Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ittot wrote: 10 Oct 2022, 13:29
Robson de Souza wrote: 10 Oct 2022, 13:18

Je wilt nog steeds niet geloven dat het tegen Cambuur zo'n gatenkaas was doordat het elftal in zijn geheel niet goed stond he? Heeft niks te maken met inzet en werklust, maar met hoe we als team staan. Max staat minder ver naar voor. We zakken verder in, de aanval zet later druk en de 10 dekt niet door op de tweede CV...dat is omgezet en dat zorgt voor minder ruimte tussen aanval en verdediging en daardoor zwemmen onze middenvelders niet meer...
Helemaal eens. Dat inzetverhaal is echt zo'n onzin. Iedereen doet zijn best en geeft alles. Het gaat erom hoe je staat en of dat te belopen is.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Robson de Souza wrote: 10 Oct 2022, 13:18
MaartenV wrote: 10 Oct 2022, 13:02 Kortom.. guti als pleister is een zwaktebod. Je mpet v sangare en vooral veerman zo ver krijgen dat ze iedere wedstrijd hun verdedigende werk doen. Pas dan maak je echt een stap als team.
Je wilt nog steeds niet geloven dat het tegen Cambuur zo'n gatenkaas was doordat het elftal in zijn geheel niet goed stond he? Heeft niks te maken met inzet en werklust, maar met hoe we als team staan. Max staat minder ver naar voor. We zakken verder in, de aanval zet later druk en de 10 dekt niet door op de tweede CV...dat is omgezet en dat zorgt voor minder ruimte tussen aanval en verdediging en daardoor zwemmen onze middenvelders niet meer...
Daarover verschillen we dus duidelijk van mening en zit ik meer op de lijn van wat de technische staf PSV ziet. Ik vond het verschil in beleving enorm tov wedstrijd tegen cambuur. Wat mij betreft heeft die focus van ruud op beleving van de afgelopen week geresulteerd in een beleving bij PSV die je normaal vooral in toppers of europees ziet. Hij heeft de spelers uitgedaagd, ook na de pot tegen zurich. "Leuk dit, maar eens kijken wie er zondag tegen heerenveen ook staat." Als je zag hoe gakpo en simons ook verdedigend vuile meter maakten, ook de tweede helft tot het gaatje gingen. Een compleet andere sangare en veerman dan tegen cambuur. Slappe teze vervangen door Mwene die er altijd staat. Ramalho.
Dat leidt ertoe dat er de spelers van heerenveen de ruimte niet kregen.
Tegen cambuur werden bijna alle persoonlijke duels verloren. Nu het merendeel gewonnen.

Dit PSV is simpelweg niet goed genoeg om te vertrouwen op de voetballende kwaliteiten. Eerste jaar Schmidt was er zoveel kwaliteit aanvallend dat het wel eens lukte met weinig inzet. Maar nu moet er gevochten worden, iedere pot.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Dan is strijder Guti toch juist je man? Zeker als het elftal compacter staat en waarbij je bij wijze van een elastiek kan zien tussen Sangare en Guti, dan is die laatste op zijn best. Poetsen, vuil werk op knappen en het verder simpel houden. Gevolg is dat Sangare ook meer in zijn kracht kan spelen, ook zeker naar voren toe.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ik zie sangare niet als een voetballer wiens kwaliteiten op aanvallend vlak liggen. Integendeel. Met Guti en Sangare heb je een te behoudend middenveld. Onze backs brengen ook weinig gevaar. Dus dan krijg je het spelletje wat Schmidt 2e deel vorig seizoen speelde. Ik kan me veel wedstrijden van toen herinneren dat PSV heel weinig creeerde. Ze pakten best veel punten maar het ging enorm moeizaam.

Veerman is een speler die zoveel meer brengt in aanvallend opzicht dan Guti als CVM, dat het heel veel waard zou zijn om hem te laten groeien in die rol. Hij moet meer verantwoordelijkheid gaan pakken..minder de stervoetballer zijn die hij bij heerenveen was. Er is geen enkele reden waarom hij het niet zou kunnen.. hij is fysiek gewoon goed, in duels goed, sneller dan guti. Doorziet situaties sneller dan guti. Dus waarom zou hij zijn verdedigende taken niet goed kunnen uitvoeren ? Als ruud de goede knop in veerman weet te vinden en die beter gaat samenspelen met sangare heb je een middenveld dat potentieel premier league niveau is. Dat is met Guti zeker niet het geval.
Zaka-PSV
Jeugdspeler
Posts: 46
Joined: 21 Jun 2022, 17:48
Clubvoorkeur: PSV

Guti had je al afscheid van moeten nemen !! Als je nagaat hoevaak hij zijn cruciale duels verliest , hoe lomp hij instapt, hoe lomp hij duels aangaat , fysiek matig , hoe hij er achteraan hobbelt (komisch) en zijn handelings snelheid die ligt veelste laag. Zelfde geldt ook voor Max
Doet echt ze best en geeft alles maar komt gewoon zwaar tekort als je als club echt verder wilt moet je keihard doorselecteren.
Zoniet dan had Jorrit Hendrix ook een langlopend contract voorgeschoteld moeten krijgen. Want geloof me die doen niet veel voor elkaar onder.
Heb veel meer vertrouwen in het blok Boscagli/Sangare als je toch met 2 echte controleurs wilt spelen.
Met Sangare/Veerman/Simons & Gakpo/de Jong / Madueke hebben we op papier de beste aanval van de eredivisie en een geweldig middenveld !!
Bijblijven tot we compleet zijn en na de winterstop er keihard overheen !!
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Wat speelt hij ontzettend zwak, verliest continu de bal, is erg ongeconcentreerd. Buiten de goal een drama.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Thijs wrote: 13 Oct 2022, 21:29 Wat speelt hij ontzettend zwak, verliest continu de bal, is erg ongeconcentreerd. Buiten de goal een drama.
Staat steeds verkeerd opgesteld, en verliest elke bal.
#simplythebest
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22

Bij Guti is het of als een ware strijder er bovenop of als een slap wijf steeds te laat.vandaag het laatste.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Thoresen wrote: 13 Oct 2022, 21:33 Bij Guti is het of als een ware strijder er bovenop of als een slap wijf steeds te laat.vandaag het laatste.
Totaal mee oneens. Die man zorgt voor balans in het elftal.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Ook als hij slecht speelt is hij belangrijk in het oprapen van 2e ballen. Het is vandaag inderdaad niet heel best, maar zou het middenveld lekker zo laten staan de komende tijd. Hij laat Sangaré en Veerman beter spelen. Simons op rechts totdat Noni terug is.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Johnnie Walker wrote: 13 Oct 2022, 22:33 Ook als hij slecht speelt is hij belangrijk in het oprapen van 2e ballen. Het is vandaag inderdaad niet heel best, maar zou het middenveld lekker zo laten staan de komende tijd. Hij laat Sangaré en Veerman beter spelen. Simons op rechts totdat Noni terug is.
Ik zou t wel durven met Gakpo in de spits, veerman hangend op links en simons op 10 en kan lekker wisselen met Cody. Rechts kan opgevuld worden met Baka of Savio.

Maar Ruud heeft een probleem zoals Schmidt vorig jaar… 4 goede middenvelders op 3 posities
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Komt te kort voor de basis. Met name zijn handelingssnelheid ligt te laag. Is goed op het moment dat wedstrijden strijd en grip d.m.v. tweede ballen nodig hebben, dan kun je hem brengen, maar ik vind hem in balbezit te traag.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00

Riffii wrote: 13 Oct 2022, 22:54
Ik zou t wel durven met Gakpo in de spits, veerman hangend op links en simons op 10 en kan lekker wisselen met Cody. Rechts kan opgevuld worden met Baka of Savio.

Maar Ruud heeft een probleem zoals Schmidt vorig jaar… 4 goede middenvelders op 3 posities
Ruud heeft de luxe dat hij op het middenveld met 2 varianten kan spelen:
- tegen zwakkere broeders met Sangare - Veerman - Xavi
- tegen sterke teams met Sangare - Guti - Veerman (Xavi rechtsbuiten of als 4e middenvelder in een ruitvariant)
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Met Veerman op links, Cody in de spits en Bakayoko of Saibari op rechts heb je voorin twee spelers die niet op hun beste positie spelen en één die niet goed genoeg is. Ruudje says no.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik ben niet perse voorstander van Guti in de basis want ik denk dat Sangaré Veerman en Xavi echt alles heeft wat PSV nodig heeft in 95% van de wedstrijden. En de luxe om een Guti of Til te kunnen brengen is toch gewoon heerlijk? Tegen Feyenoord lukte het voetballend en dan heb je Guti niet perse nodig en heb je een hogere upside omdat je dan 3 toppers op het middenveld hebt. Ik durf zelfs te stellen dat Guti de meeste waarde heeft gehad als invaller.

Daarnaast zijn we nog vrij gebleven van grote blessure op het middenveld (klop klop) dus het is ook niet uit te sluiten dat Guti gewoon nog 30 wedstrijden gaat spelen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 14 Oct 2022, 10:02 Ik ben niet perse voorstander van Guti in de basis want ik denk dat Sangaré Veerman en Xavi echt alles heeft wat PSV nodig heeft in 95% van de wedstrijden
Dit dacht ik vooraf ook maar ik begin toch erg de neiging te hebben dat het eigenlijk juist net niet zo goed in balans is dat het een perfect trio is. Ik denk vooral omdat Sangare geen echte pure 6 is maar meer een halve 8 die ook extreem goed is in het pressen naar voren toe. Als hij dat als 6 doet en soms zelfs de anderen voorbij loopt qua positie in het veld is het levensgevaarlijk. Daarnaast vind ik hem in aanvallend opzicht regelmatig verrassend sterk. Ik denk dat hij nog beter is of kan worden als hij niet als pure 6 hoeft te spelen: sober/fysiek/ballen inleveren. En dat kan ook zijn weerslag hebben op het elftal.

