Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ykhim wrote: 10 Sep 2022, 17:26
Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 16:33 Vorig jaar was uit gewoon 100% winst, alleen we weten allemaal hoe de scheids onze fuckte daar. Net als ajax thuis trouwens. Anders waren we gewoon kampioen
Ja, en thuis verloren we 0-4 van Feyenoord en in Amsterdam 5-0. Kortom: het zegt allemaal niet zoveel.

Ik ben echt benieuwd waar ik hoop uit kan putten. Zeg me waarom ik volgende week naar het stadion ga met het gevoel dat we Feyenoord gaan verslaan. Ik zie het namelijk niet, en dat heeft niets met Feyenoord te maken. Ik zie ons ploeteren tegen Bodø, we stonden in de slotfase zelfs compleet voor lul. Als zij ons met twee passes helemaal uit elkaar spelen, wat denk je dan dat Feyenoord met ons gaat doen? Die hebben nog veel meer voetbal, loopvermogen en slimheid in hun elftal, die hebben de dag van hun leven als ze het PSV van tegen Twente en Bodø aantreffen.
Ik ben het eens met jullie dat we er weinig van bakken afgelopen weken. Maar het lijkt wel alsof iedere slechte wedstrijd 10x erger wordt gemaakt en dan onze tegenstanders 10x groter worden gemaakt. PSV heeft genoeg individuele kwaliteiten om ineens weer op te leven. Ik heb jou vaker zien schrijven hier dat we langer dan 3 wedstrijden terug moeten kijken (bijv toen iedereen Gakpo afmaakte tijdens de transferperiode door de wedstrijden van Monaco en Rangers).

Simons, Veerman, Sangare, Gakpo, Benitez zijn 5 redenen om toch te gaan kijken. Toch bijna de helft van je elftal wat gewoon een enorme kwaliteit bezit. Veerman begon onwijs goed dit seizoen, laatste 2-3 wedstrijden wat minder. Gakpo heeft voldoende kwaliteiten om beslissend te zijn. Sangare was in Monaco geweldig. Benitez heeft geweldige momenten waarbij hij ons in wedstrijden houdt. Simons speelt al wedstrijden geweldig. Als de rest zich een beetje optrekt aan hen kunnen we een prima niveau halen. En ja, onze verdediging laat met momenten ook goede dingen zien.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 15:53
Madueke wrote: 10 Sep 2022, 14:35
Die hoeven ook niet goed te draaien om PSV puntenverlies aan te smeren. Overigens staan ze boven PSV op de ranglijst en de laatste keer dat PSV thuis won van Feyenoord is alweer 5 jaar geleden.
Sorry maar vind dit echt dieptepunt van negativiteit. Als we bang moeten worden van Feyenoord thuis dan is het echt slecht gesteld met het gevoel over ons mooie PSV
Gast, serieus. Leef jij onder een steen?
Wij spelen, al het hele seizoen, bijzonder slecht onsamenhangend, puur gebaseerd op enkele individuele kwaliteiten, visieloos voetbal. We hebben een trainer die daar tevreden over is. We hebben geen enkel plan, of het plan is heel slecht of komt niet over op de spelers. Bij het minste of geringste tegenstand falen we tot nu toe (op een voorbereidingswedstrijd tegen Ajax na). Én we spelen tegen onze angstgegner met een coach die zijn vak wel verstaat en waar we al 5 jaar!!!! niet meer thuis van gewonnen hebben. Dit heeft niets met gevoel te maken maar met realiteit.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 17:32
Ykhim wrote: 10 Sep 2022, 17:26

Ja, en thuis verloren we 0-4 van Feyenoord en in Amsterdam 5-0. Kortom: het zegt allemaal niet zoveel.

Ik ben echt benieuwd waar ik hoop uit kan putten. Zeg me waarom ik volgende week naar het stadion ga met het gevoel dat we Feyenoord gaan verslaan. Ik zie het namelijk niet, en dat heeft niets met Feyenoord te maken. Ik zie ons ploeteren tegen Bodø, we stonden in de slotfase zelfs compleet voor lul. Als zij ons met twee passes helemaal uit elkaar spelen, wat denk je dan dat Feyenoord met ons gaat doen? Die hebben nog veel meer voetbal, loopvermogen en slimheid in hun elftal, die hebben de dag van hun leven als ze het PSV van tegen Twente en Bodø aantreffen.
Ik ben het eens met jullie dat we er weinig van bakken afgelopen weken. Maar het lijkt wel alsof iedere slechte wedstrijd 10x erger wordt gemaakt en dan onze tegenstanders 10x groter worden gemaakt. PSV heeft genoeg individuele kwaliteiten om ineens weer op te leven. Ik heb jou vaker zien schrijven hier dat we langer dan 3 wedstrijden terug moeten kijken (bijv toen iedereen Gakpo afmaakte tijdens de transferperiode door de wedstrijden van Monaco en Rangers).

Simons, Veerman, Sangare, Gakpo, Benitez zijn 5 redenen om toch te gaan kijken. Toch bijna de helft van je elftal wat gewoon een enorme kwaliteit bezit. Veerman begon onwijs goed dit seizoen, laatste 2-3 wedstrijden wat minder. Gakpo heeft voldoende kwaliteiten om beslissend te zijn. Sangare was in Monaco geweldig. Benitez heeft geweldige momenten waarbij hij ons in wedstrijden houdt. Simons speelt al wedstrijden geweldig. Als de rest zich een beetje optrekt aan hen kunnen we een prima niveau halen. En ja, onze verdediging laat met momenten ook goede dingen zien.
Ik heb echt heel veel respect voor jou optimisme. Echt waar, ik snap er niets van maar ik vind het wel mooi. Of je hebt iets genomen en dan zeg ik; I'm having what he's having ;)
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ittot wrote: 10 Sep 2022, 17:36
Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 17:32
Ik ben het eens met jullie dat we er weinig van bakken afgelopen weken. Maar het lijkt wel alsof iedere slechte wedstrijd 10x erger wordt gemaakt en dan onze tegenstanders 10x groter worden gemaakt. PSV heeft genoeg individuele kwaliteiten om ineens weer op te leven. Ik heb jou vaker zien schrijven hier dat we langer dan 3 wedstrijden terug moeten kijken (bijv toen iedereen Gakpo afmaakte tijdens de transferperiode door de wedstrijden van Monaco en Rangers).

Simons, Veerman, Sangare, Gakpo, Benitez zijn 5 redenen om toch te gaan kijken. Toch bijna de helft van je elftal wat gewoon een enorme kwaliteit bezit. Veerman begon onwijs goed dit seizoen, laatste 2-3 wedstrijden wat minder. Gakpo heeft voldoende kwaliteiten om beslissend te zijn. Sangare was in Monaco geweldig. Benitez heeft geweldige momenten waarbij hij ons in wedstrijden houdt. Simons speelt al wedstrijden geweldig. Als de rest zich een beetje optrekt aan hen kunnen we een prima niveau halen. En ja, onze verdediging laat met momenten ook goede dingen zien.
Ik heb echt heel veel respect voor jou optimisme. Echt waar, ik snap er niets van maar ik vind het wel mooi. Of je hebt iets genomen en dan zeg ik; I'm having what he's having ;)
Misschien is het tegen beter weten in. Maar ik ga niet accepteren dat onze Ruud nu al weg zou moeten, dat we nu al gebombardeerd worden tot 4/5e plek. Wij zijn PSV en we hebben met mindere spelers betere resultaten behaald, met nog belabberder voetbal.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ykhim wrote: 10 Sep 2022, 17:26 Die hebben nog veel meer voetbal, loopvermogen en slimheid in hun elftal, die hebben de dag van hun leven als ze het PSV van tegen Twente en Bodø aantreffen.
En een trainer die echt heel veel progressie ziet en de afstanden tussen de linie's helemaal niet zo groot vindt. En een elftal de wei in stuurt zonder enige motivatie en inspiratie in een Europa League wedstrijd.

Dat wordt een slachting.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

De problemen zijn groter dan afstanden tussen de linies te groot. PSV gaat er echt af tegen Arsenal. En tegen Feyenoord ook gok ik. En dan sta je minimaal 6 punten achter op Ajax en is het weg seizoen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heruone wrote: 10 Sep 2022, 17:57 De problemen zijn groter dan afstanden tussen de linies te groot. PSV gaat er echt af tegen Arsenal. En tegen Feyenoord ook gok ik. En dan sta je minimaal 6 punten achter op Ajax en is het weg seizoen.
Oh ja, problemen zijn echt wel groter inderdaad. Gaat mij erom dat als je een trainer hebt die zoiets fundamenteels ontkent je gewoon helemaal klaar bent als club hoor. Ik hoop nog steeds dat hij loog of in ieder geval is bijgedraaid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

We zijn echt aangeschoten wild; vanaf de spelers tot de supporters. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Als ik in een goede bui op dit forum kom, wil ik tegenwoordig binnen 5 minuten om mijn moedertje roepen, in de feutis-houding, op de koude harde grond.

