Profielschets nieuwe TD
-
- Legende
Jakkes. Wat komt daar veel non-talent vandaan. Die zijn op hun 28e nog vaak van hetzelfde niveau als op hun 20e. Het heilige vuur ontbreekt daar.Heya Hallvar wrote: ↑28 Sep 2022, 17:12 Prima om de banden met Scandinavie weer nauwer aan te halen.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Zeker wel, o.a. Don't stop, Go your own way, Sara, Little Lies en Dreams waren dikke hits.
- PCGC
- Vedette
Prima punt. Het is ook zo grappig te zien dat de mensen die JdJ de hand het langst boven het hoofd hielden en al zijn blunders goed praatten nu zo faliekant tegen de komst zijn van een Zuidam of Fledderus, vanwege de naam oid.Trixm wrote: ↑28 Sep 2022, 15:55 De aannames hier zijn zo misplaatst. Maar goed, opbasis van de beschikbare kennis hier was de aanstelling van overmars bij ajax ook een miskleun van jewelste.
Hoe je het went of keert, de Nederlandse markt is per definitie de grootste vijver waarin we vissen. Het is dan ook de meest logische keuze om iemand te halen die in deze markt ervaring in heeft.
Of ja grappig, zielig en triest meer, maar goed
#FreeGeneratie4
-
- Nationale topspeler
En dit is kwaliteit? Op basis waarvan?
Netwerk en bewezen kwaliteit staan natuurlijk voorop en wellicht is het een grandioze zet, maar de link is dat hij onder Brands heeft gewerkt en ze een vriendschappelijke band hebben, vandaar de reactie.
Last edited by Zuc0 on 28 Sep 2022, 20:05, edited 1 time in total.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik denk dat Rik vandaag samen met Marco heeft gezeten om alle mogelijke kandidaten op een rijtje te zetten en te benaderen met de vraag of ze (of de zaakwaarnemers) contact hebben gehad met PSV voor de functie TD. Heeft toch resultaat opgeleverd met Steinsson. Wel grappig dat ze Stan Valckx ook als mogelijke kandidaat hebben benaderd. Geeft toch aan dat ze het vrij breed in hebben gestoken met hun onderzoek. Uiteindelijk toch weer een mooi extra artikeltje kunnen schrijven over de beste man, dat hij opzoek is naar een nieuwe uitdaging.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik denk zelf dat Van der Wallen aan Brands de opdracht heeft gegeven om Timmer en Elfrink de nieuwe TD te laten pushen. Anders geen primeurs meer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Dat hij Brands kent vind ik een grote pre. Die twee moeten namelijk toch elkaar vertrouwen en samenwerken. Als die relatie er al is, dan scheelt dat tijd en kunnen ze vol gas de boel herbouwen.
Dat icm geen PSV heritage dus toch een frisse blik, vind ik best belangrijke voorwaardes.
Ik zie hem, puur op gevoel, veel liever dan een Faber weer doorschuiven naar een rol waarin hij geen ervaring in heeft.
Dat icm geen PSV heritage dus toch een frisse blik, vind ik best belangrijke voorwaardes.
Ik zie hem, puur op gevoel, veel liever dan een Faber weer doorschuiven naar een rol waarin hij geen ervaring in heeft.
-
- Legende
Dat hij Brands kent vind ik een grote pre. Die twee moeten namelijk toch elkaar vertrouwen en samenwerken. Als die relatie er al is, dan scheelt dat tijd en kunnen ze vol gas de boel herbouwen.
-
- Regelmatige invaller
https://www.vice.com/amp/nl/article/594 ... twood-town
Leuk verhaal. Spreekt Nederlands, vernieuwend, gewend met beperkte middelen te werken en had al vroeg TD ambitie
Leuk verhaal. Spreekt Nederlands, vernieuwend, gewend met beperkte middelen te werken en had al vroeg TD ambitie
- De Realist
- Internationale topspeler
Geen uitgekauwde eredivisie naam, en in een paar leuke keukens gekeken. Geen idee of dit voldoende is maar ik word hier meer enthousiast van dan elke andere naam tot nu toe.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Joenepsv
- Legende
Steinsson is niet de eerste naam die bij mij opkomt maar vind hem niet de slechtste optie tot nu toe genoemd. Denk dat PSV er vooral naartoe moet dat er niet continue vrienden worden doorgeschoven. Dat ouwe jongens krentenbrood moet er een beetje uit. En hoewel Steinsson een kennis van Brands is komt hij van buiten de club wat volgens mij heel verfrissend kan werken. En mocht hij er niks van bakken als TD kun je hem altijd nog als rechtsback opstellen. Minder dan Hoever kan hij niet zijn.
- Maikel
- Site Admin
Spelers als Haaland en Odegaard zijn inderdaad maar matig. Getsiekoetje wrote: ↑28 Sep 2022, 19:14Jakkes. Wat komt daar veel non-talent vandaan. Die zijn op hun 28e nog vaak van hetzelfde niveau als op hun 20e. Het heilige vuur ontbreekt daar.Heya Hallvar wrote: ↑28 Sep 2022, 17:12 Prima om de banden met Scandinavie weer nauwer aan te halen.
-
- Legende
Hij wilde als speler al later TD worden. Ik vind het wel op voorhand wel een interessante optie. Misschien samen met iemand en Brands zelf heeft als AD ook nog veel voetbaltechnische contacten die als TD/TM van pas kunnen komen. Mocht Faber ergens in betrokken worden, dan hoop ik trouwens dat Riemersma HJO gaat worden bij PSV.
-
- Nationale topspeler
Klinkt goed inderdaad. Nog niet echt zich bewezen op hoger niveau alleen.DE MADERA 76 wrote: ↑28 Sep 2022, 20:38 https://www.vice.com/amp/nl/article/594 ... twood-town
-
- Meervoudig international
John had een tweede man naast hem moeten hebben. Het lijkt mij dat het "lieve" van John er echt wel voor heeft gezorgd dat er spelers zijn gekomen. Xavi is ook zeer te spreken over het contact dat hij met John had. Dus een tweede man die het wat harder speelt zou prima zijn geweest.
-
- Regelmatige invaller
Ik vind hem totaal niet bij ons passen. Als je kijkt hoeveel spelers de afgelopen jaren met gedonder weg zijn gegaan bij FC Groningen, dat is niet des PSV’s. Van de andere kant: een beetje meer klootzak zou ons ook goed kunnen doen in de onderhandelingen met clubs en spelers.
- Ardbeg
- Mister PSV
Weet ik niet want als je leest wat ik over hem schreef, wist je dat ik niet bekend ben met zijn werk. Verandert niets aan het punt dat kwaliteit belangrijker is dan uit het netwerk van iemand ja of nee.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik vind sowieso de termen "netwerk hebben", "ervaring hebben" en een "bewezen man zijn" grote clichés. PSV vist enerzijds niet in het net van de bewezen top technische TD's zoals Luis Campos, Orta of Monchi. En anderzijds heeft PSV als organisatie een netwerk, niet alleen als TD (al eens eerder benoemd/uitgelegd), evenals ervaring wmb ook niet eens per se een vereiste is. Stel dat men nu Slot kon aanstellen als trainer, durf ik te wedden dat 99% op dit forum ja zegt. Is niet bepaald een ervaren trainer nog. Even een heel kort door de bocht voorbeeld.
PSV moet vooral een man kiezen met oog voor jonge talenten en spelers, iemand die potentieel en kwaliteiten goed kan inschatten/aanvoelen, evenals wat het team nodig is, daarin objectief kijkt naar de selectie en zich niet naar de pijpen laat dansen (hetgeen wat JdJ imo ook teveel deed). I.c.m. Brands die op TD vlak veel meebrengt en kan aanvullen c.q. complementair maken als zwaargewicht zou dat in theorie een vruchtbare combinatie kunnen opleveren. Of diegene nou Zuidam, Faber, Fledderus of wie dan ook is, kan ik niet beoordelen. Ik ben ook niet per se voorstander van het "ons kent ons", hetgeen wat Faber vooral meebrengt. Ik vind iig Steinsson dan wel weer een aparte leuke naam; trendbreuk op dat principe.
Stel PSV wilt een dubbelfunctie (en men acht Vennegoor niet meer geschikt), vind ik overigens kijkend naar Groningen Fledderus best interessant voor in een dergelijke rol. Heeft bij Groningen echt wel laten zien oog voor jonge spelers te hebben en heeft daarin voor de budgetten en de vijver waarin Groningen vist, best wat interessante transfers gedaan. Als compagnon van een (hoofd) TD. Net als PSV een dubbelfunctie wilt, het ook niet per se gek is om Faber die positie te laten innemen. Heeft zich nu al ongeveer 2 jaar bemoeit met de jeugdopleiding en zou binnen die rol, als men het idd in hem ziet zitten, geen gekke optie zijn om die taken vanuit de TD kant op te nemen (zoals Vennegoor nu in principe zou doen). Met Riemersma als HJO heb je dan iemand die zich puur op het ontwikkelen en visie kan storten, hetgeen waar zijn hart ligt.
PSV moet vooral een man kiezen met oog voor jonge talenten en spelers, iemand die potentieel en kwaliteiten goed kan inschatten/aanvoelen, evenals wat het team nodig is, daarin objectief kijkt naar de selectie en zich niet naar de pijpen laat dansen (hetgeen wat JdJ imo ook teveel deed). I.c.m. Brands die op TD vlak veel meebrengt en kan aanvullen c.q. complementair maken als zwaargewicht zou dat in theorie een vruchtbare combinatie kunnen opleveren. Of diegene nou Zuidam, Faber, Fledderus of wie dan ook is, kan ik niet beoordelen. Ik ben ook niet per se voorstander van het "ons kent ons", hetgeen wat Faber vooral meebrengt. Ik vind iig Steinsson dan wel weer een aparte leuke naam; trendbreuk op dat principe.
Stel PSV wilt een dubbelfunctie (en men acht Vennegoor niet meer geschikt), vind ik overigens kijkend naar Groningen Fledderus best interessant voor in een dergelijke rol. Heeft bij Groningen echt wel laten zien oog voor jonge spelers te hebben en heeft daarin voor de budgetten en de vijver waarin Groningen vist, best wat interessante transfers gedaan. Als compagnon van een (hoofd) TD. Net als PSV een dubbelfunctie wilt, het ook niet per se gek is om Faber die positie te laten innemen. Heeft zich nu al ongeveer 2 jaar bemoeit met de jeugdopleiding en zou binnen die rol, als men het idd in hem ziet zitten, geen gekke optie zijn om die taken vanuit de TD kant op te nemen (zoals Vennegoor nu in principe zou doen). Met Riemersma als HJO heb je dan iemand die zich puur op het ontwikkelen en visie kan storten, hetgeen waar zijn hart ligt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford