Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
koetje
Legende

DonyellMalen wrote: 19 Oct 2022, 13:43 Speler die hier relatief niet veel wordt belicht, maar hoop dat de journalisten eens gaan vragen wat de beweegredenen exact waren voor Ruud om Teze uit het elftal te laten afgelopen wedstrijden. Dat is iets wat hebben we nog niet hebben gehoord. In de eerste fase dit seizoen was RvN juist constant met Teze aan het schuiven, opvallend dat dat in korte tijd zo is veranderd.
Je kunt maar vier verdedigers opstellen. Als back toch wat minder natuurlijk dan Mwene. Als CV drie goede concurrenten die elkaar weinig ontlopen.

Ramalho is in het elftal gekomen na Cambuur. Dat is geen toeval. Tegen Cambuur klopte er weinig van de veldbezetting. De verdediging dekte onvoldoende door waardoor gaten ontstonden. Ramalho (als Schmidt speler) beheerst dat wel. Daarnaast zal hij betere organiserende kwaliteiten hebben. Dat geeft op dat moment dan de doorslag. Het is natuurlijk een teken aan de wand dat Schmidt in zijn 2e seizoen Ramalho haalde en Teze naar de backpositie verwees. Hij vond Ramalho beter geschikt voor zo'n rol. Waarschijnlijk Ruud nu ook.
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Gok ook dat je het aan het juiste eind hebt [mention]koetje[/mention], maar had dit graag ook uit de mond van Ruud gehoord. Al helemaal omdat het eerst leek dat Teze hoe dan ook moest spelen. Ook ipv Mwene op de backpositie, terwijl Mwene daar toch wat verder en stabieler is.
koetje
Legende

DonyellMalen wrote: 19 Oct 2022, 14:05 Gok ook dat je het aan het juiste eind hebt @koetje, maar had dit graag ook uit de mond van Ruud gehoord. Al helemaal omdat het eerst leek dat Teze hoe dan ook moest spelen. Ook ipv Mwene op de backpositie, terwijl Mwene daar toch wat verder en stabieler is.
Het standaardzinnetje van trainers (die leren ze op de cursus) is altijd: "ik speel met deze 11 spelers omdat ik denk dat ik daar mee de meeste kans maak".

Hoor Gio en Cocu dat ieder keer roepen. En Ruud ook wel eens. Een handige manier om te zeggen zoek het uit journalist maar ik ga mijn spelers niet afvallen door te zeggen dat X beter is als Y. Want ooit heb je Y weer nodig namelijk.
MaartenV
Nationale topspeler

Ik denk dat ruud hem de wedstrijd tegen cambuur nogal kwalijk kwam. Dat was ook erbarmelijk. Daarna heeft Mwene zijn kans gepakt.

Er zit wel een verschil in krediet wat verdedigers bij ruud hebben. Bij Ramalho was 1 grote fout genoeg om zijn basisplaats te verliezen. Bij Teze 1 dramatische wedstrijd. Obispo kan 5 wedstrijden op rij blunderen en mag nog gewoon blijven staan.
Joenepsv
Legende

Vind het op zich wel logisch dat Teze even moet banken. Hij is gewoon in niks een rechtsback waardoor Mwene daar de beste optie is. En centraal heeft PSV behoefte aan ervaring. Dacht dat Obispo/Teze het beste duo zou zijn maar dat is helaas niet zo. Vind ze niet complementair en ze versterken elkaar totaal niet. Obispo voetbalt ook beter met Ramalho naast zich.
Revolinho
Internationale topspeler

Vorig seizoen was het niks op rb, maar dit jaar vind ik hem daar echt wel wat beter. Viel in tegen Ajax en Monaco, gaf nog de assist op Luuk. Laat ik het zo zeggen; ik vind Mwene echt wel oke, maar Teze heeft gewoon meer power en ik vind dat je je beste spelers moet opstellen mits ze niet al teveel afwijken van hun positie. Teze is verdedigend echt sterk en zou ik bijv. eerder op Martinelli zetten als Mwene. Net zoals ik Mauro liever op Saka zie als Max. Goed, het zal wel Mwene worden, maar dan nog zie ik Teze dan liever boven Ramalho. Teze en Gerrit vind ik het beste centrale duo.
Ardbeg
Mister PSV

Het is echt geen back
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Mocht Ruud inderdaad 5 verdedigers opteren, dan is Teze natuurlijk de perfecte RCV.
Ren Höek
Vedette

Ik zie liever Teze dan Obispo spelen naast Ramalho.,
Je levert dan vooral in op kopkracht en op minder mate in duelkracht, maar ik vind Teze een betere CV dan Obispo.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DC_PSV
Vedette

Ren Höek wrote: 19 Oct 2022, 23:56 Ik zie liever Teze dan Obispo spelen naast Ramalho.,
Je levert dan vooral in op kopkracht en op minder mate in duelkracht, maar ik vind Teze een betere CV dan Obispo.
Als je met Teze inlevert op kopkracht en duelkracht, wat maakt hem dan een betere verdediger.. :dokter:
#simplythebest
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Zonde voor hem, maar blijkbaar hebben we nu gewoon vier goede verdedigers, luxe om een speler als Teze van de bank te kunnen brengen.

Ik ben wel benieuwd naar de uitleg van Ruud.
Ramalho brengt de ervaring, maar is eigenlijk niet snel genoeg voor wat Arsenal voor raketten voorin heeft staan.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

DC_PSV wrote: 20 Oct 2022, 07:32
Ren Höek wrote: 19 Oct 2022, 23:56 Ik zie liever Teze dan Obispo spelen naast Ramalho.,
Als je met Teze inlevert op kopkracht en duelkracht, wat maakt hem dan een betere verdediger.. :dokter:
Goed positioneren is veel belangrijker dan kop- of duelkracht
Trixm
Vedette

Ik snap niet dat mensen Teze en Obispo complementair vinden. Obispo rendeert pas sinds Teze uit de centrale verdedigin is gehaald. Jordan is in alles een prima verdediger, maar als 12e man.
Saibari is underrated.
Ren Höek
Vedette

DC_PSV wrote: 20 Oct 2022, 07:32 Als je met Teze inlevert op kopkracht en duelkracht, wat maakt hem dan een betere verdediger.. :dokter:
Teze vind ik beter in zijn positionering, hij kan beter vooruit verdedigen en zijn balcontrole en inspeelpass zijn beter.
Met hem en Ramalho sluiten de linies makkelijker aan, Obispo heeft de neiging te blijven hangen en sneller achteruit te lopen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Ren Höek wrote: 20 Oct 2022, 09:53
DC_PSV wrote: 20 Oct 2022, 07:32 Als je met Teze inlevert op kopkracht en duelkracht, wat maakt hem dan een betere verdediger.. :dokter:
Teze vind ik beter in zijn positionering, hij kan beter vooruit verdedigen en zijn balcontrole en inspeelpass zijn beter.
Met hem en Ramalho sluiten de linies makkelijker aan, Obispo heeft de neiging te blijven hangen en sneller achteruit te lopen.
Ik vind Teze eigenlijk alleen echt geschikt voor een 5 mans verdediging. Hij mist wat mij betreft echt duelkracht en is gewoon niet slim genoeg in positioneren. Als je met 5 verdedigers zou ik hem wel geschikt vinden als RCV.
Revolinho
Internationale topspeler

Bizar hoe tegengesteld alle meningen over Teze zijn. Ikzelf vind het een topper in wording.
Standbeeld
Mister PSV

Revolinho wrote: 20 Oct 2022, 10:54 Bizar hoe tegengesteld alle meningen over Teze zijn. Ikzelf vind het een topper in wording.
Geldt een beetje voor de complete verdediging. Behalve Mauro (zekerheid) en Max (niet goed genoeg) staat iedereen ter discussie.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind dat Teze en Jarred beide óók een kans verdienen als CV op basis van wat ze hebben laten zien en hoe weinig ze door de mand zijn gevallen. Maarja het staat nu en dan heb ik liever dat we straks een keer tegen NEC met Jarred-Teze (links en rechts) als duo spelen om Obispo-Ramalho rust te geven. De koppeltjes vind ik in principe wel ok zo en ik durf zelfs te zeggen dat Jarred-Teze op papier een beter duo is maar Ruud lijkt het daar zeker niet mee eens.

Het is ook gevaarlijk voor de rechtsback positie want straks komt Boscagli er ook nog bij dus dan gaat Ruud weer schuiven met Teze naar RB en dan is er minder kans dat we daar (en linksback) door selecteren. We hebben straks gewoon 5 basiswaardige CV's zonder dat er één duidelijk de beste is en we hebben 3 a 4 RB's en 3 a 4 LB's.
Ittot
Internationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 20 Oct 2022, 13:00 Ik vind dat Teze en Jarred beide óók een kans verdienen als CV op basis van wat ze hebben laten zien en hoe weinig ze door de mand zijn gevallen. Maarja het staat nu en dan heb ik liever dat we straks een keer tegen NEC met Jarred-Teze (links en rechts) als duo spelen om Obispo-Ramalho rust te geven. De koppeltjes vind ik in principe wel ok zo en ik durf zelfs te zeggen dat Jarred-Teze op papier een beter duo is maar Ruud lijkt het daar zeker niet mee eens.

Het is ook gevaarlijk voor de rechtsback positie want straks komt Boscagli er ook nog bij dus dan gaat Ruud weer schuiven met Teze naar RB en dan is er minder kans dat we daar (en linksback) door selecteren. We hebben straks gewoon 5 basiswaardige CV's zonder dat er één duidelijk de beste is en we hebben 3 a 4 RB's en 3 a 4 LB's.
Onderstaande is ook een beetje het probleem dat we hebben. We hebben 4 a 5 net niet centrale verdedigers. Die allemaal prima kunnen spelen bij PSV naast iemand die wel een topper is (Moreno, Alex) of ideaal zijn als 3e of 4e man maar bij elkaar kom je eigenlijk nooit echt uit. De ene is coachend goed en heeft ervaring met het naar voren druk zetten maar is verdedigend bijzonder kwetsbaar in de 1 op 1 en zeker in de eigen 16 (Ramalho) de andere heeft veel mee maar elke wedstrijd 1 a 2 grote fouten (Obispo), eer een ander kan niet koppen (op zich niet zo erg) en heeft moeite met positioneren en kort doordekken maar is voetballend juist sterk en kan met ruimte in de rug verdedigen en nóg een ander is heel groot maar niet zo wendbaar en maakt ook nog fouten. Het is allemaal net niet. Dus aan de ene kant leuk dat ze allemaal even goed zijn, het maakt daardoor dus niet uit als er iemand uitvalt, het niveau blijft hetzelfde, maar het is ook wel een zwakte omdat je geen echte sterkhouder hebt. En dan niet te vergeten dat icm een linksback die echt niet meer voldoet. Het is niet anders en de discussie is al (te) vaak gevoerd. Maar het is toch wel zonde dat we met talenten als Teze en Obispo niemand hebben waar ze aan kunnen optrekken.
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ik zie liever Gerrit.
MaartenV
Nationale topspeler

Alle centrale CV-ers zijn net-niet. De vraag is op welke kwaliteit je dan gaat selecteren.
Dus dan lijkt het me logisch om te kijken naar hoe de tegendoelpunten vallen.
De twee hoofdredenen van tegendoelpunten zijn :
Slecht positioneren & levensgevaarlijk balverlies.
Gebrek aan kopkracht, snelheid of duelkracht is veel minder vaak de oorzaak van tegendoelpunten bij dit PSV.

Dus dan lijkt me de rangorde :
1) ramalho
2) branthwaite (deela voordeel van de twijfel omdat we hem nog niet heel veel hebben gezien)
3) teze gedeeld met boscagli
4) obispo

Aan de andere kant lijkt me combi ramalho met branthwaite link omdat je dan wel erg veel snelheid inlevert. Dusssss moeilijke puzzel. Veel gemakkelijker als er een glasbak bijkomt.
Ittot
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 20 Oct 2022, 15:04 Alle centrale CV-ers zijn net-niet. De vraag is op welke kwaliteit je dan gaat selecteren.
Dus dan lijkt het me logisch om te kijken naar hoe de tegendoelpunten vallen.
De twee hoofdredenen van tegendoelpunten zijn :
Slecht positioneren & levensgevaarlijk balverlies.
Gebrek aan kopkracht, snelheid of duelkracht is veel minder vaak de oorzaak van tegendoelpunten bij dit PSV.

Dus dan lijkt me de rangorde :
1) ramalho
2) branthwaite (deela voordeel van de twijfel omdat we hem nog niet heel veel hebben gezien)
3) teze gedeeld met boscagli
4) obispo

Aan de andere kant lijkt me combi ramalho met branthwaite link omdat je dan wel erg veel snelheid inlevert. Dusssss moeilijke puzzel. Veel gemakkelijker als er een glasbak bijkomt.
Je kunt ook kijken naar de tegenstander. Tegen een betere tegenstander is het misschien beter om juist niet met Ramalho te spelen. In de box over de grond en in de 1 op 1 is hij echt slecht. Hij is niet wendbaar en wordt vrij snel uitgespeeld. Zijn kracht is meer het positioneren verder van de goal af en het doordekken (is wat anders als dekken in de 16). Koppend in de eigen box is hij ook prima maar over de grond extreem kwetsbaar. Tegen Arsenal dat heel dynamisch is met veel wisselingen en sterk over de grond is lijkt mij Ramalho niet helemaal lekker uit te komen.
Jwoeloe
Moderator

Ongeschikt als rechtsback. Wederom bewezen. Ruud leek ook zichtbaar gefrustreerd bij bepaalde acties van Teze. Hopelijk komt de boodschap nu echt aan.
Ardbeg
Mister PSV

Mee ophouden. Centraal of niks.
Madueke
Legende

Die bal op Luuk was zo ontzettend slecht, een van de zeldzame momenten dat ik hoopte dat Hoever dat was geweest.
Post Reply