Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV

Los van zijn gebrek aan ervaring heb ik mijn twijfels bij Faber als TD, ik zie in hem niet de harde onderhandelaar die je wel moet kunnen zijn.

Daarnaast denk ik dat het het verstandigst is als hij ergens anders de kneepjes van het vak gaat leren en daar ervaring op gaat doen, in het huidige PSV zou hij verzuipen. Dat laatste geldt overigens ook voor Vennegoor.
Drommels
Bankzitter

Ik zou zeggen kijk niet meer rond binnen de Herdgang naar een TD, het niveau moet echt omhoog kijk naar een TD zoals Roel Vaeyens(Club Brugge), Christoph Spycher(Young Boys). Kijk nu naar prestaties en iemand met netwerk. Onze scouting mag ook wel een upgrade gebruiken overigens want we vissen voortaan maar weinig uit de Zuid Amerikaanse vijver, huurspelers zoals Savio tel ik niet mee die worden gewoon aangeboden.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Drommels wrote: 05 Oct 2022, 13:10 Ik zou zeggen kijk niet meer rond binnen de Herdgang naar een TD, het niveau moet echt omhoog kijk naar een TD zoals Roel Vaeyens(Club Brugge), Christoph Spycher(Young Boys). Kijk nu naar prestaties en iemand met netwerk. Onze scouting mag ook wel een upgrade gebruiken overigens want we vissen voortaan maar weinig uit de Zuid Amerikaanse vijver, huurspelers zoals Savio tel ik niet mee die worden gewoon aangeboden.
Spycher is wel een sterke kandidaat imo, vooral omdat hij in een land waar Basel heersde selecties heeft weten te bouwen, en trainers heeft weten aan te stellen, die 4x kampioen konden worden.

Vaeyens is idd ook wel interessant, ken hem verder niet goed, maar zie dat hij bijv. Kossounou voor nog geen 4mil heeft gekocht en na 2 jaar bijna 20mil winst op heeft gemaakt. Lijkt budgettechnisch redelijk op PSV ook, weinig hele dure aankopen (net als PSV sinds 2019 slechts 2 spelers van 10mil+) en qua verkopen ook vergelijkbaar aantal verkopen van 10mil+ sinds 2019 (7 bij Brugge, 6 bij PSV).

Grote pré voro Vaeyens vind ik iig dat hij naar mij luistert, ik schrijf artikeltje over Onyedika en deze man haalt hem een paar dagen later voor 10mil binnen.
Drommels
Bankzitter

Vraag me wel af in hoeverre Roel Vaeyens een optie is als je kijkt wat hij presteert bij Brugge. Zal niet lang meer duren of grotere clubs hebben interesse in hem. Al met al ben ik er 100% van overtuigd dat onze nieuwe TD niet rondloopt op de Herdgang naar mijn idee allemaal lichtgewichten..
PSVerDenBosch
Basisspeler

Maar de vraag is of Brands het aandurft om iemand van over de grens te nemen... Verwacht dat hij nog steeds Faber daar met Fledderus of Steinson gaat neerzetten
Massimo
Legende

PSV heeft een TD nodig die weer eens met verassende namen komt die het team versterken of talenten die zich in korte tijd tot basisspeler spelen. Helemaal nu de aanwas van onderaf kwalitatief een stuk minder is dan daarvoor. Eigenlijk is in de periode De Jong alleen Sangaré geweest die extern is aangetrokken en zowel sportief als financieel een versterking is gebleken. Even geen El Ghazy's, Van Ginkels en Pröppers met een krasje. Benitez en Luuk de Jong zijn er de komende jaren als ervaring in de as en nu zal de teamsamenstelling er weer iets anders uit moeten te komen zien. Sommige dingen zijn echt geen hogere wiskunde in theorie althans. Ga als PSV zijnde eens een keer koffie drinken met mensen als Ploegsma sr en vergelijkende mensen. Dan kan je een technische visie op papier zetten en op basis daarvan de juiste mensen bij zoeken die je daarvoor geschikt acht. PSV was altijd sterk door verrassingen en creativiteit. Dat heeft de laatste 4-5 jaar op het aantrekken van Schmidt na, los van de uitkomst, er flink aan geschort bij PSV.
Sensation
Lid scoutingsteam

