Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 03 Oct 2022, 08:01 Dan zouden ze bewust zo slecht spelen. Ik denk dat een aantal echt zo slecht is.

Een trainer die de zaken naar zijn hand kan zetten en het tactisch kan overbrengen. Klinkt goed, maar waarom heeft de directie daar een half jaar geleden niet aan gedacht?
Ik had ook verwacht dat Ruud dat wel zou kunnen. Of hij dan nog goed was moet nog blijken, maar zo als nu had denk ik niemand kunnen bevroeden. Ik hou nog een beetje hoop en ben benieuwd wat er donderdag gebeurt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou er wel echt goed ziek van zijn als we ons niet weten te plaatsen voor Europees voetbal.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Lorenzo von Matterhorn wrote: 03 Oct 2022, 08:35 Ik zou er wel echt goed ziek van zijn als we ons niet weten te plaatsen voor Europees voetbal.
Dat dekt voor mij de lading dan niet hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Lorenzo von Matterhorn wrote: 03 Oct 2022, 08:35 Ik zou er wel echt goed ziek van zijn als we ons niet weten te plaatsen voor Europees voetbal.
Daar zou wel één voordeel aan zitten: kunnen we volgend seizoen in alle rust naar minimaal die tweede plaats toewerken zonder dat donderdag-zondag ritme aan wedstrijden ;)
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 03 Oct 2022, 08:07
ruuddevil wrote: 03 Oct 2022, 08:01 Dan zouden ze bewust zo slecht spelen. Ik denk dat een aantal echt zo slecht is.

Een trainer die de zaken naar zijn hand kan zetten en het tactisch kan overbrengen. Klinkt goed, maar waarom heeft de directie daar een half jaar geleden niet aan gedacht?
Ik had ook verwacht dat Ruud dat wel zou kunnen. Of hij dan nog goed was moet nog blijken, maar zo als nu had denk ik niemand kunnen bevroeden. Ik hou nog een beetje hoop en ben benieuwd wat er donderdag gebeurt.
Al die gepensioneerde topspelers denken direct het spel bij een topclub opnieuw uit te moeten vinden, met nieuwe methoden, werkwijzen, etc. Volgens mij is het niet toevallig dat juist de minderen goden komen bovendrijven, die de weg van de geleidelijkheid en ervaringsopbouw kiezen. Wat mij betreft is dit echt de allerlaatste keer dat we een onervaren trainer voor PSV 1 zetten. Nondeju de 3e binnen 10 jaar..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Haha geen Europees voetbal halen, hou op met me hoor. :treurig:

Dat is wel echt next level doemdenken na een nederlaag in een weekend waarin zelfs de rest ook puntverlies lijdt tegen laagvliegers.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Ik kan me nog voorstellend dat één persoon op de bank niet ziet of niet wil zien dat we niet goed aansluiten en daardoor niet fatsoenlijk druk kunnen zetten, maar dat ook zijn assistenten het niet zien, dat is vreemd. Daarnaast vind ik het weinig veelbelovend als Ruud écht niet ziet wat er niet goed gaat. In alles zit nog minder een idee dan het PSV van Mark van Bommel. Ik zou bijna blij worden als we alleen maar saai in gaan zakken en op de counter gaan spelen of zo, als het maar op safe is en er een idee achter zit. Na twee dagen ben ik nog zo teleurgesteld in Ruud. Alles wat tegen Fey goed ging lijkt gewoon geluk te zijn geweest...
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Ronaldio wrote: 03 Oct 2022, 08:01 0-3 verliezen bij Cambuur is natuurlijk diep triest. Maar je ziet ook Ajax thuis worstelen tegen Go Ahead Eagles. En Feyenoord speelde ook slecht.

Denk dat het ook te maken heeft met de interlands. Spelers die net een verre reis erop hebben zitten zoals Sangarè. Een volle week niet met elkaar getraind hebben.
En je van het internationale podium je weer moet opladen voor Go Ahead en Cambuur.
Normaliter zou ondanks dat het niet goed is best een reden kunnen zijn waardoor het minder is gegaan. Echter ligt het bij PSV dieper, omdat het tactisch voor geen meter klopt. In zowel balbezit als balbezit tegenstander. Een keer laten afbluffen uit bij Twente of een keer een collectieve offday op het kunstgras bij Cambuur gebeurt je vrijwel jaarlijks een keer. Instelling en/of uitvoering zijn dan onvoldoende en als de paar kansen die je krijgt ook niet maakt dan heb je een lastige wedstrijd met regelmatig puntverlies tot gevolg. Soms zal de individuele kwaliteit je alsnog helpen. Echter met de huidige manier van spelen zal dit nog veel vaker gaan voorkomen en tot nu toe zijn er weinig aanknopingspunten dat Van Nistelrooij het tactisch anders gaat aanpakken. In sommige wedstrijden zal de uitvoering wellicht beter zijn, waardoor dat betere wedstrijden van PSV zullen zijn, maar onderaan de streep zal het onvoldoende zijn op deze manier. Zowel nationaal als internationaal.
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria

Persoonlijk denk ik dat er twee zaken aan de hand zijn die nu keihard samen komen en daardoor een versterkt effect hebben.

1. Een onervaren trainer. Als topvoetballer alles meegemaakt, dus in paniek zal hij niet snel raken (ook kijkend naar zijn karakter). Dat is een plus. Een geweldig uithangbord, maar startend als trainer bij een topclub. Die maakt fouten en gaat er nog wel een paar maken. Kijk naar alle beginnende trainers. Dat lijkt me ingecalculeerd. Misschien door ons supporters moeilijk (of niet) te verteren, maar logisch is het wel.

2. De selectie. Ik weet dat er beperkte middelen zijn, maar de huidige blessures slaan een groot gat in de selectie en vooral in onze beoogde basis.
- Noni vervangen door Saibari is echt een groot verschil qua dreiging in je voorhoede. Dat scheelt in 20 meter naar voren verdedigen bij je tegenstander. De vervanging (ervaring en nivo) is veel te laat gekomen waardoor hij nu niet inzetbaar is (El Ghazi). Alle CL wedstrijden speelden we met een (zeer) jonge onervaren buitenspeler. Dat kan niet als er 30 miljoen op het spel staat.
- Blessure Mauro. Max is een drama. Met Luuk in de spits zou hij nog enig nut kunnen hebben, maar met een spits van 1m70 heb je aan Max niks. Verdedigend is hij dramatisch. Maar hij is in onze selectie de enige die daar momenteel kan spelen.
- Luuk. Zijn blessure is pure pech, maar er is géén vervanger. WTF?? Hoe kunnen we nou geen goede tweede spits hebben bij PSV?? Nu moet één van onze weinige creatieve middenvelders in de spits met als gevolg een beperkte voetballer op 10 die heel andere kwaliteiten heeft. Resultaat mindere aanval én minder middenveld. Armoede. Zet dan Til in de spits en Xavi gewoon op 10. Dat je op maar één plek inboet op kwaliteit ipv 2.

De combinatie van een onervaren trainer met een ongebalanceerde selectie is een probleem. En dat is nu aan de hand bij ons. Zijn we fit dan winnen we gewoon van de Cambuurs van deze wereld. Dan kan Ruud rustig groeien en zijn fouten maken. Zonder te hoge kosten. Nu kan dat niet. Dat is toch echt de fout van het management en niet van Ruud. Er is voor Ruud gekozen en men heeft hem deze selectie gegeven.

Ik hoop vooral dat we Ruud laten zitten en hem gaan helpen. Ruud wegsturen is een dekmantel voor de werkelijke fouten die zijn gemaakt. En het lost dus niks op.
Champions are not born. Champions are made during practice.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Waarschijnlijk super naïef, maar er komen een paar dingen voor mij samen, al is het denk ik een beginsel aangezien ik het nog lang niet bij iedereen lees.

Maar ik zie mensen schrijven dat het lijkt alsof de spelers de trainer er uit lijken te werken, of dat spelers er klaar mee zijn. (Of dat met trainer is of - gebrek aan - uitvoerbare of moderne tactiek is niet helemaal duidelijk)
Verder lees ik dat veel mensen Savio verkiezen boven Saibari die "braaf zijn taken uitvoeren maar nul rendement heeft"

Je kan mij niet vertellen dat spelers als Sangare, Gakpo, Xavi, Veerman ineens niet meer kunnen voetballen. Nee, dat is de top 10 spelers van de eredivisie en daarboven.
Volgens mij had [mention]Juancho[/mention] het over 3 lagen spelers die elkaar of versterken of juist afbreken.

Ik heb niet het idee dat het qua teamgeest verkeerd zit. Dan doe je dus als speler uit categorie 2 of 3 toch alles zodat die anderen renderen en jij je daar aan op kunt trekken.

En dan kom ik tot de waarschijnlijk kinderlijk naïeve conclusie: waarom spelen we niet met de goeie spelers op hun favoriete positie, gooien we er wat avontuur in dmv "jongens doe wat jullie op dat moment het beste lijkt samen" en Savio er in, en maken we duidelijk dat de rest er alles aan doet om die 5, 6 goeien te laten renderen?

Ik las dat we al 20 wedstrijden achter ons hebben en daar schrok ik behoorlijk van. We spelen nog alsof we in de voorbereiding zitten zonder enig idee of lijn in het spel. Laat dan die jongens maar uitvinden wat het beste voor hen werkt en ga daar mee aan de slag.


Edit: Ruud had natuurlijk nooit aangesteld mogen worden en dat voelde hij zelf initieel ook aan. Nu heb heb je twee opties: hem laten zitten met een echt goeie tacticus ernaast waar hij zich aan op kan trekken, of de gehele staf buiten gooien. Rutten, Rabanal en Wolf hebben namelijk geen enkele functie als je het mij vraagt, anders hadden ze Ruud al lang gewezen op de verkeerde situaties op het veld ipv braaf ja te knikken.
Last edited by De Realist on 03 Oct 2022, 09:54, edited 1 time in total.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Mega respect voor Ruud. Maar vis begint te rotten bij de kop, dit moet niet veel langer duren...
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Die kop lag in april al te rotten, toen had er ingegrepen moeten worden. Het is m.i. vooral de samenkomst van een magere selectie (vooral achterin) en een coach die geen enkele ervaring heeft en daarbij niemand om zich heen die in lijkt te grijpen. Van de geblesseerden mis je eigenlijk alleen Luuk en Mauro echt, dat moet op te vangen zijn. Begin maar eens met de juiste personen op de juiste plek te zetten en de linies dichter op elkaar te laten spelen -- dat moet voor een gediplomeerd trainer toch ook weer niet zó complex zijn? Geen Teze meer op RB, geen Obispo meer, geen Saibari meer en voorlopig al helemaal geen Oppegard meer. Achterin Mwene, Teze, Ramalho, Max, daarvoor Sangaré, Simons en Veerman; El Ghazi (of Sávio), Vertessen (bij gebrek aan beter) en Gakpo.

Kan Sávio trouwens niet in de spits spelen? Hij is er technisch genoeg voor, kan er weinig verdedigende fouten maken en aangezien we zonder Luuk toch anders (zouden moeten) spelen, zou dat wel eens de dynamiek kunnen bieden die Gakpo vanaf links, Ghazi vanaf rechts en Simons vanaf het middenveld nodig hebben.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Check nog eens de beelden van de spelers die gewisseld werden. Niet de minste spelers.

Sommigen gaven de staf niet eens een hand. Xavi, Sangaré. Lopen de trainer zo voorbij. Je kan niet ongestraft even je halve as wisselen. Dan zoek je de confrontatie op met de selectie.

Ik drop hem maar: de selectie is klaar met de staf.

edit: voor deze post nog even de beelden teruggekeken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

ShovingNE2 wrote: 03 Oct 2022, 19:11 Check nog eens de beelden van de spelers die gewisseld werden. Niet de minste spelers.

Sommigen gaven de staf niet eens een hand. Xavi, Sangaré. Lopen de trainer zo voorbij. Je kan niet ongestraft even je halve as wisselen. Dan zoek je de confrontatie op met de selectie.

Ik drop hem maar: de selectie is klaar met de staf.

edit: voor deze post nog even de beelden teruggekeken.
Het moet voor de ploeg ontzettend frustrerend zijn om te zien dat de individuele kwaliteiten ondergesneeuwd raken door collectief tactisch falen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Siemen wrote: 03 Oct 2022, 19:17
ShovingNE2 wrote: 03 Oct 2022, 19:11 Check nog eens de beelden van de spelers die gewisseld werden. Niet de minste spelers.

Sommigen gaven de staf niet eens een hand. Xavi, Sangaré. Lopen de trainer zo voorbij. Je kan niet ongestraft even je halve as wisselen. Dan zoek je de confrontatie op met de selectie.

Ik drop hem maar: de selectie is klaar met de staf.

edit: voor deze post nog even de beelden teruggekeken.
Het moet voor de ploeg ontzettend frustrerend zijn om te zien dat de individuele kwaliteiten ondergesneeuwd raken door collectief tactisch falen.
Maar al die voetballers hebben toch een mond? Het zijn allemaal jongens die op niveau spelen en Ruud lijkt me iemand die echt wel open staat voor feedback. Als deze manier van spelen echt niks is voor de spelers kunnen ze toch ook zelf tegen de trainer in gaan. Het lijkt me heel sterk dat als de selectie tegen de trainer zegt: luister, dit willen we niet meer. Dat de trainer dan zegt: je hebt pech. Natuurlijk doet Ruud het tactisch absoluut niet goed maar je mag toch ook wel wat blaam bij de selectie neerleggen lijkt mij.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

ShovingNE2 wrote: 03 Oct 2022, 19:11 Check nog eens de beelden van de spelers die gewisseld werden. Niet de minste spelers.

Sommigen gaven de staf niet eens een hand. Xavi, Sangaré. Lopen de trainer zo voorbij. Je kan niet ongestraft even je halve as wisselen. Dan zoek je de confrontatie op met de selectie.

Ik drop hem maar: de selectie is klaar met de staf.

edit: voor deze post nog even de beelden teruggekeken.
Het zou zo fijn zijn als er eens iemand in het veld gewoon zou ontploffen na zon wedstrijd, of na de 1-0 achterstand. Laat gvd de passie maar zien dat je wilt winnen. Laat maar zien dat je als team 100x beter kan. Liever geen hand geven aan de trainer terwijl je dat toch niet meent. Dat is toch altijd maar voor de buhne. Gewoon keihard zijn, en je team proberen op te fokken (op een goede manier dan). We hoeveen geen braafste jongens vd klas te hebben.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik zei het al eerder, de ontevredenheid straalt er vanaf. Maar als het klopt, dan kan je als groep ook zelf het voortouw nemen in het veld. Fuck de trainer, we doen hetzelf wel zolang hij er nog zit. Zoals gister moeten de spelers zelf zich ook kapot schamen. Net zo hard als die zogenaamde trainer van ons.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

DeEintovenaar wrote: 03 Oct 2022, 19:19
Siemen wrote: 03 Oct 2022, 19:17

Het moet voor de ploeg ontzettend frustrerend zijn om te zien dat de individuele kwaliteiten ondergesneeuwd raken door collectief tactisch falen.
Maar al die voetballers hebben toch een mond? Het zijn allemaal jongens die op niveau spelen en Ruud lijkt me iemand die echt wel open staat voor feedback. Als deze manier van spelen echt niks is voor de spelers kunnen ze toch ook zelf tegen de trainer in gaan. Het lijkt me heel sterk dat als de selectie tegen de trainer zegt: luister, dit willen we niet meer. Dat de trainer dan zegt: je hebt pech. Natuurlijk doet Ruud het tactisch absoluut niet goed maar je mag toch ook wel wat blaam bij de selectie neerleggen lijkt mij.
Ik heb in meerdere selecties gespeeld waar de ruime meerderheid klaar was met de trainer. Ik kan je zeggen: het duurt verdomd lang voordat dat echt aan een trainer wordt gemeld.

Sterkers: heel vaak zie je dat spelers het met momenten wel proberen maar dat het niet echt aankomt.

Je kunt het vergelijken met een slechtlopend bedrijf: personeel klaagt bij de manager dat het anders moet (lees de manager zelf moet het anders doen) maar de manGer gaat het niet anders doen want hij ziet het probleem niet.

Logisch want anders had ie het zelf wel anders gedaan.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Den Bondskoots wrote: 03 Oct 2022, 20:59
DeEintovenaar wrote: 03 Oct 2022, 19:19

Maar al die voetballers hebben toch een mond? Het zijn allemaal jongens die op niveau spelen en Ruud lijkt me iemand die echt wel open staat voor feedback. Als deze manier van spelen echt niks is voor de spelers kunnen ze toch ook zelf tegen de trainer in gaan. Het lijkt me heel sterk dat als de selectie tegen de trainer zegt: luister, dit willen we niet meer. Dat de trainer dan zegt: je hebt pech. Natuurlijk doet Ruud het tactisch absoluut niet goed maar je mag toch ook wel wat blaam bij de selectie neerleggen lijkt mij.
Ik heb in meerdere selecties gespeeld waar de ruime meerderheid klaar was met de trainer. Ik kan je zeggen: het duurt verdomd lang voordat dat echt aan een trainer wordt gemeld.

Sterkers: heel vaak zie je dat spelers het met momenten wel proberen maar dat het niet echt aankomt.

Je kunt het vergelijken met een slechtlopend bedrijf: personeel klaagt bij de manager dat het anders moet (lees de manager zelf moet het anders doen) maar de manGer gaat het niet anders doen want hij ziet het probleem niet.

Logisch want anders had ie het zelf wel anders gedaan.
Dat punt snap ik zeker hoor. Maar ik neem aan dat die spelers ook wedstrijden analyseren. Je ziet dat de ruimtes zo groot zijn dat ik er met mijn kelderklasse team nog wel in kan voetballen. Als je dat als voetballer dan ziet ga je toch zelf ook nadenken hoe je dat gaat oplossen? Toen ik nog op hoger niveau speelde en er werkte iets niet, en onze trainer was een ongelooflijke lul, dan gingen we zelf puzzelen hoe we het wel dicht konden gooien, evt met behulp van de wissels die het vanaf de zijkant beter zien.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Deze topic is beschamend. Waar gaat dit over...met zo een onrustzaaiers in eigen gelederen is het geroddel en gestook van de VI, telegraaf etc niet meer nodig.

De spelers zijn helemaal niet klaar met Ruud. De spelers hebben in hun vorige wedstrijd voor het eerst in jaren voor eigen publiek een keer mogen feesten omdat het eindelijk,eindelijk, EINDELIJK ! een keer raak was in een topper.
We zitten volop in de titelstrijd. Niks is verloren.

Die spelers beseffen ook wel dat het behelpen is nu met geen echte spits en 2e keus op rechtsbuiten. Met een te smalle selectie.

Joh onder schmidt is de samenhang tig keer volledig weggevallen, was het in fases volledige paniek en dan kwamen daar nog zijn vaak idiote wissels overheen. Of idiote beginopstellingen..omdat hij de europa league zo belangrijk vond. Of een keeper maanden laten staan die staat te trillen op zijn benen. Of een spits laten staan die al maanden er niks van bakt. Moet een opluchting voor de spelers zijn dat de opstelling nu wel hout snijdt. Dat er enige logica in zit wanneer je op de bank belandt.

De opstelling van ruud tegen cambuur is exact dezelfde als tegen feyenoord. Dus de spelers kunnen naar zichzelf kijken waarom ze tegen feyenoord voor eigen publiek er staan maar het tegen cambuur niet kunnen opbrengen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Als de selectie echt klaar is met de staf dan hebben ze dat in record tempo voor elkaar.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Het is erg lullig voor Ruud, maar eigenlijk hoop ik dat de spelers klaar zijn met hem. Dan kan er wellicht snel ingegrepen worden. En dat is zeer pijnlijk voor Ruud, maar die neem ik nogmaals niks kwalijk: de fuck up is gemaakt door de directie.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Ik hoop dat Ruud het (tijdig) bij weet te sturen. Denk niet dat we in een betere situatie als Ruud nu ook op korte termijn vertrekt. Kan Marcel dan nog wel blijven?
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Fijn dat de spelers wellicht klaar zijn met de staf maar ik ben ook klaar met de spelers. Kijk dan hoe die palingboer keer op keer de bal verliest op cruciale manier. Of zo'n Ramalho die niet een bal fatsoenlijk kan kaatsen en de 0-1 kado geeft. Of zo'n Max die geen duel kan winnen of een schot op doel van de tegenstander. Zo'n Obispo die niet eens een bal fatsoenlijk 10 meter naar voren kan passen. Saibari die niet kan scoren. Daar ben ik ook klaar mee. Kneuzen.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Het begint natuurlijk met (een deel van) de spelers die de tactiek van de coach niet uitvoeren. Bijvoorbeeld een Veerman houdt het elftal niet bij elkaar. Wat moet die klaar zijn met de technisch staf. Het lijkt me niet dat het plan van Ruud niet is om met een team van 50 meter lang te spelen. Dat soort spelers moeten kijken wat ze zelf leveren. En niet alleen aan de bal maar ook in het neerzetten van een team. Dat lukt dan blijkbaar niet. Aan de coach om nu in te grijpen in de basisopstelling of in de basisprincipes.
Post Reply