Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Siemen
Nationale topspeler

Jwoeloe wrote: 20 Oct 2022, 21:57 Ongeschikt als rechtsback. Wederom bewezen. Ruud leek ook zichtbaar gefrustreerd bij bepaalde acties van Teze. Hopelijk komt de boodschap nu echt aan.
Het verleden biedt weinig reden tot hoop hierin. Om de één of andere reden blijft men Teze opstellen op rechts.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tering jantje wat een voorzet zeg.
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Ja dat kan echt niet op dit niveau. Niet eens een beetje in de buurt van Luuk terwijl hij alle tijd en ruimte had. Dan moet zo’n bal 100% op maat zijn. Hoever, hoe beroerd die ook is, had deze wel goed gegeven. Mwene ook. Dit was een trainings voorzet bij het afwerken
RIO
Legende

Tis gewoon geen back. Brengt aanvallend heel weinig.
Thoresen
Nationale topspeler

Zoals zo vaak gezegd. Echt een prima RCV, maar totaal geen RB. Dit is niet de eerste keer dat ie aanvallend matig is in de passing....RCV zetten en Ramalho LCV.

Overigens denk ik dat als je Obispo LB zet je zelfde zal zien.
Mr.Unibet
Meervoudig international

Je hoort iedereen over die bal, die was inderdaad slecht, maar die loopactie en pass vooraf was dan wel iets van zeldzaam hoog niveau. Zowel de snelheid in de sprint, de pass op maat, het doordenken en bravoure van Teze om naar die ruimte te gaan, zulke dingen miste je de hele wedstrijd . Iemand afbranden op zo'n zeldzaam moment vind ik wat zwak, tenslotte kwam Mwene (en Max uberhaupt nooit) nooit in die positie bijvoorbeeld. Het hele elftal heeft meer van dat soort hoogstandjes nodig om te groeien op Europees niveau, want de rest van de wedstrijd zijn we er nooit aan te pas gekomen.

Vond het zelf dus wel een mooi moment om te zien dat Teze zich ook op rechtsback ontwikkelt, die eindpass gaat er ongetwijfeld komen omdat zijn passing normaliter wel van hoog niveau is.
Last edited by Mr.Unibet on 21 Oct 2022, 08:19, edited 1 time in total.
ShovingNE2
Site Admin

Ik vind dat hij zich totaal niet ontwikkeld. Het moment dat hij net in het veld is en totaal aan de verkeerde kant staat te dekken waardoor die Arsenal speler zo de 16 in kan lopen alsof hij gaat schijten op een camping: niets aan de hand, nothing to see here.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler

Je kan gaan klagen over die verkeerde inschatting of die belabberde bal, het is geen back, bla bla. Niemand anders komt überhaupt daar om die bal voor te geven. Die rush naar voren maakt verder niemand, die is Dumfries-achtig. Maar het is geen back toch? Ik heb Obispo of Ramalho nooit daar gezien om een voorzet te geven. Dat is inzien waar de ruimtes liggen, waar je wat moet forceren. Bovendien is die ‘buitenaardse’ Martinelli hem nauwelijks voorbij gekomen. Teze heeft maar 10/15 minuten gekregen en daarin was hij meteen aanwezig. Centraal is hij beter, maar in geval van PSV mis je dan weer de juiste kwaliteit op de back. Johns schuld, daarom vind ik dat Teze soms dan maar moet. Dan heb je tenminste je beste spelers op het veld staan.
Hightower
Regelmatige invaller

Er zit toch totaal geen ontwikkeling in die jongen, mooie loopactie of niet. Het is een repeterend verhaal met de fouten die hij maakt, en die elke wedstrijd wel weer terug komen.

Die voorzet ook, over 10 meter en dan zo'n bal afgeven, om je werkelijk waar kapot aan te ergeren.

Ik zou hem bij een goed bod verkopen.
Trixm
Vedette

Revolinho wrote: 21 Oct 2022, 08:25 Je kan gaan klagen over die verkeerde inschatting of die belabberde bal, het is geen back, bla bla. Niemand anders komt überhaupt daar om die bal voor te geven. Die rush naar voren maakt verder niemand, die is Dumfries-achtig. Maar het is geen back toch? Ik heb Obispo of Ramalho nooit daar gezien om een voorzet te geven. Dat is inzien waar de ruimtes liggen, waar je wat moet forceren. Bovendien is die ‘buitenaardse’ Martinelli hem nauwelijks voorbij gekomen. Teze heeft maar 10/15 minuten gekregen en daarin was hij meteen aanwezig. Centraal is hij beter, maar in geval van PSV mis je dan weer de juiste kwaliteit op de back. Johns schuld, daarom vind ik dat Teze soms dan maar moet. Dan heb je tenminste je beste spelers op het veld staan.
Wat is dit voor een vreemde redenatie? Hij was 10 minuten aanwezig en liet daarin zich een keer kinderlijk eenvoudig passeren, een keer schatte hij een dieptebal catastrofaal in en hij verzuimde om een pass over 10 meter in de voeten te spelen. Daar stond een goede loopactiw tegenover.

Hij is een zelfbenoemde back die juist laat zien dat er geen progressie in zit. Wat mensen soms vergeten is dat Teze in de jeugd heel veel als back heeft gespeeld. Je verwacht daarom dat hij bepaalde principes onder de knie heeft. Verdedigend en aanvallend laat hij daar veels te vaak te weinig zien. Als cv kan het als 12e man , maar eigenlijk moet je gewoon doorselecteren. Van gaal heeft ons in slaap gesust met het idee dat teze van PSV 1 niveau is, maar het is een hele nuttige 12e man.
Saibari is underrated.
Revolinho
Internationale topspeler

Het staat er allemaal. Ik ga niet weer aanvullen.

Maar ik snap het wel als je ‘Saibari is underrated’ kunt neerklakken. De tandjes hey, het gaat veel beter sinds die niet speelt.
Standbeeld
Mister PSV

Teze is de minst slechte rechtsback die we hebben. Zijn pass gisteren was buitengewoon slecht, maar ik vind hem nog steeds beter dan Mwene.
Ren Höek
Vedette

Teze is geen back, hij is een CV.
Dat hij zelf vond een back te zijn en die kans ook kreeg maakte heel duidelijk dat dat een foute inschatting was.

Als back onvoldoende, als CV haalde hij Oranje. Heel apart daarom dat Ruud hem maar als back blijft misbruiken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Standbeeld
Mister PSV

Ren Höek wrote: 21 Oct 2022, 09:59 Teze is geen back, hij is een CV.
Dat hij zelf vond een back te zijn en die kans ook kreeg maakte heel duidelijk dat dat een foute inschatting was.

Als back onvoldoende, als CV haalde hij Oranje. Heel apart daarom dat Ruud hem maar als back blijft misbruiken.
Dit is dan ook meer een fout van John. Hoever gegokt en verloren, Mwene was gisteren onvoldoende en dan moet je wat. Teze staat er op zijn minst verdedigend nog. Even los van dat hij gisteren zonder ritme in moest vallen.
DonyellMalen
Legende

Tja, dit is geen rechtsback, te harde voeten ook daarvoor. Enorm zonde dat Teze die bal zo verkeerd gaf. Hoever had die bal 100% goed op Luuk gegeven, daar ben ik van overtuigd. Als CB zie ik voor Teze nog genoeg mogelijkheden voor hem, maar laat hem alsjeblieft nooit meer als back spelen, dat heeft ons weinig goeds gebracht. Liet zich, toen hij weliswaar net was ingevallen, ook ongelooflijk gemakkelijk uitspelen.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Heeft iemand dat moment op bewegend beeld?
RIO
Legende

Je ziet aan Ruud's reactie ook dat ie het niet kon geloven. Wat een bagger bal.
PSV90
Nationale topspeler

Luuk maakt een goede loopactie door voor zijn man te komen, maar Teze heeft dat denk ik niet gezien en denkt dat hij hem scherp bij de 2e paal moet geven.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Chucky Lozano

Vond hem bij de goal positioneel ook niet zo sterk. Prima back-up speler, maar absoluut geen basismateriaal.
Op weg naar nr 26
Vedette

Overigens ruikt het ook heel erg naar buitenspel maar had het lijntje graag gezien.
Juancho
Mister PSV

Het is natuurlijk niet erg fijn voor je vertrouwen, ontwikkeling en ritme als je als soort hoer van het elftal gebruikt wordt. Rechtsback, centraal, bank, invallen.... Die jongen is eigenlijk altijd als eerste aan de beurt als er weer eens geschoven moet worden. Kan je hem niet kwalijk nemen, de trainer(s) wel.

Wordt tijd dat PSV knopen door gaat hakken en keuzes durft te maken. Deze winter al en dat een vervolg geven in de zomerstop.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik snap weinig van die redenering. Die jongen zal toch liever als rechtsback spelen dan als centrale verdediger banken? En natuurlijk zou het voor hem goed zijn om een tijd op één positie te blijven staan, maar het lijkt me ook logisch dat als Ruud ziet dat we dan tekort schieten hij andere keuzes maakt.
Madueke
Legende

Ruud zag waarschijnlijk dat Max compleet dolgedraaid was door Saka en moest iets. Hij heeft niet veel keus hé, qua backs. Als Mauro straks weer topfit is dan hoeft Teze hopelijk ook niet meer zo vaak back te spelen.
Menno1
Legende

Standbeeld wrote: 21 Oct 2022, 09:51 Teze is de minst slechte rechtsback die we hebben. Zijn pass gisteren was buitengewoon slecht, maar ik vind hem nog steeds beter dan Mwene.
Nou dan ben je de enige vrees ik. Ik vind Teze een redeljike CV en een matige back. Had die jongen bij pakweg Twente gespeeld, dan denk ik niet dat PSV enige interesse in hem had gehad om hem over te nemen.

Ik vind Mwene in alles een stuk beter als back, en dat is al geen wonder voetballer.
Standbeeld
Mister PSV

Menno1 wrote: 21 Oct 2022, 19:15
Standbeeld wrote: 21 Oct 2022, 09:51 Teze is de minst slechte rechtsback die we hebben. Zijn pass gisteren was buitengewoon slecht, maar ik vind hem nog steeds beter dan Mwene.
Nou dan ben je de enige vrees ik. Ik vind Teze een redeljike CV en een matige back. Had die jongen bij pakweg Twente gespeeld, dan denk ik niet dat PSV enige interesse in hem had gehad om hem over te nemen.

Ik vind Mwene in alles een stuk beter als back, en dat is al geen wonder voetballer.
Menno, jij hebt er echt helemaal geen verstand van. :D
Post Reply