Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Na 2 jaar kunnen we de twee vergelijken. Schmidt had 1 keer de beker, 0 keer CL en überhaupt weinig Europees succes. Ik hoop dat Ruud na dit seizoen al beter ervoor staat…
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Franciscus wrote: 16 Oct 2022, 20:09
11 Sir Tinus wrote: 16 Oct 2022, 20:04

Roger had het eerste seizoen ook echt een kut selectie en Corona maarja dat vergeet je makkelijk zo n 2 jaar later.
Dus corona telt wel maar een blessuregolf niet?
Schmidt zijn eerste jaar leek nergens op en die selectie was beter dan hij presteerde. Dat bizarre gedoe door het midden met 4222 en dat gekloot met Malen en Zahavi.
Ik ben ook Schmidt van, maar zijn leercurve was niet zo steil hoor.
Roger stond gewoon bovenaan in januari van zijn eerste seizoen. Toen daar nog een nieuwe tsunami aan blessures van belangrijke spelers bij kwam was het einde er snel.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Er zaten in dat eerste jaar van Schmidt aardig wat rotte appels in de selectie hoor. Daarnaast was de selectie niet top maar was ook het moraal beneden peil door het gedoe met Van Bommel. Daar kwam corona nog overheen, plus een nieuwe speelstijl. Schmidt heeft het eerste jaar aardig wat puin moeten ruimen. Verder eens dat 4222 niet het beste was voor de selectie. Maar ik wilde verder geen discussie aanzwengelen wie hoeveel tijd nodig heeft/had, maar vooral laten weten dat ik geniet van het feit dat het nu heel aardig loopt (na een voor PSV mindere periode).
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Ruud stond na 8 wedstrijden ook bovenaan. Ondanks alle blessures kon Schmidt steeds spelers opstellen die gewoon eerste elftalspelers waren, op Thomas na.
Dat heeft Ruud met Saibari.
Punt blijft: Het voetbal leek meestal minstens een helft nergens op en Europees was het ook niet overtuigend .
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

Van Nistelrooy heeft wel gewoon een veel diepere, bredere en completere selectie dan Schmidt. Die heeft nog te bewijzen dat hij daar ook echt de grote wedstrijden mee kan gaan winnen. Schmidt heeft zelf veel van de selectie gemaakt, Doan, Guti en Bruma uit het slop gehaald en dat is voor PSV heel belangrijk geweest. Daarnaast met een veel mindere selectie dan Ajax heel erg lang meegedaan voor de titel, maar zelf ook die kansen ingegooid door de onbegrijpelijke Drommel vs Unnerstal ruil.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33



Mooi man
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

TomPSV wrote: 16 Oct 2022, 21:58

Mooi man
Grote meneer, onze Ruud!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoor hem alleen niet Bolt uitnodigen om mee te trainen. :wonder:
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Schmidt het eerste seizoen een zwakke selectie ? Ik geloof mijn ogen niet wat ik hier lees. Afgezien van de centrale verdediging de beste PSV selectie in vele jaren :

Gakpo, Malen , Madueke (Zahavi, Vertessen, Piroe)

Götze, ( Ihatarren, Mauro, Ginkel)

Sangare, Rosario, (Guti, Thomas, Hendrix)

Max, Boscagli, Teze , Dumfries (Viergever, Obispo)

Unnerstall (Mvogo)
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

Robson de Souza wrote: 16 Oct 2022, 22:02
TomPSV wrote: 16 Oct 2022, 21:58

Mooi man
Grote meneer, onze Ruud!
Trots! Ik hoop zo dat Ruud een succes wordt als trainer.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Defensief staat het een stuk beter en de linies sluiten beter aan.
Maar het xG uit Open Play is nog steeds vrij laag en zowel in balbezit als bij balverlies is er nog verbetering noodzakelijk.

Ik ben nog niet overtuigd, maar ik ben wel heel blij met de stappen die na Cambuur (eindelijk) gezet zijn. Dat biedt zeker perspectief.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Wat ik net in het Gutierrez-topic zei is een goed voorbeeld dat Ruud wel degelijk heeft geleerd van enkele wedstrijden. Dat geeft mij goede hoop.
DonyellMalen wrote: 17 Oct 2022, 12:46 Het staat nu toch wel duidelijk anders als toen tegen Rangers. Toen speelde Veerman echt als tien. Ruud heeft het nu anders neergezet, namelijk Guti als pure zes en dus bewaker op het middenveld met Sangare en Veerman meer voor hem. Hierdoor kan Veerman ook op zijn favoriete positie als LCM staan en zich meer focussen op z'n kwaliteiten aan de bal ipv het bewaken van de organisatie waar Veerman niet erg sterk in is.

Ook met onze zwakke defensie is Guti ideaal dus als slot op de deur.
Nu deze lijn vasthouden!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ren Höek wrote: 17 Oct 2022, 12:46 Maar het xG uit Open Play is nog steeds vrij laag en zowel in balbezit als bij balverlies is er nog verbetering noodzakelijk.
Dat komt ook deels omdat je al 8 weken zonder spits speelt. Met Luuk zal de xG uit open spel ook beter worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Bizar eigenlijk;

- 7 goals tegen Volendam
- 6 goals tegen Utrecht en Excelsior
- 5 goals tegen Ajax, Zurich (2x), GAE
- 4 goals tegen Feyenoord. Emmen

Bij Roger was dit eigenlijk zeldzaam voor mijn gevoel. Dus die vele tegengoals is niet leuk maar veel minder belangrijk als je er zelf maar genoeg maakt.

Het zijn er ook maar 5 in het Philips Stadion en 4x buiten huis.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 17 Oct 2022, 13:48 Bizar eigenlijk;

- 7 goals tegen Volendam
- 6 goals tegen Utrecht en Excelsior
- 5 goals tegen Ajax, Zurich (2x), GAE
- 4 goals tegen Feyenoord. Emmen

Bij Roger was dit eigenlijk zeldzaam voor mijn gevoel. Dus die vele tegengoals is niet leuk maar veel minder belangrijk als je er zelf maar genoeg maakt.

Het zijn er ook maar 5 in het Philips Stadion en 4x buiten huis.
De vele tegengoals zijn wel belangrijk.

Je hebt namelijk meerdere wedstrijden dat je niet zoveel doelpunten maakt en dus haal je te weinig uit zowel de nationale als de internationale competitie. In het seizoen 12/13 had PSV een doelsaldo van 103-43 en het haalde slechts 69 punten. Met het huidige gemiddelde aan tegengoals gaan het toch weer een teleurstellend seizoen worden. Het dan maar meer scoren dan de tegenstander als je scorend vermogen hebt, maar ook een lekke verdediging/organisatie gaat dan ook totaal niet op ondanks dat dit vaak geroepen wordt.

Het is eigenlijk interessant hoe het nu na Cambuur gaat met het gemiddeld aantal tegengoals waarbij ze bij PSV aangeeft dat het besef er was dat er wat moest veranderen en kort daarna is het middenveld op de schop gegaan. Na die wedstrijd heeft PSV 2 tegengoals in 4 wedstrijden gehad. Het is interessant om na die wedstrijd te kijken hoe het gaat met het gemiddeld aantal tegengoals.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ren Höek wrote: 17 Oct 2022, 12:46
Maar het xG uit Open Play is nog steeds vrij laag en zowel in balbezit als bij balverlies is er nog verbetering noodzakelijk.
Kwam ik toevallig vandaag deze over tegen. Valt dus reuze mee en gelijk aan ajax. Tel daarbij onze kracht in corners bij op en je gaat over ajax.



Nu ben ik zelf geen believer in xG, maar om nu te zeggen dat het vrij laag is, is het andere uiterste. :opzijnkop:
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Grasmat wrote: 17 Oct 2022, 14:17
Ren Höek wrote: 17 Oct 2022, 12:46
Maar het xG uit Open Play is nog steeds vrij laag en zowel in balbezit als bij balverlies is er nog verbetering noodzakelijk.
Kwam ik toevallig vandaag deze over tegen. Valt dus reuze mee en gelijk aan ajax. Tel daarbij onze kracht in corners bij op en je gaat over ajax.



Nu ben ik zelf geen believer in xG, maar om nu te zeggen dat het vrij laag is, is het andere uiterste. :opzijnkop:
Inderdaad, en dan klopt het gevoel over Feyenoord wel, zeker als je weet dat Feyenoord weinig rendement heeft bij dode spelmomenten.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Massimo wrote: 17 Oct 2022, 14:08
11 Sir Tinus wrote: 17 Oct 2022, 13:48 Bizar eigenlijk;

- 7 goals tegen Volendam
- 6 goals tegen Utrecht en Excelsior
- 5 goals tegen Ajax, Zurich (2x), GAE
- 4 goals tegen Feyenoord. Emmen

Bij Roger was dit eigenlijk zeldzaam voor mijn gevoel. Dus die vele tegengoals is niet leuk maar veel minder belangrijk als je er zelf maar genoeg maakt.

Het zijn er ook maar 5 in het Philips Stadion en 4x buiten huis.
De vele tegengoals zijn wel belangrijk.

Je hebt namelijk meerdere wedstrijden dat je niet zoveel doelpunten maakt en dus haal je te weinig uit zowel de nationale als de internationale competitie. In het seizoen 12/13 had PSV een doelsaldo van 103-43 en het haalde slechts 69 punten. Met het huidige gemiddelde aan tegengoals gaan het toch weer een teleurstellend seizoen worden. Het dan maar meer scoren dan de tegenstander als je scorend vermogen hebt, maar ook een lekke verdediging/organisatie gaat dan ook totaal niet op ondanks dat dit vaak geroepen wordt.

Het is eigenlijk interessant hoe het nu na Cambuur gaat met het gemiddeld aantal tegengoals waarbij ze bij PSV aangeeft dat het besef er was dat er wat moest veranderen en kort daarna is het middenveld op de schop gegaan. Na die wedstrijd heeft PSV 2 tegengoals in 4 wedstrijden gehad. Het is interessant om na die wedstrijd te kijken hoe het gaat met het gemiddeld aantal tegengoals.
Ik vind het te kortzichtig to be honest. Als je minder goals tegen krijgt heb je uiteraard minder kans om puntverlies te lijden, zeker als je zelf scoort, maar 5-0 of 6-1 maakt geen drol uit. Als je maar minder/geen tegengoals krijgt bij wedstrijden waar je zelf niet veel scoort. Ajax had vorig jaar heel veel clean sheets voor de winterstop, veel meer dan na de winterstop maar ze hadden minder verliespunten;

Ajax vorig jaar tot aan de winterstop:
- 18 wedstrijden in de Eredivisie
- 15 clean sheets
- 4 tegengoals
- 9 verliespunten

Ajax vorig jaar na de winterstop:
- 16 wedstrijden in de Eredivisie
- 7 clean sheets
- 15 tegengoals
- 7 verliespunten (waarvan 2 na kampioenschap)
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV

Ben er nog niet helemaal van overtuigd dat het lek boven is maar het lijkt de goede kant op te gaan. De hele serie na Cambuur was wel tegen uitzonderlijk matig tot extreem slechte (Zurich) tegenstanders. Natuurlijk moet je ze dan nog wel winnen en uiteraard is het erg fijn om wat momentum te pakken. Dat heb je soms ook gewoon nodig om de boel op de rit te krijgen maar ik ben bang dat we na het tweeluik met Arsenal weer beetje terug op aarde zijn.

Gelukkig rondom dat tweeluik wel twee relatief makkelijke potjes (Grunn uit en NEC thuis) maar daarna komt in mijn ogen de echte test met Ajax uit en AZ thuis.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Het is toch wel bijzonder hoe hier door sommige mensen wordt beredeneerd. Je verliest uit bij Twente, wat gewoon kan omdat Twente echt wel een goede tegenstander is, waarbij de instelling wellicht het ergste was en de wereld vergaat. Ik snap dat men ontevreden is door de lijn in het spel maar kom op, Twente uit kan je altijd verliezen. Vervolgens verliezen we redelijk kansloos bij Cambuur uit en het einde van Van Nistelrooij is nabij. Althans volgens velen hier. En ik begrijp dat ergens wel omdat er weinig vooruitgang in het spel zat en je eigenlijk niet op die manier van Cambuur mag verliezen. Verliezen kan altijd omdat het allemaal mensen zijn en je ziet het zelfs bij de Reals, en Bayerns van deze wereld maar de manier waarop was schandalig. Vervolgens winnen we twee Europese wedstrijden met ruime cijfers. Oké, wellicht niet tegen de beste tegenstanders maar kijk alleen al even naar de aandacht die eraan besteed wordt in de buitenlandse media. Ook daar zijn ze onder de indruk van 10 goals in twee wedstrijden in de groepsfase EL. Dat de tegenstander zwak is wil niet zeggen dat je er zomaar 10 scoort. Vervolgens speel je in Heerenveen, waar je al een hele lange tijd niet van hebt gewonnen, en komt het omdat Heerenveen heel matig is. Daarna win je thuis met 6-1!!! van Utrecht, die toch vaak subtop in de Eredivisie zijn en vervolgens is het weer dat we tegen matige tegenstanders presteren en dat het daardoor goed lijkt te gaan. Ik heb het idee dat we echt nooit tevreden kunnen zijn.

Dat je wint van Heerenveen, Utrecht en Zurich (2x) is gewoon knap. Tel daarbij op dat het tactisch ook echt al beter staat en dan heeft Ruud dat gewoon erg knap gedaan na Cambuur uit. Dat we het dan vervolgens af doen met 'het zijn toch zwakke tegenstanders' vind ik makkelijk want dan zou je conclusie kunnen zijn dat een team eigenlijk nooit top is behalve als je alle wedstrijden in het hele seizoen wint.

Ik merk gewoon dat ik me er een beetje aan irriteer dat het eigenlijk nooit goed is.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Nou ja, op zich is het prima dat de lat hoog gelegd wordt aangezien we graag kampioen willen worden. Want een (vooral kansloos) verlies tegen Cambuur zijn zaken die je moet voorkomen om die kans zo groot mogelijk te houden. Kampioen word je tegen de kleintjes zeggen ze niet voor niets.

Wat wel zo is is dat deze nederlaag niet per se het eind hoeft te betekenen. Zeker aangezien de rest dat weekend ook punten liet liggen tegen laagvliegers en ze er achteraf van geleerd lijken te hebben. Dus ja, je kunt verliezen, maar je moet daar niet te makkelijk aan voorbijgaan door te zeggen: dat kan gebeuren. Het streven en de ambitie moet altijd zijn dat je 34 potjes wil winnen.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

Ik hoop dat ie na de oorwassing donderdag wel blijft geloven in zijn nieuwe middenveld en verdediging en het niet meteen gaat veranderen weer.
#FreeGeneratie4
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Grasmat wrote: 17 Oct 2022, 15:32 Nou ja, op zich is het prima dat de lat hoog gelegd wordt aangezien we graag kampioen willen worden. Want een (vooral kansloos) verlies tegen Cambuur zijn zaken die je moet voorkomen om die kans zo groot mogelijk te houden. Kampioen word je tegen de kleintjes zeggen ze niet voor niets.

Wat wel zo is is dat deze nederlaag niet per se het eind hoeft te betekenen. Zeker aangezien de rest dat weekend ook punten liet liggen tegen laagvliegers en ze er achteraf van geleerd lijken te hebben. Dus ja, je kunt verliezen, maar je moet daar niet te makkelijk aan voorbijgaan door te zeggen: dat kan gebeuren. Het streven en de ambitie moet altijd zijn dat je 34 potjes wil winnen.
Ik ben het volledig met je eens Grasmat. Ik vind zeker dat je niet te makkelijk aan een verlies (vooral de manier waarop) tegen Cambuur voorbij moet gaan. Helemaal met je eens dat je kampioen wordt tegen de kleintjes, al hebben we vorig seizoen kunnen zien dat topwedstrijden toch ook een grote rol spelen. Daar zit hem bij mij ook niet zozeer de irritatie in. Ik baalde flink na Cambuur maar goed verliezen kan altijd.

Waar ik me vooral aan stoor bij sommige (niet bij jou overigens) is dat ze na de verliespartij best wel negatief waren over RvN en PSV in het algemeen. Dan krijg je daarna 4 wedstrijden met echt leuk voetbal, wel degelijk een stijgende lijn (ook al is het niet perfect) en gewoon hele goede uitslagen en dan wordt het argument genoemd dat dit geen graadmeters zijn. Dat vind ik gewoon niet echt een eerlijke kijken op de realiteit.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 17 Oct 2022, 14:17 Kwam ik toevallig vandaag deze over tegen. Valt dus reuze mee en gelijk aan ajax. Tel daarbij onze kracht in corners bij op en je gaat over ajax.
Oh, dat is mooi!
Dan is het aardig toegenomen de afgelopen wedstrijden, want hierop scoorde PSV relatief laag (mede gezien andere grote uitslagen dit seizoen, dan zou de xG normaal gesproken hoger moeten zijn).

Mea culpa en dank voor de info (Y)
DeEintovenaar wrote: 17 Oct 2022, 14:50 Het is toch wel bijzonder hoe hier door sommige mensen wordt beredeneerd. Je verliest uit bij Twente, wat gewoon kan omdat Twente echt wel een goede tegenstander is, waarbij de instelling wellicht het ergste was en de wereld vergaat.
Ten eerste, waar en bij wie vergaat de wereld?
Ten tweede, hoe rijm je zulke 'dramatische' woorden met je volgende opmerking:
En ik begrijp dat ergens wel omdat er weinig vooruitgang in het spel zat en je eigenlijk niet op die manier van Cambuur mag verliezen. Verliezen kan altijd omdat het allemaal mensen zijn en je ziet het zelfs bij de Reals, en Bayerns van deze wereld maar de manier waarop was schandalig.
Je geeft zelf al aan dat er weinig vooruitgang zat in het spel en PSV nooit op een dergelijke wijze van Cambuur mag verliezen. Waarbij Cambuur precies dezelfde tactiek toepaste als Twente en PSV daar wederom geen antwoord op had.
Neem daarbij dat de voorgaande wedstrijden ook niet briljant waren (ondanks enkele grote uitslagen), de CL onnodig is misgelopen en dat Ruud in persconferenties begon over inzet en mentaliteit. Wat nooit een excuus mag zijn voor PSV. Ook werd er door Ruud niet gereflecteerd op tactische problemen, waardoor de problemen niet opgelost leken te gaan worden.
Tel daarbij op dat het tactisch ook echt al beter staat en dan heeft Ruud dat gewoon erg knap gedaan na Cambuur uit. Dat we het dan vervolgens af doen met 'het zijn toch zwakke tegenstanders' vind ik makkelijk want dan zou je conclusie kunnen zijn dat een team eigenlijk nooit top is behalve als je alle wedstrijden in het hele seizoen wint.
Ik ben heel blij dat Ruud na Cambuur tactische wijzigingen heeft aangebracht, maar erg knap vind ik dat niet. Hij had dit namelijk wat mij betreft eerder moeten zien en het eerder moeten oplossen, maar beter laat dan nooit. Daarbij is het wel degelijk zo dat met name Zürich en Utrecht momenteel erg zwak presteren. Dat maakt de grote overwinningen niet minder lekker, maar uitslagen alleen zeggen niet alles.

Komende donderdag tegen Arsenal wordt een mooie test en mogen zowel Ruud als de spelers zien dat ze geleerd hebben en structureler een hoog niveau kunnen halen, waarbij ook hier de uitslag niet alles zegt. Het gaat om de wijze waarop. Al is er niets mis met een incidenteel onterechte overwinning, zoals tegen Monaco.

Er zit in ieder geval een stijgende lijn in en dat is erg prettig, hopelijk wordt dat doorgetrokken en bewijst Ruud wel degelijk een topcoach in wording te zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 17 Oct 2022, 15:48
Grasmat wrote: 17 Oct 2022, 15:32 Nou ja, op zich is het prima dat de lat hoog gelegd wordt aangezien we graag kampioen willen worden. Want een (vooral kansloos) verlies tegen Cambuur zijn zaken die je moet voorkomen om die kans zo groot mogelijk te houden. Kampioen word je tegen de kleintjes zeggen ze niet voor niets.

Wat wel zo is is dat deze nederlaag niet per se het eind hoeft te betekenen. Zeker aangezien de rest dat weekend ook punten liet liggen tegen laagvliegers en ze er achteraf van geleerd lijken te hebben. Dus ja, je kunt verliezen, maar je moet daar niet te makkelijk aan voorbijgaan door te zeggen: dat kan gebeuren. Het streven en de ambitie moet altijd zijn dat je 34 potjes wil winnen.
Ik ben het volledig met je eens Grasmat. Ik vind zeker dat je niet te makkelijk aan een verlies (vooral de manier waarop) tegen Cambuur voorbij moet gaan. Helemaal met je eens dat je kampioen wordt tegen de kleintjes, al hebben we vorig seizoen kunnen zien dat topwedstrijden toch ook een grote rol spelen. Daar zit hem bij mij ook niet zozeer de irritatie in. Ik baalde flink na Cambuur maar goed verliezen kan altijd.

Waar ik me vooral aan stoor bij sommige (niet bij jou overigens) is dat ze na de verliespartij best wel negatief waren over RvN en PSV in het algemeen. Dan krijg je daarna 4 wedstrijden met echt leuk voetbal, wel degelijk een stijgende lijn (ook al is het niet perfect) en gewoon hele goede uitslagen en dan wordt het argument genoemd dat dit geen graadmeters zijn. Dat vind ik gewoon niet echt een eerlijke kijken op de realiteit.
Dit gaat over mijn post hierboven. Misschien handiger om dan gewoon te quoten, dat is wat makkelijker.

Wellicht ook dat ik een te eenzijdige kijk heb gegeven want begrijp me niet verkeerd ik ben zeer blij met de overwinningen van de laatste weken en vooral ook de manier waarop maar probeer ik de boel wel enigzins te nuanceren. Jij hebt het zelf over "een eerlijke kijk op de realiteit". Het klopt inderdaad dat Utrecht vaak een subtopper is maar als je kijkt naar dit seizoen dan is het gewoon pure middelmaat en ik denk dat ze daar blij mogen zijn als ze de play-offs halen dit jaar. SC Heerenveen was inderdaad een enorme meevaller gezien de geschiedenis maar wederom ik kan me tegelijkertijd ook niet herinneren dat we in de recente geschiedenis tegen zo'n zwak Heerenveen hebben gespeeld. Het is een klein wonder dat ze nog 14 punten hebben behaald dit seizoen terwijl ze maar 9 goals hebben gemaakt. Echt een walgelijk negatieve ploeg is het dit seizoen. Over Zurich hoef ik hopelijk niks te typen dat heeft iedereen kunnen zien.

Toen het slecht ging hield ik ook een slag om de arm ondanks dat ik lange tijd geen enkele progressie zag en nu het beter lijjkt te gaan zou ik die voorzichtigheid graag aanhouden omdat we in mijn ogen nog niet echt getest zijn sinds Cambuur. Wat ik geen heel raar statement vind als je de context bekijkt van het huidige seizoen/clubs (en dus geen standaarden aanhoudt die momenteel van geen enkel belang zijn).

Ik ben zeer blij met de resultaten van de laatste weken en heb net zo hard gejuicht als iedereen. Maar ik ben vooral ook een beetje opgelucht dat het tij enigszins lijkt te keren voor RvN, ik was al bang dat we nog een PSV icoon konden gaan afschrijven. Ik hoop van harte dat hij gewoon koppig / een langzame leerling is en dat het met voortschrijdend inzicht + van terugkerende blessures alsnog goed komt maar zoals gezegd denk ik dat we pas echt kunnen oordelen over enige progressie na dat tweeluik vlak voor de winterstop.
Post Reply