Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Vind overigens wel dat het bij PSV altijd zo lang moet duren en dat dat blijkbaar normaal is terwijl ik bij andere clubs vrij snel de hand van de nieuwe trainer zie. Zelfs bij een PEC Zwolle waar het vorig jaar dramatisch ging, zag je al heel snel de hand van Schreuder. Die wist er in een hele korte tijd iets in te rammen. En basis, een houvast waar je vanuit verder gaat bouwen. En zo zijn er tig meer clubs.

Bij PSV is het altijd andersom en duurt het godsgruwelijk lang voor je iets van progressie ziet. Als het er al is. Ik begin daar wel een stuk kritischer op te worden nu want als je met Benitez/Teze/Ramalho/Sangare/Veerman/Gakpo/de Jong alleen al 7 basisspeler hebt die van prima PSV niveau zijn met daarom een ook grote talenten, dan mag de lat echt wel stukken omhoog hoor. Hoeft allemaal echt niet vanaf dag 1 als een treintje te lopen, maar kom op he, we zijn nu al een wedstrijd of 20 onderweg incl. een flinke lading tijd op de Herdgang en we zien nog steeds dit. Zelfs clubs als GaE, RKC en noem ze op voetballen wbt basisprincipes een stuk beter dan ons. Hele simpele en basic zaken in tactiek, organisatie en balbezit/balverlies gaan op amateuristisch niveau fout bij PSV. Hoe bizar!

Dat kan gewoon niet. Dan moet je lekker eerst vlieguren maken bij een Cambuur. En dan is het verdomd jammer dat het om een clubheld als speler gaat, maar voor mij speelt dat werkelijk geen enkele rol. Ruudje is nu coach, zo mag en moet je hem ook beoordelen. Belang van PSV gaat altijd voor.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Het moet en kan natuurlijk veel beter. Ruud moet wel iets gaan doen om de organisatie te herstellen. Als de verdediging steeds maar niet genoeg doordekt dan moet je het simpeler houden en de voorhoede spelers andere opdrachten meegeven. Wordt er niet avontuurlijker van maar je kunt niet iedere pot twee tot drie tegengoals slikken. Vooral niet als je De Jong en Madueke mist.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

SRF wrote: 02 Oct 2022, 14:00
mateja wrote: 02 Oct 2022, 01:10

Van Bommel kon ook veel meer voortborduren op Cocu. Dus die heeft de eerste maanden geprofiteerd Ruud heeft een compleet andere opvatting dan Schmidt.
Van Nistelrooij kan ook voortborduren op Schmidt. Hij kiest er alleen voor om dat totaal niet te doen. Een eigen visie hebben en die willen toepassen is prima, maar het fundament dat al onder een elftal ligt er volledig uit slopen lijkt mij niet zo slim. Zeker niet voor een beginnende trainer.
Moet je ook de kennis en knowhow ervoor hebben ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Wat mij ook wel een beetje verbaasd is de inzet. Natuurlijk ben ik het eens met jullie dat de tactiek echt niet klopt. Je ziet aan alles dat het niet loopt en dat spelers niet functioneren. Maar wat ik ook heel kwalijk vind is dat je spelers ziet die er ook niet voor lijken te willen werken. Kijk bijvoorbeeld naar een Veerman, laat constant zijn kopje hangen, maakt een blunder en in plaats van dan er ff vol op te klappen en te herstellen en je ploeg over het dode punt proberen te helpen ga je alleen maar minder spelen. Ik kan er zo slecht tegen dat de inzet weg lijkt te zijn. Ook bij Gakpo gister, ook bij Sangaré, ook bij Veerman. Natuurlijk mag de trainer daar wat aan doen maar ik vind ook dat je als speler echt veeeeeeeeeel meer van jezelf mag eisen.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

De vraag is wat nu te doen… Ruud het nog even laten proberen, want we gaan nu een druk blok in. Of die echte move maken en zeggen, we gaan niet nog meer stagneren. Ruud even op non-actief, functie elders in de organisatie. Kijk, ik wil Ruud niet kwijt. Maar we zien telkens dezelfde dingen voorbij komen. Een team compact laten spelen mag voor een PSV-trainer niet zo complex zijn als het nu is.

En [mention]Juancho[/mention] dat onverklaarbare rondom PSV… dat is het resultaat van jarenlang geklooi op bestuurlijk niveau. En daarbij schaar ik Brands ook. Ook hij heeft superveel geluk gehad met de periode onder Cocu. Vd Wallen is een nitwit, maar dit zijn mensen die 1 ding heel goed beheersen en dat is het verzamelen van de juiste professionals bij elkaar. De vraag is of men dat bij PSV ook in ziet. Het ontslag van John is een eerste goede stap, maar dan ben je er echt nog niet.
Last edited by Revolinho on 02 Oct 2022, 14:46, edited 2 times in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 02 Oct 2022, 14:43 Ruud even op non-actief, functie elders in de organisatie.
Ah ja, wat "ons kent ons" moet natuurlijk een handje boven het hoofd gehouden worden. Ik weet nog wel iets. Misschien kan Ruud gaan aanmodderen als HJO, daarna als TD en wellicht zit er dan ook ooit nog wel eens een baantje als AD voor hem in het verschiet.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Niet om het een of ander: maar speelt dat niet branche-breed? Is het m.a.w. niet een manco van vrijwel de volledige voetbalwereld?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Waarom trouwens niet Bielsa zelf naar PSV halen, Ruud als assistent. Bielsa zit overal toch maar tijdelijk, dus pakt Ruud het daarna over maar kan hij even zien hoe het echt moet. Ruud spreekt de taal en kan verder als uithangbord blijven fungeren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 02 Oct 2022, 14:57 Waarom trouwens niet Bielsa zelf naar PSV halen, Ruud als assistent. Bielsa zit overal toch maar tijdelijk, dus pakt Ruud het daarna over maar kan hij even zien hoe het echt moet. Ruud spreekt de taal en kan verder als uithangbord blijven fungeren.
Het zou iig daadkracht uitstralen.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

Waarom zou je dat willen? Die man presteert al jaren niks en als ik zijn track record bekijk heeft hij alleen bij nationale team iets gepresteerd.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dat bedoel ik dus...
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Heruone wrote: 02 Oct 2022, 14:45
Revolinho wrote: 02 Oct 2022, 14:43 Ruud even op non-actief, functie elders in de organisatie.
Ah ja, wat "ons kent ons" moet natuurlijk een handje boven het hoofd gehouden worden. Ik weet nog wel iets. Misschien kan Ruud gaan aanmodderen als HJO, daarna als TD en wellicht zit er dan ook ooit nog wel eens een baantje als AD voor hem in het verschiet.
Ik heb ergens het gevoel dat jij het niet zo ziet zitten in de kwaliteiten van Ruud…

Maar inderdaad wel erg triest hoe wij jaren om Ajax hebben gelachen om hun idee om elke oud voetballer maar een positie te geven, waarvoor ze niet geschikt zijn en wij nu hetzelfde in de hele organisatie lijken te doen. Zonde, in Van Bommel zag ik het inhoudelijk wel zitten en bij Ruud dacht ik voldoende zelfkennis te spotten, zodat hij een staf om zich heen zou vormen die het technisch en tactisch zou invullen, zodat hij vooral de grote motivator was, maar helaas lijkt dat niet gelukt.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ik heb in de poll net ingevuld evalueren in de winterstop. We spelen nog een serie wedstrijden in 4 weken en dan is het zover. Een nieuwe trainer halen heeft nu 0 zin en los daarvan onmogelijk op zo’n korte termijn. Alternatief is Faber van stal halen, daar worden we echt niet beter van.

Conclusie: hope and pray.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Heruone wrote: 02 Oct 2022, 14:45
Revolinho wrote: 02 Oct 2022, 14:43 Ruud even op non-actief, functie elders in de organisatie.
Ah ja, wat "ons kent ons" moet natuurlijk een handje boven het hoofd gehouden worden. Ik weet nog wel iets. Misschien kan Ruud gaan aanmodderen als HJO, daarna als TD en wellicht zit er dan ook ooit nog wel eens een baantje als AD voor hem in het verschiet.
Ons kent Bommel mocht anderhalf jaar de club te grabbel gooien en Ruud zou na een paar maanden de laan uitgestuurd worden?

