Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Los van de punten, speelt Lyon wel aantrekkelijk voetbal?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 02 Oct 2022, 22:48 Ik wil best antwoord op die vraag geven haha, maar ik weet nu al dat heel veel mensen toch al geïndoctrineerd zitten in de Bosz haat.
Maar er zijn toch ook gewoon zinnige argumenten om tegen de komst van Bosz te zijn? Dat heeft niet zoveel te maken met Bosz-haat, maar met een kwestie van simpel meningsverschil.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie volgens mij ook nergens Bosz haat. Maar het kan ook zijn dat ik door de boze bomen het Bosz niet meer zie.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 02 Oct 2022, 22:46 Waarom zou Bosz, die faalt bij Lyon ons wel succes gaan brengen?

Of zoals ons Heruoon zou zeggen:
"WaArOm ZoUdEn We EeN tRaInEr AaNsTeLLeN dIe NeT oNtSlAgEn Is?" :mrgreen:
Nou, in het geval van Bosz zeurt bijna iedereen zo'n beetje erover dat hij de eeuwige nummer twee is en zo'n beetje iedereen zegt ook dat het volgend seizoen uitermate belangrijk is om in ieder geval die tweede plek te halen. Gooi dan nog dat artikel dat Heruone on het RvN topic had gezet over middelmatige superstars in de mix en het is duidelijk waarom we dan voor Bosz zullen gaan. :nerd:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 02 Oct 2022, 22:50
Heruone wrote: 02 Oct 2022, 22:48 Ik wil best antwoord op die vraag geven haha, maar ik weet nu al dat heel veel mensen toch al geïndoctrineerd zitten in de Bosz haat.
Maar er zijn toch ook gewoon zinnige argumenten om tegen de komst van Bosz te zijn? Dat heeft niet zoveel te maken met Bosz-haat, maar met een kwestie van simpel meningsverschil.
Oh ja, die kunnen er ook zeker zijn. Maar ik heb het gevoel dat een gros van het gedeelte vastzit en elkaar blijf voeden in de "Bosz pakt geen prijzen" instelling zonder uit te zijn op een discussie met dergelijke zinnige argumenten die zeker kunnen aansluiten op waarom Bosz voor PSV niet de ideale kandidaat zou zijn.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind de constatering dat Bosz nooit prijzen pakt op zichzelf al een aardig argument. Los van de mentale component is dat namelijk voor een deel ook het gevolg van hoe hij zijn elftallen laat spelen. Best leuk om naar te kijken, vast en zeker, maar ook niet zonder risico of serieuze aanlooptijd. Bovendien niet iemand die ooit ergens een klus heeft 'afgemaakt'. Of vroegtijdig vertrokken of gewoon ontslagen. Ook een van de redenen dat hij nooit wat wint trouwens, maar betrouwbaarheid haal je er blijkbaar ook niet mee in huis.

Nou scoort geen enkele coach op alle onderdelen excellent, zelfs Klopp of Guardiola niet, maar zijn er echt geen betere opties dan Bosz?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar is dat argument wel helemaal terecht als je kijkt naar de teams waar hij heeft gezeten? En hij heeft inderdaad een aanlooptijd nodig (die je vaak niet krijgt in het buitenland), hoewel in de ED de verschillen zo groot zijn dat men voldoende punten blijft pakken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maccabi, Ajax, Dortmund, Leverkusen, Lyon, ja. Dat zijn toch gewoon clubs die met regelmaat prijzen kunnen of horen te pakken, al is het maar een beker?
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat Bosz geen prijzen wint vind ik zelf niet zo belangrijk, zou het zeker een interessante optie vinden. Maar hij heeft het bij Lyon echt niet goed gedaan. Vorig seizoen met de derde/vierde selectie van Frankrijk niet eens Europees voetbal gehaald. Europees okay, maar uiteindelijk wel vrij kansloos tegen West Ham. En dit seizoen ook weer veel te wisselvallig. Vandaag heb ik dan niet gezien, maar een xG van 0.12 (!) kun je ook niet bepaald 'attractief voetbal' noemen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 02 Oct 2022, 23:04 Maccabi, Ajax, Dortmund, Leverkusen, Lyon, ja. Dat zijn toch gewoon clubs die met regelmaat prijzen kunnen of horen te pakken, al is het maar een beker?
Veel te kort door de bocht.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 02 Oct 2022, 23:04 Maccabi, Ajax, Dortmund, Leverkusen, Lyon, ja. Dat zijn toch gewoon clubs die met regelmaat prijzen kunnen of horen te pakken, al is het maar een beker?
Laatste prijs die Lyon heeft gewonnen was in 2012, laatste prijs die Leverkusen heeft gewonnen was zelfs in 1993. Dat zijn momenteel dus niet echt prijzenpakkende clubs. Dortmund vloog hij er snel uit dus daar heeft hij geen kans gehad om überhaupt tot het einde voor een prijs te gaan. Ajax had hij de pech van Feyenoord dat net een keer een goed seizoen had terwijl hij met Ajax de EL-finale haalde waardoor ze aan het eind nog een zwaar, dubbel programma hadden wat ook voor extra puntverlies heeft gezorgd.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 02 Oct 2022, 23:10 Dat Bosz geen prijzen wint vind ik zelf niet zo belangrijk, zou het zeker een interessante optie vinden. Maar hij heeft het bij Lyon echt niet goed gedaan. Vorig seizoen met de derde/vierde selectie van Frankrijk niet eens Europees voetbal gehaald. Europees okay, maar uiteindelijk wel vrij kansloos tegen West Ham. En dit seizoen ook weer veel te wisselvallig. Vandaag heb ik dan niet gezien, maar een xG van 0.12 (!) kun je ook niet bepaald 'attractief voetbal' noemen.
Hij had in de zomer dit interview met Zwart op VI. Vind het echt een verademing om naar te luisteren, maar biedt ook wel een kijk op de situatie.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heel interessant ja. Voor de mensen met VI PRO: er staan ook twee uitgebreide video's met analyses van Peter Bosz nog op de site, zie onderstaande link:

https://www.vi.nl/pro/beelden-kijken-me ... igen-ploeg

Bosz blijft ook in mijn ogen een ontzettende sterke optie.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 02 Oct 2022, 23:26 Hij had in de zomer dit interview met Zwart op VI. Vind het echt een verademing om naar te luisteren, maar biedt ook wel een kijk op de situatie.
Dit is ook wel een klein beetje zijn eigen straatje schoon vegen toch? Wijzen op cultuurverschillen en het ontbreken van een topsportmentaliteit zijn wel factoren waar je als trainer ook invloed op hebt en op in kan spelen. In de eerste seizoenshelft had hij een middenveld van Paquetá - Guimarães - Aouar. Caqueret er nog achter... Dat is echt topmateriaal voor een club als Lyon. Nog even los van het feit dat er wel wat ruimte zit tussen prijzen pakken en 8e worden.

Ik vind Bosz een prima trainer, maar zoals terecht wordt aangegeven vind ik het nu ook weer geen droomkandidaat.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zeg niet dat ik Bosz heel graag wil zien, maar puur zeggen: hij pakt geen prijzen dus niet welkom is wel heel zwart/wit. Ik vind bijv. een finale van een Europees toernooi halen al een soort van prijs om maar eens iets te noemen.

Maargoed, het speelt allemaal niet zolang PSV 1. geen nieuwe TD heeft en 2. intern niet eens een fatsoenlijk plan heeft waar de club naar toe wil, hoe dit bereikt moet worden en met wie. Kan je Bosz wel halen maar dat schiet natuurlijk niet op.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 02 Oct 2022, 23:43
Heruone wrote: 02 Oct 2022, 23:26 Hij had in de zomer dit interview met Zwart op VI. Vind het echt een verademing om naar te luisteren, maar biedt ook wel een kijk op de situatie.
Dit is ook wel een klein beetje zijn eigen straatje schoon vegen toch? Wijzen op cultuurverschillen en het ontbreken van een topsportmentaliteit zijn wel factoren waar je als trainer ook invloed op hebt en op in kan spelen. In de eerste seizoenshelft had hij een middenveld van Paquetá - Guimarães - Aouar. Caqueret er nog achter... Dat is echt topmateriaal voor een club als Lyon. Nog even los van het feit dat er wel wat ruimte zit tussen prijzen pakken en 8e worden.

Ik vind Bosz een prima trainer, maar zoals terecht wordt aangegeven vind ik het nu ook weer geen droomkandidaat.
Oh ja ben ik mee eens, maar het is wel lastig om jezelf te nestelen binnen een cultuur waar bepaalde maatstaven als de norm gehanteerd worden, terwijl die norm in werkelijkheid niet voldoende is. Ik weet verder niet wat er achter de schermen afspeelt, sowieso hebben trainers een handje vol van straatje schoonvegen. Ik heb dat VI Pro artikel hierboven nog niet gezien, maar ik vermoed dat die wel een leuk inkijk geeft in Bosz.

Wat is volgens jou wel een droomkandidaat? En wie?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laat ik vooropstellen dat ik het te vroeg vind om Ruud al weg te sturen. De problemen zijn overduidelijk, en het is zeer de vraag of hij die kan oplossen. Maar ik zou het wel degelijk ongeloofwaardig vinden om een onervaren trainer nu te ontslaan. Desondanks is het wel leuk om erover te filosoferen en vooruit te kijken. De zogenaamde schaduwlijstjes, die bij PSV zelf juist lijken te ontbreken :tear:

Eén specifieke droomkandidaat heb ik sowieso niet. Maar de eerder genoemde Bruno Lage vind ik interessant. En Clement zit volgens mij nog altijd niet enorm safe bij Monaco, dat zou ik ook zeker in de gaten houden.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Overigens Gerard Seoane, vorig jaar 3e geworden met Leverkussen. Best een goede coach. Staat momenteel 17e met Leverkussen en lijkt het er niet lang meer te zitten. Is ook een leuke naam.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dirk Kuijt lijkt er ook niet lang meer te zitten in Den Haag. Ook maar op de shortlist zetten. :tongue:
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 02 Oct 2022, 22:48
Menno1 wrote: 02 Oct 2022, 22:43

Eh...nee. Die maakte de hele club kapot. En presteerde niks,.

Bosz weer verloren; ik zou zeggen: schuif maar door. Die laat in ieder geval je team fatsoenlijk en attractief spelen.
Daar denken ze in Lyon en Dortmund anders over, geloof ik.

Maar lijkt me op zich ook een prima trainer, maar ook bij hem is het belangrijk dat we eerst weer een idee hebben wat voor club we willen zijn. Anders kun je aanstellen wie je wilt, maar gaat het geen succes worden.
Dat ben ik wel met je eens, en dan met name het laatste: eerst moet PSV zijn shit together hebben en een idee hebben wat ze met de club aan willen. En als Bosz in dat plaatje past, dan gelijk toeslaan. Zo niet, ook goed, maar kies ergens een lijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 02 Oct 2022, 23:04 Maccabi, Ajax, Dortmund, Leverkusen, Lyon, ja. Dat zijn toch gewoon clubs die met regelmaat prijzen kunnen of horen te pakken, al is het maar een beker?
Bij Dortmund lag hij er gelijk uit. Bij Ajax zat hij 1 seizoen, waarin hij idd 2e werd, maar ook de EL finale haalde, wat ongetwijfeld ook voor punten verlies zorgde onderweg.

Wat mij bevalt is dat hij doorgaans zijn team naar mate van tijd beter laat speleb; er zit een stijgende lijn in. Bij Ajax begon hij uitermate beroerd met ik geloof verlies tegen Willem 2 thuis en nog wat meer dom punt verlies, waardoor hij vanaf dag 1 in de achtervolging moest. Uiteraard dus nipt tweede achter Feyenoord toen.

Leverkusen en LKyon zijn natuurlijk geen clubs voor titels; hoogstens een bekertje of zo.

