Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Andere interessante naam (ja dit is echt CV scouting, ken de man verder totaal niet): Florent Ghisolfi, van RC Lens. Hij zit daar sinds 1 juli 2019 en sloot dus aan nadat ze al 3 jaar in de Ligue 2 speelden. Hij zette een selectie neer die tweede werd en dus promoveerde, vervolgens knap 2x 7e geworden in de Ligue 1 en op dit moment nog ongeslagen op de 4e plek. Dat laatste is knap aangezien er sterkhouders vertrokken zijn (Doucoure, Clauss). In totaal is er afgelopen zomer voor 52mil verkocht en voor 32mil ingekocht, van deze aankopen is bijna iedereen bassispeler, waaronder de voor ons bekende Openda (die na 9 wedstrijden op 4 goals staat). Ook de aankopen van vorig jaar staan bijna allemaal basis, op Berg (in januari gekocht van Bodo en in juli weer terug verkocht voor hetzelfde geld) en de keeper Farinez (kruisbandblessure) na. Zelfs van de aankopen uit 20/21 speelt een groot deel nog in de basis, of is alweer met winst doorverkocht.

Kortom; over de afgelopen periode echt een hele sterke CV: veel aankopen in de basis, spelers met winst verkocht, sinds zijn aanstelling voor 77mil gekocht en voor 91mil verkocht, uitgebalanceerde selecties (zie hieronder) en een stijgende lijn op de ranglijst.

Wat uitschieters:
- Loic Balde transfervrij, een jaar later ging hij voor 17mil naar Stade Rennes
- Jonathan Clauss transfervrij, deze zomer voor 7.5mil naar Marseille gegaan
- Facundo Medina voor 3.5mil uit Argentinië, transfermarkt geeft hem op dit moment een waarde van 13mil
- Seko Fofana voor 8.5mil van Udinese, transfermarkt geeft hem op dit moment een waarde van 30mil

Als ik kijk naar de selecties vanaf 19/20 zie ik uitgebalanceerde selecties waarbij elke positie flink goed bezet is en zowel ervaren krachten als jonge talenten.

Hieronder een overzicht van leeftijdsopbouw en marktwaarde in selectie, waarbij je bij de marktwaarde echt een flink stijgende lijn ziet terwijl ook de gemiddelde waarde per speler stijgt.

19/20:
Image

20/21:
Image

21/22:
Image

22/23:
Image
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ruuddevil wrote: 06 Oct 2022, 07:42 Of Kees Kwakman in combinatie met Fresia.
Dat wordt kwakken met fresia.
Sensation
Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 06 Oct 2022, 08:56 Andere interessante naam (ja dit is echt CV scouting, ken de man verder totaal niet): Florent Ghisolfi, van RC Lens. Hij zit daar sinds 1 juli 2019 en sloot dus aan nadat ze al 3 jaar in de Ligue 2 speelden. Hij zette een selectie neer die tweede werd en dus promoveerde, vervolgens knap 2x 7e geworden in de Ligue 1 en op dit moment nog ongeslagen op de 4e plek. Dat laatste is knap aangezien er sterkhouders vertrokken zijn (Doucoure, Clauss). In totaal is er afgelopen zomer voor 52mil verkocht en voor 32mil ingekocht, van deze aankopen is bijna iedereen bassispeler, waaronder de voor ons bekende Openda (die na 9 wedstrijden op 4 goals staat). Ook de aankopen van vorig jaar staan bijna allemaal basis, op Berg (in januari gekocht van Bodo en in juli weer terug verkocht voor hetzelfde geld) en de keeper Farinez (kruisbandblessure) na. Zelfs van de aankopen uit 20/21 speelt een groot deel nog in de basis, of is alweer met winst doorverkocht.

Kortom; over de afgelopen periode echt een hele sterke CV: veel aankopen in de basis, spelers met winst verkocht, sinds zijn aanstelling voor 77mil gekocht en voor 91mil verkocht, uitgebalanceerde selecties (zie hieronder) en een stijgende lijn op de ranglijst.

Wat uitschieters:
- Facundo Medina voor 3.5mil uit Argentinië, transfermarkt geeft hem op dit moment een waarde van 13mil
- Seko Fofana voor 8.5mil van Udinese, transfermarkt geeft hem op dit moment een waarde van 30mil

Als ik kijk naar de selecties vanaf 19/20 zie ik uitgebalanceerde selecties waarbij elke positie flink goed bezet is en zowel ervaren krachten als jonge talenten.

