RIO wrote: ↑29 Sep 2022, 10:26
Geen fan van Fledderus, ook als speler eigenlijk een vieze hond. Zuidam helemaal drama.
Dit wel ja. Vond hem ook bij de FC Afkicken transferdeadlinestream er ook niet zo lekker uit komen hoe hij zaken doet.
Krijg er ook de kriebels van dat PSV kijkt naar een duoschap tussen VoH/Faber met een ervaren man. Kies gewoon voor een persoon die overal draagvlak heeft binnen de club en geef hem alle touwtjes in handen. Ben benieuwd hoe Brands met een sterke persoonlijkheid naast hem om gaat.
deninho32 wrote: ↑29 Sep 2022, 10:29
Fledderus is toch een beetje een lulletje lampenkatoen. Die wordt helemaal niet serieus genomen tijdens onderhandelingen.
Mja ik denk dat het vooral de naam van de club is. Niemand buiten Nederland kent die club, en in Nederland is het een leuke middenmoter maar niet meer dan dat. Die hebben eens in de zoveel tijd een leuke speler om te verkopen. Buiten de reguliere top 5 kun je moeilijk een serieuze naam opbouwen.
Joenepsv wrote: ↑29 Sep 2022, 10:16
Van wat ik heb gelezen onder andere in het dagblad van het Noorden zijn Fledderus en Strand Larsen tot het laatste moment prima met elkaar om gegaan.
Nee hoor:
Dat Strand Larsen ontevreden was over de wijze waarop FC Groningen de interesse voor hem behandelde, was al langer duidelijk. Eerder deze maand gaf de Noor een uitgesproken interview aan VI, waarin hij de houding van zijn werkgever onder meer respectloos noemde. Tegelijkertijd gaf Strand Larsen in dat interview aan niets te gaan zullen forceren. Hij was eerder teleurgesteld dan boos, zo luidde destijds zijn eigen beschrijving.
Naar mate de tijd vorderde, nam de teleurstelling af en groeide de woede. Met name afgelopen weekend, toen Celta de Vigo zich voor hem meldde, maar FC Groningen andermaal niet te vermurwen bleek. Technisch directeur Mark-Jan Fledderus schoof een eerste bieding linea recta richting prullenbak en liet weten niet open te staan voor een verder gesprek met de Spanjaarden. Ook na een tweede bod leek Celta bezig aan een kansloze missie.
Dit was voor Strand Larsen de druppel. De Noor uitte zijn woede richting Fledderus en besloot dinsdag niet naar de club te komen. Volgens zijn zaakwaarnemer Tore Pedersen was de spits dermate geraakt door de gang van zaken dat ‘zijn hoofd niet naar trainen’ stond. Strand Larsen gaf er echter ook een duidelijk signaal mee af: hij was nu helemaal klaar met FC Groningen. Met andere woorden: als hij tot de winterstop zou moeten blijven, dan konden dat weleens hele kille maanden worden.
Het verhaal wat ik gehoord heb in één of andere podcast was dat Fledderus hem toen gebeld heeft en heeft gezegd dat hij zijn telefoon niet op neemt zolang Larsen niet op de club is en er dan helemaal geen transfer van komt. Hij zei erbij dat dit niet de manier was om met elkaar om te gaan en eigenlijk vond ik dat wel een goede actie van Fledderus want bij Ajax nemen ze snipperdagen als ze niet weg mogen en daarmee ben je gewoon passagier geworden als TD.
Qua verkopen kun je echt helemaal niets zeggen van hoe Fledderus het heeft gedaan. Dat het een nare man is zou me echt een reet roesten want ik hoef niet met hem te eten, te onderhandelen, te bellen, te mailen of afspraken te maken. Ik wil dat hij onze waardevolle spelers goed in de markt kan zetten want dat is minstens zo belangrijk als het aankoopgedeelte.
