Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Klasse Ruud!
#FreeGeneratie4
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Ruud snapt niks van vertrek De Jong
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Heel sterk interview
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00

🔥tje brand hoor nu, killer
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Die is dus pissig over de gang van zaken met John de Jong.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Ruud had het vandaag tactisch goed neergezet.

Helaas kunnen Obispo en Max niet 1 wedstrijd zonder gepruts. Anders win je 'm gewoon met 4-1.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26

Zeer sterk interview van Ruud. Klasse!
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Weeeer goals in de omschakeling door fouten van de tegenstander en standaard situaties. Slot zegt het precies goed, PSV heeft maar 2 wapens en dat is in ieder geval niet kansen bij elkaar voetballen. We hebben inmiddels 72x gescoord maar ik kan me geen goal herinneren tegen een team met 11 man waar we er voetballend iets van maken. Maarja zolang je veel scoort win je.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Gezien de omstandigheden gewoon grote klasse. De druk zat er vol op.

Gaat genoeg fout en maak mij verder ook geen illusies op een titel met deze verdediging. Maar wel erg lekker en geeft de club weer wat lucht.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond de start van PSV met oa die tegengoal, die andere grote kans en het eigen spel juist helemaal niet goed. Vond ik een vreemde opmerking.

Daarna hebben we heel lang, mede door inzet en karakter, tot zo'n beetje de 75ste minuut de wedstrijd in handen hadden. Dat is al heel wat en hopelijk een begin van de verbetering die echt keihard nodig is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

11 Sir Tinus wrote: 18 Sep 2022, 17:13 Weeeer goals in de omschakeling door fouten van de tegenstander en standaard situaties. Slot zegt het precies goed, PSV heeft maar 2 wapens en dat is in ieder geval niet kansen bij elkaar voetballen. We hebben inmiddels 72x gescoord maar ik kan me geen goal herinneren tegen een team met 11 man waar we er voetballend iets van maken. Maarja zolang je veel scoort win je.
omschakelen is geen onderdeel van voetbal meer tegenwoordig? Nederlandse manier van denken vind ik.

Onderstaand een grafiek van “attack momentum”. Volledig zelf afgedwongen.

Image
Last edited by Sensation on 18 Sep 2022, 17:39, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Sensation wrote: 18 Sep 2022, 17:37
11 Sir Tinus wrote: 18 Sep 2022, 17:13 Weeeer goals in de omschakeling door fouten van de tegenstander en standaard situaties. Slot zegt het precies goed, PSV heeft maar 2 wapens en dat is in ieder geval niet kansen bij elkaar voetballen. We hebben inmiddels 72x gescoord maar ik kan me geen goal herinneren tegen een team met 11 man waar we er voetballend iets van maken. Maarja zolang je veel scoort win je.
Omschakelen is geen onderdeel van voetbal meer tegenwoordig? Nederlandse manier van denken vind ik.

Onderstaand een grafiek van “attack momentum”.

Image
Natuurlijk wel maar gewoon voetballend van achter naar voren zijn we super eenvoudig te verdedigen. Nu wilde Feyenoord ook lekker voetballen maar als straks Groningen en Heerenveen op bezoek komen gaan we dat wel merken.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

11 Sir Tinus wrote: 18 Sep 2022, 17:39
Sensation wrote: 18 Sep 2022, 17:37

Omschakelen is geen onderdeel van voetbal meer tegenwoordig? Nederlandse manier van denken vind ik.

Onderstaand een grafiek van “attack momentum”.

Image
Natuurlijk wel maar gewoon voetballend van achter naar voren zijn we super eenvoudig te verdedigen. Nu wilde Feyenoord ook lekker voetballen maar als straks Groningen en Heerenveen op bezoek komen gaan we dat wel merken.
Eens dat moet beter, maar juist in deze wedstrijd was het een kracht om op die manier een zee van kansen te creëren. Heb wel het gevoel dat het allemaal weer anders kan zijn als je Luuk in de spits hebt, Xavi op 10 en Madueke op rechts. Maar Madueke gaan we helaas voorlopig nog niet terug zien..
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Complimenten aan de technische staf voor de gevarieerde en gevaarlijke standaard momenten. Daar wordt duidelijk veel aandacht aan besteed.
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

Nog even over de wedstrijd tegen de Rangers.

