Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Geen idee of dat een goede TD is/zal worden maar ik denk dat je niet zomaar naar Tottenham gaat.

überhaupt fijn dat er nu iemand genoemd wordt wat een beetje creatief lijkt. Intern opvangen of met Zuidam of Fleddie maakte me nou ook niet direct enthousiast.
Siemen
Nationale topspeler

In juli bij Spurs gestart en nu al weg? Mmm.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Siemen wrote: 28 Sep 2022, 16:56 In juli bij Spurs gestart en nu al weg? Mmm.
Zou wel kunnen als hij hier echt de directeur wordt en bij de Spurs 'maar' een tweede man is.
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 28 Sep 2022, 16:34 Steinsson wordt genoemd door Elfrink en Timmer. Tegelijk nog wel! Iemand anders heeft de telefoon van John dan overgenomen zo lijkt het. :nerd:
Hier word ik persoonlijk wel wat blijer van.
Heeft in een grotere competitie gewerkt en weet wat er daar allemaal speelt qua geld en gekheid op transfergebied.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Prima om de banden met Scandinavie weer nauwer aan te halen.
DadOfFour
Internationale topspeler

DeEintovenaar wrote: 28 Sep 2022, 17:08
Siemen wrote: 28 Sep 2022, 16:56 In juli bij Spurs gestart en nu al weg? Mmm.
Zou wel kunnen als hij hier echt de directeur wordt en bij de Spurs 'maar' een tweede man is.
Toch vreemd, want het is niet zo dat hij al langer bij Tottenham zit en is gepromoveerd
Last edited by DadOfFour on 28 Sep 2022, 17:26, edited 2 times in total.
La vida és massa curta per no fer broma
ComeOnPSV
Vedette

Heya Hallvar wrote: 28 Sep 2022, 17:12 Prima om de banden met Scandinavie weer nauwer aan te halen.
Het is een bijkomend voordeel, maar ik denk dat hij eerder wordt gehaald omdat hij gewoon goed is als TD en als hoofdscouting heeft hij blijkbaar goed werk geleverd.
Anders kan je niet naar Tottenham
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het is een meer spannende naam dan de namen die wij hier bij elkaar kunnen bedenken, maar of het creatief is weet ik niet hoor. Een man uit het netwerk van Brands is niet perse creatief toch?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Creatiever dan de uitgekauwde Nederlandse namen in ieder geval. Ik ben benieuwd.
Ardbeg
Mister PSV

Het hoeft niet creatief te zijn, het moet goed zijn.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Grasmat wrote: 28 Sep 2022, 17:24 Creatiever dan de uitgekauwde Nederlandse namen in ieder geval. Ik ben benieuwd.
Puur hierom ben ik meteen enthousiast. En geen vriendje-van, dat lijkt me ook wel een gezond streven.
DadOfFour
Internationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 28 Sep 2022, 17:26
Grasmat wrote: 28 Sep 2022, 17:24 Creatiever dan de uitgekauwde Nederlandse namen in ieder geval. Ik ben benieuwd.
Puur hierom ben ik meteen enthousiast. En geen vriendje-van, dat lijkt me ook wel een gezond streven.
Komt bij Everton vandaan, dus toch in ieder geval een kennis van Brands
La vida és massa curta per no fer broma
ComeOnPSV
Vedette

Dr. Gonzo wrote: 28 Sep 2022, 17:26 En geen vriendje-van
:wonder:

Juist wel vriendje van toch?

Nee maar dit is wel een prima kandidaat hoor. Een buitenstaander kan ook goed zijn voor de organisatie.
Als de kwaliteit niet in Nederland rondloopt moet je het elders zoeken.
Maar dan weten we wel met 100% zekerheid dat Marcel wist van het ontslaan van John bij zijn aanstelling.
ShovingNE2
Site Admin

Gelukkig andere namen dan de Eredivisie namen. Het is breder dan ik dacht.

En met iemand uit IJsland kan je in ieder geval spreken van iemand met een frisse blik. :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

Zijn we nu collectief enthousiast omdat het geen bekende naam is? Want ik vraag me wel af wie hem in scope had of bekend met zijn werk is. Ik niet maar ik ben wel benieuwd.

Not just for a straight-talking, no-nonsense operator but also physically prepared for a man with what is described as an “iron handshake”. At his former club Everton, the players used to laugh about how strong Steinsson’s grip was, and expressed their relief when COVID-19 protocols meant it was replaced by a blissfully painless fist-bump.

Steinsson will begin the newly-created role, which sees him reporting into managing director of football Fabio Paratici, a week today, July 1, and arrives at Spurs with a very good reputation.

He is known for his honesty, his straightforwardness, his utter contempt for bullshit. Be that with agents, who generally appreciate his direct approach, or colleagues he does not feel are up to scratch. His great friend and former colleague Marcel Brands, who hired Steinsson as his de facto deputy while Everton’s director of football, has said of him: “He’s like a pit bull — if he sees something and wants something, he goes for it.”
Zuc0
Nationale topspeler

Tot zover kan er worden geconstateerd dat degene die de in een opwelling weggegooide telefoon van John in de bosjes heeft gevonden en nu Rik en Marco aan het appen is met namen welke vervolgens rond worden gezongen, een leuke tijd beleeft.

Wat mij betreft liefst iemand met ervaring en bewezen diensten. Of dat nu een bekende of onbekende naam is, boeit minder. Maar ja, bij bewezen kwaliteit zou de naam dan eigenlijk weer bekend moeten zijn.
De cirkelredeneringen even daargelaten, ik hoop op een naam buiten de ED, want bij de namen die circuleren heb ik niet het idee dat ze PSV (veel) verder vooruit gaan helpen dan JDJ deed.
ComeOnPSV
Vedette

Ardbeg wrote: 28 Sep 2022, 17:37 Zijn we nu collectief enthousiast omdat het geen bekende naam is? Want ik vraag me wel af wie hem in scope had of bekend met zijn werk is. Ik niet maar ik ben wel benieuwd.

Not just for a straight-talking, no-nonsense operator but also physically prepared for a man with what is described as an “iron handshake”. At his former club Everton, the players used to laugh about how strong Steinsson’s grip was, and expressed their relief when COVID-19 protocols meant it was replaced by a blissfully painless fist-bump.

Steinsson will begin the newly-created role, which sees him reporting into managing director of football Fabio Paratici, a week today, July 1, and arrives at Spurs with a very good reputation.

He is known for his honesty, his straightforwardness, his utter contempt for bullshit. Be that with agents, who generally appreciate his direct approach, or colleagues he does not feel are up to scratch. His great friend and former colleague Marcel Brands, who hired Steinsson as his de facto deputy while Everton’s director of football, has said of him: “He’s like a pit bull — if he sees something and wants something, he goes for it.”
Ziet er dus goed uit.
Het is een pitbull volgens Brands.
Zuc0
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 28 Sep 2022, 17:37 His great friend and former colleague Marcel Brands, who hired Steinsson as his de facto deputy while Everton’s director of football, has said of him: “He’s like a pit bull — if he sees something and wants something, he goes for it.”[/i]
Dus weer ons kent ons.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

DadOfFour wrote: 28 Sep 2022, 17:15
DeEintovenaar wrote: 28 Sep 2022, 17:08

Toch vreemd, want het is niet zo dat hij al langer bij Tottenham zit en is gepromoveerd
Vreemd is het zeker en of het waar is moeten we ook nog maar zien natuurlijk. Aan de andere kant als hij bij PSV veel verantwoordelijkheid kan krijgen en Brands kent hem goed dan kan er best het een en ander mogelijk zijn denk ik zo. Maar we gaan het wel zien.
Josef Dettelbacher
Legende

Zuc0 wrote: 28 Sep 2022, 17:59
Ardbeg wrote: 28 Sep 2022, 17:37 His great friend and former colleague Marcel Brands, who hired Steinsson as his de facto deputy while Everton’s director of football, has said of him: “He’s like a pit bull — if he sees something and wants something, he goes for it.”[/i]
Dus weer ons kent ons.
De voorwaarde dat iemand niet bekend mag zijn met Marcel, lijkt me vrij onredelijk als we iemand ook beoordelen op z'n netwerk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Madueke
Legende

Het netwerk van Brands is groter dan de afstand tussen het Philips Stadion en de Herdgang waar JdJ, JVoH en Faber vanaf komen.
Ardbeg
Mister PSV

Zuc0 wrote: 28 Sep 2022, 17:59
Dus weer ons kent ons.
Boeit geen fuck. Het gaat om kwaliteit.
Ittot
Internationale topspeler

PSV90 wrote: 28 Sep 2022, 15:28
Ittot wrote: 28 Sep 2022, 15:16 Er zaten zeker missers bij maar ook goede transfers. ik denk nog steeds dat zijn eerste zomer hem is blijven achtervolgen. Daarna heeft hij geen rare of slechte dingen gedaan. Noem daarnaast maar eens een TD die geen missers heeft? En wat zou de volgende een succes maken? Wanneer doet hij het beter dan JdJ? Wanneer zijn wij als supporters tevreden over de volgende TD?
Uiteindelijk wordt een TD natuurlijk vooral beoordeelt op het resultaat en dat lijkt me ook de beste/enige manier om te oordelen, hoewel het misschien niet altijd recht doet aan het totaalpakket aan werkzaamheden van de TD.

Resultaat:

- 0 titels
- 0x gekwalificeerd voor CL
- Als gevolg van bovenstaande en aantal missers op de transfermarkt weinig ruimte om te investeren. (Hoewel ik denk dat er nu een selectie met veel restwaarde staat)

Zoals gezegd was ik niet eens heel ontevreden over De Jong. Maar naast een aantal (dure) missers (die inderdaad iedere TD heeft) vind ik het wel kwalijk dat we op een aantal posities meerdere seizoenen hebben lopen aankloten. Dan denk ik aan:

- Doelman: Mvogo, Drommel
- Rechtsback: gefaald met opvolging Dumfries
- Spits: Mitroglou, Zahavi, Vinicius

Een nieuwe TD hoeft het niet 100% anders te doen als De Jong. Als hij het 10% beter doet hadden we in de afgelopen seizoenen 2 titels gepakt en meermaals CL gespeeld.
Over miskopen / goede aankopen kunnen we elkaar helemaal vinden denk ik. Zaten misperen en goede aankopen bij waarbij hij het n.m.i. steeds beter onder de knie had.

Wat we dus eisen van een TD zijn dus titels en behalen CL? Ik denk dat dat idd de makkelijkste manier is om te oordelen hoewel hij daar niet alleen verantwoordelijk voor is.
Dan heeft hij idd gefaald. Lastige is dat je ook werk van iemand anders overneemt en corona tussendoor is gekomen + je takenpakket echt een heel stuk groter/breder is. Hoe dan ook, het gaat er ook niet zozeer om. Het belangrijkste is wat nu, hoe gaan we verder.
OnsPSV
Meervoudig international

Iets wat een groot feit is, is dat hij alleen bij Fleetwood jarenlang de rol heeft gehad die hij hier gaat krijgen. Andere functies waren vergelijkbaar. Hij heeft Fleetwood wel echt recordachtig laten doorgroeien in zijn tijd bij Fleetwood!
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Kent Brands, heeft internationale contacten, modern, grote pielemuis, welkom Steinsson!
Post Reply