Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Lalas wrote: 01 Oct 2022, 20:35
Standbeeld wrote: 01 Oct 2022, 20:29
Tot op heden maar 3pt achter op de koploper. We moeten tweede worden en EL wat punten sprokkelen. Er is nog geen aanleiding om aan opstappen te denken.
Maar hij zal op een gegeven moment toch ook zien dat het spel drama is en er geen vooruitgang is? Kan me juist voorstellen dat hij dan opstapt omdat hij vooraf al twijfels had of hij nu al hoofdtrainer moest worden.
Eens. Doodzonde eigenlijk en onnodig.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Standbeeld wrote: 01 Oct 2022, 20:43
Juancho wrote: 01 Oct 2022, 20:36

Emotie? Ik mag hopen dat de directie ook wel ziet dat het al jaren bagger gaat. En dat ze daar zelf grotendeels verantwoordelijk voor zijn. Als er nu iets NIET aan de orde is, is het wel reageren op basis van emotie. Ik ben wel benieuwd hoe jij dan je mening gaat vormen als we komende weken met meer tegenstander vaker tikken gaan krijgen. Is het dan wel OK? Of nog steeds vanuit de emotie?
Onder Van Bommel wonnen we maar 2 van zijn laatste 12 wedstrijden. Die hebben ze misschien wat te lang laten bungelen. Maar een clubicoon heeft krediet. Nogmaals het feit is dat we slechts op 3pt van de koploper staan. En zoals ik ook al eerder zei: het blok met Zürich, Utrecht, Groningen en Arsenal gaat bepalend zijn.
Het jaarlijkse puntverlies in Heerenveen tellen we niet mee dan. In de EL pakken we 1 punt in dat blok, in de Eredivisie 3.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Heb jij er vertrouwen in beste [mention]Standbeeld[/mention] in deze reeks wedstrijden?
Ik denk dat we in die reeks van 6 wedstrijden max 10 van de 18 punten gaan halen..
En dat is dan echt de max..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 01 Oct 2022, 20:43 Maar een clubicoon heeft krediet.
Ik vind dit dus vooral een opmerking gebaseerd op emotie... :mrgreen:
Nogmaals het feit is dat we slechts op 3pt van de koploper staan. En zoals ik ook al eerder zei: het blok met Zürich, Utrecht, Groningen en Arsenal gaat bepalend zijn.
Tja, dus 4 potjes gaan voor jou alles bepalend zijn. Ik vind dat ook gebaseerd op emotie, alsof 4 wedstrijden zo'n groot verschil zullen maken terwijl je nu al zo'n 20 wedstrijden onderweg bent incl. veel tijd op de Herdgang. Als je dan niet op basis van emotie wil handelen, zeg dan gewoon: Ruudje blijft hoe dan ook zitten tot einde seizoen en daarna ga je pas bekijken hoe het er voorstaat. Dan geef je hem die zogenaamde kans om zich te bewezen. Als clubheld. Dus sorry maar als jij begint over reageren op basis van emotie en dan bovenstaande zegt doe je eigenlijk niks anders. Je verlengt je mening alleen met een blok van 4 potjes.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

milansandro wrote: 01 Oct 2022, 20:51 Heb jij er vertrouwen in beste @Standbeeld in deze reeks wedstrijden?
Ik denk dat we in die reeks van 6 wedstrijden max 10 van de 18 punten gaan halen..
En dat is dan echt de max..
Uit bij Heerenveen en Ajax sowieso onderuit. Uit bij Groningen gelijk, thuis winnen van Utrecht en NEC, AZ hooguit gelijk. Dat zijn dus 8 punten uit 6 wedstrijden, ik zet er een mooi bedrag op.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Ruud weet als geen ander hoe het werkt in het topvoetbal. Als je niet presteert, ga je eruit.

En als het voetbal nu aanleiding zou geven om te denken dat Ruud het kan omkeren, dan zou ik zeggen: geef hem die tijd. Maar niks wijst erop dat Ruud weet hoe hij het tij moet keren.
User avatar
SomaQan
Nationale topspeler
Posts: 1,638
Joined: 04 Nov 2020, 16:39

Ruud is natuurlijk de eindverantwoordelijke maar dat het tactisch van geen kant klopt mogen we Fred ook wel aanrekenen of juist niet? Achteraf gezien hadden we beter een type Dick Advocaat beter ernaast kunnen zetten. Wanneer ik Fred zijn hoofd zie moet ik altijd aan de welbekende bus moment terug denken. En onder hem waren we nou ook niet bepaald aan het floreren..
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Naar alle waarschijnlijkheid zal Ruud hetzelfde blijven doen dan wat hij nu doet..
Hopende op een verbetering van zijn systeem en speelwijze..
Ik denk niet dat hij in staat is om zoals bijvoorbeeld Cocu een aanpassing daarin te maken..
In the end blijft dit dus een doodlopende weg met als grootste verliezer: PSV..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

milansandro wrote: 01 Oct 2022, 21:05 Naar alle waarschijnlijkheid zal Ruud hetzelfde blijven doen dan wat hij nu doet..
Hopende op een verbetering van zijn systeem en speelwijze..
Ik denk niet dat hij in staat is om zoals bijvoorbeeld Cocu een aanpassing daarin te maken..
In the end blijft dit dus een doodlopende weg met als grootste verliezer: PSV..
Ik ben al weken aan het zoeken naar wat de speelwijze en denkwijze van Ruud is, maar ik zie het oprecht niet. Tegen Feyenoord zag ik bij vlagen iets wat me wel beviel, maar dat was dus gewoon eenmalig. Ik snap het werkelijk waar niet. Wat wilt Ruud? Waarom wisselt hij zo dramatisch?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 01 Oct 2022, 20:51 Heb jij er vertrouwen in beste @Standbeeld in deze reeks wedstrijden?
Ik denk dat we in die reeks van 6 wedstrijden max 10 van de 18 punten gaan halen..
En dat is dan echt de max..
Nee, niet per se nee. Maar 3/4 hier op het forum dacht ook dat we dik gingen verliezen van Feyenoord. Ben het met iedereen eens dat het nergens op lijkt maar nu ontslaan is een brug te ver.
Juancho wrote: 01 Oct 2022, 20:51
Standbeeld wrote: 01 Oct 2022, 20:43 Maar een clubicoon heeft krediet.
Ik vind dit dus vooral een opmerking gebaseerd op emotie... :mrgreen:
Nogmaals het feit is dat we slechts op 3pt van de koploper staan. En zoals ik ook al eerder zei: het blok met Zürich, Utrecht, Groningen en Arsenal gaat bepalend zijn.
Tja, dus 4 potjes gaan voor jou alles bepalend zijn. Ik vind dat ook gebaseerd op emotie, alsof 4 wedstrijden zo'n groot verschil zullen maken terwijl je nu al zo'n 20 wedstrijden onderweg bent incl. veel tijd op de Herdgang. Als je dan niet op basis van emotie wil handelen, zeg dan gewoon: Ruudje blijft hoe dan ook zitten tot einde seizoen en daarna ga je pas bekijken hoe het er voorstaat. Dan geef je hem die zogenaamde kans om zich te bewezen. Als clubheld. Dus sorry maar als jij begint over reageren op basis van emotie en dan bovenstaande zegt doe je eigenlijk niks anders. Je verlengt je mening alleen met een blok van 4 potjes.
Prima, we worden het niet eens. Voor mij is de stand op de ranglijst bepalend voor een mogelijk ontslag en niet slecht voetbal. Of dat nu 4 potjes of 20 potjes zijn maakt mij verder ook niet zoveel uit eigenlijk.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Na de wanprestatie tegen Twente riep Ruud dat dit "Nooit meer mag gebeuren"...

'Nooit' heeft niet erg lang geduurd.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Lalas wrote: 01 Oct 2022, 20:16 Als het spel zo dramatisch blijft zie ik Ruud zelf wel opstappen, ook omdat ie eigenlijk niet wilde. Of zou ie net zo eigenwijs als Van Bommel zijn?
"Het is nog grillig en wisselvallig, maar we gaan door tot het bittere eind.”

Dus zelf opstappen lijkt me sterk.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Makaveli wrote: 01 Oct 2022, 21:26
Lalas wrote: 01 Oct 2022, 20:16 Als het spel zo dramatisch blijft zie ik Ruud zelf wel opstappen, ook omdat ie eigenlijk niet wilde. Of zou ie net zo eigenwijs als Van Bommel zijn?
"Het is nog grillig en wisselvallig, maar we gaan door tot het bittere eind.”

Dus zelf opstappen lijkt me sterk.
Heeft hij dat echt zo gezegd? Dan straalt daar toch ook al heel weinig vertrouwen van uit…
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Ja. Aparte uitspraak wel inderdaad:

https://www.ed.nl/PSV/ruud-van-nistelro ... haring_web
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Precies wat ik dacht..
Hij gaat geen aanpassingen doen of zo maar blijft gewoon vasthouden aan zijn visie hopende dat hij daarmee het elftal beter laat draaien (tegen beter weten in)..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

mateja wrote: 01 Oct 2022, 20:31
MaartenV wrote: 01 Oct 2022, 20:11 Wereld op zijn kop dit. Hier wordt net gedaan of ruud de gaten op het middenveld laat vallen en de spelers daar last van hebben. Ocherm.
Maar de trainer is daar toch verantwoordelijk voor? Het team staat onder zijn leiding toch gewoon niet goed?
Dat is nogal een dooddoener. Mark Rutte is overal verantwoordelijk voor want hij is de premier. Dat is natuurlijk onzin, calimerogedrag. Die spelers spelen allemaal al minstens 15 jaar (nou vooruit xavi niet) van hun jaar voetbal. Het is niet dat je ze in details nog alles moet leren. Een verdediging snapt normaal gesproken dat ze niet op hun eigen 16 moeten blijven staan. Aanvallers snappen dat ze niet als blinden moeten doorjagen als de verdedigers tegenstander 2 afspeelmogelijkheden hebben, snappen dat het gevaar centraal groter is dan aan de zijkanten etc.

Het team staat niet goed omdat er twijfel ontstaat in de kopkes van de spelers..moeten we vooruit of achteruit ? Aan verkeerde timing, aan het niet lezen van het spel. Identiek aan wat we onder Schmidt gezien hebben met deze spelers. Ontbreekt aan leiders in het veld en vooral aan intelligentie. Sangare is geweldig tegen een echt goede tegenstander als PSV het spel niet hoeft te maken. Maar in zo een wedstrijd als vandaag brengt hij helemaal niks. Coacht hij ? Doet hij waar de wedstrijd om vraagt of doet hij altijd hetzelfde ? Veerman speelde echt als een drol, en weigert al een aantal wedstrijden om de mouwen op te stropen. Tuurlijk wordt hij gewisseld. Xavi legde het fysiek de eerste helft steeds af.. Teze hier door velen vaak de beste PSV verdediger genoemd..tja wat moet ik daar nog van zeggen ? En kom niet aan met dat teze als rechtsback vs als CV verhaal. Het is gewoon dezelfde speler, die dezelfde blunders maakt of hij nou centraal staat of op rechts.

Hoe is het nou coachbaar dat obispo eerst een domme bal op jarrad geeft.. jarrad een ziekenhuisbal op veerman geeft en veerman vervolgens blundert ?
Hoe is het coachbaar dat Teze als een paniekvogel die val probeert weg te halen en panklaar legt ?
Hoe is het coachbaar dat Savio het verdedigend totaal niet ziet ? (na vandaag begrijp ik dan ook waarom er zoveel twijfel is om hem op te stellen). Hoe zijn saibari, sangare en gakpo coachbaar in het missen van opgelegde kansen ?

Ik begreep Ruud zijn beginopstelling. In dit team zit gewoon niet heel veel. Veel minder talent dan waar schmidt twee jaar geleden mee speelde.

Met madueke en luuk terug zal er tenminste weer een goede aanval staan. Dat zal een verschil maken. Maar het blijft een heel pover team. Bedankt JdJ.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Hij had nooit om moeten laten praten om trainer van het eerste te worden..
Hij mist echt de ervaring en het tactisch inzicht dat daarmee komt.En blijkbaar is de toeging van Fred ook erg zichtbaar..

Ondertussen breekt wel weer het voetstuk van een clubheld af, en zeker bij RvN doet dat pijn om te zien
La vida és massa curta per no fer broma
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

'Grillig en wisselvallig'

Dat zijn leuke termen voor in de voorbereiding..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik dacht trouwens dat die Spanjaard er perse bij moest voor de grinta? Zien we dan maar weinig van...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 01 Oct 2022, 21:46 Identiek aan wat we onder Schmidt gezien hebben met deze spelers.
En toch heb ik jou meerdere malen Schmidt zien afbranden om het vertoonde spel. Toen was het wél de trainer's schuld of wa? Wel consequent blijven he.
En sorry hoor, maar onder Schmidt speelden we echt wel beter dan dit in zulke wedstrijden. Niet dat het geweldig was, maar wedstrijden tegen teams als Cambuur waren tenminste een zekerheid onder hem.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 01 Oct 2022, 21:46
mateja wrote: 01 Oct 2022, 20:31

Maar de trainer is daar toch verantwoordelijk voor? Het team staat onder zijn leiding toch gewoon niet goed?
Dat is nogal een dooddoener. Mark Rutte is overal verantwoordelijk voor want hij is de premier. Dat is natuurlijk onzin, calimerogedrag. Die spelers spelen allemaal al minstens 15 jaar (nou vooruit xavi niet) van hun jaar voetbal. Het is niet dat je ze in details nog alles moet leren. Een verdediging snapt normaal gesproken dat ze niet op hun eigen 16 moeten blijven staan. Aanvallers snappen dat ze niet als blinden moeten doorjagen als de verdedigers tegenstander 2 afspeelmogelijkheden hebben, snappen dat het gevaar centraal groter is dan aan de zijkanten etc.

Het team staat niet goed omdat er twijfel ontstaat in de kopkes van de spelers..moeten we vooruit of achteruit ? Aan verkeerde timing, aan het niet lezen van het spel. Identiek aan wat we onder Schmidt gezien hebben met deze spelers. Ontbreekt aan leiders in het veld en vooral aan intelligentie. Sangare is geweldig tegen een echt goede tegenstander als PSV het spel niet hoeft te maken. Maar in zo een wedstrijd als vandaag brengt hij helemaal niks. Coacht hij ? Doet hij waar de wedstrijd om vraagt of doet hij altijd hetzelfde ? Veerman speelde echt als een drol, en weigert al een aantal wedstrijden om de mouwen op te stropen. Tuurlijk wordt hij gewisseld. Xavi legde het fysiek de eerste helft steeds af.. Teze hier door velen vaak de beste PSV verdediger genoemd..tja wat moet ik daar nog van zeggen ? En kom niet aan met dat teze als rechtsback vs als CV verhaal. Het is gewoon dezelfde speler, die dezelfde blunders maakt of hij nou centraal staat of op rechts.

Hoe is het nou coachbaar dat obispo eerst een domme bal op jarrad geeft.. jarrad een ziekenhuisbal op veerman geeft en veerman vervolgens blundert ?
Hoe is het coachbaar dat Teze als een paniekvogel die val probeert weg te halen en panklaar legt ?
Hoe is het coachbaar dat Savio het verdedigend totaal niet ziet ? (na vandaag begrijp ik dan ook waarom er zoveel twijfel is om hem op te stellen). Hoe zijn saibari, sangare en gakpo coachbaar in het missen van opgelegde kansen ?

Ik begreep Ruud zijn beginopstelling. In dit team zit gewoon niet heel veel. Veel minder talent dan waar schmidt twee jaar geleden mee speelde.

Met madueke en luuk terug zal er tenminste weer een goede aanval staan. Dat zal een verschil maken. Maar het blijft een heel pover team. Bedankt JdJ.
Sorry, maar na 'calimerogedrag' ben ik gestopt met lezen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

mateja wrote: 01 Oct 2022, 21:54
MaartenV wrote: 01 Oct 2022, 21:46

Dat is nogal een dooddoener. Mark Rutte is overal verantwoordelijk voor want hij is de premier. Dat is natuurlijk onzin, calimerogedrag. Die spelers spelen allemaal al minstens 15 jaar (nou vooruit xavi niet) van hun jaar voetbal. Het is niet dat je ze in details nog alles moet leren. Een verdediging snapt normaal gesproken dat ze niet op hun eigen 16 moeten blijven staan. Aanvallers snappen dat ze niet als blinden moeten doorjagen als de verdedigers tegenstander 2 afspeelmogelijkheden hebben, snappen dat het gevaar centraal groter is dan aan de zijkanten etc.

Het team staat niet goed omdat er twijfel ontstaat in de kopkes van de spelers..moeten we vooruit of achteruit ? Aan verkeerde timing, aan het niet lezen van het spel. Identiek aan wat we onder Schmidt gezien hebben met deze spelers. Ontbreekt aan leiders in het veld en vooral aan intelligentie. Sangare is geweldig tegen een echt goede tegenstander als PSV het spel niet hoeft te maken. Maar in zo een wedstrijd als vandaag brengt hij helemaal niks. Coacht hij ? Doet hij waar de wedstrijd om vraagt of doet hij altijd hetzelfde ? Veerman speelde echt als een drol, en weigert al een aantal wedstrijden om de mouwen op te stropen. Tuurlijk wordt hij gewisseld. Xavi legde het fysiek de eerste helft steeds af.. Teze hier door velen vaak de beste PSV verdediger genoemd..tja wat moet ik daar nog van zeggen ? En kom niet aan met dat teze als rechtsback vs als CV verhaal. Het is gewoon dezelfde speler, die dezelfde blunders maakt of hij nou centraal staat of op rechts.

Hoe is het nou coachbaar dat obispo eerst een domme bal op jarrad geeft.. jarrad een ziekenhuisbal op veerman geeft en veerman vervolgens blundert ?
Hoe is het coachbaar dat Teze als een paniekvogel die val probeert weg te halen en panklaar legt ?
Hoe is het coachbaar dat Savio het verdedigend totaal niet ziet ? (na vandaag begrijp ik dan ook waarom er zoveel twijfel is om hem op te stellen). Hoe zijn saibari, sangare en gakpo coachbaar in het missen van opgelegde kansen ?

Ik begreep Ruud zijn beginopstelling. In dit team zit gewoon niet heel veel. Veel minder talent dan waar schmidt twee jaar geleden mee speelde.

Met madueke en luuk terug zal er tenminste weer een goede aanval staan. Dat zal een verschil maken. Maar het blijft een heel pover team. Bedankt JdJ.
Sorry, maar na 'calimerogedrag' ben ik gestopt met lezen.
Terecht. Niet serieus te nemen dan
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Het treurigste van alles is nog dat dit allemaal voorspeld werd.
Ajax dat geen makkelijk seizoen zou krijgen, PSV dat dan eindelijk zou kunnen doorpakken en best eens Ajax van de troon zou kunnen stoten als ze zelf top presteren. Maar dan onze directie die het handig vond om een complete beginner aan het roer te zetten, waardoor je zelf nog meer stappen terug hebt gedaan dan je concurrentie.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Precies, dat vind ik ook het pijnlijkste aan het hele verhaal. Dit seizoen ligt er een levensgrote kans. Maar niet met een beginnende coach.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Precies. Met een beetje goed beleid had je een ervaren trainer aangenomen die het team dat stond verdere stappen zou laten nemen, en had je een beetje financieel risico genomen en een sterke en brede selectie neergezet. Kortom, een team waarmee je waarschijnlijk meer dan 85 punten zou halen en dus waarschijnlijk kampioen mee zou worden. Nu zijn er sportief enorme risico's genomen, met een onervaren trainer met een hele andere visie en een selectie met te veel hiaten. Onbegrijpelijk.
Post Reply