Slot heeft ook nog geen prijzen gepakt, maar is de beste trainer van NL. Als je elke Feyenoorder vraagt wie ze liever hebben; Slot met nul prijzen of Advocaat met een goed gevulde prijzenkast, dan kiest 90% voor Slot.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 02 Oct 2022, 22:48 Los van de punten, speelt Lyon wel aantrekkelijk voetbal?
Nee. Dr. Boosz speelt kamikaze voetbal. 9 gespeeld, 4 gewonnen, 1 gelijk, 4!!! verloren. Het is altijd alles of niets bij hem en zijn teams verliezen vaak. Heeft nog nooit een prijs gewonnen of normaal zijn contract uitgediend. Ik weet wel zeker dat we er niet op vooruit gaan met hem ipv Ruud, want het is een ervaren coach die nooit leert van zijn fouten. En wat is nu het verwijt aan Ruud? Pas dingen aan, ziet hij de gaten op het middenveld, dat de linies te ver uit elkaar staan, mandekking werkt niet, doe er wat mee. Dan heb ik er meer vertrouwen in dat Ruud kan leren en verbeteren dan die ouwe chagrijn.
Consigliere
Talent
Posts: 76
Joined: 02 Oct 2022, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik gooi er even een andere naam in, Marcelo Gallardo. De succes coach van River Plate die tot december 2022 een contract heeft. Kan ook nog wat Zuid Amerikaanse slagers voor onze defensie meenemen. Hij is 3 keer uitgeroepen tot Zuid Amerikaans coach van het jaar en heeft 2 keer de Zuid Amerikaanse Champions League gewonnen. In ieder geval iemand die weet hoe hij moet winnen met een elftal.

User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 02 Oct 2022, 17:00 Over voorspelbaar gesproken: dit geweldige nieuwe topic. Ten eerste gaat het niet gebeuren, ten tweede krijg ik er plaatsvervangende schaamte van hier.
Je vind Ruud ook een ongenaakbaar clubicoon? :mrgreen:
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 02 Oct 2022, 23:20Laatste prijs die Lyon heeft gewonnen was in 2012, laatste prijs die Leverkusen heeft gewonnen was zelfs in 1993. Dat zijn momenteel dus niet echt prijzenpakkende clubs.
En toch staat er genoeg kwaliteit op het veld om prijzen te kunnen pakken. Je wordt bij dat soort clubs niet aangesteld om 4e te worden en af en toe leuk voetbal te laten zien. Bovendien had hij bij Leverkusen beschikking over zo'n beetje de beste selectie in 15 jaar tijd, terwijl er ook bij Lyon geen koekenbakkers rondlopen. Maar: 0 prijzen, in de competitie wordt erbarmelijk gepresteerd en ook Europees laten ze niks zien.
Dortmund vloog hij er snel uit dus daar heeft hij geen kans gehad om überhaupt tot het einde voor een prijs te gaan.
Dat hij eruit is gevlogen heeft een reden, namelijk dat het voetbal een verschrikking was en dat men al vrij snel klaar was op heel veel fronten. Nu doe je het bijna lijken alsof het de schuld van de club is dat hij niet voor prijzen kon spelen, terwijl dat juist het gevolg van z'n functioneren was.
Ajax had hij de pech van Feyenoord dat net een keer een goed seizoen had terwijl hij met Ajax de EL-finale haalde waardoor ze aan het eind nog een zwaar, dubbel programma hadden wat ook voor extra puntverlies heeft gezorgd.
Als je bij Ajax wordt afgetroefd door Feyenoord, dan is er wel meer aan de hand dan pech natuurlijk. En ja: EL-finale was knap, maar in die finale werd Ajax kinderlijk eenvoudig opzij gezet door een toch niet heel bijzonder ManUtd. Fellaini in de spits en het was klaar met Ajax. Je zou dit forum eens moeten lezen als zoiets PSV overkomt.

Ik heb nauwelijks wat gezien waarvan ik denk: zo, die Bosz, die is bijzonder, die moeten we écht hebben. Los van het feit dat hij nooit prijzen pakt is het voetbal ook niet altijd geweldig, getuige zijn ontslagen en het feit dat hij nu alweer meerdere clubs achter elkaar simpelweg niet aan de praat krijgt. Ik heb zijn Dortmund en Leverkusen gezien: erg matig, met incidenteel een vleugje goed voetbal. En Lyon, waar hij nu al best een tijdje zit, is ook niet echt top te noemen. Het wordt zelfs eerder minder dan beter.
Post Reply