11 Sir Tinus wrote: ↑29 Sep 2022, 13:00
Qua verkopen kun je echt helemaal niets zeggen van hoe Fledderus het heeft gedaan. Dat het een nare man is zou me echt een reet roesten want ik hoef niet met hem te eten, te onderhandelen, te bellen, te mailen of afspraken te maken.
Jij niet, onze spelers wel.
En daar ligt dus ook meteen het probleem met Fledderus. De voetbalwereld is al verrot genoeg, dan is het voor een speler en zijn zaakwaarnemer wel zo prettig als zijn TD niet ook een lul van een vent is.
Qua verkopen kun je echt helemaal niets zeggen van hoe Fledderus het heeft gedaan. Dat het een nare man is zou me echt een reet roesten want ik hoef niet met hem te eten, te onderhandelen, te bellen, te mailen of afspraken te maken.
En daar ligt dus ook meteen het probleem met Fledderus. De voetbalwereld is al verrot genoeg, dan is het voor een speler en zijn zaakwaarnemer wel zo prettig als zijn TD niet ook een lul van een vent is.
Hij heeft toch flink wat jongens kunnen overhalen om naar Groningen te komen en dat heeft ze geen windeieren gelegd.
Prima punt. Het is ook zo grappig te zien dat de mensen die JdJ de hand het langst boven het hoofd hielden en al zijn blunders goed praatten nu zo faliekant tegen de komst zijn van een Zuidam of Fledderus, vanwege de naam oid.
Of ja grappig, zielig en triest meer, maar goed
Zielig en triest waren jouw continue haat-posts over De Jong. En eerlijk gezegd zie ik de noodzaak niet voor een TD die ervaring heeft met de Nederlandse markt. Die ervaring is al genoeg in huis en we willen geen "Heerenveen van het Zuiden" worden, onze ambities liggen wel een stukje hoger dan dat.
Dat mag jij natuurlijk vinden. Gelukkig blijkt wel weer dat ik al die tijd gelijk had, dus het interesseert me verder geen ene fuck wat jij wel of niet van mijn posts vindt.
Zielig en triest waren jouw continue haat-posts over De Jong. En eerlijk gezegd zie ik de noodzaak niet voor een TD die ervaring heeft met de Nederlandse markt. Die ervaring is al genoeg in huis en we willen geen "Heerenveen van het Zuiden" worden, onze ambities liggen wel een stukje hoger dan dat.
Dat mag jij natuurlijk vinden. Gelukkig blijkt wel weer dat ik al die tijd gelijk had, dus het interesseert me verder geen ene fuck wat jij wel of niet van mijn posts vindt.
We gaan eindelijk de goeie kant op! Heerlijk!
Je beseft wel dat de volgende TD het dus nu wel echt zal moeten laten zien, toch?! Gaat dat lukken met een Zuidam of Fledderus? Of verwacht jij sowieso wel iemand anders dan een van deze twee?
Iedereen mag er het zijne van vinden, maar ik opteer inderdaad ook voor het totaalplaatje.
Empathie, goed met mensen om kunnen gaan en samen te werken zijn gewoon hele belangrijke skills binnen een managementfunctie. Het legt je m.i. geen windeieren als je het ook allemaal een beetje gegund wordt door collega's, zaakwaarnemers, directeuren met wie je onderhandelt, etc. Je kunt én goed zijn in je vak én een fijn persoon zijn.
En bovendien vind ik dat ook bij de normen en waarden van PSV passen. Graag gewoon een nette, fijne vent. Als je een lul bent die niet goed met mensen om kan gaan, lekker wegblijven. Dan ga je maar bij clubs in de Randstad werken. Daar is Mo een goed voorbeeld van. Je kunt nog zo goed zijn, als je een eikel van een kerel bent dan wordt je de rotte appel. Goed met mensen om kunnen gaan is net zo goed een kwaliteit. Al helemaal in een functie dat draait op netwerken.
