Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Die heeft iemand naast zich nodig die hem beter laat spelen. Iemand als Sangaré 🙃
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

En Sangare voetbalt ook beter met Guti naast zich. Hoe zit het trouwens met de optie om het contract van Sangare? ;)
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV

We hadden hem vorig jaar moeten verkopen.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

kastoekast wrote: 01 Oct 2022, 18:27 We hadden hem vorig jaar moeten verkopen.
Iedere reële supporter wist dat toen al. John verlengde hem.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast wrote: 01 Oct 2022, 18:27 We hadden hem vorig jaar moeten verkopen.
Eens, hadden we een goede prijs kunnen vangen. Nu speelt hij een rol in de marge en is hij na dit seizoen een fractie waard van wat hij was. Eindstand niemand vrolijk.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48

Hij verdiend wel een basisplek imo, staat wel gewoon een kerel te voetballen. Til heeft schijnbaar veel krediet, maar brengt echt nul. Sterker nog, liability.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

We moeten teruggrijpen naar het duo Guti - Sangare. Toen excelleerden beide spelers vorig jaar. Het klopt dag Veerman op 10 minder is, maar dat is dan maar ff zo. Desnoods gaat Joey maar even banken, want die heeft het ook totaal niet de laatste weken.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Na Gakpo mijn man of the match. Wat hij aan duels heeft gewonnen en ballen heeft opgepikt is normaliter net zo waardevol als een goal.

Voorheen dacht ik dat Veerman wel dezelfde productie kon brengen als 8 vergeleken met Veerman als 10, maar daar begin ik aan te twijfelen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Ik vind dat Gutierrez veel slimmer staat centraal. Blijven de ruimtes ten minste dicht.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ja ik zou hem laten staan. Het is geen topper maar hij strijdt voor iedere bal. Als Veerman niet op 10 wil spelen moet ie meer laten zien of op de bank gaan zitten die jankpaling.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik vind Guti veel te vaak happen. Dat is leuk die keren dat het goed gaat, maar hij geeft daarmee in de 87ste minuut ook een risicovolle vrije trap weg en zit er te vaak naast om er echt op te kunnen vertrouwen. Is simpelweg niet goed genoeg.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Handelingssnelheid blijft traag, maar doet positioneel wel veel goed.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Denk dat het elftal in deze fase nog niet zonder Guti kan. Of beter gezegd zijn rol. Of dat anders wordt, geen idee, eerst moet er een stabiele (defensieve) organisatie staan. Guti is daarin nog onmisbaar, zeker icm Sangare.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Zeker met de blessures van Saibari en Vertessen erbij gaat Guti gewoon spelen. Veerman gaat naar 10 en als hij dat niet wil richting tribune, Xavi op rechts en El Ghazi in de spits.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 10 Oct 2022, 07:38 Zeker met de blessures van Saibari en Vertessen erbij gaat Guti gewoon spelen. Veerman gaat naar 10 en als hij dat niet wil richting tribune, Xavi op rechts en El Ghazi in de spits.
Dat Guti erbij komt prima, een strijder een werker op het middenveld. Wel zou ik graag de opstelling iets anders zien.

---------------------Benitez
Mwene Teze Ramalho Obispo Max
--- Sangaré----Xavi---------Veerman
----------El Ghazi-----------Gakpo

Of een vorm waarbij Guti vanuit de rol van middelste verdediger gaat spelen die inschuift als het kan.
Op het middenveld en in de aanval zijn er maar weinig smaken over op moment.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik geloof nooit dat we nu een ander systeem gaan spelen. Tenzij dit echt gelegen ligt omdat ze verwachten anders te weinig spelers te kunnen brengen met de blessures. Maar als je Luuk weer terug verwacht ga je dat echt niet doen lijkt mij. We hebben juist heel veel behoefte aan vastigheid.

De wissel Mwene/Teze vond ik ook erg goed uitpakken en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het mede hielp met de verdedigende stabiliteit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Er is te weinig beweging om Veerman heen, het baltempo lag te laag en Heerenveen trok zich massaal terug op eigen helft, dan kan Veerman de ballen veel moeilijker kwijt en speelt hij minder in zijn kracht.
Nu Ruud eindelijk heeft ontdekt dat Cody een linksbuiten is en als zodanig gebruikt dient te worden, mag hij aan de slag om Veerman ook optimaal te gebruiken.
ruuddevil wrote: 09 Oct 2022, 19:11 Als Veerman niet op 10 wil spelen moet ie meer laten zien of op de bank gaan zitten die jankpaling.
Een van je betere spelers een jankpaling noemen, droevig.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Wat mij betreft zwaar overdreven die lof alom voor Guti, op het forum en ook door Rik. Hij doet een helftje zijn verdedigende werk...simpele taak. Niet meer niet minder. Voegde aanvallend weer helemaal niks toe.

Dat PSV minder weggaf moet blijkbaar dan maar op het conto van een "nieuwe" CVM worden geschreven die een helftje meedeed.

Maar eerste en tweede helft waren niet heel verschillend qua weggegeven kansen.

Grote verschil tov cambuur is de beleving bij de spelers en de verdedigende wisselingen Mwene en Ramalho. Niet Guti.

Domme sliding trouwens die hij vlak voor het einde maakt. Daar zie je dat hij te langzaam is. Hij kan niet vertrouwen dat hij die situatie kan corrigeren zonder sliding.

Bovenal ...aan de bal brengt guti veel te weinig voor een PSV CVM.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Kortom.. guti als pleister is een zwaktebod. Je mpet v sangare en vooral veerman zo ver krijgen dat ze iedere wedstrijd hun verdedigende werk doen. Pas dan maak je echt een stap als team.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 10 Oct 2022, 12:57 Wat mij betreft zwaar overdreven die lof alom voor Guti, op het forum en ook door Rik. Hij doet een helftje zijn verdedigende werk...simpele taak. Niet meer niet minder. Voegde aanvallend weer helemaal niks toe.
Want dat moet elke middenvelder brengen? Weet je hoe godsgruwelijk belangrijk een nummer 6 is voor je elftal? Ik had het eerder al eens opgemerkt, ik vond Sangare vorig seizoen nog beter in zijn kracht komen te spelen toen Guti naast hem stond. Sangare is geweldig goed in het pressen vooruit. Doet hij dat als 6 met enorme gaten tussen de linies, zie je wat je dit seizoen weer terugziet. Killing voor je elftal.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

MaartenV wrote: 10 Oct 2022, 13:02 Kortom.. guti als pleister is een zwaktebod. Je mpet v sangare en vooral veerman zo ver krijgen dat ze iedere wedstrijd hun verdedigende werk doen. Pas dan maak je echt een stap als team.
Je wilt nog steeds niet geloven dat het tegen Cambuur zo'n gatenkaas was doordat het elftal in zijn geheel niet goed stond he? Heeft niks te maken met inzet en werklust, maar met hoe we als team staan. Max staat minder ver naar voor. We zakken verder in, de aanval zet later druk en de 10 dekt niet door op de tweede CV...dat is omgezet en dat zorgt voor minder ruimte tussen aanval en verdediging en daardoor zwemmen onze middenvelders niet meer...
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

MaartenV wrote: 10 Oct 2022, 12:57 Wat mij betreft zwaar overdreven die lof alom voor Guti, op het forum en ook door Rik. Hij doet een helftje zijn verdedigende werk...simpele taak. Niet meer niet minder. Voegde aanvallend weer helemaal niks toe.

Dat PSV minder weggaf moet blijkbaar dan maar op het conto van een "nieuwe" CVM worden geschreven die een helftje meedeed.

Maar eerste en tweede helft waren niet heel verschillend qua weggegeven kansen.

Grote verschil tov cambuur is de beleving bij de spelers en de verdedigende wisselingen Mwene en Ramalho. Niet Guti.

Domme sliding trouwens die hij vlak voor het einde maakt. Daar zie je dat hij te langzaam is. Hij kan niet vertrouwen dat hij die situatie kan corrigeren zonder sliding.

Bovenal ...aan de bal brengt guti veel te weinig voor een PSV CVM.
Ik vind dit iets te kort door de bocht om eerlijk te zijn. Gisteren vond ik het heel opvallend om te zien hoe Guti stond en liep. Heb er expres nog op gelet omdat ik wel benieuwd was of er verschil te zien was. Wat me bij Guti opvalt is dat hij veel centraler blijft staan rond de middencirkel wanneer we moeten verdedigen. Sangaré is vaak de speler die druk zet, ook met Veerman naast hem. Maar Veerman vind ik op 8 of 6 vaak te aanvallend staan waardoor je de enorme gaten krijgt. Guti vond ik juist de gaten heel goed dichtlopen waardoor ook Sangaré weer veel meer in zijn kracht kwam te spelen.

Guti is aanvallend gezien misschien niet de meest spectaculaire speler maar je hebt hem gewoon heel hard nodig om de balans te bewaken. Zeker met af en toe een onzeker ogende verdediging. Veerman op 10, Xavi op rechts vind ik dan een goeie optie waarbij Sangaré en Veerman elkaar af kunnen wisselen. En dan bedoel ik niet dat Sangaré op 10 moet komen te staan af en toe maar daar bedoel ik vooral mee dat Veerman af en toe de bal gewoon kan halen en dat Sangaré iets meer naar voren aan kan sluiten. Is ook gevaarlijker bij een hoge voorzet wat mij betreft.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 10 Oct 2022, 07:38 Zeker met de blessures van Saibari en Vertessen erbij gaat Guti gewoon spelen. Veerman gaat naar 10 en als hij dat niet wil richting tribune, Xavi op rechts en El Ghazi in de spits.
Je krijgt wel meer karaktervolle persoonlijkheden in het team op deze manier. El Ghazi en Guti is natuurlijk een boost tov Saibari en Vertessen. Kan een boost gaan geven.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Robson de Souza wrote: 10 Oct 2022, 13:18
MaartenV wrote: 10 Oct 2022, 13:02 Kortom.. guti als pleister is een zwaktebod. Je mpet v sangare en vooral veerman zo ver krijgen dat ze iedere wedstrijd hun verdedigende werk doen. Pas dan maak je echt een stap als team.
Je wilt nog steeds niet geloven dat het tegen Cambuur zo'n gatenkaas was doordat het elftal in zijn geheel niet goed stond he? Heeft niks te maken met inzet en werklust, maar met hoe we als team staan. Max staat minder ver naar voor. We zakken verder in, de aanval zet later druk en de 10 dekt niet door op de tweede CV...dat is omgezet en dat zorgt voor minder ruimte tussen aanval en verdediging en daardoor zwemmen onze middenvelders niet meer...
Helemaal eens. Dat inzetverhaal is echt zo'n onzin. Iedereen doet zijn best en geeft alles. Het gaat erom hoe je staat en of dat te belopen is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

DonyellMalen wrote: 10 Oct 2022, 13:25
ShovingNE2 wrote: 10 Oct 2022, 07:38 Zeker met de blessures van Saibari en Vertessen erbij gaat Guti gewoon spelen. Veerman gaat naar 10 en als hij dat niet wil richting tribune, Xavi op rechts en El Ghazi in de spits.
Je krijgt wel meer karaktervolle persoonlijkheden in het team op deze manier. El Ghazi en Guti is natuurlijk een boost tov Saibari en Vertessen. Kan een boost gaan geven.
De aanleiding is vervelend. Ik had liever dat Ruud deze keuze had gemaakt terwijl Vertessen en Saibari fit waren. Maar ik zie dit sowieso liever inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply