Het is vooral de laatste alinea die in mijn ogen de problemen onder woorden brengt. Er moet op hoog niveau een beslissing worden gemaakt welke kant met op wil, en dit moet vervolgens naar beneden doordruppelen.Armada wrote: ↑09 Sep 2022, 14:16 [
(...)
Wat ik van een afstandje door alle verhalen heen mis: een organisatie die echt van begin tot eind op een lijn zit. Die alle scenario's paraat heeft en na een risico-analyse (laag) beleid maakt waarbij het niet zo kan zijn dat je salarishuis te vroeg overvol is waardoor dat je eigenlijk weinig meer kunt... en je moet verkopen. Die conclusie had dan veel eerder getrokken moeten worden vanuit een laag-risico scenario (EL).
Dat men daar vervolgens - tenminste, zo lijkt het momenteel - de verkeerde poppetjes voor neerzet, is een kwestie van onvermogen van de hoogste verantwoordelijke.
Wat ik me toch wel afvraag - en ik ben bang dat het antwoord "nee" is - is of er gesprekken zijn geweest met andere ADs/TDs/coaches om te zien of er een goede aansluitng is met de visie die is vastgelegd?
Om een vergelijk te maken met het bedrijfsleven, als ik iemand aandraag op mijn werk, dan vertrouwd men mij daar ook niet blind op en zullen er altijd andere kandidaten worden geïnterviewd.
Nu heb ik vooral het idee dat Brands is aangedragen (en overgehaald) door iemand in de RvC, John die zat er al als kind van de club, en Ruud vonden ze wel een goed idee, ook al heeft hij in eerste instantie - en achteraf misschien terecht - aangegeven er niet klaar voor te zijn.
Vervolgens is er een mooi verhaal verzonnen (visie kunnen we het nog niet noemen) waarmee Ruud (en Fred) en een aantal spelers mee zijn overgehaald om toch vooral voor PSV te kiezen nu. Resultaat; Een ongebalanceerde selectie, allemaal "Jongens van de Club" dus dan is het goed, en een coach die tactisch (nog) niet zo sterk lijkt te zijn.
Ik zie de tweede clublegende steeds dieper wegzakken in een moeras, terwijl hij daar in eerste instantie niet eens wilde zijn.
En on topic; Yorbe, onze Belgische racehobbit, voldoet helaas gewoon niet als back-up spits...