Massimo wrote: 05 Oct 2022, 13:49 PSV heeft een TD nodig die weer eens met verassende namen komt die het team versterken of talenten die zich in korte tijd tot basisspeler spelen. Helemaal nu de aanwas van onderaf kwalitatief een stuk minder is dan daarvoor. Eigenlijk is in de periode De Jong alleen Sangaré geweest die extern is aangetrokken en zowel sportief als financieel een versterking is gebleken. Even geen El Ghazy's, Van Ginkels en Pröppers met een krasje. Benitez en Luuk de Jong zijn er de komende jaren als ervaring in de as en nu zal de teamsamenstelling er weer iets anders uit moeten te komen zien. Sommige dingen zijn echt geen hogere wiskunde in theorie althans. Ga als PSV zijnde eens een keer koffie drinken met mensen als Ploegsma sr en vergelijkende mensen. Dan kan je een technische visie op papier zetten en op basis daarvan de juiste mensen bij zoeken die je daarvoor geschikt acht. PSV was altijd sterk door verrassingen en creativiteit. Dat heeft de laatste 4-5 jaar op het aantrekken van Schmidt na, los van de uitkomst, er flink aan geschort bij PSV.
Wat dat betreft is die van Brugge wel interessant, daar komen uit alle hoeken van Europa aankopen, met aankopen als:
- Skov Olsen (hier op het forum ook vaker genoemd, leek te mislukken bij Bologna maar bij Brugge nu toch op 6 goals en 3 assists na 12 wedstrijden)
- Mouassa (weliswaar huur maar wel een linksback met al 4 assists in 7 wedstrijden)
- Sowah (gekocht vanuit de jeugd van Leicester, vorig jaar verhuurd aan AZ en dit seizoen basisspeler bij Brugge)
- Nsoki (voor 6.5mil gekocht van Nice en deze zomer na 1 seizoen voor 12mil verkocht aan Hoffenheim)
- Odoi (voor 7ton overgenomen van Fulham, basisspeler op dit moment)
- Kossounou (zoals gezegd voor nog geen 4mil gekocht in 2019 en in 2021 voor 23mil verkocht aan Leverkusen)
- Yaremchuk (lijkt nog niet de geweldige aankoop die het had moeten zijn, maar wel een interessante naam)
- Onyedika (natuurlijk iedereen bekend hier :P )
Massimo
Legende

Brugge heeft wel meer mogen investeren, waardoor ze ook meer met hagel hebben kunnen schieten de laatste jaren. Die Sowah was vorig jaar bij AZ echt dramatisch. Neemt niet weg dat ze onderaan de streep kwalitatief en financieel sterker zijn geworden met aankopen die ook voor het kaliber PSV haalbaar zouden moeten zijn.

Sommige ploegen presteren al jaren goed in relatie tot hun budget. Dat zijn interessante clubs om naar te kijken en om te kopiëren. Daar hoef je het wiel zelf niet voor uit te vinden. Je moet alleen goed weten welke kant je op wil en hoe je dat wil gaan bereiken.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Dat de nieuwe TD met verrassende namen moet komen slaat dus echt nergens op. Het gaat erom dat er kwaliteit gehaald wordt en een Pröpper, van Ginkel, Moreno, Luuk, Angelino, Dumfries en Malen waren ook geen verrassende of onbekende namen maar waren bijna allemaal voltreffers. Lato en Bruma waren verrassend, maarja dat was het ook niet zeg maar. Er is ook geen blueprint die je altijd kunt toepassen want als dat er was deed iedereen dat wel.

Tegenwoordig kan iedere gek complete lijstjes maken met excotische namen dus dan kan onze scouting dat ook, wat een TD moet doen is overwegen of dat 'onbekend' talent beter is dan andere opties. Bij PSV kijken ze naar Brenet, kijken ze in Mexico naar Alvarez, bij Jong Oranje naar Van Ewijk en kijken ze in de PL naar Hoever. De TD moet de juiste halen en ik durf wel te stellen dat ze nu de slechtste op de lijst hebben gehaald. Van Ewijk was waarschijnlijk te duur anders hadden ze die gehaald denk ik.

Met Luuk hetzelfde. Je hebt 3 jaar de tijd om te kijken naar een basiswaardige spits en er zijn veel namen gepasseerd maar Luuk was gewoon de beste qua kwaliteit. Dus waarom zou je dan spannende of verrassende namen willen?
Ren Höek
Vedette

Sensation wrote: 05 Oct 2022, 14:15 Wat dat betreft is die van Brugge wel interessant, daar komen uit alle hoeken van Europa aankopen, met aankopen als:
Je vergeet nog Ferran Jutglà (van Barca), voor 5 miljoen.

Voor Bjorn Meijer betaalden ze 6 miljoen, veel geld voor een talent. Maar hij staat wel 'gewoon' in de basis en doet het volgens mij prima.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Makaveli
Meervoudig international

Laten we nou alsjeblieft eens niet meer om de tafel gaan zitten met de Ploegsma's en Hiddinks. Die hebben grote waarde gehad voor de club maar dan krijg je per definitie gedateerde denkbeelden die weer uit hetzelfde clubje komen. PSV moet juist eens buiten de comfortzone durven gaan. Kijk bij succesvolle "kleinere" teams uit het buitenland, kijk naar je eigen sterke punten en combineer die 2 tot een innovatieve toekomstvisie.

Het moet vooruit in plaats van altijd maar teruggrijpen op het verleden.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Ren Höek wrote: 05 Oct 2022, 17:34
Sensation wrote: 05 Oct 2022, 14:15 Wat dat betreft is die van Brugge wel interessant, daar komen uit alle hoeken van Europa aankopen, met aankopen als:
Je vergeet nog Ferran Jutglà (van Barca), voor 5 miljoen.

Voor Bjorn Meijer betaalden ze 6 miljoen, veel geld voor een talent. Maar hij staat wel 'gewoon' in de basis en doet het volgens mij prima.
Al 100 x aangehaald idd. Leg maar eens flink knaken neer voor die hoofdscout en td. Zoveel topaankopen de afgelopen jaren. Elk jaar CL en vaak kampioen. Die Meijer speelt echt goed. Uit bij Porto nog een goede assist ook.

Ons kent ons hebben we helemaal niks aan nu. We moeten iemand halen die er meteen staat met een groot netwerk en een goede connectie heeft met topscouts die in zijn kielzog meekomen.
ShovingNE2
Site Admin

Makaveli wrote: 05 Oct 2022, 18:14 Laten we nou alsjeblieft eens niet meer om de tafel gaan zitten met de Ploegsma's en Hiddinks. Die hebben grote waarde gehad voor de club maar dan krijg je per definitie gedateerde denkbeelden die weer uit hetzelfde clubje komen. PSV moet juist eens buiten de comfortzone durven gaan. Kijk bij succesvolle "kleinere" teams uit het buitenland, kijk naar je eigen sterke punten en combineer die 2 tot een innovatieve toekomstvisie.

Klinkt goed, maar 70% vam de supporters gaan over de pis en 90% van de media gaan tegen je schrijven wat supporters dan weer dom gaan overnemen.

Iedereen wil juist datzelfde kringetje. Lekker vertrouwd. Roger Schmidt was al te moeilijk en Van Bommel veel te vroeg op straat gegooid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende

Alex Kroes werd geopperd in de pers. Was serieus in beeld bij Ajax afgelopen zomer. Toen die treuzelden heeft hij zelf afgezegd.
Ren Höek
Vedette

Geen idee of die Kroes goed is in zijn vak, maar hij is een ex-makelaar en multimiljonair (en hij was grootaandeelhouder bij GAE):

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... iding.html

https://www.vi.nl/nieuws/eigenaar-alex- ... ead-eagles
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Juancho
Mister PSV

Ik begin er steeds meer voor te voelen om te kijken naar TDs van soortgelijke clubs als PSV in het buitenland. Een België, een Scandinavië, misschien Frankrijk. En ja, wellicht kost je dat een forse zak knaken, maar kwaliteit kost nou eenmaal geld. We hebben de laatste jaren zo vreselijk veel geld weg gegooid of niet gepakt zoals dit seizoen met het niet halen van de CL.

De nieuwe man gaat echt heel bepalend zijn hoe PSV de toekomst in wil gaan en met welke ambities.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Juancho wrote: 05 Oct 2022, 22:04 Ik begin er steeds meer voor te voelen om te kijken naar TDs van soortgelijke clubs als PSV in het buitenland. Een België, een Scandinavië, misschien Frankrijk. En ja, wellicht kost je dat een forse zak knaken, maar kwaliteit kost nou eenmaal geld. We hebben de laatste jaren zo vreselijk veel geld weg gegooid of niet gepakt zoals dit seizoen met het niet halen van de CL.

De nieuwe man gaat echt heel bepalend zijn hoe PSV de toekomst in wil gaan en met welke ambities.
Wat bedoel je met vergelijkbare clubs? Aan wat voor clubs denk je dan?
Splash
Ballenjongen

Monchi ligt onder vuur bij Sevilla, als ze hem eruit gooien lijkt me dit een uitermate goede optie voor PSV.
Menno1
Legende

Makaveli wrote: 05 Oct 2022, 18:14 Laten we nou alsjeblieft eens niet meer om de tafel gaan zitten met de Ploegsma's en Hiddinks. Die hebben grote waarde gehad voor de club maar dan krijg je per definitie gedateerde denkbeelden die weer uit hetzelfde clubje komen. PSV moet juist eens buiten de comfortzone durven gaan. Kijk bij succesvolle "kleinere" teams uit het buitenland, kijk naar je eigen sterke punten en combineer die 2 tot een innovatieve toekomstvisie.

Volledig mee eens. Het is echt pure armoede door als het fout gaat weer te gaan bellen met een paar bejaarden, met alle respect. Dan krijg je weer de grijze middelmaat, het ons kent ons, en types a la Fred Rutten die voetbal spelen uit jaar 2002 ipv 2022.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld, kies gewoon voor mensen met een frisse, moderne kijk op voetbal. Omarm de evolutie die de sport is ondergaan ipv teruggrijpen naar het verleden.
Heruone
Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 05 Oct 2022, 14:15
Massimo wrote: 05 Oct 2022, 13:49 PSV heeft een TD nodig die weer eens met verassende namen komt die het team versterken of talenten die zich in korte tijd tot basisspeler spelen. Helemaal nu de aanwas van onderaf kwalitatief een stuk minder is dan daarvoor. Eigenlijk is in de periode De Jong alleen Sangaré geweest die extern is aangetrokken en zowel sportief als financieel een versterking is gebleken. Even geen El Ghazy's, Van Ginkels en Pröppers met een krasje. Benitez en Luuk de Jong zijn er de komende jaren als ervaring in de as en nu zal de teamsamenstelling er weer iets anders uit moeten te komen zien. Sommige dingen zijn echt geen hogere wiskunde in theorie althans. Ga als PSV zijnde eens een keer koffie drinken met mensen als Ploegsma sr en vergelijkende mensen. Dan kan je een technische visie op papier zetten en op basis daarvan de juiste mensen bij zoeken die je daarvoor geschikt acht. PSV was altijd sterk door verrassingen en creativiteit. Dat heeft de laatste 4-5 jaar op het aantrekken van Schmidt na, los van de uitkomst, er flink aan geschort bij PSV.
Wat dat betreft is die van Brugge wel interessant, daar komen uit alle hoeken van Europa aankopen, met aankopen als:
- Skov Olsen (hier op het forum ook vaker genoemd, leek te mislukken bij Bologna maar bij Brugge nu toch op 6 goals en 3 assists na 12 wedstrijden)
- Mouassa (weliswaar huur maar wel een linksback met al 4 assists in 7 wedstrijden)
- Sowah (gekocht vanuit de jeugd van Leicester, vorig jaar verhuurd aan AZ en dit seizoen basisspeler bij Brugge)
- Nsoki (voor 6.5mil gekocht van Nice en deze zomer na 1 seizoen voor 12mil verkocht aan Hoffenheim)
- Odoi (voor 7ton overgenomen van Fulham, basisspeler op dit moment)
- Kossounou (zoals gezegd voor nog geen 4mil gekocht in 2019 en in 2021 voor 23mil verkocht aan Leverkusen)
- Yaremchuk (lijkt nog niet de geweldige aankoop die het had moeten zijn, maar wel een interessante naam)
- Onyedika (natuurlijk iedereen bekend hier :P )
Vaeyens zit er toch ook niet meer. Had hem al een paar keer geopperd, vind hem idd een hele interessante naam.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ok, ik ga hem droppen. Marciano Vink in combinatie met VoH.
ruuddevil
Legende

Of Kees Kwakman in combinatie met Fresia.
ShovingNE2
Site Admin

De TD van Young Boys zou ik een gat in de lucht springen. [mention]Sensation[/mention] hield een verhandeling waarom hij een topkandidaat zou moeten/kunnen zijn. En dat was echt prima onderbouwd.

Als het kut gaat is dus niet alleen de TD die eruit vliegt, maar ook een paars naampje. Maar dat is logisch.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette

Ren Höek wrote: 05 Oct 2022, 21:01 Geen idee of die Kroes goed is in zijn vak, maar hij is een ex-makelaar en multimiljonair (en hij was grootaandeelhouder bij GAE):

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... iding.html

https://www.vi.nl/nieuws/eigenaar-alex- ... ead-eagles
Ik lees inderdaad dat hij grondlegger is geweest van SEG en dat verkocht heeft. Zijn netwerk zal dus groot zijn. Maar verder buiten GAE geen ervaring in het voetbal en zeker niet in deze functie. Grote gok dus weer, dus niet doen. Ga maar op zoek naar een bewezen buitenlandse TD zoals hierboven genoemd.
Sensation
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 06 Oct 2022, 08:14 De TD van Young Boys zou ik een gat in de lucht springen. @Sensation hield een verhandeling waarom hij een topkandidaat zou moeten/kunnen zijn. En dat was echt prima onderbouwd.

Als het kut gaat is dus niet alleen de TD die eruit vliegt, maar ook een paars naampje. Maar dat is logisch.
Image
Post Reply