke dingen kunnen gebeuren.
Je schrijft FC Twente verkeerd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

De Realist wrote: 10 Sep 2022, 13:30 We zitten nu al met een enorm probleem.

Nee, we zitten vorig jaar al met een enorm probleem. En we blijven er maar in hangen. Vorig jaar was al het seizoen waarin we MOESTEN oogsten. Dat is nu verplaatst naar dit seizoen, maar het is nu al duidelijk dat dit het 4e tussenjaar op rij wordt; helemaal na de traditionele verliespartij volgende week waarin er alweer een hele dikke streep door alle ambities kan.
We spelen thuis volgende week, niet uit. De traditionele verliespartij is pas later dit seizoen, dit is meer het traditionele gelijkspel de laatste jaren (met natuurlijk soms een uitzondering maar die is er voor de traditionele verliespartij ook).
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Waarom zouden we niet in de buurt van ajax kunnen blijven? Er wordt ook wel weer heel erg negatief gedaan zeg. Rkc thuis en feyenoord thuis moet je toch beide kunnen winnen? Alsof feyenoord nou zo goed draait.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 13:39 Waarom zouden we niet in de buurt van ajax kunnen blijven? Er wordt ook wel weer heel erg negatief gedaan zeg. Rkc thuis en feyenoord thuis moet je toch beide kunnen winnen? Alsof feyenoord nou zo goed draait.
Kan prima, maar dan moet het wel snel beter. Wil je thuis van Feyenoord winnen, dan moet je morgen tegen RKC een grote stap vooruit zetten zowel qua tactiek als qua vertrouwen. RKC is daar in principe ideaal voor.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 13:39 Waarom zouden we niet in de buurt van ajax kunnen blijven? Er wordt ook wel weer heel erg negatief gedaan zeg. Rkc thuis en feyenoord thuis moet je toch beide kunnen winnen? Alsof feyenoord nou zo goed draait.
Pas als we weer een tegenstander van formaat kunnen verslaan ga ik wellicht weer iets draaien. Maar ik zie ons nog punten verliezen tegen RKC met Ruud die denkt dat de afstanden helemaal niet te groot zijn. Ik vraag mij af hoeveel verstand van voetbal hij heeft als hij dat serieus beweert. Voorlopig heb ik geen vertrouwen totdat ik wat anders zie en hoor dan nu het geval is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Datgene wat hij tegen journalisten zegt, hoeft toch niet de weergave van de (volledige) realiteit te zijn. PSV doet net als alle andere clubs videoanalyses van alle wedstrijden. Ze zijn heus niet blind hoor, zien ook wel dat de afstand te groot was met momenten. Wat me wel enige zorgen baart is dat we tegen Bodo thuis niet vol voor de winst speelden en niet goed druk zetten
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 13:39 Waarom zouden we niet in de buurt van ajax kunnen blijven? Er wordt ook wel weer heel erg negatief gedaan zeg. Rkc thuis en feyenoord thuis moet je toch beide kunnen winnen? Alsof feyenoord nou zo goed draait.
Omdat er simpelweg geen enkele, echt geen enkele, houvast is voor dit team. Heb je gezien hoe ze in het veld staan en hoe apathisch de staf hierop anticipeert? De enige manier die ik zie om bij te blijven is dat ze in Amsterdam weer eens te makkelijk/ongemotiveerd denken over die ED potjes en zich voornamelijk kunnen motiveren (tot een heel hoog niveau btw) in de CL.

Vanuit PSV verwacht ik tot de winter eigenlijk niks en moet je vooral hopen dat je de rest onder je laat en liefst een klein gaatje kan slaan. Maar dal zal al moeilijk genoeg worden. Zolang PSV zelf niet de ambitie uitstraalt dat het Ajax wil bijhouden is het gewoon klaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Vergeet ook niet dat Ajax alle moeilijke wedstrijden na 1 april krijgt en rondom EL avondjes en kort na de winterstop als er geen dubbel programma is.