User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Goed gesprek wel :monkey:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47

Thijs wrote: 18 Sep 2022, 16:33 Geweldige motivator, denk ik, maar verder zeer dubieus. Als je ziet hoe gefixeerd we zijn op rustig opbouwen met korte passes van achteruit, terwijl Benitez, Obispo, Max en Brantwaite dat eigenlijk allemaal niet kunnen, is onbegrijpelijk. De afstanden tussen linies is dramatisch. Het aanvalsspel is volledig gebaseerd op individuele klasse. Spelers krijgen weinig vastigheid en worden vaak niet in hun kracht gebruikt. Wissels zijn matig en slecht getimed. Blijkbaar hebben de assistenten het ook niet om hem tactisch bij te staan. Dus als daar niks in veranderd, vrees ik dat we het alsnog moeilijk krijgen om echt mee te doen om de prijzen.
Tja, vond het eigenlijk tactisch wel prima vandaag. Pressie ging echt veel beter dan eerst en na 10 minuten echt 90% van de keren goed. Ging voor mijn gevoel echt veel beter dan eerdere wedstrijden en als Feyenoord erdoorheen voetbalde vielen er ook geen gigantische gaten. Was echt positief verrast vandaag, biedt hoop voor de toekomst.

Feyenoord kwam er voetballend gewoon niet meer aan de pas na 10 minuten en dat kwam toch echt door het tactische plan van RvN i.m.o.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Leon77M wrote: 18 Sep 2022, 18:34 Nog even over de wedstrijd tegen de Rangers.

Dit is Tweiffels zeker weer?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Als het spel van vandaag een voorbode is voor de trainer Ruud van Nistelrooij heb ik er alle vertrouwen in.
Was vandaag echt een uitstekende wedstrijd met de juist drukzetting.
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Posts: 716
Joined: 27 Aug 2021, 17:02
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

Standbeeld wrote: 18 Sep 2022, 19:04
Leon77M wrote: 18 Sep 2022, 18:34 Nog even over de wedstrijd tegen de Rangers.

Dit is Tweiffels zeker weer?
Win je feyenoord beginnen ze weer over iets negatief van 3 weken geleden. Kan me voorstellen dat je beetje geïrriteerd raakt.
Last edited by Hannamontana on 18 Sep 2022, 19:34, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 18 Sep 2022, 19:27 Als het spel van vandaag een voorbode is voor de trainer Ruud van Nistelrooij heb ik er alle vertrouwen in.
Was vandaag echt een uitstekende wedstrijd met de juist drukzetting.
Vandaag was geweldig en we moeten er even van genieten, maar het lek is zeker nog niet boven. Straks een blok met Heerenveen Zürich Utrecht Arsenal Groningen. Als we die op zijn minst voor de competitie goed doorkomen dan begint het ergens op te lijken.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Ruud heeft ook gewoon gelijk. Het begin van het interview bij ESPN na de wedstrijd was hij ook al geïrriteerd. Men is altijd op zoek naar het negatieve, zeker na overwinningen tegen onze rivalen. Net als met Mario Been etc.

Hoop voor Ruud en de club dat de stijgende lijn is ingezet. Het scheelt voor hem ook als LdJ en Mauro weer terug zijn. Dan is de verdediging ook weer een stuk sterker en hebben we weer een echte spits. Later nog Madueke en Boscagli erbij, dan zal het ook echt weer beter lopen. Scheelt nogal.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00

Blijft een mooie vent die Ruud, gewoon puur, mooi nichtje ook ☑️
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

StratumZuid wrote: 18 Sep 2022, 19:40 Blijft een mooie vent die Ruud, gewoon puur, mooi nichtje ook ☑️
Kan je daar wat meer over vertellen?
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00

😬
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Post Reply