Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 17 Sep 2022, 08:55
Standbeeld wrote: 17 Sep 2022, 08:50 Op basis van de info van @Armada en Rik Elfrink: Hans van der Zee als TD en Arnesen als mentor? Lijkt me totaal kut maar zou dat het sommetje kunnen zijn? Dan kan Arnesen lekker wat kopjes koffie drinken en de Hiddink rol vervullen. Hij was immers toch ziek en met pensioen.
Lekker is dat: ben je bijna bij je pensioengerechtigde leeftijd, je bent al decennialang scout en hebt de wereld gezien en als je dan al zin hebt in de rol van TD bij PSV dan krijg je ook nog het ‘vertrouwen’ dat je een (nb even oude) mentor nodig hebt… Ik zou bedanken voor die belediging.

Verder hoop ik dat we ook gewoon stoppen met onervaren mensen in cruciale posities drukken en dan maar voor de bühne een mentorfiguur ernaast te zetten bij wijze van verzekering dat de onervarenheid geen schade brengt? En liever ook geen promotie van eigen scouts; nieuw bloed, vernieuwende ideeën, een ander en bij voorkeur groot netwerk en bovenal de durf om in de scouting door te selecteren!
Last edited by O Goleiro Grande on 17 Sep 2022, 09:56, edited 1 time in total.
Armada
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 17 Sep 2022, 08:30
Armada wrote: 16 Sep 2022, 22:29

Ja. Was scout bij PSV , was al eens TD.
Waar was hij TD? En waarom is hij van hoofdscout naar scout gegaan bij onze vrienden?
AZ dacht ik. Hans is geen hele fijne man, zou mijn optie niet zijn. Het is geen geheim dat ik Grads Fuhler interessant vind, maar dat is veel meer een scout. Fledderus met Grads erbij wellicht wel mooi. Ajax zoontje Fuhler hoeft niet.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik zou zeggen de best mogelijke Nederlandse optie omdat dat onze identiteit is en omdat ik denk dat een buitenlandse TD niet perse beter is. Maar denk dat vele liever een spannende naam hebben voor een nieuwe start en ik vind bv Fledderus al spannend en verfrissend genoeg, zeker in combinatie met Brands.

Ik denk ook niet dat je een compleet nieuwe koers in kan gaan met Brands als AD.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

11 Sir Tinus wrote: 17 Sep 2022, 09:54 Ik zou zeggen de best mogelijke Nederlandse optie omdat dat onze identiteit is en omdat ik denk dat een buitenlandse TD niet perse beter is. Maar denk dat vele liever een spannende naam hebben voor een nieuwe start en ik vind bv Fledderus al spannend en verfrissend genoeg, zeker in combinatie met Brands.

Ik denk ook niet dat je een compleet nieuwe koers in kan gaan met Brands als AD.
Ik denk vooral dat men geen Nederlander wil omdat de opties daar niet denderend zijn. Fledderus ook niet die zich bij de Doan transfer compleet liet piepelen door nota bene de Jong en daarmee miljoenen vergooide.
mr.top
Internationale topspeler

Een goede buitenlandse td moet je ook iets kunnen bieden. Ik vrees dat hier bij PSV daarom ook geen sprake van is. De spannendste optie zou Earnest Stewart zijn met zijn contacten in de VS.

Anders kom je weer uit bij een groentje die moet worden ingewerkt door ervaren mensen. Als dat het scenario is dan had je John de Jong niet moeten ontslaan
Rikkert1234
Vedette

PSV kennende zal het weer iemand zijn met een PSV verleden. Dus Fledderus valt eigenlijk al af.

Ik denk dat we teleurgesteld worden en dat VoH zal worden doorgeschoven
El Sordo
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 17 Sep 2022, 09:54 Ik zou zeggen de best mogelijke Nederlandse optie omdat dat onze identiteit is en omdat ik denk dat een buitenlandse TD niet perse beter is.
Wat is “onze” identiteit dan precies?
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 17 Sep 2022, 09:54 Ik zou zeggen de best mogelijke Nederlandse optie omdat dat onze identiteit is en omdat ik denk dat een buitenlandse TD niet perse beter is. Maar denk dat vele liever een spannende naam hebben voor een nieuwe start en ik vind bv Fledderus al spannend en verfrissend genoeg, zeker in combinatie met Brands.

Fledderus vind ik een behoorlijke lul, met bovendien een arrogantie die niet bij PSV past. Ik blijf Ted van Leeuwen persoonlijk een interessante naam vinden; zou die graag eens bij een topclub zien. En anders vind ik Arnesen ook een prima keuze.

Verder ben ik benieuwd of Brands wel machtig genoeg is om de huidige koers exact door te voeren. Kennelijk willen Van der Wallen en Van Veen dat PSV verder is dan waar we nu staan en zijn sportieve ambities meer kracht bij zet. Het lijkt me toch dat onderkend wordt dat het geforceerd doorstromen van jong talent te weinig oplevert als een ‘basisspeler’ als Saibari geacht wordt CL-deelname af te dwingen en het slot op de deur op de schouders van middelmaat als Obispo en Teze terechtkomt.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje

Grasmat wrote: 17 Sep 2022, 09:43 Ik wil Ralf Rangnick. Hoog inzetten nondeju.
Dit is te hoog denk ik
ruuddevil
Legende

Ted van Leeuwen is 69, waar komt die bejaarden fetish vandaan mensen?
Standbeeld
Mister PSV

Ted van Leeuwen. Doe even normaal.
Armada
Internationale topspeler

O Goleiro Grande wrote: 17 Sep 2022, 10:06

Fledderus vind ik een behoorlijke lul, met bovendien een arrogantie die niet bij PSV past. Ik blijf Ted van Leeuwen persoonlijk een interessante naam vinden; zou die graag eens bij een topclub zien. En anders vind ik Arnesen ook een prima keuze.

Verder ben ik benieuwd of Brands wel machtig genoeg is om de huidige koers exact door te voeren. Kennelijk willen Van der Wallen en Van Veen dat PSV verder is dan waar we nu staan en zijn sportieve ambities meer kracht bij zet. Het lijkt me toch dat onderkend wordt dat het geforceerd doorstromen van jong talent te weinig oplevert als een ‘basisspeler’ als Saibari geacht wordt CL-deelname af te dwingen en het slot op de deur op de schouders van middelmaat als Obispo en Teze terechtkomt.
Over die jeugdspelers. Ben maar blij dat we ze hebben, anders waren we allang afgegleden.

Een Marcos, Jorginho en Igor Demo op de plekken van onze talenten is een alternatief. Want we hebben het geld niet.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Grasmat wrote: 17 Sep 2022, 09:56

Ik denk vooral dat men geen Nederlander wil omdat de opties daar niet denderend zijn. Fledderus ook niet die zich bij de Doan transfer compleet liet piepelen door nota bene de Jong en daarmee miljoenen vergooide.
Ik vind 8 miljoen voor Doan niet laten piepelen, en 6 miljoen voor Meijer en 11 miljoen voor Strand Larsen ook niet. Tel hierbij Matusiwa en Gudmundsson op en dan denk ik dat hij wel flink wat voor Groningen heeft gedaan. Overigens is de aanstelling van Wormuth belachelijk.
De Realist
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 17 Sep 2022, 09:56

Jep.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Standbeeld
Mister PSV

Oliver Ruhnert van Union Berlin een optie? Moet met een van de laagste spelersbudgetten in de Bundesliga werken en zet fantastische resultaten neer. Afgelopen seizoen 5e dacht ik en staan er nu ook weer goed voor met een koppositie.
https://www.transfermarkt.nl/oliver-ruh ... ainer/3560
Revolinho
Internationale topspeler

Daar zit ongetwijfeld veel aandeel van een trainer bij. Moet je niet willen.

Red Bull mensen is wat ik zou doen. Die zijn van de voetballers, zeg maar. Altijd een goed oog voor echt talent en kwaliteit.
TylerDurdn
Internationale topspeler

Armada wrote: 17 Sep 2022, 09:50
Standbeeld wrote: 17 Sep 2022, 08:30
Waar was hij TD? En waarom is hij van hoofdscout naar scout gegaan bij onze vrienden?
AZ dacht ik. Hans is geen hele fijne man, zou mijn optie niet zijn. Het is geen geheim dat ik Grads Fuhler interessant vind, maar dat is veel meer een scout. Fledderus met Grads erbij wellicht wel mooi. Ajax zoontje Fuhler hoeft niet.
Jordy kan de tering krijgen
Robson de Souza
Vedette

Standbeeld wrote: 17 Sep 2022, 10:20 Oliver Ruhnert van Union Berlin een optie? Moet met een van de laagste spelersbudgetten in de Bundesliga werken en zet fantastische resultaten neer. Afgelopen seizoen 5e dacht ik en staan er nu ook weer goed voor met een koppositie.
https://www.transfermarkt.nl/oliver-ruh ... ainer/3560
Zoiets zou ik toejuichen. Een gast die heeft laten zien dat hij het in de vingers heeft en niet direct door met geld te smijten. Duidelijke visie die ook niet vies is jonge spelers de kans te geven en tegelijkertijd goed aanvoelt wat er nodig is. Mag een verrassende naam of een bekende naam zijn, als er maar een duidelijke visie achter zit die goed uitgevoerd wordt en gesteund wordt door de directie en RVC. Zou nog fijner zijn als Ruud zich er ook goed bij voelt, hopelijk kan een topper op TD Ruud helpen.
ruuddevil
Legende

Je moet altijd voorzichtig zijn met buitenlanders die het bij 1 club laten zien. Kan best zijn dat zo iemand precies past in die cultuur en organisatie en dat er een beetje toeval bij komt kijken wat leidt tot overpresteren. Dus je zoekt een buitenlander met een wat langer track record, of je gaat voor een Nederlander die de verhoudingen kent. Maar uiteraard ook geen groentje.
Persepolis
Vedette