Daarmee niet gezegd hebbende dat Fledderus een lul is. Ken hem niet goed genoeg daarvoor. Maar vind het wel degelijk een valide argument om iemand niet te nemen. Zeker wanneer we het niet hebben over iemand van Michael Jordan niveau.
We gaan eindelijk de goeie kant op! Heerlijk!
Je beseft wel dat de volgende TD het dus nu wel echt zal moeten laten zien, toch?! Gaat dat lukken met een Zuidam of Fledderus? Of verwacht jij sowieso wel iemand anders dan een van deze twee?
Zeker, er zijn geen excuses meer! Nu moet er gepresteerd worden, net als elk jaar.
Eerlijk? Ik ken die 2 niet echt, maar ik hoor van Fledderus betere verhalen dan van Zuidam.
Steinsson ken ik helemaal niet.
Maar ik heb echt onbegrensd vertrouwen in Brands en in die 2 heren van de RVC.
Ik geef iedereen sowieso een kans , zoals ik ook JdJ een kans gaf maar die het al heel snel verneukte.
Vertrouwen in wat Brands en de heren van de RvC doen is inderdaad het keyword hier. In die zin zou ik dan ook behoorlijk veel vertrouwen erin hebben als het Steinsson wordt. Brands heeft hem al eerder naar Everton gehaald en weet dus wat hij aan hem heeft en Steinsson heeft al eerder deze rol, zij het op een stuk lager niveau, vervuld, maar ook gewerkt bij clubs in de sterkste competitie ter wereld en weet dus wat daar verwacht wordt. Daar gaat de ervaring van Zuidam of Fledderus bij een club in de Eredivisie niet tegenop kunnen.
Qua verkopen kun je echt helemaal niets zeggen van hoe Fledderus het heeft gedaan. Dat het een nare man is zou me echt een reet roesten want ik hoef niet met hem te eten, te onderhandelen, te bellen, te mailen of afspraken te maken. Ik wil dat hij onze waardevolle spelers goed in de markt kan zetten want dat is minstens zo belangrijk als het aankoopgedeelte.
Dit is veel te veel op korte termijn gedacht. Nederlandse topclubs gaan voor hun ervaring regelmatig afhankelijk zijn van ex spelers die terugkeren zoals Blind bij ajax of Luuk de Jong bij ons. Je wilt dus zeker wel een TD die in staat is om goede relaties met spelers te onderhouden. Dergelijke spelers kunnen goud waard zijn voor een club.
loginnaam wrote: ↑29 Sep 2022, 17:15
Vertrouwen in wat Brands en de heren van de RvC doen is inderdaad het keyword hier. In die zin zou ik dan ook behoorlijk veel vertrouwen erin hebben als het Steinsson wordt. Brands heeft hem al eerder naar Everton gehaald en weet dus wat hij aan hem heeft en Steinsson heeft al eerder deze rol, zij het op een stuk lager niveau, vervuld, maar ook gewerkt bij clubs in de sterkste competitie ter wereld en weet dus wat daar verwacht wordt. Daar gaat de ervaring van Zuidam of Fledderus bij een club in de Eredivisie niet tegenop kunnen.
Ik ken Steinsson en zijn werk niet goed, maar vind dit gezien de andere kandidaten en het feit dat hij waarschijnlijk nieuwe kennis toevoegt wel de meest interessante van de opties die ik voorbij heb horen komen.
Kijk je naar FC Utrecht en FC Groningen dan heb je respectievelijk de meest ongebalanceerde en de meest grijze selectie van de Eredivisie te pakken, die gemeen hebben dat ze beide onder het ambitieniveau liggen wat kwaliteit betreft. Kunnen de verantwoordelijke TD’s leuke verkoopcijfers overleggen wellicht, maar primair zijn ze imo vooral verantwoordelijk voor de sportieve meerwaarde en groei waartoe hun keuzes leiden. Bovendien lijkt me Fledderus een achterbaks en onbetrouwbaar sujet en heeft Zuidam onder van Seumeren nauwelijks meer mandaat dan Lavrov onder Poetin. In de Eredivisie vind ik alleen Huiberts of Streuer interessant als opvolger van De Jong.
De interne kandidaten en al helemaal de veronderstelde dubbelfunctie - typisch de vriendjescultuur die bij PSV lijkt te heersen de laatste jaren - vind ik helemaal niets. Faber is PSV’s duizenddingendoekje en moet nu met een LOI-cursus en vooral zonder ervaring in de vacante rol de meubels redden als TD? Kom op zeg, wat een amateurisme, laat die man zich als TD onderscheiden bij Go Ahead ofzo of gewoon laten doen wat ie goed kan: hoofd jeugdopleiding. Vennegoor of Hesselink doorschuiven zou helemaal belachelijk zijn, de ultieme blijk van nepotisme en elke geloofwaardigheid van PSV te niet doen. John de Jongs assistent en persoonlijke vriend die voor de zo noodzakelijke vernieuwing en verbetering moet gaan zorgen? Wat bereik je nou als je de orgeldraaier voor het aapje vervangt?
loginnaam wrote: ↑29 Sep 2022, 17:15
Ik ken Steinsson en zijn werk niet goed, maar vind dit gezien de andere kandidaten en het feit dat hij waarschijnlijk nieuwe kennis toevoegt wel de meest interessante van de opties die ik voorbij heb horen komen.
Kijk je naar FC Utrecht en FC Groningen dan heb je respectievelijk de meest ongebalanceerde en de meest grijze selectie van de Eredivisie te pakken, die gemeen hebben dat ze beide onder het ambitieniveau liggen wat kwaliteit betreft. Kunnen de verantwoordelijke TD’s leuke verkoopcijfers overleggen wellicht, maar primair zijn ze imo vooral verantwoordelijk voor de sportieve meerwaarde en groei waartoe hun keuzes leiden. Bovendien lijkt me Fledderus een achterbaks en onbetrouwbaar sujet en heeft Zuidam onder van Seumeren nauwelijks meer mandaat dan Lavrov onder Poetin. In de Eredivisie vind ik alleen Huiberts of Streuer interessant als opvolger van De Jong.
De interne kandidaten en al helemaal de veronderstelde dubbelfunctie - typisch de vriendjescultuur die bij PSV lijkt te heersen de laatste jaren - vind ik helemaal niets. Faber is PSV’s duizenddingendoekje en moet nu met een LOI-cursus en vooral zonder ervaring in de vacante rol de meubels redden als TD? Kom op zeg, wat een amateurisme, laat die man zich als TD onderscheiden bij Go Ahead ofzo of gewoon laten doen wat ie goed kan: hoofd jeugdopleiding. Vennegoor of Hesselink doorschuiven zou helemaal belachelijk zijn, de ultieme blijk van nepotisme en elke geloofwaardigheid van PSV te niet doen. John de Jongs assistent en persoonlijke vriend die voor de zo noodzakelijke vernieuwing en verbetering moet gaan zorgen? Wat bereik je nou als je de orgeldraaier voor het aapje vervangt?
Volledig mee eens. Van zowel Zuidam,Fledderus als Faber/VoH spat nou niet de ambitie vanaf.
Als Brands een lightweight zoekt omdat hij dat beter kan managen, dan is hij zelf ongeschikt als AD.
Sowieso vind ik het erg frappant om de Jong eruit te flikkeren zonder duidelijk contingency plan. En dat gevoel heerst hier toch een beetje.
Lijkt een beetje op Reker die Valckx eruit gooide maar geen plan had en toen maar van Kraaij naar voren schoof
Volledig mee eens. Van zowel Zuidam,Fledderus als Faber/VoH spat nou niet de ambitie vanaf.
Als Brands een lightweight zoekt omdat hij dat beter kan managen, dan is hij zelf ongeschikt als AD.