Ik snap het sentiment maar verdomme zeg, post dan even niks, take a break, take a kit-kat, ofzo…ik weet het ook niet, maar hier wordt niemand beter van.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ittot wrote: 10 Sep 2022, 17:33
Vanthaman18 wrote: 10 Sep 2022, 15:53

Sorry maar vind dit echt dieptepunt van negativiteit. Als we bang moeten worden van Feyenoord thuis dan is het echt slecht gesteld met het gevoel over ons mooie PSV
Gast, serieus. Leef jij onder een steen?
Wij spelen, al het hele seizoen, bijzonder slecht onsamenhangend, puur gebaseerd op enkele individuele kwaliteiten, visieloos voetbal. We hebben een trainer die daar tevreden over is. We hebben geen enkel plan, of het plan is heel slecht of komt niet over op de spelers. Bij het minste of geringste tegenstand falen we tot nu toe (op een voorbereidingswedstrijd tegen Ajax na). Én we spelen tegen onze angstgegner met een coach die zijn vak wel verstaat en waar we al 5 jaar!!!! niet meer thuis van gewonnen hebben. Dit heeft niets met gevoel te maken maar met realiteit.
Ben het niet helemaal met je eens. Ik vond ons in Monaco prima voetballen. Vanuit achteruit opbouwend tot in de aanval.
Ik vond ons de 2e helft in Glasgow echt best prima voor de dag komen.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Heruone wrote: 10 Sep 2022, 17:57 De problemen zijn groter dan afstanden tussen de linies te groot. PSV gaat er echt af tegen Arsenal. En tegen Feyenoord ook gok ik. En dan sta je minimaal 6 punten achter op Ajax en is het weg seizoen.
Maximaal 6 punten als wij morgen van RKC winnen (en waarom zouden we daar niet van winnen gezien onze resultaten tegen Emmen, Eagles, Excelsior en Volendam). Ajax heeft nog niet gewonnen van Heerenveen vanavond en AZ volgende week.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

loginnaam wrote: 10 Sep 2022, 18:35 Ajax heeft nog niet gewonnen van Heerenveen vanavond
Heerenveen mist uiteraard 3 basisspelers. Sarr, Halilovic en Kohlert...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Een middenveld met Sangaré - Veerman - Simons is om te watertanden. Daar zit zó veel voetbal in...
Maar dat zien we nog amper terug. Beginnende trainer of niet, matige verdediging of niet, zal allemaal wel. Dit middenveld moet kunnen voetballen. Daar is geen ingewikkelde tactiek voor nodig.
Van alles wat er mis gaat doet dit me het meest pijn. Zo'n middenveld is zeldzaam, daar horen we meer van terug te kunnen zien.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2022, 18:38
loginnaam wrote: 10 Sep 2022, 18:35 Ajax heeft nog niet gewonnen van Heerenveen vanavond
Heerenveen mist uiteraard 3 basisspelers. Sarr, Halilovic en Kohlert...
Is alweer gespeeld. Twee schoten twee doelpunten.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2022, 18:38
loginnaam wrote: 10 Sep 2022, 18:35 Ajax heeft nog niet gewonnen van Heerenveen vanavond
Heerenveen mist uiteraard 3 basisspelers. Sarr, Halilovic en Kohlert...
Twente miste tegen ons ook een paar basisspelers…
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2022, 18:38
loginnaam wrote: 10 Sep 2022, 18:35 Ajax heeft nog niet gewonnen van Heerenveen vanavond
Heerenveen mist uiteraard 3 basisspelers. Sarr, Halilovic en Kohlert...
En Heerenveen legt voor Getafe aan de Amstel standaard de rode loper uit
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Dr. Gonzo wrote: 10 Sep 2022, 18:40 Een middenveld met Sangaré - Veerman - Simons is om te watertanden. Daar zit zó veel voetbal in...
Maar dat zien we nog amper terug. Beginnende trainer of niet, matige verdediging of niet, zal allemaal wel. Dit middenveld moet kunnen voetballen. Daar is geen ingewikkelde tactiek voor nodig.
Van alles wat er mis gaat doet dit me het meest pijn. Zo'n middenveld is zeldzaam, daar horen we meer van terug te kunnen zien.
Dat komt ook nog wel. Met Sangaré, Veerman, Xavi, Gakpo en Luuk gaat er nog genoeg te genieten vallen. Het sentiment dat we moeten uitkijken voor Twente en AZ is hopelijk met een kwinkslag. Daar zijn we echt veel te goed voor. Maar ik snap dat het moeilijk is na 2 treurige zaadpotten.