Daarom zou ik zeker in deze fase blijven vasthouden aan het duo Sangare/Guti en hoe het verder ingevuld wordt hangt ook af van de beschikbare spelers. Ik vond gister Xavi het verrassend goed doen hangend op rechts. Op die wijze ontstaat er weer een plek voor Veerman. Komt Noni terug en ook Luuk nog, dan wordt het simpelweg knokken op de plekken. Maar daar wil je gelukkig ook naar toe, een stevige concurrentiestrijd waarbij de verschillen minimaal zijn.

En als het elftal dan eens heel stabiel staat, met een duidelijke organisatie en lijnen zou je eens kunnen kijken of Guti zijn rol voldoende is of dat er ondertussen een optie ontstaat om een andere speler te brengen die meer kan brengen. Maar zover is PSV denk ik nu nog niet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Sir Tinus wrote: 14 Oct 2022, 10:02 Ik ben niet perse voorstander van Guti in de basis want ik denk dat Sangaré Veerman en Xavi echt alles heeft wat PSV nodig heeft in 95% van de wedstrijden.
Ik denk niet dat het toeval is dat de verdediging beter speelt op dit moment. Ook Max legt alweer betere partijen op de mat. Dit werkt veel meer door dan alleen het middenveld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Inderdaad. De aloude wijsheid gaat op dat de 11 beste spelers niet het beste team hoeven zijn. Je zoekt als trainer naar balans en zodra je die hebt gevonden ga je bouwen.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Tegen Utrecht morgen zou ik niet met Guti beginnen maar tegen Arsenal bijvoorbeeld weer wel. Er is gewoon zoveel meer defensieve zekerheid met Guti
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou het zelf wel prettig vinden als we nu eens toewerken naar een "vaste basis". Heb het idee dat Ruud vanaf de zomer al aan het zoeken is naar de juiste opstelling. Laat Guti nu maar eens een aantal wedstrijden spelen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 15 Oct 2022, 10:17 Ik zou het zelf wel prettig vinden als we nu eens toewerken naar een "vaste basis". Heb het idee dat Ruud vanaf de zomer al aan het zoeken is naar de juiste opstelling. Laat Guti nu maar eens een aantal wedstrijden spelen.
Precies dit inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 10 Oct 2022, 22:51 Dan is strijder Guti toch juist je man? Zeker als het elftal compacter staat en waarbij je bij wijze van een elastiek kan zien tussen Sangare en Guti, dan is die laatste op zijn best. Poetsen, vuil werk op knappen en het verder simpel houden. Gevolg is dat Sangare ook meer in zijn kracht kan spelen, ook zeker naar voren toe.
Helemaal mee eens, vorig jaar met Gotze er nog bij was ook te zien dat Guti nodig was. Met Gotze, Veerman en Sangare waren d ee afstanden tussen de linies ook te groot. Veel supporters waren gefrustreerd toen Schmidt koos voor Guti ipv Veerman maar als elftal stond het gewoon beter. Sangare is gevaarlijk vlak voor je eigen verdediging, hij pakt veel ballen af maar als er druk op hem wordt gezet verspeelt hij vaak de bal. Dat wil je niet vlak voor je laatste linie. Op 8 speelt hij ook beter, hij is groot en beresterk ik denk dat er daarom worst gedacht dat hij een VM zou moeten zijn.
Nu hebben we weer een aantal.wedstrijden kunnen zien dat Veerman, Sangare, en nu Xavi (ipv Gotze) niet werkt als er druk op PSV wordt gezet. Dan nu maar even een minder mooie voetballen als Guti erin, al vind ik dat harde werken en buffelen wel mooi. Dan Veerman maar op 10 en Xaxi RB. En als straks iedereen weer fit is wordt het.nog interessant waar voor te kiezen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Toen Guti er vorig jaar in kwam ging het ook beter draaien en zag je met name Sangare uitblinken. Voor het systeem wat Ruud wil spelen dus met de punt naar achter hebben wij niet echt een pure controleur. Een stofzuiger zeg maar. Zowel Guti als Sangare alleen als controleur vind ik te zwak. Samen zijn ze een prima duo waarbij ook nog eens de voetballende kwaliteiten van Sangare worden versterkt. Denk dat ze nog wel even samen mogen blijven staan. In elk geval tot Madueke weer fit is.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben sowieso geen fan van MPNA. Dan ben je zo afhankelijk van 1 persoon, en dat moet dan ook wel zo'n gigantisch goede nummer 6 zijn... PSV heeft die niet in mijn ogen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dat komt echt niet allemaal aan op die nummer 6 hoor. Dat heeft vooral met veldbezetting te maken. Backs kunnen minder vaak naar voren mee, is ook minder ruimte aan de zijkanten. Die zullen dus vaker moeten knijpen om de 6 bij te staan en dat kan ook, want ze zijn vaker achterin.

Het draait vooral om veldbezetting en niet per se een nummer 6 van wereldniveau omdat hij het alleen op moet knappen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply