John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Als je echt flink casht voor Malen dan zou ik het best durven om Boadu voor 15-20mil op te halen, hij kan het niveau Malen bereiken en ook veel meer waard worden dan 20mil. Goedkoper ga je hem niet krijgen, als hij duurder is dan 20mil wordt het risico weer te groot. Maar voor een speler van 20 jaar is hij al bijzonder goed en past ook nog eens echt bij ons spel.
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Aan de andere kant is Batshuayi misschien wel een uitstekende oplossing. Fofana kan dan nog rijpen bij jong en af en toe meedoen met het eerste. Kan hij daarna mooi in de spits spelen als er een spits vertrekt.
Ardbeg
Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 29 Jan 2021, 12:00 Gotze speelt als een aanvallende middenvelder.

De 4 posities voorin leveren het meeste geld voor PSV op.

Dan heb ik inderdaad graag een speler die er direct staat, maar misschien kan dat ook een 22 jarige zijn die daarna nog voor 40/50 miljoen verkocht kan worden.
Dat kan zeker maar je hoort mij bij Batshuayi absoluut niet klagen. Daarnaast kan die ook nog voorverkocht worden op zijn 29e..
ShovingNE2
Site Admin

Sensation wrote: 29 Jan 2021, 12:06 Als je echt flink casht voor Malen dan zou ik het best durven om Boadu voor 15-20mil op te halen, hij kan het niveau Malen bereiken en ook veel meer waard worden dan 20mil.
Ik niet. Ik denk wel dat hij goed kan gaan worden en dat je er winst op kan behalen. Maar als je echt stappen richting Ajax wil maken op financieel vlak dan moet je ze niet gaan volgen in transferbedragen en salarissen. Er zijn genoeg spelers van dezelfde kwaliteit te vinden als Boadu voor tot maximaal ca. 12 miljoen. 15-20 miljoen, daar haalden we de Condor en Max samen voor.

Ik denk dat je met Strand Larsen voor ca 8-10 miljoen een potentiële Luuk de Jong binnen haalt. Maar 15-20 miljoen, laten we dat niet aan spelers uit gaan geven.

Net als afgelopen zomer biedt het komende transferwindow weer Corona kansen voor PSV.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gestelnaar
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

20 miljoen mannen, waar hebben we het over?

Onze duurste aankoop ligt daar nog minimaal 25% onder. Volgens mij is het voor ons helemaal niet verantwoord om dergelijke bedragen te betalen voor een speler.
Hatseflats
Vedette

We hebben dan inderdaad nog Madueke en Gakpo die natuurlijk veel geld op moeten gaan leveren. Ihattaren twijfel ik nu wel een beetje over, maar hoop dat hij de weg omhoog gaat vinden.

Maar vind wel dat er komend seizoen weer een (of twee) toptalenten ingekocht moeten worden, zodat zij hetzelfde traject kunnen doorlopen via Jong PSV zoals Malen en Madueke hebben gedaan.
Uiteraard altijd een gok of het wat wordt, maar met die 2 heb je wel een uitstekend verhaal voor de nieuwelingen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 29 Jan 2021, 12:17
Sensation wrote: 29 Jan 2021, 12:06 Als je echt flink casht voor Malen dan zou ik het best durven om Boadu voor 15-20mil op te halen, hij kan het niveau Malen bereiken en ook veel meer waard worden dan 20mil.
Ik niet. Ik denk wel dat hij goed kan gaan worden en dat je er winst op kan behalen. Maar als je echt stappen richting Ajax wil maken op financieel vlak dan moet je ze niet gaan volgen in transferbedragen en salarissen. Er zijn genoeg spelers van dezelfde kwaliteit te vinden als Boadu voor tot maximaal ca. 12 miljoen. 15-20 miljoen, daar haalden we de Condor en Max samen voor.

Ik denk dat je met Strand Larsen voor ca 8-10 miljoen een potentiële Luuk de Jong binnen haalt. Maar 15-20 miljoen, laten we dat niet aan spelers uit gaan geven.

Net als afgelopen zomer biedt het komende transferwindow weer Corona kansen voor PSV.
Bij Boadu betaal je niet voor zijn huidige kwaliteit, maar voornamelijk voor zo'n enorme potentieel. Heb liever dat ze 15-20 miljoen uitgeven aan de potentiële spits van Oranje, dan dat we de helft gaan spenderen aan middelmaat als Strand Larsen (of een Doan).
Sensation
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 29 Jan 2021, 12:17

Vergis je niet, Boadu is echt een exceptioneel talent hoor en pas 20. Je gaat geen vergelijkbare speler voor 8-10mil op kunnen pikken, dat geloof ik niet. Spitsen zijn vrijwel altijd de duurste posities op een veld, zodra er ergens een goede spits opduikt dan duiken de topclubs er bovenop.

Kijk bijv naar een Edouard van Celtic, hele goede speler, groot talent, maar met 8 goals in 16 wedstrijden in de Schotse league dit seizoen geen super bijzondere statistieken. Staat nu in de belangstelling van Leicester, de verhalen wisselen maar verwachting is dat hij 30-40mil pond moet kosten. Sommige bronnen zeggen zelfs 45mil pond, ruim 50mil euro!!

Spitsen zijn duur, goede spitsen nog duurder, Boadu is voor de Eredivisie al heel goed en kan alleen nog maar veel beter worden.
ShovingNE2
Site Admin

Ja, maar ik vind voor PSV het risico te groot. Wat als hij mislukt? Wat als hij zijn kruisbanden scheurt? Ik vind het bedrag ten opzichte van het volledige transferbudget veel te hoog. En je beperkt je winst naar de toekomst toe. Bij die transferbedragen horen ook dito salarissen.

Ik geloof dat het een enorm talent is, maar zo veel betalen? Stel Rosario en Fein vertrekken: haal een spits van 10 miljoen en een middenvelder die je uit de categorie Sangaré / Max haalt. Dat profiel. Ga je er in totaal toch meer op vooruit dan dat je alleen een spits voor dat geld haalt?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 29 Jan 2021, 12:29 Ja, maar ik vind voor PSV het risico te groot. Wat als hij mislukt? Wat als hij zijn kruisbanden scheurt? Ik vind het bedrag ten opzichte van het volledige transferbudget veel te hoog. En je beperkt je winst naar de toekomst toe. Bij die transferbedragen horen ook dito salarissen.

Ik geloof dat het een enorm talent is, maar zo veel betalen? Stel Rosario en Fein vertrekken: haal een spits van 10 miljoen en een middenvelder die je uit de categorie Sangaré / Max haalt. Dat profiel. Ga je er in totaal toch meer op vooruit dan dat je alleen een spits voor dat geld haalt?
In dit verhaal kan ik mij meer vinden, maar dan geen Strand Larsen meer noemen oké? :mrgreen:
ShovingNE2
Site Admin

Ben benieuwd naar een analyse van hem. Hij scoort meer dan zijn xG. Dat kan geluk zijn, maar het kan ook zijn dat hij bovengemiddeld goed is.
Sensation
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 29 Jan 2021, 12:29 Ja, maar ik vind voor PSV het risico te groot. Wat als hij mislukt? Wat als hij zijn kruisbanden scheurt? Ik vind het bedrag ten opzichte van het volledige transferbudget veel te hoog. En je beperkt je winst naar de toekomst toe. Bij die transferbedragen horen ook dito salarissen.

Eens, maar daarom ga ik er in mijn verhaal van uit dat Malen een slordige 50mil op gaat leveren :mrgreen: Dan kan je de gok wat makkelijker nemen, zeker omdat Boadu een bewezen topspits voor de Eredivisie is waarbij je de kans dat hij je naar een kampioenschap -> CL geld schiet vergroot. Haal je een spits van 10mil, dan haal je niet dat niveau, of je moet geluk hebben met buitenkansje. Of je moet krijgen dat Zahavi echt een bewezen topspits wordt voor ons, dat je het aandurft daar iemand naast te zetten die nog moet groeien.

Met je eens dat we niet mee moeten in de gekte van Ajax, maar Boadu vind ik een redelijk zekerheidje (buiten scheurende kruisbandjes om).

Maar om jou tegemoet te komen :mrgreen: Kijk eens naar deze speler, ik denk uitstekend voor ons systeem, niet de potentie van een Boadu omdat hij al wat ouder is, maar daardoor ook wel een klap goedkoper. Een spits waarvan de welbekende ketchup fles nu op gang komt, maar omdat hij ook groot en sterk is, met inzicht en loopvermogen, is hij ideaal voor een twee-spitsen systeem. Is in staat de bal vast te houden en andere spelers diep te sturen. En hij werd vorig jaar gelinkt aan Fenerbahce, je weet wat dat betekent :P Voor RB begrippen een redelijke laatbloeier wat vaak betekent dat de top hem laat schieten, die pikken het liefste RB Salzburg spelers voor hun 20e/21e op.

https://www.transfermarkt.nl/mergim-ber ... ler/307924

RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Boadu staat er internationaal goed op hoor. Dus als die 2 jaartjes bij ons speelt en goed ook dan verkoop je hem door voor 40-50 miljoen. Dat heb ik liever dan een spits can 10 miljoen die daarna misschien 20 miljoen oplevert. Een gevalletje Pereiro of Maxi en je goot dan gewoon 18-20 miljoen weg.
ShovingNE2
Site Admin

Helemaal eens hoor. Maar afschrijvingen gaan 4 miljoen omhoog. Winst is over twee jaar is nog redelijk beperkt. Salarishuis een deuk (komt niet voor 2,5 miljoen).

Past niet qua grote bij PSV op dit moment. Ik heb liever dat we Noni en Zahavi hebben als eerste spitsen volgend jaar. Een groot talent kopen en Fofane als backup en dan 20 miljoen investeren in een talentvolle buitenspeler, een rechtsback en een linksback die Max over 1,5 kan vervangen.

Dat vind ik een betere en financieel verantwoordurdur optie dan Boadu voor zeg 17,5 miljoen.

Met een mega transfer van Malen voor 50 miljoen word je dan breder, beter en financieel sterker.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ik zou Batshuayi echt een topkandidaat vinden, denk dat hij er probleemloos 25 inschiet in de Eredivisie. Boadu vind ik ook een heel interessante keuze, maar AZ zal wel belachelijke bedragen vragen.
Maikel
Site Admin

Boadu is wel de ultieme natte droom hoor. Vind dat speler van AZ met veruit de meeste potentie.
Ardbeg
Mister PSV

Maikel_91 wrote: 29 Jan 2021, 19:16 Boadu is wel de ultieme natte droom hoor. Vind dat speler van AZ met veruit de meeste potentie.
Liever Batshuayi en dat geld voor een achterlijk goede verdediger
Maikel
Site Admin

Ardbeg wrote: 29 Jan 2021, 19:17 Liever Batshuayi en dat geld voor een achterlijk goede verdediger
Ik vind beide prima.
FritskePhilips
Nationale topspeler

Maikel_91 wrote: 29 Jan 2021, 19:16 Boadu is wel de ultieme natte droom hoor. Vind dat speler van AZ met veruit de meeste potentie.
Dat dacht ik de afgelopen 2 seizoenen ook. Inmiddels twijfel ik echter of Koopmeiners niet meer potentie heeft, al zijn beide spelers niet echt vergelijkbaar aangezien ze op andere posities spelen.
TomPSV
Legende

Midtsjo vind ik de interessantste speler van AZ. Is erg onderschat, maar echt een geweldige speler.
Trixm
Vedette

Of Wijndal, er loopt voldoende talent.
Saibari is underrated.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

TomPSV wrote: 29 Jan 2021, 21:04 Midtsjo vind ik de interessantste speler van AZ. Is erg onderschat, maar echt een geweldige speler.
Die is 27, dus dit is dichtbij zijn piek. Belangrijke speler daar, maar gewoon niveau Schaars. Dikke prima, maar niet waar we naar zoeken.

Koopmeiners is ook overschat. Ook hij is een prima speler voor AZ, maar ook niet veel meer dan dat. Daar is hij dé man, maar als ie ergens op een iets hoger niveau binnenkomt, is hij gewoon een mannetje. Niet beter dan Rosario.
Joenepsv
Legende

Kicker meldt dat PSV geprobeerd heeft om Gerhardt te halen van Wolfsburg. Goede speler. Wel weer een middenvelder.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Joenepsv wrote: 29 Jan 2021, 22:37 Kicker meldt dat PSV geprobeerd heeft om Gerhardt te halen van Wolfsburg. Goede speler. Wel weer een middenvelder.
Fantastische speler, kan ook linksback en links op het middenveld. Wel een lekker vijvertje waarin wordt gevist hoor.
Massimo
Legende

AZ heeft een team wat al een tijd bij elkaar speelt en waar er een speelwijze in zit die een aantal al een poos gewend zijn om te spelen. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Als het loopt ziet het er goed uit en lijken de spelers een hoog niveau te halen. Echter als het niet loopt dan zie je ook van al die spelers wel hun beperkingen. Helemaal als de weerstand wat hoger is. Ik vraag me dus af hoe goed een willekeurige speler van AZ zou zijn als je die uit dit team haalt en ergens anders neerzet. Kan zo iemand doorgroeien, of is het geheel meer dan de som der delen, waardoor iemand individueel beter leek dan hij daadwerkelijk was. Het is al een tijd geleden, maar Kromkamp heeft dat bij AZ destijds gehad onder Adriaanse. Het heeft hem multimiljonair gemaakt. Dat hij nooit meer zo goed en constant gespeeld heeft, komt omdat het team meer was dan de individuele kwaliteit. Oftewel Kromkamp leek een stuk beter dan dat hij uiteindelijk bleek te zijn. Bij veel spelers van AZ heb ik dit idee ook. Ik heb daarvoor te veel hele slechte wedstrijden van AZ gezien of ze gezien met moeite als het om tijd en ruimte ging.
Post Reply