Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Soms denk ik dat sommigen hier een andere sport beleven. Curling lijkt me wel wat voor jullie. Lekker rustig aan, beetje vegen. In voetbal ga je gewoon voor de winst. Respct buiten de lijnen en binnen de lijnen je reet afvegen met je tegenstander. Want wat is exact de meerwaarde van 1-0 verliezen boven 3-0 verliezen? Of 6-1?Nog steeds 0 punten, maar heb je letterlijk nergens je ballen getoond. Niet laten zien wat je kunt, jezelf op de borst kunnen kloppen. Elk succesvol PSV team heeft lef gehad en dat begint eerst met lef en dán pas resultaat. Niet andersom. Wat voor trots valt er uit gister te halen, helemaal niets. Klinkt eerder alsof je dan gewend bent om te bukken en daarna nog ‘dankjewel’ zegt. In dat geval is het verschil in denkwijze met mij te groot inderdaad.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ik begin juist weer een beetje in Ruud te geloven hoor!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Aha, Ajax toonde gewoon meer ballen tegen Napoli jongens. Dat is de lijn die we moeten volgen!

Succeselftallen van PSV kenmerkten zich óók door gezond realisme. Jezelf aanpassen waar nodig. En als je kleiner bent, moet het dan soms ook meezitten. Lastig hè.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Ajax heeft zn kontje aan Napoli gegeven. Maar kijk, als dat je enige referentie is, zeg het dan. Ik heb geen problemen met begrip tonen voor beperkt denkvermogen. Je moet het alleen wel aangeven, anders ga ik er vol in.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Oeff... word ik daar inene heul moe... :gaap:
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Feyenoord en Ajax wilden lekker voetballen tegen Lazio en Napoli en van eigen kracht uitgaan. Gevolg: keihard op je bek gaan, omdat het niveau en tempo van je tegenstander gewoon te hoog is. Ik vind het juist pleiten voor Ruud dat hij niets heeft aangepast aan zn opstelling en juist de linies kort op elkaar liet spelen en weinig weggaf. Je zag al met de entree van Noni en Luuk dat je daarmee ook gevaarlijk kan worden.
#simplythebest
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 21 Oct 2022, 09:50 Ajax heeft zn kontje aan Napoli gegeven. Maar kijk, als dat je enige referentie is, zeg het dan. Ik heb geen problemen met begrip tonen voor beperkt denkvermogen. Je moet het alleen wel aangeven, anders ga ik er vol in.
Noem mij eens een ploeg die 3-0 of 6-1 verliest, maar wel mooi z'n ballen heeft laten zien en níet z'n kontje. En zelfs dan: je hebt er geen flikker aan. Maar het bekt wel lekker, zo'n uitspraak van je. Ik neem het je niet kwalijk.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het heeft natuurlijk ook met kwaliteit te maken he. Ajax heeft de laatste jaren ook laten zien dat je ook EN goed en aanvallend voetbal kan spelen EN resultaat kan halen tegen sub/topclub in de CL zelfs. Moet je wel de juiste spelers hebben. Het niveau van Ajax zakt elk jaar en tja, dan tikken ze dat niveau niet meer aan en ga je op je bek.

PSV ligt iets anders, ons basis niveau ligt helaas al erg laag, zeker in Europa. En dit elftal heeft een paar goede spelers maar ook nog altijd te veel spelers die je gewoon niet verder helpen. Hoewel ik ook nooit kan zeggen dat een verlies partij een goed resultaat is, was dit denk ik wel het maximale. Misschien dat er iets meer inzit als je thuis speelt en ook de beschikking hebt over Mauro/de Jong/Madueke. Gewoon omdat je dan een kwaliteitsimpuls hebt op 3 plekken die nu uitermate zwak ingevuld zijn. Voor een team met een vrij lage ondergrens is dat killing.

Het verhaal heeft dus een beetje 2 kanten: ja er zijn positieve dingen uit de wedstrijd te halen, ook een reden waarom we niet van de mat geveegd zijn. Maar ik snap ergens [mention]Revolinho[/mention] ook wel dat je als PSV nooit tevreden kan/mag zijn met een verliespot waar je ook genoeg dingen uit kon halen die niet goed waren. Nogmaals, wedstrijd met 2 kanten. Als je daar een beetje tussen in gaat zitten dan zit je denk ik wel goed voor nu.

Het is super belangrijk dat PSV dit verder vorm gaat geven, met die 3 jongens erbij, een trainer die zich gaat ontwikkelen en ook zeker het doorselecteren in de groep.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Revolinho wrote: 21 Oct 2022, 09:50 .....Ik heb geen problemen met begrip tonen voor beperkt denkvermogen. Je moet het alleen wel aangeven, anders ga ik er vol in.
Zo gruwelijk onnodig dit. Dit heb je toch zeker niet nodig om een punt (proberen) te maken?
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik hou er niet van om anderen te blokken, maar voor Revolinho heb ik een uitzondering gemaakt.
Daar komt dermate veel onzin uit dat het een heerlijke rust geeft om die bagger niet meer te zien. Behalve dan in quotes :tear:

Wat betreft Ruud, prima en realistisch gedaan gisteren (Y)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Begin het ook lastig te vinden om dat te onderdrukken, ja. Weinig eerder last van gehad. Jammer. #kanslozinho
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Hopelijk huren we in de winterstop Malen van Dortmund. :mrgreen:
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Grasmat wrote: 21 Oct 2022, 10:53 Hopelijk huren we in de winterstop Malen van Dortmund. :mrgreen:
Nou, dan hoop ik liever dat we Raphaël Guerreiro huren voor op de linksback positie.
Ex unitate vires
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Maar dan was de grap niet geslaagd.. ;)
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Revolinho wrote: 21 Oct 2022, 09:50 Ajax heeft zn kontje aan Napoli gegeven. Maar kijk, als dat je enige referentie is, zeg het dan. Ik heb geen problemen met begrip tonen voor beperkt denkvermogen. Je moet het alleen wel aangeven, anders ga ik er vol in.
Je moet altijd begrip tonen voor datgene waar jezelf last van hebt. ;-)
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Zelfs in ons 2004/2005 seizoen (1-0) en in 2006/2007? (1-1) werden we weggespeeld. Ik herinner me die 0-0 nog bij Man Utd in de CL waar we werkelijk antivoetbal speelden, maar wel mooi een punt binnen sleepten. Gisteren had ook zo een dag kunnen zijn, met een uitblinkende Benitez en Xavi maar helaas. Uiteindelijk telt het resultaat en ik ben heel blij dat Ruud realistisch heeft gespeeld.
#simplythebest
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Ren Höek wrote: 21 Oct 2022, 10:32 Ik hou er niet van om anderen te blokken, maar voor Revolinho heb ik een uitzondering gemaakt.
Daar komt dermate veel onzin uit dat het een heerlijke rust geeft om die bagger niet meer te zien. Behalve dan in quotes :tear:

Wat betreft Ruud, prima en realistisch gedaan gisteren (Y)
Dat komt door je beperkte denkvermogen :lol: :mrgreen:
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Hoevaak mogen dit soort ‘incidentjes’ nog gebeuren?
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Chucky wrote: 23 Oct 2022, 15:24 Hoevaak mogen dit soort ‘incidentjes’ nog gebeuren?
We wachten nog even op de jaarlijkse afstraffing in Amsterdam. Want daar staan ze weer hulpeloos met de handen in de lucht na de 4 -0
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 23 Oct 2022, 15:24 Hoevaak mogen dit soort ‘incidentjes’ nog gebeuren?
Dit vind ik niet eerlijk. Een totaal onvergelijkbare wedstrijd t.o.v. Twente en Cambuur.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

1000 strafregels na de wedstrijd voor Ruud, of je mag lopend naar huis:

Ik speel nooit meer MPNV.
Ik speel nooit meer MPNV.
Ik speel nooit meer MPNV.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Peter Bosz en snel, Ruud mag functie elders.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik ga het wel opnemen voor Ruud in deze. Til moet er 2 maken en dan heb je zo'n middag die je wenst.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

17(!) goals na 11 wedstrijden tegen, we zijn kampioen geworden met minder tegengoals. Op schema voor 50+, dit is onhoudbaar. Bovendien meer dan een kwart vd wedstrijden verloren tot zover, onwaardig. PSV onwaardig, diep en diep triest
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Ook Ruud is het slachtoffer van een KKD verdediging en Guus Flater als spits
Post Reply