Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Lijkt me vrij lastig maar in het geval dat Gakpo vertrekt zou ik proberen Hlozek te huren van Leverkusen met optie tot koop van maximaal 13m. Ze hebben hem zelf aangekocht voor 12m + flink doorverkooppercentage en hij komt nog niet echt uit de verf daar.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Hlozek was op basis van zijn leeftijd en statistieken een toptalent. De keren dat ik hem heb zien spelen vond ik hem vrij ‘zwaar’ ogen. Niet op de Mo manier, maar gewoon niet zo soepel. Blijft desondanks wel interessant natuurlijk mocht ie beschikbaar komen. Maar een optie tot koop lijkt me verstandig, niet direct de prijs neerleggen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben wel benieuwd of die Kerkez nog een minimaal contract heeft bij AZ. Hij kwam dan wel voor 2 miljoen, maar niet direct als opvolger van Wijndal als ik het goed heb. Met een beetje geluk kan je hem daarom nog relatief goedkoop weg halen na dit seizoen als hij zo doorgaat. Zit hij al aardig hoog in het salarishuis daar kan je het wel schudden en had je hem zelf maar moeten scouten en voor 2 miljoen moeten ophalen ipv Hoever. Tot op heden vind ik het niveauverschil is enorm.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Interessant stuk vanaf 11:50 over Van Den Boomen. Het is al wel eens over hem gegaan, en in alles zou dit een aanwinst moeten zijn zou je zeggen (leeftijd, ervaring, kwaliteit, prijs, geboortegrond). Kennelijk een laatbloeier, maar dat zijn toch vaak de spelers met de bete mentaliteit. Zou dit de opvolger van Sangare kunnen zijn? Of is een middenveld met hem en Veerman te veel van het goede?
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Indien mogelijk, zou het mooi zijn om Tsygankov al in de winter te halen. Of Gakpo vertrekt in de winter of in de zomer, en dan heb je meteen een opvolger in huis. Hij is dan wel een rechtsbuiten, maar m.i. is El Ghazi ook veel meer een links- dan rechtsbuiten.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zag dit ook inderdaad en twijfelde om het hier te posten, mooi dat jij dat nu doet. Opvolger Sangare weet ik niet, maar in ieder geval wel een leuke versterking voor de breedte. Komt bovendien uit een PSV-nest (z'n pa stond altijd op Oost) wat het nog mooier maakt.

In een interview met l'Equipe geeft hij aan dat een transfervrij vertrek bij Toulouse aan het eind van het seizoen zeker tot de mogelijkheden behoort.

https://www.lequipe.fr/Football/Article ... oi/1359481

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Van den Boomen is na dit seizoen transfervrij? Dan zou ik hem erbij nemen. De opvolger van Van Ginkel. Van Ginkel out en Branco in. Dan kan je daarnaast nog een topper halen om het vertrek van Sangare op te vangen.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vraag me af of Branco zin heeft in een overstap van topspeler bij Toulouse en goede naam binnen Ligue1 naar breedtespeler bij PSV. Is hij namelijk beter dan Veerman?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Yes, dat maakt het wel echt een interessant target. Mocht Vd Boomen hier zelf ook voor open staan, dan meer dan het overwegen waard. Lijkt me een topdeal, ook voor Marco. Marco kan dan onder de leiding van Cocu nog een paar jaar ballen bij Vitesse.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Siemen wrote: 19 Oct 2022, 11:56 Ik vraag me af of Branco zin heeft in een overstap van topspeler bij Toulouse en goede naam binnen Ligue1 naar breedtespeler bij PSV. Is hij namelijk beter dan Veerman?
Als ie beter is dan Veerman dan staat hij basis.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

vd Boomen is in de verste verte niet beter dan Veerman. Trage speler met een te lage handelingssnelheid, verder alleen een uitstekende trap. Zijn rendement komt ook voornamelijk door zijn erg goede standaardsituaties. Zou hier niet mee kunnen, middelmaat voor niveau PSV. Als vervanger van v Ginkel: kan, maar lijkt me geen goedkope jongen en zie dan liever een talentvolle jongen met potentie. Met Veerman, Guti en evt Sangaré hebben we al voldoende ervaring.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Siemen wrote: 19 Oct 2022, 11:56 Is hij namelijk beter dan Veerman?
Nog niet misschien
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het viel me laatst pas op, maar Xavier Mbuyamba speelt dit seizoen bij Volendam. Iemand die zijn ontwikkeling een beetje gevolgd heeft? Scheen in de jeugd echt een heel groot talent te zijn maar is nooit echt doorgebroken bij eerst Barca en later Chelsea. Heeft voor 3 jaar getekend in Volendam. Geen idee of het nog steeds een hele talentvolle verdediger is om in te gaten te houden, maar was gewoon even benieuwd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Van de Ven (21) inmiddels basisspeler bij Wolfsburg. Geeft in een interview aan dat toendertijd Feyenoord en PSV rond waren met Volendam (stuk later dan Wolfsburg allebei), waarbij PSV pas op de laatste dag rond was met Volendam. Ik vind dat achteraf gezien wel echt een gemiste kans, was bij Volendam echt meer dan prima, onder andere tegen een wedstrijd tegen PSV. Kostte uiteindelijk 1 miljoen.

