Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV

3de jaar Schmidt was de beste geweest
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Als je een ervaren trainer aan wil stellen (Schmidt wou zelf niet) dan was Cocu een van de meest logische en beste keuzes zijn geweest..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de automatismen, gewoontes en spelersmateriaal aansluiten bij speelwijze van een nieuwe trainer. Dat was niet het geval bij Van Nistelrooy.

En waarom zou je obsessief een selectie bij elkaar houden als je toch 180 graden anders gaat spelen?

We hadden Letsch kunnen nemen, want die sluit qua speelwijze beter aan op Schmidt. Bovendien heb je Veerman die perfect in zijn speelwijze past als pivot. En dan roept iedereen, ja, maar hij verloor 5-0 van Ajax: Cocu verloor 6-1 van Willem II met PSV en Ten Hag verloor met 6-0 van Ajax met Utrecht. Daar gaat het dus niet om. Waren er andere opties behalve Letsch? Vast, maar in andere competities. Plus van Letsch was dat hij PSV en de Nederlandse competitie kende.

Het is de wereld op z'n kop bij PSV.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Pfff Cocu. Alsjebliett niet zeg. Alsof Schmidt of Cocu dit aan de praat hadden gekregen. Op basis waarvan zou iemand dat ook maar denken ? We hebben niet eens een spits. Lachwekkend..als het niet om te huilen was.
User avatar
Daveydelaat
Verbannen
Posts: 136
Joined: 19 Jun 2022, 15:55
Clubvoorkeur: PSV

Bosz?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

De verzachtende omstandigheden voor Ruud zijn inderdaad de absolute bagger waarmee hij moet werken. Maar vandaag leek het werkelijk nergens op, ik heb geen normale combinatie gezien. Wellicht dat Ruud het kan omdraaien als hij tijd krijgt zoals Cocu in zijn eerste jaar. Maar kunnen we het ons permitteren om daar op te gokken?
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Wanneer je als directie de keuze maakt voor trainers met een moderne speelstijl zoals Schmidt heeft gespeeld, moet je daarna niet terug willen vallen op namen als Cocu of een onervaren hoofdtrainer als Van Nistelrooy. Dan moet je de ingezette lijn doorzetten en dat type trainers aan blijven stellen. De aanstelling van Van Nistelrooy was een gok en nog erger: een gebrek aan visie.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb er even over na zitten denken, maar wij moeten nu gewoon alles op het feit zetten dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Jwoeloe wrote: 01 Oct 2022, 22:46 Wanneer je als directie de keuze maakt voor trainers met een moderne speelstijl zoals Schmidt heeft gespeeld, moet je daarna niet terug willen vallen op namen als Cocu of een onervaren hoofdtrainer als Van Nistelrooy. Dan moet je de ingezette lijn doorzetten en dat type trainers aan blijven stellen. De aanstelling van Van Nistelrooy was een gok en nog erger: een gebrek aan visie.
Overgehaald en aangesteld door notabene de nieuwe AD met een RvC die het ook helemaal zag zitten. Kortom, dikke ellende op hoger niveau binnen PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

MaartenV wrote: 01 Oct 2022, 22:39 Pfff Cocu. Alsjebliett niet zeg. Alsof Schmidt of Cocu dit aan de praat hadden gekregen. Op basis waarvan zou iemand dat ook maar denken ? We hebben niet eens een spits. Lachwekkend..als het niet om te huilen was.
Schmidt en Cocu zouden dit 100% zeker beter doen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

ruuddevil wrote: 01 Oct 2022, 22:44Wellicht dat Ruud het kan omdraaien als hij tijd krijgt zoals Cocu in zijn eerste jaar. Maar kunnen we het ons permitteren om daar op te gokken?
Tsja voor de mogelijkheid van deze situatie is gekozen, als je iemand voor de groep zet zonder enige eredivisie ervaring dan weet je gewoon dat dit kan gebeuren. We moeten er denk ik dan ook van uitgaan dat, als we ons dit risico niet konden veroorloven, deze keuze niet gemaakt was.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Verschil met Cocu is dat Ruudje Fredje er al gratis en voor niks bij kreeg. Net zoals v. Bommel Bertje erbij krijg, al was die vooral druk met andere dingen. Feit dat PSV weer deze in mijn ogen idiote keuze heeft gemaakt zegt genoeg over de heren beleidsbepalers. Die hebben er echt geen enkel verstand van. En die mensen moeten dan ook nu de club verder inrichten, de juisten mensen aanstellen die met een pot geld de boel in de winter/zomer moeten herstellen terwijl de club financieel gezien al aardig aan de grond zit.

