Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/pro/bij-PSV-leiden-al ... -gutierrez
De statistieken van Gutiérrez onderstrepen zijn waarde. Tegen Utrecht maakte hij vijf intercepties, het hoogste aantal voor een PSV-speler in een Eredivisiewedstrijd dit seizoen. Bovendien noteerde de Mexicaan dit duel de meeste balcontacten (81), gewonnen duels (11) en tackles (4) namens de Eindhovenaren.
Bevestigt het gevoel van ons.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

En toch heb ik het gevoel alsof hij in de grote wedstrijden waar het echt om draait (o.a. CL) hij wel tekort komt. Maargoed dat hoeft verder geen probleem te zijn.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Het staat nu toch wel duidelijk anders als toen tegen Rangers. Toen speelde Veerman echt als tien. Ruud heeft het nu anders neergezet, namelijk Guti als pure zes en dus bewaker op het middenveld met Sangare en Veerman meer voor hem. Hierdoor kan Veerman ook op zijn favoriete positie als LCM staan en zich meer focussen op z'n kwaliteiten aan de bal ipv het bewaken van de organisatie waar Veerman niet erg sterk in is.

Ook met onze zwakke defensie is Guti ideaal dus als slot op de deur.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Heeft Guti eigenlijk al bijgetekend? Dat was een tijdje terug toch aangekondigd?
Ex unitate vires
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Fanatic-U-s wrote: 17 Oct 2022, 12:56 Heeft Guti eigenlijk al bijgetekend? Dat was een tijdje terug toch aangekondigd?
Heeft ie gedaan ja.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Fanatic-U-s wrote: 17 Oct 2022, 12:56 Heeft Guti eigenlijk al bijgetekend? Dat was een tijdje terug toch aangekondigd?
https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... ngrijk.htm
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Ah, lekkah.
Ex unitate vires
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Gaat zich gewoon weer de basis in knokken hoor. Diep respect daarvoor. Niet janken en zeilen maar poetsen en hardwerken. Voorbeeld voor velen!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ja zeker, altijd positief ook zoals hij zelf zegt. Dat is echt de juiste instelling. Onze krijger.

http://espndeportes.espn.com/videohub/v ... d=11089105
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik waardeer hem gigantisch als persoon. Als voetballer helaas een heel stuk minder, komt namelijk ook tekort op zijn sterke kanten. Uiteraard niet tegen ploegen als Zürich en 80% van de Eredivisie, dus daarvoor dikke prima, maar met hem gaan we de stap niet maken om CL groepsfase niveau te halen. Ik ben bang dat we dit donderdag ook zullen zien dat hij juist op duels en positionering er doorheen zal zakken.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 17 Oct 2022, 20:39 Ik waardeer hem gigantisch als persoon. Als voetballer helaas een heel stuk minder, komt namelijk ook tekort op zijn sterke kanten. Uiteraard niet tegen ploegen als Zürich en 80% van de Eredivisie, dus daarvoor dikke prima, maar met hem gaan we de stap niet maken om CL groepsfase niveau te halen. Ik ben bang dat we dit donderdag ook zullen zien dat hij juist op duels en positionering er doorheen zal zakken.
Ben het wel deels met je eens. Tegen Zürich had ie ook een aantal keer dom balverlies in de eerste helft voor de eigen 16. Dat wordt tegen sterke tegenstanders zoals een Arsenal afgestraft. Guti is een hele simpele voetballer die het moet hebben van zijn harde werken. Het is geen speler die je verder brengt naar CL niveau. Desalniettemin is het voor nu, met iedereen die we beschikbaar hebben, wel een speler die je in je basis wil hebben. Hij is belangrijk voor de balans, iemand die voorop in de strijd gaat en Sangare meer in zijn kracht laat komen. Dus voor nu prima, maar wil je stappen maken richting CL groepsfase niveau dan moet je doorselecteren. Maar dat laatste geldt voor minimaal 3 a 4 plekken meer.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Krijger.

Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Het blijft bijzonder, die transformatie van Guti. Het was eerst een soort Pereiro op het middenveld. Er zat de eerste 3 jaar bijna geen pit in en werd gehaald als een soort spelverdeler. Nu is het een echte warrior geworden op het middenveld, ogenschijnlijk uit het niets lijkt het.

Knap gedaan van Schmidt maar met name van Guti zelf.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Menno1 wrote: 17 Oct 2022, 21:22 Het blijft bijzonder, die transformatie van Guti. Het was eerst een soort Pereiro op het middenveld. Er zat de eerste 3 jaar bijna geen pit in en werd gehaald als een soort spelverdeler. Nu is het een echte warrior geworden op het middenveld, ogenschijnlijk uit het niets lijkt het.

Knap gedaan van Schmidt maar met name van Guti zelf.
Dat is nu inderdaad topsport. Inmiddels vindt ik hem beetje tussen Vogel en Guardado inzitten wat betreft type. Wat mij betreft begint de opstelling met Guti, Sangare, De Jong, Gakpo en wellicht Simons. De rest volgt.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Ik zou vooral beginnen met Benitez in de goal. Maar goed, da’s mijn bescheiden mening :mrgreen:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Kan me niet voorstellen dat Guti nog uit de basis gaat. Is zo belangrijk voor het team.

Die tackle op Sylla was echt briljant gisteren. Dat verbaasde hoofd van die gast die geen idee had wat hem was overkomen maakt het nog mooier.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 17 Oct 2022, 21:18 Krijger.
Dit bedoelde ik met mijn opmerking in de wedstrijdtopic over Guti en een leuk drankspelletje.
Hij is een hele fijne speler om erbij te hebben, maar als je alle keren drinkt zodra hij op de grond ligt heb je de volgende dag een kater :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Ren Höek wrote: 17 Oct 2022, 23:33
DonyellMalen wrote: 17 Oct 2022, 21:18 Krijger.
Dit bedoelde ik met mijn opmerking in de wedstrijdtopic over Guti en een leuk drankspelletje.
Hij is een hele fijne speler om erbij te hebben, maar als je alle keren drinkt zodra hij op de grond ligt heb je de volgende dag een kater :mrgreen:
Ja, hij legt behoorlijk veel risico in de tackles/slidings in de 16. Het is echt alles of niks bij hem. Tegen snelle technische spelers is het vaak net te laat. Benieuwd naar donderdag.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ren Höek wrote: 17 Oct 2022, 23:33
DonyellMalen wrote: 17 Oct 2022, 21:18 Krijger.
Dit bedoelde ik met mijn opmerking in de wedstrijdtopic over Guti en een leuk drankspelletje.
Hij is een hele fijne speler om erbij te hebben, maar als je alle keren drinkt zodra hij op de grond ligt heb je de volgende dag een kater :mrgreen:
Die jongen lijkt er een sport van te maken om zo veel mogelijk en op zo veel mogelijke manieren op de grond te liggen ja. Geweldig
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Toch komt Gutiérrez in de zomerstop opnieuw op een kruispunt als de inmiddels naar Benfica vertrokken Schmidt de Mexicaan er graag bij wil halen. Een vertrek bij PSV lijkt logisch.

Hij heeft na vier seizoenen Eindhoven nog een eenjarig contract, waardoor PSV een transfersom voor Gutiérrez kan vragen. Benfica doet diverse pogingen om hem over te halen. En als aankoop van Schmidt zou hij hoogstwaarschijnlijk een grote kans op speeltijd hebben gekregen.
Is dit ooit ergens bevestigd? Kan mij niet heugen dat Benfica concreet was, wel wat geruchten natuurlijk.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Had het net als de hele ploeg lastig, maar viel in mijn ogen niet door de mand te Arsenal. Denk dat het tijd wordt Guti als volwaardige basisspeler te beschouwen.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

PSV90 wrote: 21 Oct 2022, 15:32 Had het net als de hele ploeg lastig, maar viel in mijn ogen niet door de mand te Arsenal. Denk dat het tijd wordt Guti als volwaardige basisspeler te beschouwen.
Denken :wonder: , een aantal forumleden met veel verstand van voetbal, waaronder ik zelf, hebben talloze keren onderbouwd dat Guti nodig is in deze selectie. Het is dus een feit dat hij volwaardig basisspeler moet zijn. :)
Wat mij betreft is helaas gisteren ook duidelijk geworden dat Veerman in belangrijke wedstrijden niet in de basis zal starten samen met Guti en Sangare. Ik denk dat het Xavi wordt.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Ben zelf ook al een tijdje die mening toegedaan, maar toch was het middenveld voor mij tot nu toe Sangaré, Veerman en een derde speler. Nu zie ik het als 3 zekerheidjes waarbij misschien zelfs eerder Veerman moet oppassen als iedereen fit is.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Standbeeld wrote: 20 Oct 2022, 09:48
Toch komt Gutiérrez in de zomerstop opnieuw op een kruispunt als de inmiddels naar Benfica vertrokken Schmidt de Mexicaan er graag bij wil halen. Een vertrek bij PSV lijkt logisch.

Hij heeft na vier seizoenen Eindhoven nog een eenjarig contract, waardoor PSV een transfersom voor Gutiérrez kan vragen. Benfica doet diverse pogingen om hem over te halen. En als aankoop van Schmidt zou hij hoogstwaarschijnlijk een grote kans op speeltijd hebben gekregen.
Is dit ooit ergens bevestigd? Kan mij niet heugen dat Benfica concreet was, wel wat geruchten natuurlijk.
Dichterlijk vrijheid van de NOS stukjesschrijver. Er waren wat geruchten dat was het. Dat Benfica voor die positie iemand zocht bleek later wel met het aantrekken van die Feyenoord speler.
Post Reply