Profielschets nieuwe TD
-
- Nationale topspeler
Naast een goede transferbalans zie ik ook graag iemand met een sterke voetbalvisie. Dat leek met de keuze van Schmidt bepalend te zijn geweest, maar lijkt met de aanstelling van RvN volledig over boord te zijn gegooid. Mijn voorkeur gaat uit naar een TD die een duidelijke, moderne voetbalvisie voorstaat en daar met relatief beperkte middelen de juiste spelers bij vindt. Genoeg voorbeelden in Europa (bijv Bodo Glimt of in grotere vorm RBS)
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Wat een probleem kan gaan worden is dat als je een TD wil met een hele moderne visie en die daarop echt wil doorpakken bij PSV.... je zit met een coach die nogal ouderwets is en bovendien is aangesteld door de AD die er al zit en achter die visie staat. Hoe zie je dat voor je om te laten werken? Ruudje die zijn wat ouderwetse stijl moet aanpassen en een moderne coach moet worden? Ruudje eruit omdat die niet past in de voetbalvisie van de nieuwe TD?
Want je zegt terecht, de nieuwe TD moet een hele duidelijke en sterke en moderne voetbalvisie hebben en PSV daarin helpen om weer stappen omhoog te zetten. Wat nu als je een hele goede TD kan halen die alleen 1 vereiste heeft: een ander type coach. Wat ga je dan doen? Ik denk dat dat best een relevante vraag kan worden als je dus als club een moderne TD wil.
Haal je iemand als Arnesen of schuif je VoH door, dan speelt dit natuurlijk niet. Maar dit mogelijke probleem haal je jezelf wel een beetje op de hals door de Jong afgelopen window incl trainer/staf nog te laten doen. Wat ik al eerder aangaf, het juiste moment was om in de periode dat men Gerbrands verving door Brands ook de TD te vervangen zodat je als directie een nieuwe eenheid kon samenstellen waarbij visies met elkaar overeenkomen. Ik heb daar nu nog wel grote vraagtekens bij als je kijkt naar de vraag wat de nieuwe TD PSV moet gaan brengen.
Want je zegt terecht, de nieuwe TD moet een hele duidelijke en sterke en moderne voetbalvisie hebben en PSV daarin helpen om weer stappen omhoog te zetten. Wat nu als je een hele goede TD kan halen die alleen 1 vereiste heeft: een ander type coach. Wat ga je dan doen? Ik denk dat dat best een relevante vraag kan worden als je dus als club een moderne TD wil.
Haal je iemand als Arnesen of schuif je VoH door, dan speelt dit natuurlijk niet. Maar dit mogelijke probleem haal je jezelf wel een beetje op de hals door de Jong afgelopen window incl trainer/staf nog te laten doen. Wat ik al eerder aangaf, het juiste moment was om in de periode dat men Gerbrands verving door Brands ook de TD te vervangen zodat je als directie een nieuwe eenheid kon samenstellen waarbij visies met elkaar overeenkomen. Ik heb daar nu nog wel grote vraagtekens bij als je kijkt naar de vraag wat de nieuwe TD PSV moet gaan brengen.
Last edited by Juancho on 18 Sep 2022, 12:07, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik zie het liever andersom: je hebt als PSV zijnde een bepaalde voetbalvisie en daar zoek je een passende TD bij. De club dient een visie te hebben. Anders ben je om de 2 a 3 jaar weer je visie aan het bijstellen.Heya Hallvar wrote: ↑18 Sep 2022, 11:48 Naast een goede transferbalans zie ik ook graag iemand met een sterke voetbalvisie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Kossounou heeft hij gekocht voor ongeveer 4 mil bij Hammerby en verkocht voor 23 aan Leverkussen. En Nsoki voor 6.5 en verkocht voor 12. Rest zijn grote verkopen van (jeugd)spelers die er al zaten, zoals Wesley, De Ketelaere, Openda (huurdeal met Vitesse), Danjuma en Diatta. Maar Vaeyens is van 2013 tot 2019 technisch coördinator geweest bij Club (geen flauw idee wat die functie precies inhoudt) dus hij zal ongetwijfeld wel een aandeel hebben in die successen.ShovingNE2 wrote: ↑18 Sep 2022, 09:27Heeft hij die aankopen ook zelf gedaan? Dus zelf gecreëerd vermogen? Dan zou dat best top zijn.Heruone wrote: ↑18 Sep 2022, 01:54 Ik zou Roel Vaeyens wel een interessante optie vinden. Is momenteel ook uit contract zover ik zie of staat iig op het punt om te vertrekken bij Brugge. Heeft in 3 seizoenen als TD daar voor 120 mil verkocht (dit jaar niet meegerekend waar 56 miljoen nog is geïncasseerd). Ook best wel wat leuke transfers gedaan zoals Lang, Kossounou, Skov Olsen, Buchanan, Onyedika en Nsoki.
Bovendien hebben spelers als Lang nu een marktwaarde van 20 miljoen, Buchannan 10 miljoen (speelt er pas een halfjaartje) en Skov Olsen 15 miljoen dus hij heeft in zekere zin wel kapitaal weten te creëren.
Ik ken hem verder niet zo heel goed. Alleen dat Club de laatste jaren iig wel heel succesvol beleid voert.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Juancho
- Mister PSV
1e taak van de nieuwe TD is snoeihard ingrijpen wbt de achterhoede. Hoever terugsturen, Max heel duidelijk maken dat hij weg moet en Obispo/Teze/Ramalho duidelijk maken dat ze of keihard gaan knokken of anders weg mogen omdat er 1 absolute glasbak centraal moet komen. Sowieso moet 1 van de 3 verkassen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Nationale topspeler
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar ik weet momenteel niet wat de visie van de club is (kijkend na de switches Van Bommel - Schmidt - Van Nistelrooij). Zou goed zijn wanneer Brands zich daar nu als eindverantwoordelijke (na zijn wittebroodsweken) over uit spreekt.ShovingNE2 wrote: ↑18 Sep 2022, 11:58Ik zie het liever andersom: je hebt als PSV zijnde een bepaalde voetbalvisie en daar zoek je een passende TD bij. De club dient een visie te hebben. Anders ben je om de 2 a 3 jaar weer je visie aan het bijstellen.Heya Hallvar wrote: ↑18 Sep 2022, 11:48 Naast een goede transferbalans zie ik ook graag iemand met een sterke voetbalvisie.
Maar het kan natuurlijk ook anders, wanneer je de nieuwe TD de opdracht geeft om de visie vorm te geven (zoals Rangnick deed bij de Red Bull clubs)
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Daar is wel budget voor nodig, budget wat we deze zomer niet haddenJuancho wrote: ↑18 Sep 2022, 15:22 1e taak van de nieuwe TD is snoeihard ingrijpen wbt de achterhoede. Hoever terugsturen, Max heel duidelijk maken dat hij weg moet en Obispo/Teze/Ramalho duidelijk maken dat ze of keihard gaan knokken of anders weg mogen omdat er 1 absolute glasbak centraal moet komen. Sowieso moet 1 van de 3 verkassen.
-
- Lid scoutingsteam
De club dient inderdaad een visie te hebben, maar je hebt dan wel iemand nodig die zo'n visie gaat uitstippelen, en uitvoeren. Daar ontbreekt het kennelijk nog aan bij PSV, dus je zult ook ergens moeten beginnen.ShovingNE2 wrote: ↑18 Sep 2022, 11:58Ik zie het liever andersom: je hebt als PSV zijnde een bepaalde voetbalvisie en daar zoek je een passende TD bij. De club dient een visie te hebben. Anders ben je om de 2 a 3 jaar weer je visie aan het bijstellen.
-
- Legende
Is Langeler al genoemd? Als Brands eerder prettig met hem heeft samengewerkt, overweegt hij em misschien ook wel voor deze functie.
En anders zie ik Faber ook nog wel doorschuiven. Dat is volgens mij wel een naam waar intern draagvlak voor is.
En anders zie ik Faber ook nog wel doorschuiven. Dat is volgens mij wel een naam waar intern draagvlak voor is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Standbeeld
- Mister PSV
Er riep hier iemand toch laatst dat Faber een cursus voor TD of een of andere managementcursus aan het volgen was?
- ruuddevil
- Legende
Nee, dat was een online cursus Photoshop.Standbeeld wrote: ↑18 Sep 2022, 22:04 Er riep hier iemand toch laatst dat Faber een cursus voor TD of een of andere managementcursus aan het volgen was?
- DadOfFour
- Internationale topspeler
Oh, dan kan hij misschien banners maken voor het forum!ruuddevil wrote: ↑18 Sep 2022, 22:10Nee, dat was een online cursus Photoshop.Standbeeld wrote: ↑18 Sep 2022, 22:04 Er riep hier iemand toch laatst dat Faber een cursus voor TD of een of andere managementcursus aan het volgen was?
La vida és massa curta per no fer broma
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Nee! Wij hebben [mention]Grasmat[/mention] , The Photoshop King
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- Joenepsv
- Legende
Langere en Faber zijn beide geen optie nmm. Denk niet dat er in Nederland een geschikte td rondloopt momenteel. Fledderus is talentvol maar moet het ook nog over een langere periode laten zien.
Ik vertrouw erop dat Brands prima weet wie er bij PSV past en wie er beschikbaar is. We hebben Toon voor hem ingeruild om dit soort redenen. Voetbal moet weer voorop staan en Brands kent de voetbalwereld als zijn broekzak.
Ik vertrouw erop dat Brands prima weet wie er bij PSV past en wie er beschikbaar is. We hebben Toon voor hem ingeruild om dit soort redenen. Voetbal moet weer voorop staan en Brands kent de voetbalwereld als zijn broekzak.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ik heb zelf geen naam om te opperen, echter hoop ik op de een vooruitstrevend, energiek en charismatisch iemand met een sterk netwerk op de markt en een scherp oog voor het echte talent. Geen Huijberts, Arnesen of wat dan ook maar eerder in de sferen van Christoph Freund (die geloof ik dicht bij een overgang naar PSV is).
- Standbeeld
- Mister PSV
Op basis van wat geloof je dat?Ardbeg wrote: ↑19 Sep 2022, 11:45 Ik heb zelf geen naam om te opperen, echter hoop ik op de een vooruitstrevend, energiek en charismatisch iemand met een sterk netwerk op de markt en een scherp oog voor het echte talent. Geen Huijberts, Arnesen of wat dan ook maar eerder in de sferen van Christoph Freund (die geloof ik dicht bij een overgang naar PSV is).
- Ardbeg
- Mister PSV
Voetbalnieuws lezen, wat anders?Standbeeld wrote: ↑19 Sep 2022, 11:46Op basis van wat geloof je dat?Ardbeg wrote: ↑19 Sep 2022, 11:45 Ik heb zelf geen naam om te opperen, echter hoop ik op de een vooruitstrevend, energiek en charismatisch iemand met een sterk netwerk op de markt en een scherp oog voor het echte talent. Geen Huijberts, Arnesen of wat dan ook maar eerder in de sferen van Christoph Freund (die geloof ik dicht bij een overgang naar PSV is).
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Deze Christoph Freund?Ardbeg wrote: ↑19 Sep 2022, 11:45 Ik heb zelf geen naam om te opperen, echter hoop ik op de een vooruitstrevend, energiek en charismatisch iemand met een sterk netwerk op de markt en een scherp oog voor het echte talent. Geen Huijberts, Arnesen of wat dan ook maar eerder in de sferen van Christoph Freund (die geloof ik dicht bij een overgang naar PSV is).
https://www.theguardian.com/football/20 ... g-director
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Nationale topspeler
Zou een geweldige TD zijn maar ik denk dat hij niet haalbaar is als Chelsea al aan het onderhandelen is.
- DadOfFour
- Internationale topspeler
Je leest toch wat [mention]Ardbeg[/mention] schrijft? Of trek je hem in twijfel?
Last edited by DadOfFour on 19 Sep 2022, 11:51, edited 1 time in total.
La vida és massa curta per no fer broma