Kijk ik snap het wel, bij mij zit het ook zo ongeveer tot HIER ( :finger: ), maar een steeds korter lontje helpt m.i. niet echt bij het vinden van stabiliteit. Want wat doen we bij de eerstvolgende trainer, direct eruit na de eerste verliespot? En bij de knakker daarna dan maar het stadion in de hens?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Volgens spreekt dit verhaal juist voor het aanstellen van Ruud :wonder:
Maar ik denk niet dat Ruud de nieuwe Pep of Klopp is ;) :L
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 02 Oct 2022, 21:05
Heruone wrote: 02 Oct 2022, 14:45

Ah ja, wat "ons kent ons" moet natuurlijk een handje boven het hoofd gehouden worden. Ik weet nog wel iets. Misschien kan Ruud gaan aanmodderen als HJO, daarna als TD en wellicht zit er dan ook ooit nog wel eens een baantje als AD voor hem in het verschiet.
Ik heb ergens het gevoel dat jij het niet zo ziet zitten in de kwaliteiten van Ruud…

Maar inderdaad wel erg triest hoe wij jaren om Ajax hebben gelachen om hun idee om elke oud voetballer maar een positie te geven, waarvoor ze niet geschikt zijn en wij nu hetzelfde in de hele organisatie lijken te doen. Zonde, in Van Bommel zag ik het inhoudelijk wel zitten en bij Ruud dacht ik voldoende zelfkennis te spotten, zodat hij een staf om zich heen zou vormen die het technisch en tactisch zou invullen, zodat hij vooral de grote motivator was, maar helaas lijkt dat niet gelukt.
Ruud heeft een fantastische persoonlijkheid en is een geweldig klankbord. Maar mbt trainer capaciteiten had hij nooit aangesteld moeten worden wmb. Wellicht dat Ruud overigens een andere functie beter ligt. Who knows.
ziege maar ook zagge wrote: 02 Oct 2022, 21:23
Heruone wrote: 02 Oct 2022, 14:45

Ah ja, wat "ons kent ons" moet natuurlijk een handje boven het hoofd gehouden worden. Ik weet nog wel iets. Misschien kan Ruud gaan aanmodderen als HJO, daarna als TD en wellicht zit er dan ook ooit nog wel eens een baantje als AD voor hem in het verschiet.
Ons kent Bommel mocht anderhalf jaar de club te grabbel gooien en Ruud zou na een paar maanden de laan uitgestuurd worden?

Kijk ik snap het wel, bij mij zit het ook zo ongeveer tot HIER ( :finger: ), maar een steeds korter lontje helpt m.i. niet echt bij het vinden van stabiliteit. Want wat doen we bij de eerstvolgende trainer, direct eruit na de eerste verliespot? En bij de knakker daarna dan maar het stadion in de hens?
Er zit wel een cruciaal verschil tussen periode van Bommel en RvN nu. V. Bommel begon heel goed en in zijn speelstijl waren wel duidelijk bepaalde spelelementen en mechanismes terug te zien die PSV profijt opbrachten. Het probleem onder V. Bommel was dat hij geen spelverdeler/spelmaker had op zijn double-pivot, 2 beperkt opbouwende CV's en een wisselvallige Pereiro. Er waren toen ook al duidelijk tactische uitdagingen en ontwikkelingspunten net als dat voor elke trainer in de beginperiode bij een nieuwe club geldt. Zie Schmidt, Ten Hag en Slot. Het issue was dat na een halfjaar tegenstanders een oplossing vonden om PSV te bespelen en V. Bommel daar vervolgens geen antwoord meer op had. Met als gevolg dat de boel niet meer ging lopen en hand in hand hij ook de controle over de kleedkamer op een hele onsmakelijke en nare manier heeft verloren (waarbij de schuld bij V. Bommel lag uiteraard).

Ruud begint nu aan een nieuwe periode en er is duidelijk geen lijn zichtbaar. PSV komt bovendien in de problemen door zijn tactische spelideeën en uitgangspunten. Van defensieve organisatie zonder bal tot pressing tot aan positiespel. Daarin zit een cruciaal verschil. Op 2 oktober onder de periode Bommel had je niet voorspeld dat het zo zou eindigen. Op 2 oktober onder de periode van RvN durf ik nu al serieus geld op in te zetten dat dit niet meer goed gaat komen.

