Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Dat deze man überhaupt nog ter discussie staat. Kijk even naar het aantal tegengoals als Guti wel meedoet i.t.t. wanneer hij niet meedoet. Je moet hem een beetje zien als de Hendrikx2.0. Geen wereldvoetballer, maar zorgt er wel voor dat andere spelers zich op hun kernkwaliteiten kunnen richten.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Met als verschil dat Hendrix een dommige voetballer is die op zijn 19e net zo goed is als nu. Guti is een stuk slimmer in het veld en heeft zich zelf omgeturnd van een voetballende nummer 6 naar een controlerende 6 die ook nog agressief op de bal is.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Gomes92 wrote: 15 Oct 2022, 12:09 Dat deze man überhaupt nog ter discussie staat. Kijk even naar het aantal tegengoals als Guti wel meedoet i.t.t. wanneer hij niet meedoet. Je moet hem een beetje zien als de Hendrikx2.0. Geen wereldvoetballer, maar zorgt er wel voor dat andere spelers zich op hun kernkwaliteiten kunnen richten.
Eens dat ze balans op ons middenveld nu beter is. Met Sangaré Veerman en Xavi heb je twee 8'en en een 10 maar geen 6. Ik vind Guti niet goed genoeg als basis 6 voor PSV, maar momenteel is hij wel de enige die we daar hebben. Jammer dat John hem niet goed kon verkopen na afgelopen seizoen zodat we op zijn positie konden versterken.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Toch vind ik Xavi geen echte 10. Hij kan er zeker spelen maar ik vind het meer een 8 in 4 3 3 / RM in een 4 4 2.
Last edited by Zuc0 on 15 Oct 2022, 18:25, edited 1 time in total.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Ik zou ook het liefst nog een upgrade willen zien op de 6, maar Guti vult de rol wel het meest in als een 6 momenteel.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Je kunt wel stellen dat Guti de Johan Vogel van deze selectie is. Veel willen hem niet opstellen omdat ie geen poot kan voetballen of ruilen m liefst in voor een ‘upgrade’. Maar als hij niet speelt dan is t allemaal ‘kut met peeruh’ en klopt er geen ene hol van ons spel

Is by far de meest ondergewaardeerde speler op dit moment. Ondanks dat door zn aanwezigheid het hele middenveld in balans is en de rest van t elftal beter draait … heeft ie nog steeds niet genoeg credits voor velen hier.

De hele goede reeks vorig jaar onder Schmidt werd ingezet vanaf t moment dat Guti en Sanga naast elkaar stonden. Nu zien we hetzelfde ontstaan…. Ik hoop met heel mijn hart dat Ruud t ook gezien heeft en deze 2 samen als blok laat staan.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Weer zo een typisch potje waarbij zn aanwezigheid gewoon gigantische invloed heeft om de totale balans.

Geweldige pot speelt ie tot nu toe, maar geweldig om te zien hoe sanga en veerman kunnen vliegen omdat onze Mexicaanse Vogel de boel achterin controleert.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Assy
Vaste waarde in elftal
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2020, 14:39

Nooit meer uithalen! Nooit! Wat een strijder.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Begon in de eerste minuut met heel slecht balverlies, maar herpakte zich daarna gelukkig prima.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

29.04.2007 wrote: 16 Oct 2022, 15:27 Begon in de eerste minuut met heel slecht balverlies, maar herpakte zich daarna gelukkig prima.
In de 42ste of 43ste minuut had ie nog zo’n moment. Ik ben minder overtuigd dan anderen hier, zie ik. Ik zie hem balans brengen tegen Zürich en Utrecht en ook een aantal missers hebben op dit niveau. Ik laat me graag verrassen, maar verwacht dat hij gigantisch door het ijs zal zakken als hij tegen Arsenal speelt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Maar die missers hebben ze allemaal. Ook Veerman, ook Sangare. Tis tijd om te werken aan een stabiele basis met goede organisatie. Daar begint het allemaal mee. Ik denk dat je Guti daarvoor nodig hebt. Niet omdat hij nou zou geweldig is individueel gezien, maar voor het team, de balans en in de support voor Sangare en Veerman absoluut.

Lekker laten staan zo, de rest zal straks lekker de concurrentie aan moeten gaan. Zoals het hoort bij PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 16 Oct 2022, 15:36
29.04.2007 wrote: 16 Oct 2022, 15:27 Begon in de eerste minuut met heel slecht balverlies, maar herpakte zich daarna gelukkig prima.
In de 42ste of 43ste minuut had ie nog zo’n moment. Ik ben minder overtuigd dan anderen hier, zie ik. Ik zie hem balans brengen tegen Zürich en Utrecht en ook een aantal missers hebben op dit niveau. Ik laat me graag verrassen, maar verwacht dat hij gigantisch door het ijs zal zakken als hij tegen Arsenal speelt.
Welke spelers gaan er niet door het ijs zakken als ze opeens 5x zo weinig tijd en ruimte hebben om te spelen. Er is niemand die verwacht dat Guti niveau top PL gaat spelen. En dat geldt voor 90% van onze spelers. PSV is EL niveau, daar zou je de spelers ook naar moeten meten.
Last edited by Sparts on 16 Oct 2022, 16:06, edited 1 time in total.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Thijs wrote: 16 Oct 2022, 15:36
29.04.2007 wrote: 16 Oct 2022, 15:27 Begon in de eerste minuut met heel slecht balverlies, maar herpakte zich daarna gelukkig prima.
In de 42ste of 43ste minuut had ie nog zo’n moment. Ik ben minder overtuigd dan anderen hier, zie ik. Ik zie hem balans brengen tegen Zürich en Utrecht en ook een aantal missers hebben op dit niveau. Ik laat me graag verrassen, maar verwacht dat hij gigantisch door het ijs zal zakken als hij tegen Arsenal speelt.
Beste Thijs… spelers die het allemaal in t snotje hebben en presteren zoals jij dat graag wilt… die spelen bij PSG en Bayern.

Kom op man… we verwachten dat spelers allemaal foutloos spelen bij PSV.
Deze gast brengt zoveel meer dan dat hij verneukt.

Je kunt moeilijk ontkennen dat een middenveld met hem en Sanga het beste is voor ons huidig PSV.
We zullen wel zien hoe we ervoor staan tegen Arsenal
Sanga are u dead ???? NO MAN!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Je ziet trouwens Sangare ook gelijk minder (gevaarlijke) fouten maken... 🤔
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Guti is echt een held. Wat een luxe dat we gewoon 4 a 5 goede spelers hebben voor 3 posities.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Ik lees een aantal keer dat Guti erdoor zakt als de tegenstand omhoog gaat of dat hij niet het verschil maakt als het minder loopt. Maar dat is toch ook helemaal niet zijn rol in het elftal? PSV zal altijd een aantal spelers hebben die op een hoger niveau meekunnen en het verschil kunnen maken. Als de rest aardig meedraait, ervoor zorgt dat het team (beter) functioneert en de sterspelers kunnen uitblinken is dat precies wat je van hen mag verwachten lijkt me.

Dat gezegd hebbende kan het best zijn dat het donderdag een tandje te snel voor hem gaat, benieuwd of hij zijn spel dat zo weet aan te passen dat hij toch van waarde is voor het team.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 16 Oct 2022, 16:17 Je ziet trouwens Sangare ook gelijk minder (gevaarlijke) fouten maken... 🤔
Dat is het ja.
Guti en Sangarè samen bleek al eerder een goed duo op het middenveld.

De laatste maanden onder Schmidt werd dat ook al duidelijk.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Gutierrez laat Sangaré beter spelen en nu met Simons in plaats van Saibari heeft Veerman ook iets meer ruimte en vrijheden. Ik verwacht dat Gutierrez het komende donderdag wel eens heel zwaar zou kunnen gaan krijgen omdat hij aan de bal bepaalde handelingssnelheid mist, maar toch vind ik hem het geheel wel beter maken, omdat hij positioneel vaak wel goed staat in zowel balbezit als balbezit tegenstander. De opties in de as worden daardoor groter dan hiervoor.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Man of the match wat mij betreft
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Bazenactie.

User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Wat was ie goed, hè? Genoten!
User avatar
SomaQan
Nationale topspeler
Posts: 1,638
Joined: 04 Nov 2020, 16:39

Guti hoort er altijd in. Veerman moet niet zo zeiken en gewoon op 10 spelen. Het teambelang voorop.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Strijder.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Als zijn handelingssnelheid nog iets omhoog gaat (je merkt dat het gisteren al beter was, dus kan ook met ritme te maken hebben) dan is het helemaal top. Donderdag is er niet zoveel tijd aan de bal!
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Echt een paar geweldige tackles gezien van hem. Echte krijger, het middenveld staat met hem erbij ook een stuk beter.
Post Reply