My god... :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Zelfs dat pedante mannetje dat ze bij Fortuna eruit gegooid hebben doet het beter.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Zorgelijk inderdaad dat steeds dezelfde fouten worden gemaakt.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Makaveli wrote: 01 Oct 2022, 21:43 Ja. Aparte uitspraak wel inderdaad:

https://www.ed.nl/PSV/ruud-van-nistelro ... haring_web
Deze uitspraak is op elke mogelijk denkbare manier fout.
Dit klinkt toch alsof de handdoek al in de ring is gegooid? Nou moet ik zeggen dat ik ook weinig aansluitingspunten zie, maar ik kan dit niet geloven.
Er wordt groots een nieuwe weg ingeslagen, Het Grote Plan overtuigt enkele grote of veelbelovende spelers en van Nistelrooy; dan stokt de selectieversterking, Champions League wordt niet gehaald en 1 oktober is het alweer klaar?

"Het bittere einde"?

Hoe dan?!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Wil Ruud niet teveel afvallen. En kan niks zeggen op basis van de laatste wedstrijd daar ik die niet gezien heb. Het enige dat me zorgen baart is dat er nog geen stabiel PSV te zien is. Winnen van Feyenoord, verliezen van Cambuur. Dat contrast is gewoon te groot. Wat mij betreft is er wel een flinke verzachtende omstandigheid en dat is dat Ruud is opgescheept met een enorme berg brandhout. Een selectie die totaal uit balans is en met name een defensie waar al jaren niet meer fatsoenlijk in is geïnvesteerd. John moet zich nog steeds doodschamen voor de wanprestatie die hij heeft geleverd en daarmee heeft hij een beginnend trainer met een enorm probleem opgezadeld.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

Juancho wrote: 01 Oct 2022, 23:27 Verschil met Cocu is dat Ruudje Fredje er al gratis en voor niks bij kreeg. Net zoals v. Bommel Bertje erbij krijg, al was die vooral druk met andere dingen. Feit dat PSV weer deze in mijn ogen idiote keuze heeft gemaakt zegt genoeg over de heren beleidsbepalers. Die hebben er echt geen enkel verstand van. En die mensen moeten dan ook nu de club verder inrichten, de juisten mensen aanstellen die met een pot geld de boel in de winter/zomer moeten herstellen terwijl de club financieel gezien al aardig aan de grond zit.

My god... :wall:
Lul niet zo slap Jan. Vooraf werd door iedereen geprezen wat voor goede match Ruud en Fred zouden zijn. Die zouden elkaar perfect aanvullen.
Dit is nu wel heel makkelijk roepen hoor.

Ruud verdiend nog de tijd, wat me wel tegenvalt is dat we nog geen oplossingen zien voor die grote ruimtes tussen verdediging en aanval, dat zou toch gemakkelijk te trainen moeten zijn.
#FreeGeneratie4
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

PCGC wrote: 01 Oct 2022, 23:53
Juancho wrote: 01 Oct 2022, 23:27 Verschil met Cocu is dat Ruudje Fredje er al gratis en voor niks bij kreeg. Net zoals v. Bommel Bertje erbij krijg, al was die vooral druk met andere dingen. Feit dat PSV weer deze in mijn ogen idiote keuze heeft gemaakt zegt genoeg over de heren beleidsbepalers. Die hebben er echt geen enkel verstand van. En die mensen moeten dan ook nu de club verder inrichten, de juisten mensen aanstellen die met een pot geld de boel in de winter/zomer moeten herstellen terwijl de club financieel gezien al aardig aan de grond zit.

My god... :wall:
Lul niet zo slap Jan. Vooraf werd door iedereen geprezen wat voor goede match Ruud en Fred zouden zijn. Die zouden elkaar perfect aanvullen.
Dit is nu wel heel makkelijk roepen hoor.

Ruud verdiend nog de tijd, wat me wel tegenvalt is dat we nog geen oplossingen zien voor die grote ruimtes tussen verdediging en aanval, dat zou toch gemakkelijk te trainen moeten zijn.
Dat iedereen klopt van geen kant. Ontzettend veel mensen hadden hun bedenkingen bij de aanstelling van dit duo. Ruud omdat hij nog totaal onervaren is op het hoogste niveau en bij jong niks bijzonders heeft laten zien en Rutten omdat hij al een jaar of 10 over zijn houdbaarheidsdatum is.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 02 Oct 2022, 00:54
PCGC wrote: 01 Oct 2022, 23:53

Lul niet zo slap Jan. Vooraf werd door iedereen geprezen wat voor goede match Ruud en Fred zouden zijn. Die zouden elkaar perfect aanvullen.
Dit is nu wel heel makkelijk roepen hoor.

