Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Standbeeld wrote: 28 Sep 2022, 11:16 Waarom bericht Rik Elfrink niks hierover?
Die wacht met Marco nog op goedkeuring van de Jong.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

koetje wrote: 28 Sep 2022, 11:11
De RvC had Brands moeten ontslaan voor een andere koers.
Precies dit, maar dit stond ook al weken in de sterren. De RvC is overigens niet perse tegen het technisch beleid wat gevoerd is denk ik, alleen hadden ze John waarschijnlijk toevertrouwd voor de financiën te zorgen. Misschien was de aankoop van El Ghazi wel tegen gehouden maar beloofde John dat Gakpo verkocht ging worden omdat United heel concreet was who knows.

De naam van Faber wordt toevallig door zowel Timmer als Rik gedropt los van elkaar dus toen was ik er al bang voor. Die gast heeft zo'n zwakke communicatie skills en ik vind hem zelfs het toppunt van provinciaal. Ik zou het belachelijk vinden als hij technisch manager wordt.

Zuidam als TD en VoH als 2e man vind ik acceptabel.
Lichtstadd
Bankzitter

Het zal afwachten worden. Hamstra was bij Heerenveen ook totaal geen succes, vergelijkbaar met Zuidam en Fledderus, maar daar zijn ze bij Ajax ook gelukkig mee nu.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Lichtstadd wrote: 28 Sep 2022, 11:31 Het zal afwachten worden. Hamstra was bij Heerenveen ook totaal geen succes maar daar zijn ze bij Ajax ook gelukkig mee nu.
Bij ajax hoef je dan ook letterlijk niks te doen behalve een handtekeningetje zetten. De naam, historie en imago doen het werk voor je en clubs zetten automatisch al te hoog in. Daar zou zelfs John floreren.

En als ze dan een keer wel echt moeten onderhandelen zoals bij Bergwijn dan worden ze keihard gepiepeld en betalen ze de volle mep.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Heb liever Fledderus dan Zuidam. Het idee van een duo sta ik sowieso achter.
DonyellMalen
Legende

De koploper van de Eredivisie wil de vacature in eerste instantie intern oplossen, waarbij hoofd scouting Jan Vennegoor of Hesselink en hoofd jeugdopleiding Ernest Faber de belangrijkste kandidaten zijn.
https://www.telegraaf.nl/sport/14918873 ... hn-de-jong

Ook de namen Zuidam en Fledderus zijn intern gevallen.

Oei, ik word hier in eerste instantie niet per se vrolijk van.

Edit: zie dat dit al gepost was.
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

Wel opvallen dat het nieuws vanuit Rik en Marco nu totaal stil ligt wat betreft bijvoorbeeld een Jordy Zuidam. Toch wel tekenend voor het app groepje dat ze met z'n drieën hadden met John de Jong.
Robson de Souza
Vedette

Hannamontana wrote: 28 Sep 2022, 11:37 Wel opvallen dat het nieuws vanuit Rik en Marco nu totaal stil ligt wat betreft bijvoorbeeld een Jordy Zuidam. Toch wel tekenend voor het app groepje dat ze met z'n drieën hadden met John de Jong.
Of de Telegraaf zit even in een appgroepje met Fledderus of Zuidam ;-)
Revolinho
Internationale topspeler

Ik krijg best een slappe van al deze namen. Was er al bang voor dat we weer fantastieloos bij de bekende namen uit zouden komen. Kijk, het geeft op zich niks dat je bij mensen uit komt die je goed kent. Mijn bezwaar zit hem in het feit dat een Faber en VoH al deze tijd met John al onderdeel van de organisatie waren. Je moet vernieuwen en verfrissen, met daarbij een solide plan. Daarbij heeft Faber helemaal geen ervaring. Het kan op zich wel, maar zet daar dan wel een sterke man naast/boven. Doe dan wel Arnesen, of geef van Leeuwen die rol van mentor. Of Hiddink.

We kunnen niks andere als afwachten en toekijken, dus ik zie het wel. Uiteindelijk was Overmars of all f*cking people de missende schakel bij Ajax en kon zelfs vd Sar daar zelfs naast shinen. Maar je moet er een sterke vent met een sterk netwerk boven zetten. Geen Johnny Zuidam. Vind ik.
Noosa
Meervoudig international

Lichtstadd wrote: 28 Sep 2022, 10:59 Ja dat gaat dus gewoon Faber - Vennegoor worden. Wat een ramp.
Ik lees het eerder dat het Faber / Vennegoor wordt met Zuidam / Fledderus. Niet dat ik er dan wel vrolijk van wordt...
VeresRivne
Vedette

Revolinho wrote: 28 Sep 2022, 11:40 Ik krijg best een slappe van al deze namen. Was er al bang voor dat we weer fantastieloos bij de bekende namen uit zouden komen. Kijk, het geeft op zich niks dat je bij mensen uit komt die je goed kent. Mijn bezwaar zit hem in het feit dat een Faber en VoH al deze tijd met John al onderdeel van de organisatie waren. Je moet vernieuwen en verfrissen, met daarbij een solide plan. Daarbij heeft Faber helemaal geen ervaring. Het kan op zich wel, maar zet daar dan wel een sterke man naast/boven. Doe dan wel Arnesen, of geef van Leeuwen die rol van mentor. Of Hiddink.