De vechtersmentaliteit is in ieder geval niet alleen bij de spelers verdwenen de laatste 2 wedstrijden. Dat de spelers morgen en tegen Feyenoord maar eens laten zien dat we als supporters weer wat positiever mogen doen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Kom op Ruud, ik wil goed voetbal zien en de 0 houden vandaag.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Thijs wrote: 10 Sep 2022, 19:05
ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2022, 18:38

Heerenveen mist uiteraard 3 basisspelers. Sarr, Halilovic en Kohlert...
Twente miste tegen ons ook een paar basisspelers…
Klopt, maar wij ook 3 a 4. Niet dat dat de reden voor de nederlaag was overigens.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

RIO wrote: 11 Sep 2022, 01:58 Kom op Ruud, ik wil goed voetbal zien en de 0 houden vandaag.
Met een vol stadion die achter hun club gaan staan! Supporter in goede en slechte tijden.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

guus wrote: 11 Sep 2022, 09:28
RIO wrote: 11 Sep 2022, 01:58 Kom op Ruud, ik wil goed voetbal zien en de 0 houden vandaag.
Met een vol stadion die achter hun club gaan staan! Supporter in goede en slechte tijden.
Ik vond de supporters afgelopen donderdag echt top trouwens. Bleven de hele wedstrijd echt vol achter de ploeg staan en ze vooruit te schreeuwen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ik wilde net zeggen, alsof het van de week zo stil was in het stadion....En die slechte tijden zijn er al even dus wat dat betreft kun je moeilijk spreken van successupporters bij ons.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

De Realist wrote: 11 Sep 2022, 09:49 Ik wilde net zeggen, alsof het van de week zo stil was in het stadion....En die slechte tijden zijn er al even dus wat dat betreft kun je moeilijk spreken van successupporters bij ons.
Als je hier op het forum kijkt hebben wij het tegenovergestelde van successupporters… misère-aanhangers of zo…
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Thijs wrote: 11 Sep 2022, 10:11
De Realist wrote: 11 Sep 2022, 09:49 Ik wilde net zeggen, alsof het van de week zo stil was in het stadion....En die slechte tijden zijn er al even dus wat dat betreft kun je moeilijk spreken van successupporters bij ons.
Als je hier op het forum kijkt hebben wij het tegenovergestelde van successupporters… misère-aanhangers of zo…
Ho maar je kunt wel degelijk supporten en kritisch zijn.
Werd hier eerder al door iemand vermeld. Als deze situatie je niets doet dan weet ik het ook niet meer. Als je onze jongens maar wel tijdens de wedstrijd naar succes en resultaat schreeuwt en support mag je best zeggen dat alles verre van ideaal is, want dat is gewoon zo
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Alles draait om teamtactiek. Als dat niet klopt en er geen samenhangend idee is, dan lijken de beste spelers zelfs op veredelde amateurs. Ruud moet aan de bak, maak er een echt team van, want tot nu toe is daar amper iets van terug te zien. We zijn momenteel volledig afhankelijk van een bevlieging van Xavi of Cody.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 11 Sep 2022, 09:46 Ik vond de supporters afgelopen donderdag echt top trouwens. Bleven de hele wedstrijd echt vol achter de ploeg staan en ze vooruit te schreeuwen.
Ja?
De 2e helft wat meer, maar de 1e helft vond ik het publiek erg tam. Waaronder ik zelf overigens.
Maar ik heb ergens al eens uitgelegd dat PSV hiervoor zelf grotendeels verantwoordelijk is, door het trage en slaapverwekkende spel in die helft. Na de rust moest een achterstand goedgemaakt worden en werd er eindelijk regelmatig druk gezet en doorgejaagd, wat meteen oversloeg op het publiek.

Het is een wisselwerking, waarbij Ruud niet echt zijn best doet om het publiek massaal te laten steunen.
De Realist wrote: 11 Sep 2022, 11:08 Ho maar je kunt wel degelijk supporten en kritisch zijn.
Dit ontkent ook niemand.
Maar er zit een groot verschil tussen kritisch zijn en standaard alles overgieten met zwembaden azijn. En dit laatste zie je steeds meer hier.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Post Reply