Hieronder een overzicht van leeftijdsopbouw en marktwaarde in selectie, waarbij je bij de marktwaarde echt een flink stijgende lijn ziet terwijl ook de gemiddelde waarde per speler stijgt.

19/20:
Image

20/21:
Image

21/22:
Image

22/23:
Image
Alle moeite voor niks, gister bekend gemaakt dat hij naar Nice verkast.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 06 Oct 2022, 10:32 Alle moeite voor niks, gister bekend gemaakt dat hij naar Nice verkast.
Typisch, zonde van al je werk :L
Maar is Iain Moody dan een optie? De tijdelijke TD van Nice, die ze willen behouden in een andere rol.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ja, dat is niet zo nice.
ShovingNE2
Site Admin

Sensation wrote: 06 Oct 2022, 10:32 Alle moeite voor niks, gister bekend gemaakt dat hij naar Nice verkast.
Die lezen mee ben ik bang.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sensation
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 06 Oct 2022, 11:23
Die lezen mee ben ik bang.
Die hadden ook al iets te vaak de combinatie "Rosario", "reliable" en "Top top player" hier gevonden.
PCGC
Vedette

Official. RB Leipzig chief of scouting Christopher Vivell, dismissed from his role as technical director due to difference contrasting views. 🚨🔵 #CFC

Chelsea had conversations also with Vivell among many candidates, after Freund agreement collapsed.
#FreeGeneratie4
DonyellMalen
Legende

Komt ie naar ons? :mrgreen:
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Dat zou wel een mooie TD zijn alleen jammer dat het net na Schmidt pas is want die zouden elkaar mooi aanvullen.
Standbeeld
Mister PSV

Volgens Romano in gesprek met Sjelsea.
Hatseflats
Vedette

Standbeeld wrote: 07 Oct 2022, 13:12 Volgens Romano in gesprek met Sjelsea.
Small club
Ardbeg
Mister PSV

Hatseflats wrote: 07 Oct 2022, 14:22
Standbeeld wrote: 07 Oct 2022, 13:12 Volgens Romano in gesprek met Sjelsea.
Small club
Da's een andere club
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Chelsea is geen uitdaging, wij zijn dat wel. Dus ben je ambitieus, teken dan bij ons. Krijg je er een echte Philips stereotoren bij.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 06 Oct 2022, 10:32
Sensation wrote: 06 Oct 2022, 08:56 Andere interessante naam (ja dit is echt CV scouting, ken de man verder totaal niet): Florent Ghisolfi, van RC Lens. Hij zit daar sinds 1 juli 2019 en sloot dus aan nadat ze al 3 jaar in de Ligue 2 speelden. Hij zette een selectie neer die tweede werd en dus promoveerde, vervolgens knap 2x 7e geworden in de Ligue 1 en op dit moment nog ongeslagen op de 4e plek. Dat laatste is knap aangezien er sterkhouders vertrokken zijn (Doucoure, Clauss). In totaal is er afgelopen zomer voor 52mil verkocht en voor 32mil ingekocht, van deze aankopen is bijna iedereen bassispeler, waaronder de voor ons bekende Openda (die na 9 wedstrijden op 4 goals staat). Ook de aankopen van vorig jaar staan bijna allemaal basis, op Berg (in januari gekocht van Bodo en in juli weer terug verkocht voor hetzelfde geld) en de keeper Farinez (kruisbandblessure) na. Zelfs van de aankopen uit 20/21 speelt een groot deel nog in de basis, of is alweer met winst doorverkocht.

Wat uitschieters:

19/20:
Image

20/21:
Image

21/22:
Image

22/23:
Image
Alle moeite voor niks, gister bekend gemaakt dat hij naar Nice verkast.
Jonathan Claus had ik erg graag bij ons gezien en stond bij mij in het transferlijst je voor deze zomer, jammer.

Tast momenteel in het duister wat ze nou eigenlijk willen qua spel en daarbij passende spelers.
Juancho
Mister PSV

Hoe dan ook, het wordt ondertussen wel eens tijd dat de positie ingevuld wordt gezien het naderende EK en de verwachte transfermarkt die anders zal zijn dan normaal in de winter. Idealiter gebruik je daarvoor het netwerk en de frisse ambities van de nieuwe TD voor ipv dat VoH/Brands het moeten oppakken.