Ruud verdiend nog de tijd, wat me wel tegenvalt is dat we nog geen oplossingen zien voor die grote ruimtes tussen verdediging en aanval, dat zou toch gemakkelijk te trainen moeten zijn.
Dat iedereen klopt van geen kant. Ontzettend veel mensen hadden hun bedenkingen bij de aanstelling van Ruud.
Inderdaad.
User avatar
Park
Nationale topspeler
Posts: 2,112
Joined: 25 Aug 2017, 19:12

Standbeeld wrote: 01 Oct 2022, 20:43
Juancho wrote: 01 Oct 2022, 20:36

Emotie? Ik mag hopen dat de directie ook wel ziet dat het al jaren bagger gaat. En dat ze daar zelf grotendeels verantwoordelijk voor zijn. Als er nu iets NIET aan de orde is, is het wel reageren op basis van emotie. Ik ben wel benieuwd hoe jij dan je mening gaat vormen als we komende weken met meer tegenstander vaker tikken gaan krijgen. Is het dan wel OK? Of nog steeds vanuit de emotie?
Onder Van Bommel wonnen we maar 2 van zijn laatste 12 wedstrijden. Die hebben ze misschien wat te lang laten bungelen. Maar een clubicoon heeft krediet. Nogmaals het feit is dat we slechts op 3pt van de koploper staan. En zoals ik ook al eerder zei: het blok met Zürich, Utrecht, Groningen en Arsenal gaat bepalend zijn.
Begin van Van Bommel was wel een stuk beter. Gênant wel hoe dit begin met Van Nistelrooij is. Verwacht niet dat ze hem snel ontslaan. Niet alleen omdat hij een clubicoon is, maar ook omdat de directie anders een motie van wantrouwen over zichzelf uitspreekt door iemand al zo snel te ontslaan die ze zelf op die plek neer hebben gezet. Maar na vandaag weinig vertrouwen in komende week Zurich en Heerenveen...
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Park wrote: 02 Oct 2022, 01:07
Standbeeld wrote: 01 Oct 2022, 20:43
Onder Van Bommel wonnen we maar 2 van zijn laatste 12 wedstrijden. Die hebben ze misschien wat te lang laten bungelen. Maar een clubicoon heeft krediet. Nogmaals het feit is dat we slechts op 3pt van de koploper staan. En zoals ik ook al eerder zei: het blok met Zürich, Utrecht, Groningen en Arsenal gaat bepalend zijn.
Begin van Van Bommel was wel een stuk beter. Gênant wel hoe dit begin met Van Nistelrooij is. Verwacht niet dat ze hem snel ontslaan. Niet alleen omdat hij een clubicoon is, maar ook omdat de directie anders een motie van wantrouwen over zichzelf uitspreekt door iemand al zo snel te ontslaan die ze zelf op die plek neer hebben gezet. Maar na vandaag weinig vertrouwen in komende week Zurich en Heerenveen...
Van Bommel kon ook veel meer voortborduren op Cocu. Dus die heeft de eerste maanden geprofiteerd Ruud heeft een compleet andere opvatting dan Schmidt.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Brael wrote: 01 Oct 2022, 22:00 Het treurigste van alles is nog dat dit allemaal voorspeld werd.
Ajax dat geen makkelijk seizoen zou krijgen, PSV dat dan eindelijk zou kunnen doorpakken en best eens Ajax van de troon zou kunnen stoten als ze zelf top presteren. Maar dan onze directie die het handig vond om een complete beginner aan het roer te zetten, waardoor je zelf nog meer stappen terug hebt gedaan dan je concurrentie.
Pijnlijk maar waar.. Alles overboord gegooid wat Roger had opgebouwd, we zijn van een team wat goed druk zette naar een elftal vol afwachtende tutjes gegaan. Nul patronen te herkennen en totaal geen lijn in het spel.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Vorig seizoen scheet ik niet in mijn broek met Roger als trainer. Ja, je verloor de meeste toppers, maar dit soort wedstrijden werden eenvoudig gewonnen. Hadden we een betere selectie vorig jaar? Ik betwijfel het. Gisteravond echt chagrijnig, nu voel ik me iets beter, maar naar dit PSV kijken is tijdverspilling. Je geniet er niet eens van.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Danny03 wrote: 01 Oct 2022, 22:21 3de jaar Schmidt was de beste geweest
Yep of in ieder geval een trainer met dezelfde opvattingen. Je ziet het nu bij Ajax: daar loopt het voor geen meter en had PSV van kunnen profiteren. Zul je net zien dat uitgerekend Feyenoord, AZ of God bet ene Twente daarvan profiteert ipv wij.

Dit seizoen was echt DE kans na tijdperk ten Hag. Nu kon je er op en er over. Maar nee, wij gaan lekker experimenteren met een trainer zonder visie, ervaring maar wel een mooie baard.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Menno1 wrote: 02 Oct 2022, 02:03
Danny03 wrote: 01 Oct 2022, 22:21 3de jaar Schmidt was de beste geweest
Yep of in ieder geval een trainer met dezelfde opvattingen. Je ziet het nu bij Ajax: daar loopt het voor geen meter <knip>
Toch mooi hoe je onbewust met je tweede zin meteen een tegenvoorbeeld geeft voor je eerste zin ;)
Post Reply