Heissenberrug wrote: 17 Sep 2022, 08:51 Waarom zou die TD van Club Brugge in godsnaam naar PSV willen komen?
Omdat hij niet meer bij Brugge zit 😉 Roel Vaeyens is al weg daar. Reden weet ik niet, wel dat hij clubloos is momenteel.
Ren Höek
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 17 Sep 2022, 10:16 Ik vind 8 miljoen voor Doan niet laten piepelen, en 6 miljoen voor Meijer en 11 miljoen voor Strand Larsen ook niet. Tel hierbij Matusiwa en Gudmundsson op en dan denk ik dat hij wel flink wat voor Groningen heeft gedaan. Overigens is de aanstelling van Wormuth belachelijk.
Fledderus heeft niet slecht verkocht, maar hij heeft zo ongeveer met iedere vertrokken speler ruzie gehad.
De klachten zijn kant op zijn legio, met name over het niet nakomen van afspraken en een heel gebrekkige communicatie. Hij lijkt me een arrogante lul die denkt dat spelers niet moeten zeuren en dienen te luisteren. Dat werkt niet op de lange termijn, helemaal niet bij een topclub.

Aub niet Fledderus dus.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ronaldio
Meervoudig international

Rikkert1234 wrote: 17 Sep 2022, 09:59 PSV kennende zal het weer iemand zijn met een PSV verleden. Dus Fledderus valt eigenlijk al af.

Ik denk dat we teleurgesteld worden en dat VoH zal worden doorgeschoven

Als ze VoH doorschuiven kunnen we alles bij PSV af schrijven. Dan zit er echt geen verstand in de directie en RvC.

Buiten dat hij totaal niet geschikt is, (geen netwerk, geen ervaring) was hij onderdeel van het team John de Jong. En dus mede verantwoordelijk voor het technisch beleid dat afgelopen jaren gevoerd is.

Zou compleet gestoord zijn om hem nu naar voren te schuiven. Maar bij PSV weet je het maar nooit.
De Realist
Internationale topspeler

Persepolis wrote: 17 Sep 2022, 10:41
Heissenberrug wrote: 17 Sep 2022, 08:51 Waarom zou die TD van Club Brugge in godsnaam naar PSV willen komen?
Omdat hij niet meer bij Brugge zit 😉 Roel Vaeyens is al weg daar. Reden weet ik niet, wel dat hij clubloos is momenteel.
Ah. In dat geval.....ruimte voor speculatie. Sinds wanneer is hij daar weg?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
VeresRivne
Vedette

Ik ben geen PSV supporter maar toch nog paar aanvullingen.

Hans Van der Zee is niet op een fijne manier weggegaan bij PSV destijds, verhaal gaat dat hij al een beetje bezig was de database van PSV over te nemen qua spelerrargets voor zijn nieuwe werkgever. PSV zou hem daarom op het einde binnen de systemen express met verouderde data hebben laten werken, zonder dat hij dat echt doorhad. I.i.g. werd wel eens gedaan of hij voor Ajax de Z-A succesformule zou meebrengen maar dat viel tegen, bij PSV heeft hij Farfan ontdekt maar de overige Z-A aankopen is minimaal een teameffort geweest en niet Van der |Zee als grote ontdekker, evenals bij Ajax. Daarnaast qua persoonlijkheid iemand die het nogal achter de ellebogen heeft.

Arnesen. Misschien moeten mensen het filmpje van Disney + met de scouts die zich dan bezinnen op Pratto. Dat kwam allemaal niet professioneel over.

Tot slot zou het ook gewoon kunnen dat PSV voor een andere invulling gaat, stel ze maken Brands meer voetbaloperationeel vernatwoordelijk en zetten daarnaast een tpe directeur die meer andere kwaliteiten heeft en je laat dat als tandem fungeren. Deze zomer was het transferbeleid van Brands: hij haalde Braintwaite met wie John De Jong nog even kennis mocht maken bij de presentatie. Hij haalde Xavi en Benitez daar waar Brands altijd heel veel zaken deed met Roaila - nu diens erven -. Hij haalde Savio daar waar hij in het verleden al regelmatig huurde van Man City met Angelino en Zinchenko. Hij haalde L De Jong en Waterman terug die hij vroeger al als TD had aangetrokken. Guus Til is ook een typisch soort Brands aankoop, zoals hij in het verleden bijvoorbeeld al eenzelfde type haalde met Siem De Jong die ook in het buitenland ernaast viel. El Ghazi zal ook wel via Brands zijn gelopen, die heeft hem nog meegemaakt bij Everton. Hou je Hoever als aankoop over waar misschien minder een Brands link mee was. Zelfs de oude hiaten van het elftal - onderbezetting van de backs - waren typische Brands hiaten.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
ruuddevil
Legende

Persepolis wrote: 17 Sep 2022, 10:41
Volgens transfermarkt werkt hij nog wel bij Club Brugge.
Post Reply