Sowieso vind ik het erg frappant om de Jong eruit te flikkeren zonder duidelijk contingency plan. En dat gevoel heerst hier toch een beetje.
Lijkt een beetje op Reker die Valckx eruit gooide maar geen plan had en toen maar van Kraaij naar voren schoof
Precies dit gevoel overheerst bij mij ook.
Hoewel er aan de andere kant ook vast gezegd kan worden dat er geen haast is, maar daar ben ik het gewoon niet mee eens. Na het WK gaat het los. Dan wil je niet iemand vers in het harnas hebben zitten.
Ik denk dat er vanwege het WK inderdaad een drukkere transferwindow aankomt maar ook dat het voor PSV ergens wel mee zal vallen aangezien er toch geen middelen lijken te zijn voor versterking in bijv. de verdediging. Gakpo en/of Sangaré zouden kunnen vertrekken. Dat kan Brands ook wel afhandelen en een vervanger aantrekken. Hoewel het mooi zou zijn als de nieuwe TD dan op zijn/haar post zou zitten, zie ik de haast niet zo. Beter grondig goede opties aftasten want het is een cruciale positie die de toekomst van de club in een behoorlijke mate kan bepalen.
Er moet qua scouting, het aantrekken talenten voor de academy en toppers voor het eerste elftal, echt een TD komen met een significant hoger plafond dan JdJ. Anders schieten we er niks mee op.
Ik begrijp niet wat het idee is achter het wippen van de Jong als de alternatieven Zuidam en Fledderus zouden zijn. Dan is het een totaal ondoordachte oprisping geweest.
Makaveli wrote: ↑29 Sep 2022, 20:33
Ik begrijp niet wat het idee is achter het wippen van de Jong als de alternatieven Zuidam en Fledderus zouden zijn. Dan is het een totaal ondoordachte oprisping geweest.
Yep. Vraag is echt wat het ambitie niveau is als dit hè alternatieven zijn. Ga dan voor Huiberts. Daar valt ook genoeg over te twisten maar die lijkt mij echt een stuk beter dan een Zuidam of Fledderus. Dat zijn echt lightweights die zich amper positief hebben onderscheiden
Standbeeld wrote: ↑29 Sep 2022, 20:47
Ik heb toch het idee dat de Zuidam en Fledderus de Cillessen en Krul op het lijstje zijn.
Ik ook. Want anders rijmt het gewoon niet. De Jong eruit gooien met als voornaamste reden dat hij een selectie samenstelt die niet in balans is, en dan vervolgens een Zuidam op de korrel hebben terwijl die al jaren niks anders doet bij Utrecht. Dat klopt gewoon niet.
Precies dit gevoel overheerst bij mij ook.
Hoewel er aan de andere kant ook vast gezegd kan worden dat er geen haast is, maar daar ben ik het gewoon niet mee eens. Na het WK gaat het los. Dan wil je niet iemand vers in het harnas hebben zitten.
Hoezo dan? Brands himself is het contingency plan. Die kan prima interim TD taken overnemen, die functie heeft ie jaaaren bekleed.
DonyellMalen wrote: ↑29 Sep 2022, 22:46
Steinsson vind ik wel een interessante naam. Is ook veel met datamodellen bezig, waar PSV ook veel mee moet gaan doen. Dat is echt de toekomst.
Iemand van buitenaf, niet iemand uit het ons-kent-ons-cultuurtje wat momenteel bij PSV heerst.
Ik vind het ook het buiten de gebaande paden optie, held bepaald uiteindelijk het meeste maar het is iig een keer wat ander bloed. En uiteraard is Brands onderdeel van het plan, hij gaat het niet zeggen maar hij wist echt wel hoe de Jong erop stond bij de RvC, namelijk niets anders dan bij zijn vertrek. De RvC is ook nooit unaniem vóór de Jong geweest.