We kunnen niks andere als afwachten en toekijken, dus ik zie het wel. Uiteindelijk was Overmars of all f*cking people de missende schakel bij Ajax en kon zelfs vd Sar daar zelfs naast shinen. Maar je moet er een sterke vent met een sterk netwerk boven zetten. Geen Johnny Zuidam. Vind ik.
Overmars is nogal overschat hoor wat dat betreft, VDS heeft er nooit een seconde geshined.

Wel benieuwd hoe je tegen de geopperde duo-constructie aankijkt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
PSVerDenBosch
Basisspeler

Kan iemand mij vertellen wanneer je een goede TD bent?
Standbeeld
Mister PSV

Als dit klopt dan schiet je er toch niets mee op tov John? Snapte al niet dat Brands zich als een mak schaapje liet overrulen en dat prima vond. Vervolgens met deze namen op de proppen komen. Dan zal John zich nog wel extra belazerd voelen.
Juancho
Mister PSV

Allemaal onderdeel van het masterplan van vd Wallen!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DadOfFour
Internationale topspeler

PSVerDenBosch wrote: 28 Sep 2022, 11:50 Kan iemand mij vertellen wanneer je een goede TD bent?
Lijkt mij dat als hij dit goed kan: https://nl.indeed.com/personeel/functie ... ciliteren.
La vida és massa curta per no fer broma
Joenepsv
Legende

Zou niet mijn eerste keus zijn. Zo verander je te weinig naar mijn mening. En een ervaren man erbij van buitenaf.. dan lees ik namen als Fledderus en Zuidam. Hoezo hebben die ervaring? 3 en 5 jaar. Bij ervaring denk ik aan een Steuer of Tedje.
PSVerDenBosch
Basisspeler

DadOfFour wrote: 28 Sep 2022, 11:56
PSVerDenBosch wrote: 28 Sep 2022, 11:50 Kan iemand mij vertellen wanneer je een goede TD bent?
Lijkt mij dat als hij dit goed kan: https://nl.indeed.com/personeel/functie ... ciliteren.
Waar vind ik een technisch directeur?
Het is niet makkelijk om een goede technisch directeur te vinden. De combinatie van gevraagde technische kennis en managementvaardigheden maakt het lastig om geschikte kandidaten te vinden. Headhuntingorganisaties kunnen helpen bij de zoektocht naar een technisch directeur voor je organisatie. Vaak zal dit iemand zijn met veel werkervaring in een technische functie, aangevuld met managementtalent en cursussen of opleidingen in deze richting.

Kan ik ook iemand uit mijn bedrijf laten doorgroeien naar deze functie?
Een technisch directeur werkt meestal al meerdere jaren bij een bedrijf of organisatie en wordt dan gepromoveerd tot technisch directeur. Zo kent hij de organisatie goed van binnenuit en heeft hij daarnaast uitstekend inzicht in de gebruikte techniek en de technologische uitdagingen waar het bedrijf mee te maken heeft en gaat krijgen.

Nou dan zou de opties om intern iemand door te schuiven en een ervaren TD (aantal jaar ervaring) er naast te zetten.

Iedere TD maakt fouten en verkeerde keuzes maar we waren allemaal ontevreden over JDJ. Uiteindelijk zal dit beter uit pakken dan voorheen. JDJ had een voetbal man naast zich nodig en geen volleybal coach. De afgelopen jaren met JDJ waren wel zo mager dat ik de keuzes van Van der Wallen wel begrijp. Als wij niet goed functioneren liggen we er ook uit.

Zuidam en ook Fledderus lopen nu al een tijdje mee en kan me herinneren dat vooral Fledderus een paar goede transfers kent. Fledderus met Faber (goede manager) zie ik wel zitten
DonyellMalen
Legende

Joenepsv wrote: 28 Sep 2022, 12:02 Zou niet mijn eerste keus zijn. Zo verander je te weinig naar mijn mening. En een ervaren man erbij van buitenaf.. dan lees ik namen als Fledderus en Zuidam. Hoezo hebben die ervaring? 3 en 5 jaar. Bij ervaring denk ik aan een Steuer of Tedje.
Eens, maar Brand wil graag ook de leeftijd van de directie wat omlaag halen. Zo'n dergelijke oude rot hoef je dus niet te verwachten. Streuer had ik zelf wel interessant gevonden vanwege zijn grote netwerk in Brazilië (heeft hij overgehouden aan zijn tijd bij Shakthar Donetsk).
De Realist
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 28 Sep 2022, 11:50 Als dit klopt dan schiet je er toch niets mee op tov John? Snapte al niet dat Brands zich als een mak schaapje liet overrulen en dat prima vond. Vervolgens met deze namen op de proppen komen. Dan zal John zich nog wel extra belazerd voelen.
Dit inderdaad. Zou totaal ongeloofwaardig zijn.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Joenepsv
Legende

DonyellMalen wrote: 28 Sep 2022, 12:08
Joenepsv wrote: 28 Sep 2022, 12:02 Zou niet mijn eerste keus zijn. Zo verander je te weinig naar mijn mening. En een ervaren man erbij van buitenaf.. dan lees ik namen als Fledderus en Zuidam. Hoezo hebben die ervaring? 3 en 5 jaar. Bij ervaring denk ik aan een Steuer of Tedje.
Eens, maar Brand wil graag ook de leeftijd van de directie wat omlaag halen. Zo'n dergelijke oude rot hoef je dus niet te verwachten. Streuer had ik zelf wel interessant gevonden vanwege zijn grote netwerk in Brazilië (heeft hij overgehouden aan zijn tijd bij Shakthar Donetsk).
Snap ik hoor. Maar ik vind zowel Fledderus als Zuidam niet bepaald een ervaren rot in het vak. Dat zijn gewoon groentjes. Als je die koppelt aan Faber/VOH heb je een heel groen duo.

Als ik mocht kiezen trouwens zou ik altijd voor Fledderus gaan. Die heeft meer oog voor talent en is een sterke verkoper.
DonyellMalen
Legende

[mention]Joenepsv[/mention], maar vertrouw je Fledderus die 100 miljoen toe die Gakpo & Sangare wellicht gaan opleveren?

https://www.transfermarkt.nl/fc-groning ... lpos=&w_s=

Zie echt liever een man van buitenaf, een zwaargewicht. Vind Fledderus en Zuidam erg makkelijk gezocht.
Johnnie Walker
Lid van verdienste

Gelukkig zijn het vooralsnog maar namen vanuit de Telegraaf en Worst. Brasnamen komen met brasnamen. Ik wacht het nog even af voordat ik mijn oordeel vel.
11 Tinus
Legende

Juancho wrote: 28 Sep 2022, 11:52 Allemaal onderdeel van het masterplan van vd Wallen!
Het is wat cynische oneliner maar als je ziet hoe het allemaal ontwikkeld is inmiddels dan denk ik dat de media de rol van vd Wallen heeft opgeblazen. Eerst met een investeringsfonds voor talentvolle spelers van 15 tot 20 of iets dergelijks en daarna met nog een partnerfonds voor nog meer geld en daarna het vervangen van Toon voor Brands en daarna het ontslag van John. Hier lees ik allemaal dat vd Wallen een revolutie wil uitvoeren omdat we jaren kut hebben gepresteerd en dat we met een paar nieuwe poppetjes een compleet nieuw en succesvol beleid gaan bepalen en opvolgen. Een beetje zoals een investeerder die een club op koopt. In de praktijk hebben we gewoon het beleid van John aangesterkt met zijn meester Brands, stellen we weer een trainer aan zonder ervaring zoals we vaker fout hebben gedaan. Kiezen weer voor een Jong PSV trainer uit de eigen opleiding, kiezen voor bekende spelers met een krasje op de transfermarkt en nu schuiven we good old Faber weer door zodat we niet alleen een nieuwe TD/of assistent TD moeten hebben maar ook een nieuwe Hoofd jeugdopleiding. En juist daar vind ik Faber wel weer voor geschikt.

Van alle namen/combinatie word ik niet vrolijk maar als we dan gewoon een TD als TD aanstellen en een rechterhand als rechterhand dan kan ik ergens nog een beetje hoop hebben dat we er niet slechter van worden. Brands is de grote technische man als AD, Zuidam als vervanger van John als TD en Vennegoor blijft in zijn huidige rol en pakt er wat extra bij. Als Faber die ambitie heeft dan gaat hij dat mooi maar eerst bij Utrecht doen.
ruuddevil
Legende

Zucht. Faber, VoH, Zuidam.
mateja
Internationale topspeler

Dus nu JdJ een redelijk ervaren TD is ontsla je hem om te vervangen voor een ervaren man als Zuidam of Fledderus? Dat moet een grap zijn toch?
Post Reply