Als je bij Ajax wil blijven mag je tot 1 februari nog max 2x punten verspelen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2022, 13:49Pas als we weer een tegenstander van formaat kunnen verslaan ga ik wellicht weer iets draaien. Maar ik zie ons nog punten verliezen tegen RKC met Ruud die denkt dat de afstanden helemaal niet te groot zijn. Ik vraag mij af hoeveel verstand van voetbal hij heeft als hij dat serieus beweert. Voorlopig heb ik geen vertrouwen totdat ik wat anders zie en hoor dan nu het geval is.
Zelfde geldt voor mij.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 13:39Alsof feyenoord nou zo goed draait.
Die hoeven ook niet goed te draaien om PSV puntenverlies aan te smeren. Overigens staan ze boven PSV op de ranglijst en de laatste keer dat PSV thuis won van Feyenoord is alweer 5 jaar geleden.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Madueke wrote: 10 Sep 2022, 14:35
Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 13:39Alsof feyenoord nou zo goed draait.
Die hoeven ook niet goed te draaien om PSV puntenverlies aan te smeren. Overigens staan ze boven PSV op de ranglijst en de laatste keer dat PSV thuis won van Feyenoord is alweer 5 jaar geleden.
Sorry maar vind dit echt dieptepunt van negativiteit. Als we bang moeten worden van Feyenoord thuis dan is het echt slecht gesteld met het gevoel over ons mooie PSV
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Het is ook heel slecht gesteld met ons mooie PSV, helaas.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 15:53
Madueke wrote: 10 Sep 2022, 14:35
Die hoeven ook niet goed te draaien om PSV puntenverlies aan te smeren. Overigens staan ze boven PSV op de ranglijst en de laatste keer dat PSV thuis won van Feyenoord is alweer 5 jaar geleden.
Sorry maar vind dit echt dieptepunt van negativiteit. Als we bang moeten worden van Feyenoord thuis dan is het echt slecht gesteld met het gevoel over ons mooie PSV
Dat is ook wel een irritatiepuntje van mij hoor. Iedere keer weer hetzelfde gejank als we tegen Feyenoord moeten. Laten we alsjeblieft een keer thuis én uit van ze winnen want ik wil dat het gezeur met comments als in de trant van "een standaard verlies" stopt.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Vorig jaar was uit gewoon 100% winst, alleen we weten allemaal hoe de scheids onze fuckte daar. Net als ajax thuis trouwens. Anders waren we gewoon kampioen
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

En hadden we in een compleet andere situatie gezeten. Een volledige voorbereiding op het seizoen ipv een voorbereiding om begin augustus al te pieken zonder echt te kunnen focussen op speelwijze, veel eerder zekerheid mbt selectie en financiën etc etc etc.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 16:33 Anders waren we gewoon kampioen
Veel te kort door de bocht natuurlijk.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Vind het anders ook vrij kort door de bocht om nu te roepen dat we er niks van kunnen, dat we om de 5e plek spelen, dat Ruud er weinig van kan en geen inzicht heeft.
Last edited by Vanthaman18 on 10 Sep 2022, 17:26, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 16:33 Vorig jaar was uit gewoon 100% winst, alleen we weten allemaal hoe de scheids onze fuckte daar. Net als ajax thuis trouwens. Anders waren we gewoon kampioen
Ja, en thuis verloren we 0-4 van Feyenoord en in Amsterdam 5-0. Kortom: het zegt allemaal niet zoveel.

Ik ben echt benieuwd waar ik hoop uit kan putten. Zeg me waarom ik volgende week naar het stadion ga met het gevoel dat we Feyenoord gaan verslaan. Ik zie het namelijk niet, en dat heeft niets met Feyenoord te maken. Ik zie ons ploeteren tegen Bodø, we stonden in de slotfase zelfs compleet voor lul. Als zij ons met twee passes helemaal uit elkaar spelen, wat denk je dan dat Feyenoord met ons gaat doen? Die hebben nog veel meer voetbal, loopvermogen en slimheid in hun elftal, die hebben de dag van hun leven als ze het PSV van tegen Twente en Bodø aantreffen.
Post Reply