Was achteraf gezien echt een achteloos gokje geweest. Wat mij betreft kan je dan ook beter 5x een speler van 1 miljoen proberen te halen waarvan er 4 floppen en 1 slaagt dan 1x een Baumgartl van 10 miljoen halen. Voetbal is een sport waarbij het mentale aspect gigantisch belangrijk is voor de uiteindelijke prestaties van een speler, genoeg voorbeelden van spelers die de pannen van het dak spelen bij de ene club en daarna geen pepernoot meer raken. Hoe een speler aard in de nieuwe omgeving etc. is echt heel beperkt in te schatten en dat is gewoon niet te voorspellen aan de hand van de hoogte van transfersommen.

Gezien de financiële situatie denk ik echt dat PSV naar een model moet waarbij er meer 'gokjes' worden genomen van lage transfersommen (zie ook Malen bv) in plaats van grote transfersommen, waarbij het risico dat het niet goed uitpakt alsnog vrij groot blijkt te zijn, gezien de transfers van afgelopen jaren.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Uiteindelijk haalde Bommel hem. Als je hem echt heel graag had gewild dan laat je het niet tot op de laatste dag van de transferwindow aankomen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 20 Oct 2022, 17:23 Uiteindelijk haalde Bommel hem. Als je hem echt heel graag had gewild dan laat je het niet tot op de laatste dag van de transferwindow aankomen.
We weten de context ook niet. Wellicht wist PSV pas in de laatste week dat ze het financieel wel zouden halen als ze Ven als gok erbij zouden nemen. Of er stonden 3 klasbakken boven hem in de pikorde. Zo iemand als Ven met zijn status toen zal nooit optie 1 zijn.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dat is ook waar.

Alleen die 1 miljoen klopt volgens mij niet. In dat interview van VZ staat dat Wolfsburg hem voor 3,5 mil heeft gehaald. Dan snap ik wel wat beter dat PSV wat terughoudend is geweest.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Klopt, 3.5mln ook volgens TM. Ik weet dat er nog een rechtszaak was tussen Wolfsburg en Volendam en daarin werd toen bekend dat Vd Ven naar een salaris van 1.1mln zou gaan. Vandaar misschien de verwarring over die 1mln.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Guth van Fortuna lijkt toch een vrij stabiele verdediger voor zijn leeftijd. Zit er vaak tussen en is comfortabel aan de bal. Wellicht een interessante speler in de toekomst.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Voor Fortuna ja...
Lazo
Jeugdinternational
Posts: 147
Joined: 27 Jan 2022, 13:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Goh.
Wéér een maatschappelijke discussie met dezelfde hoofdrolspeler.

Toch bijzonder zo vaak in zo weinig dagen.

Ook hier geldt, ontopic. Rest gaat weg.
Gaat deze trend zich doorzetten gaan we topics dichtgooien als 't gebeurt, of de initiatoren krijgen een tijdelijke ban.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Waarschijnlijk onhaalbaar financieel wie niet waagt wie niet wint. Deze man is een kersverse Duits international van Mainz: Anton Stach.
In mijn ogen de ideale vervanger van Sangaré. Technisch sterk en met 1.94 ook door de lucht erg sterk. Hij speelt verdedigende middenvelder, kan goed drukzetten en tackelen. Zijn verleden als aanvaller en aanvallende middenvelder maakt hem tot een speler die heel makkelijk het spel verdeeld vanuit zijn positie.

Hij zal veel moeten kosten maar een kwalitatief waardige vervanger van onze held op het middenveld.

User avatar
Golden Stars
Bankzitter
Posts: 234
Joined: 04 Nov 2020, 14:58
FOOTB_REM_S: No

Vandaag werd Kevin Denkey bij Extra Time uitgelicht.
Speelt bij Cercle Brugge en met 5 goals en 5 assists betrokken bij de helft van de doelpunten bij Cercle.
Heel sterke speler die goed de bal weet af te schermen en kan kaatsen. Daarnaast ook een aardig schot in de benen.
Lijkt me als reservespits betaalbaar maar of hij dat zelf als stap hoger ziet...?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Misschien moeten we Roger maar eens lief aankijken. Bij Benfica heb je nu Otamendi en toptalent Silva die het goed doen centraal achterin. Daar zit Brooks en talent Joao Victor nog op de bank. Dan heb je nog Lucas Verissimo die net terug is van een lange blessure, maar was altijd echt een waanzinnige verdediger. En ander toptalent Morato die basis stond sinds de blessure van Verissimo nu geblesseerd is, waardoor Silva zijn kans heeft gegrepen en tegen Porto en de wedstrijden tegen PSG prima op de been bleef.

Oftewel, als Verissimo weer volledig fit is en Morato terugkeert hebben ze daar centraal achterin een gigantisch luxe probleem. Otamendi is de aanvoerder, Verissimo was jarenlang de beste CV, Morato is een enorm talent maar door blessure heeft Silva zijn kans met beide handen aangegrepen. Brooks is een ervaren rot die ze hadden overgenomen van Wolfsburg waar hij jarenlang in de basis stond, maar tot nog toe weinig minuten maakt.

Van het rijtje Morato, Verissimo en Brooks gaan er in ieder geval twee niet veel aan spelen toe komen, kunnen wij daar in de winter van profiteren?
Post Reply