Itt Gerbrands vervangen lijkt het erop dat de RvC geen direct plan had met dit ontslag. Al dan niet op dwingende sturende wijze.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette

Nog maar weinig geruchten, ben benieuwd wie er gaat komen. Hoop nog steeds op iemand van "buitenaf" met een frisse kijk en duidelijke visie die al eerder heeft bewezen zonder veel geld met slimme en gerichte aankopen een goede selectie neer te zetten. Benieuwd wanneer ze de nieuwe man presenteren!
ShovingNE2
Site Admin

Robson de Souza wrote: 11 Oct 2022, 09:02 Nog maar weinig geruchten, ben benieuwd wie er gaat komen. Hoop nog steeds op iemand van "buitenaf" met een frisse kijk en duidelijke visie die al eerder heeft bewezen zonder veel geld met slimme en gerichte aankopen een goede selectie neer te zetten. Benieuwd wanneer ze de nieuwe man presenteren!
Ik heb het vermoeden dat het dit kalenderjaar niet meer gaat gebeuren. Ze hebben geen haast en verwachten schijnbaar geen heel druk wintertransferwindow dus kan Brands het op dit moment prima erbij hebben (naast het delegeren van wat ander werk). Normaal gesproken snap ik dat, maar ik verwacht eigenlijk dat het wel druk gaat worden.

Het wordt gelukkig geen Faber anders was hij al wel gepresenteerd.
Ardbeg
Mister PSV

Ik ben bang dat het intern wordt opgelost.
Robson de Souza
Vedette

Ardbeg wrote: 11 Oct 2022, 09:12 Ik ben bang dat het intern wordt opgelost.
Ik denk het niet. Toen Brands weg ging nam De Jong direct een groot aantal taken over voor hij werd aangesteld. Dat is nu niet het geval, alleen Brands neemt taken over.
ShovingNE2
Site Admin

Denk het niet. Kan bijvoorbeeld goed zijn (Maka zei dat vanochtend) dat ze iemand willen die nu nog vastligt. Of iemand die zegt dat hij nu niet kan vertrekken bij zijn club maar wellicht in de winterstop.
DadOfFour
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 11 Oct 2022, 09:55
Denk het niet. Kan bijvoorbeeld goed zijn (Maka zei dat vanochtend) dat ze iemand willen die nu nog vastligt. Of iemand die zegt dat hij nu niet kan vertrekken bij zijn club maar wellicht in de winterstop.
Klopt! Ik kan pas met Kerst terug naar Nederland, dus nog even geduld...
La vida és massa curta per no fer broma
ShovingNE2
Site Admin

DadOfFour wrote: 11 Oct 2022, 10:22 Klopt! Ik kan pas met Kerst terug naar Nederland, dus nog even geduld...
Ik stuur in DM een linkje. Kan je Teams installeren en kan je aan de slag.
DadOfFour
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 11 Oct 2022, 10:24
DadOfFour wrote: 11 Oct 2022, 10:22 Klopt! Ik kan pas met Kerst terug naar Nederland, dus nog even geduld...
Ik stuur in DM een linkje. Kan je Teams installeren en kan je aan de slag.
DM? Linkje? Teams?
La vida és massa curta per no fer broma
koetje
Legende

Robson de Souza wrote: 11 Oct 2022, 09:02 Nog maar weinig geruchten, ben benieuwd wie er gaat komen. Hoop nog steeds op iemand van "buitenaf" met een frisse kijk en duidelijke visie die al eerder heeft bewezen zonder veel geld met slimme en gerichte aankopen een goede selectie neer te zetten. Benieuwd wanneer ze de nieuwe man presenteren!
Het wordt gewoon de lijn Brands. Die gaat dus in eigen kringetje kijken (zoals een Steinsson) of nieuwe mensen die wat betreft karakter goed bij hem passen (een John d'n Twidde). Je hoort ook verhalen van een andere invulling waarbij de taken worden verdeeld over meerdere mensen.

Allemaal logisch. Brands is aangesteld als AD met sterk technisch profiel. Dan ga je dus niet opeens een sterke TD aanstellen met hele andere ideeën over voetbal.
Post Reply