Om daarbij aan te sluiten op je laatste vraag: nee, je flikkert niet elke trainer eruit bij de eerste verliespot of bij tegenslag. Ontwikkeling loopt niet in een gestage weg. Sowieso is ontwikkeling een relatief begrip. Alleen het is wel belangrijk dat je elementen terug ziet die ontwikkeling kunnen stimuleren, katalyseren en faciliteren. Dat ontbreekt. Ik vind op basis daarvan het niet gek dat je op korte termijn een dergelijke beslissing neemt. Dan ga je als club maar even door het stof, maar het heeft geen zin om met iets aan te blijven modderen wat niet gaat werken. En ik denk dat dat soort beslissingen best te bilijken vallen, zie Keizer en Stam bij resp. Ajax en Feyenoord.
Ren Höek wrote: 02 Oct 2022, 22:09
Volgens spreekt dit verhaal juist voor het aanstellen van Ruud :wonder:
Maar ik denk niet dat Ruud de nieuwe Pep of Klopp is ;) :L
Ja haha en ook precies waarom men juist niet Ruud had moeten aanstellen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Ren Höek wrote: 02 Oct 2022, 22:09
Volgens spreekt dit verhaal juist voor het aanstellen van Ruud :wonder:
Maar ik denk niet dat Ruud de nieuwe Pep of Klopp is ;) :L
Maar dan ook meteen afscheid van nemen als het niet de nieuwe Pep of Klopp lijkt te zijn ;) Gewoon een rijtje interessante kandidaten 1-voor-1 afgaan en als het niks lijkt te worden meteen op de zoemer drukken en naar de volgende gaan. Kan misschien nog wel een leuk tv-programma van gemaakt worden ;) :mrgreen:
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45

Je kunt naar Van Nistelrooij kijken, maar hij heeft een matige selectie gekregen van John de Jong met veel vraagtekens

Is Hoever beter dan Sambo? Is Benitez beter dan Cillesen? Wat is de toegevoegde waarde van Gerrit als je Obispo hebt? Waarom Vinicius verkopen en geen vervanger halen? El Ghazi halen als je al drie rechtsbuitens hebt?

Er zit heel weinig balans in de selectie en daar kan Van Nistelrooij niks aan doen

Wat je Van Nistelrooij wel kwalijk kunt nemen is het vele wisselen en niet vasthouden aan de sterke koppel Sangare en Guti. Dat werkte vorig jaar goed en dan op 10 kiezen tussen Til, Simons en Veerman.

Op dit moment zou dit de beste opstelling zijn:

Benitez
Mwene Teze Obispo Max
Sangare Guti
Simons
Vertessen Gakpo Veerman
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Klapstoel wrote: 03 Oct 2022, 04:48 Je kunt naar Van Nistelrooij kijken, maar hij heeft een matige selectie gekregen van John de Jong met veel vraagtekens

Is Hoever beter dan Sambo? Is Benitez beter dan Cillesen? Wat is de toegevoegde waarde van Gerrit als je Obispo hebt? Waarom Vinicius verkopen en geen vervanger halen? El Ghazi halen als je al drie rechtsbuitens hebt?

Er zit heel weinig balans in de selectie en daar kan Van Nistelrooij niks aan doen

Wat je Van Nistelrooij wel kwalijk kunt nemen is het vele wisselen en niet vasthouden aan de sterke koppel Sangare en Guti. Dat werkte vorig jaar goed en dan op 10 kiezen tussen Til, Simons en Veerman.

Op dit moment zou dit de beste opstelling zijn:

Benitez
Mwene Teze Obispo Max
Sangare Guti
Simons
Vertessen Gakpo Veerman
Dan zou ik voor de 4-4-2 variant kiezen met deze spelers. Simons als lopende middenvelder die de gaten induikt.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Klapstoel wrote: 03 Oct 2022, 04:48 Je kunt naar Van Nistelrooij kijken, maar hij heeft een matige selectie gekregen van John de Jong met veel vraagtekens
Dit is echt geen argument voor de huidige vorm, en met name bet totale gebrek aan voetballende ideeën. Ten opzichte van vorig seizoen hebben we natuurlijk een beduidend sterkere selectie. Ruud heeft wel de pech dat een paar belangrijke pionnen direct langdurig geblesseerd zijn, maar zelfs dan vind ik het qua spelersmateriaal wel beter dan vorig seizoen.

Maar al zou je met Jong PSV aantreden, dan nog moet je je kapot schamen als je zo voor de dag komt tegen Cambuur of Twente.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ziege maar ook zagge wrote: 02 Oct 2022, 21:23 Kijk ik snap het wel, bij mij zit het ook zo ongeveer tot HIER ( ), maar een steeds korter lontje helpt m.i. niet echt bij het vinden van stabiliteit. Want wat doen we bij de eerstvolgende trainer, direct eruit na de eerste verliespot? En bij de knakker daarna dan maar het stadion in de hens?
Het verschil is dat je een trainer kan halen waarvan je weet dat hij zaken naar zijn hand kan zetten en de boel tactisch kan overbrengen op een groep. Bij Ruud hebben we daar nog steeds geen weet van. Zaterdag bekroop mij heel even het gevoel dat de selectie de trainer eruit aan het werken was.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Het is duidelijk een wisselwerking (of juist geen wisselwerking) tussen Ruud aan de ene kant en de spelers aan de andere kant.
Helaas lijkt Ruud niet over het tactische inzicht te beschikken dat we verwachten van een trainer van PSV, wat ervoor zorgt dat de spelers ook de motivatie blijkbaar niet meer kunnen opbrengen, omdat ze de tactiek die wordt neergelegd door niet kunnen begrijpen.

En blijkbaar is er dus ook niet een dergelijk team om Ruud heen neergezet, dat hem helpt om de poppetjes wel op de juiste plekken neer te zetten of iemand die zegt "Goh Ruud, zouden we de afstanden op het veld niet beter een beetje kleiner houden door de mandekking los te laten?"
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 03 Oct 2022, 07:58
ziege maar ook zagge wrote: 02 Oct 2022, 21:23 Kijk ik snap het wel, bij mij zit het ook zo ongeveer tot HIER ( ), maar een steeds korter lontje helpt m.i. niet echt bij het vinden van stabiliteit. Want wat doen we bij de eerstvolgende trainer, direct eruit na de eerste verliespot? En bij de knakker daarna dan maar het stadion in de hens?
Het verschil is dat je een trainer kan halen waarvan je weet dat hij zaken naar zijn hand kan zetten en de boel tactisch kan overbrengen op een groep. Bij Ruud hebben we daar nog steeds geen weet van. Zaterdag bekroop mij heel even het gevoel dat de selectie de trainer eruit aan het werken was.
Dan zouden ze bewust zo slecht spelen. Ik denk dat een aantal echt zo slecht is.

Een trainer die de zaken naar zijn hand kan zetten en het tactisch kan overbrengen. Klinkt goed, maar waarom heeft de directie daar een half jaar geleden niet aan gedacht?
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

0-3 verliezen bij Cambuur is natuurlijk diep triest. Maar je ziet ook Ajax thuis worstelen tegen Go Ahead Eagles. En Feyenoord speelde ook slecht.

Denk dat het ook te maken heeft met de interlands. Spelers die net een verre reis erop hebben zitten zoals Sangarè. Een volle week niet met elkaar getraind hebben.
En je van het internationale podium je weer moet opladen voor Go Ahead en Cambuur.

Bij PSV was het ook geflatteerd. Die eerste goal was zelfs een overtreding. Dankzij de onkunde van van Boekel viel alles ook de kant van Cambuur op. En na de rust was er geen enkele speler die nog vertrouwen had in de winst. En dan krijg je het gemis van Luuk de Jong. Die dat wel altijd heeft, en spelers daarin meeneemt.

Ik hoop dat Mauro, Luuk, en Noni snel aan kunnen haken. Scheelt nogal wat. Meer kwaliteit en meer drive.

Die medische staf mag er trouwens ook wel volledig uit wat mij betreft. Die bakken er bij PSV ook helemaal niks van.
Post Reply