Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Juancho wrote: 04 Oct 2022, 20:18 Tja het was allang duidelijk als je alles zo bij elkaar optelde dat er iets gruwelijk mis is gegaan. De mooie woorden van het o zo grote plan in de zomer. En de shitzooi na sluiten markt. Daar zit een wereld van verschil tussen. @Armada , was behalen van de CL dan voor de RvC zo belangrijk? Of gingen ze daar al vanuit met hun zogenaamde masterplan? Wat is de reden dat men blijkbaar niet heeft doorgepakt en zo bepaalde spelers, de trainer en misschien wel Brands met valse voorwaarden naar de club gelokt hebben?
Ik denk (lees denk want ik weet het niet), dat men speculeerde op CL OF verkoop.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

MaartenV wrote: 04 Oct 2022, 21:24 toch nog maar eens cambuur-PSV opgezet.
:brain:
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Gdv Ruud. Wakker worden. Vertrouwen tanken tegen Zürich en daarna een indrukwekkende reeks neerknallen!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Dat ajax is echt te pakken dit jaar. Zo zonde dat we het zelf niet op de rit hebben. Dit had het jaar moeten zijn.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Als je Ajax zo ziet, zijn die rijp voor de slacht. Oke, het is CL en Napoli, maar ze hebben nu al 2 competitiewedstrijden achter elkaar niet gewonnen. Dan moet je toch de longen uit je lijf lopen nu bij PSV? De koppen bij elkaar steken, de tactiek opnieuw doorspreken en zorgen dat je gaat knallen? Dit ziet heel Europa, Ajax krijgt een knauw en moet nog tegen Feyenoord en Twente in de competitie. Schreuder onder druk. Kom, Ruud en iedereen bij PSV. Recht die rug nou eens, dit is hét moment.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 04 Oct 2022, 23:03 Dat ajax is echt te pakken dit jaar. Zo zonde dat we het zelf niet op de rit hebben. Dit had het jaar moeten zijn.
Ajax is te pakken, PSV is te pakken... :wonder: :think: doet me denken aan het seizoen dat zelfs Feyenoord er van kon profiteren en kampioen kon worden. Zou dat dit seizoen voor AZ kunnen gelden?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Juancho wrote: 04 Oct 2022, 23:15
Standbeeld wrote: 04 Oct 2022, 23:03 Dat ajax is echt te pakken dit jaar. Zo zonde dat we het zelf niet op de rit hebben. Dit had het jaar moeten zijn.
Ajax is te pakken, PSV is te pakken... :wonder: :think: doet me denken aan het seizoen dat zelfs Feyenoord er van kon profiteren en kampioen kon worden. Zou dat dit seizoen voor AZ kunnen gelden?
De horror…

PSV moet NU in actie komen. Hang die schaduwlijstjes maar alvast op, ga actief aan de slag. Tijdens de window moet je gewoon alle gaan gaten opvullen. Geen gelul, volle kracht naar die titel.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Hopelijk heeft Ruud gekeken. Hoog pressen werkt perfect in het huidige voetbal en dus ook tegen Ajax. Het moet eens klaar zijn met die jaren 90 principes en het 'oh zo lekkere en luie inzakken'.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 04 Oct 2022, 23:15
Standbeeld wrote: 04 Oct 2022, 23:03 Dat ajax is echt te pakken dit jaar. Zo zonde dat we het zelf niet op de rit hebben. Dit had het jaar moeten zijn.
Ajax is te pakken, PSV is te pakken... :wonder: :think: doet me denken aan het seizoen dat zelfs Feyenoord er van kon profiteren en kampioen kon worden. Zou dat dit seizoen voor AZ kunnen gelden?
Nee. PEC Zwolle begon ooit ook sterk aan de competitie. Meerdere seizoenen zelfs. AZ is voor mij geen serieuze gegadigde, het gaat tussen Ajax en PSV.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

AZ was in het corona jaar al bijna kampioen weet je nog? Ajax stond pp instorten, AZ zat er lekker in en PSV deed niet mee. Waarom zou dat dit jaar niet kunnen met een zwalkend Ajax en PSV?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 04 Oct 2022, 21:24 Die 50 meter..niet veel van gezien. Het valt wel op hoe statisch het geheel is aanvallend gezien.
Dit is 50 meter

Image

Image
MaartenV wrote: 04 Oct 2022, 21:24 35 minuten was al veel om uit te houden...gewoon pissig op sangare.
Als dit je eindconclusie is, dan zou ik wellicht de volgende keer adviseren je toch het e.e.a. in te lezen, voordat je wedstrijden gaat terugkijken ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gewoon een paar ballen groeien Ruud, schijterd. Drukzetten met zijn allen met een idee. Durf die pass naar voren te geven ipv tikkie breed. Mensen banken die horen te banken en keihard zijn.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 04 Oct 2022, 10:25 Geen enkel coach heeft toch de intentie om zonder middenveld te spelen zoals bij PSV nu een aantal keren het geval is geweest. Zie bijvoorbeeld tegen Bodo/Glimt. Dat is zo'n beetje de eerste les van de trainerscursus. Als Ruud dat niet ziet (wat ik me nauwelijks kan voorstellen) dan zijn er nog genoeg technische mensen binnen de club die hem daar vast op zullen wijzen. Zo'n wedstrijd wordt ook meerdere keren teruggekeken door de technische staf.

Het is geen rocketscience een tactiek verzinnen. Je kunt teruggrijpen op 100 jaar voetbalhistorie. Niet iedereen hoeft een Guardiola te zijn om prijzen te winnen. Op papier klopt het altijd wel bij eredivisieclubs. Het komt daarna uit op uitvoering en past de tactiek bij de spelersgroep.
Geen enkele coach heeft inderdaad die intentie, maar er zijn anderzijds voldoende coaches die ook daadwerkelijk het niet kunnen realiseren om de linies compact te houden. Tot zover was tactiek verzinnen geen rocket science, toch?

In je laatste alinea sla je ook de plank wmb volledig mis. Je hoeft inderdaad niet per se een Guardiola te zijn, maar er zit wel degelijk een aantal belangrijke overeenkomsten in dat soort trainers. Die je eigenlijk bij vrijwel alle goede trainers terugziet. Enorm veel details worden gereguleerd in mechanismes en patronen die collectief op elkaar afgestemd zijn. Het teruggrijpen op 100 jaar voetbalhistorie is daarbij leuk, maar de manier van spelen in de jaren '90' is totaal niet relevant meer tegenwoordig. Voetbal evolueert en in dit geval heeft dat met name op tactisch gebied te maken. Vroeger was het enkel aanvallen en verdedigen. Met de opkomst van Mourinho en gegenpressing coaches uit Duitsland die daarop volgden, ontstond de behoefte om ook de twee tussenfases van transities te bespelen. Tegenwoordig is verdedigen in allerlei verschillende scenario's opgedeeld, van pressing en gegenpressing tot aan vanuit een laag blok collectief verdedigen. In bijvoorbeeld de pressing gebruikt men verschillende pressingtriggers. Nagelsmann, iemand die denk ik als een goede coach geldt, had 20+ verschillende pressingtriggers bij Leipzig. Bovendien karakteriseert Nagelsmann zijn gehele voetbalvisie aan 31 spelprincipes.

Ik vind het enorm naïef om te stellen dat trainers dit ongetwijfeld wel weten en dat tactiek anno 2022 geen rocket science is. Los van evt. componenten die er nog bij komen kijken als kwaliteit van training en manier van overbrengen/ontwikkelen van spelers binnen een tactiek. Dat is een belangrijk tweede.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 04 Oct 2022, 23:04 Als je Ajax zo ziet, zijn die rijp voor de slacht. Oke, het is CL en Napoli, maar ze hebben nu al 2 competitiewedstrijden achter elkaar niet gewonnen. Dan moet je toch de longen uit je lijf lopen nu bij PSV? De koppen bij elkaar steken, de tactiek opnieuw doorspreken en zorgen dat je gaat knallen? Dit ziet heel Europa, Ajax krijgt een knauw en moet nog tegen Feyenoord en Twente in de competitie. Schreuder onder druk. Kom, Ruud en iedereen bij PSV. Recht die rug nou eens, dit is hét moment.
Vergeet het maar. Ajax is zeker te pakken maar die hebben uitgerekend nu een pret programma voor de competitie.

En wij zijn zo slecht dat mocht Ajax punten verliezen dat we er toch niet van profiteren. Dan gok ik eerder op AZ of zelfs Feyenoord
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Heruone wrote: 05 Oct 2022, 01:06
koetje wrote: 04 Oct 2022, 10:25 Geen enkel coach heeft toch de intentie om zonder middenveld te spelen zoals bij PSV nu een aantal keren het geval is geweest. Zie bijvoorbeeld tegen Bodo/Glimt. Dat is zo'n beetje de eerste les van de trainerscursus. Als Ruud dat niet ziet (wat ik me nauwelijks kan voorstellen) dan zijn er nog genoeg technische mensen binnen de club die hem daar vast op zullen wijzen. Zo'n wedstrijd wordt ook meerdere keren teruggekeken door de technische staf.

Het is geen rocketscience een tactiek verzinnen. Je kunt teruggrijpen op 100 jaar voetbalhistorie. Niet iedereen hoeft een Guardiola te zijn om prijzen te winnen. Op papier klopt het altijd wel bij eredivisieclubs. Het komt daarna uit op uitvoering en past de tactiek bij de spelersgroep.
Geen enkele coach heeft inderdaad die intentie, maar er zijn anderzijds voldoende coaches die ook daadwerkelijk het niet kunnen realiseren om de linies compact te houden. Tot zover was tactiek verzinnen geen rocket science, toch?


Ik vind het enorm naïef om te stellen dat trainers dit ongetwijfeld wel weten en dat tactiek anno 2022 geen rocket science is. Los van evt. componenten die er nog bij komen kijken als kwaliteit van training en manier van overbrengen/ontwikkelen van spelers binnen een tactiek. Dat is een belangrijk tweede.
Ruud gaf al aan het begin aan dat zijn intentie is om het rustig aan te doen, de tijd te nemen, balbezit. Klinkt als Frank de Boer, Giovanni v Bronkhorst, Flip Cocu, beetje ouderwets dus.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

RIO wrote: 05 Oct 2022, 02:33
Heruone wrote: 05 Oct 2022, 01:06

Geen enkele coach heeft inderdaad die intentie, maar er zijn anderzijds voldoende coaches die ook daadwerkelijk het niet kunnen realiseren om de linies compact te houden. Tot zover was tactiek verzinnen geen rocket science, toch?


Ik vind het enorm naïef om te stellen dat trainers dit ongetwijfeld wel weten en dat tactiek anno 2022 geen rocket science is. Los van evt. componenten die er nog bij komen kijken als kwaliteit van training en manier van overbrengen/ontwikkelen van spelers binnen een tactiek. Dat is een belangrijk tweede.
Ruud gaf al aan het begin aan dat zijn intentie is om het rustig aan te doen, de tijd te nemen, balbezit. Klinkt als Frank de Boer, Giovanni v Bronkhorst, Flip Cocu, beetje ouderwets dus.
Precies. Vanaf het begin was het duidelijk dat Ruud zijn filosofie ons zou terugbrengen in de tijd.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ipv back to the future vooruit naar het verleden. Zoiets?
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Siemen wrote: 05 Oct 2022, 07:47
RIO wrote: 05 Oct 2022, 02:33

Ruud gaf al aan het begin aan dat zijn intentie is om het rustig aan te doen, de tijd te nemen, balbezit. Klinkt als Frank de Boer, Giovanni v Bronkhorst, Flip Cocu, beetje ouderwets dus.
Precies. Vanaf het begin was het duidelijk dat Ruud zijn filosofie ons zou terugbrengen in de tijd.
Niet mijn soort voetbal (geef mij maar de moderne pressing), maar op zich zou er weinig mis zijn met die tactiek, als het dan minimaal gekoppeld zou zijn aan compacte linies en een stabiele defensieve organisatie.
Maar dat lijkt allemaal nog ver weg
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja en dus maak ik me erg zorgen want als je tactiek niet klopt en je ziet het niet. Wat zegt dat dan over de man verantwoordelijk voor de tactiek?
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

RIO wrote: 05 Oct 2022, 08:59 Ja en dus maak ik me erg zorgen want als je tactiek niet klopt en je ziet het niet. Wat zegt dat dan over de man verantwoordelijk voor de tactiek?
Ja, en wat zegt dat over de rest op de bank. Ik vind het echt heel zorgwekkend.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Robson de Souza wrote: 05 Oct 2022, 09:01
RIO wrote: 05 Oct 2022, 08:59 Ja en dus maak ik me erg zorgen want als je tactiek niet klopt en je ziet het niet. Wat zegt dat dan over de man verantwoordelijk voor de tactiek?
Ja, en wat zegt dat over de rest op de bank. Ik vind het echt heel zorgwekkend.
Fletje zit daar lekker joh.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ik denk dat iedereen dacht dat hij bedoelde rustigaan in vergelijking met Schmidt, en aangezien al die blessures zulke vraagtekens waren vonden veel mensen dat waarschijnlijk wel een goed idee.

Dat Ruud echt rustigaanrustigaan bedoelde met fronsie De Boer voetbal had ik niet door. Daar heb ik altijd al een hekel aan gehad, dat balbezit om het balbezit. Ja behalve misschien de laatste fase van een zware pot die je aan het winnen bent.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

En Rabanal dan. Is dit echt het idee van zijn voetbal? Dat zou toch zo'n tactisch meesterbrein zijn?
Last edited by Ardbeg on 05 Oct 2022, 09:29, edited 1 time in total.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb wrote: 04 Oct 2022, 18:11 Je kan alles van EtH vinden, maar een tactisch onbenul is hier geen van. Er zal dus echt wel een valide idee achter zitten. De vraag is alleen of de spelers dat idee ook kunnen overbrengen in het spel.
EtH is zeker geen tactisch onbenul, maar Pep maakte heel duidelijk wat de problemen zijn met mandekking in de huidige tijd. Geholpen natuurlijk door zijn topspelers, die het perfect uitvoerden.

Maar waar EtH mandekking alleen toepast op zijn middenveld (en daar ook vanaf durft te stappen), maakt Ruud op het hele veld gebruik van mandekking. Bij balverlies dient de speler dichtst bij de bal te gaan jagen, de rest moet razendsnel inzakken, de verdedigende positie innemen en de eigen tegenstander oppakken. Dat zorgt voor problemen en o.a. een heel lang veld, maar ik zie geen verandering, laat staan verbetering hierin. En dat baart mij veel zorgen. De spelers valt weinig te verwijten hierin, zij proberen het plan uit te voeren maar zien ook wekelijks dat ze hierdoor in problemen komen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Robson de Souza wrote: 05 Oct 2022, 09:01
RIO wrote: 05 Oct 2022, 08:59 Ja en dus maak ik me erg zorgen want als je tactiek niet klopt en je ziet het niet. Wat zegt dat dan over de man verantwoordelijk voor de tactiek?
Ja, en wat zegt dat over de rest op de bank. Ik vind het echt heel zorgwekkend.
Ik heb het gisteren ook al eens gepost en herhaal het met liefde.
https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... nd-ik-mooi

Meneer heeft nogal last van zijn temperament. En dat laat je als assistent één of twee keer over je heen komen. Daarna kies je eieren voor je geld of je blijft zitten, casht je geld en denkt dat het jouw tijd wel zal duren.
Post Reply