Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Wonderlijk hoe hij blijkbaar dit team weet te prepareren voor de topwedstrijden, daar herken je de onverzettelijke winnaar als speler in. Maar waarom die kut verliespotjes? Doe er wat aan, Ruud! En je wordt ook een held als trainer, je bent op weg... Niet echt verwacht, maar toch, maar toch
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Het zou eerlijk zijn als ook een keer de positieve ontwikkelingen in het spel van het team van Ruud wordt bekeken, bijvoorbeeld door expert [mention]Heruone[/mention] . Gezien de moeilijke start met het ontbreken van een aantal kernspelers (Luuk, Mauro en Madueke), maken we nog steeds stappen. In het eerste jaar van Roger werd ondanks het belabberde spel en matige resultaten veelal de aandacht besteed aan de progressie. Het zou goed zijn als wat meer mensen daar ook oog voor zouden hebben.
Last edited by Trixm on 27 Oct 2022, 23:17, edited 1 time in total.
Saibari is underrated.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Je bedoelt ex-expert :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Zijn we er al over uit wie zijn opvolger moet gaan worden?
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 27 Oct 2022, 20:52 Zijn we er al over uit wie zijn opvolger moet gaan worden?
Peter Bosz natuurlijk :D
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

DC_PSV wrote: 27 Oct 2022, 20:39 Wint van Ajax, Feyenoord, Arsenal. Klasse Ruud.
Monaco en vooral Heerenveen uit ;)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 27 Oct 2022, 20:49 Het zou eerlijk zijn als ook een keer de positieve ontwikkelingen in het spel van het team van Ruud wordt bekeken, bijvoorbeeld door expert @Heruone . Gezien de moeilijke start met het ontbreken van een aantal kernspelers (Luuk, Mauro en Madueke), maken we nog steeds stappen. In het eerste jaar werd ondanks de het belabberde spel en matige resultaten veelal de aandacht besteed aan de progressie. Het zou goed zijn als wat meer mensen daar ook oog voor zouden hebben.
Ik vond zijn reactie in de rust in het wedstrijdtopic ook niet fair. Ik vond het ook jammer dat we niet op lijn Roger doorgingen, maar op een gegeven moment leg ik mezelf erbij neer en kijk ik naar het positieve in het spel van Ruud. En er lijkt goede progressie in te zitten.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Je moet jezelf ook niet té serieus nemen als voetbalsupporter.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ruud is lekker bezig. Is langzaam maar zeker een kampioensteam aan het bouwen. Had het vandaag gewoon super goed staan.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Laten we hopen dat hij realiseert hoe belangrijk Guti is en dat Obispo wellicht de komende wedstrijden op de bank mag blijven.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

In de Arena kan hij gewoon Mauro, Noni en Luuk erin zetten, wat een luxe opeens.
#simplythebest
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Ik vind Ruud zo’n held dat ik echt, echt hoop dat hij het ala Cocu voor elkaar en onder de knie krijgt. Wedstrijden als deze neemt heel iets twijfel weg bij mij. Het lijkt in de selectie toch ook gewoon gebrek aan kwaliteit op een aantal cruciale plekken en tevens is de afstemming vaak ver te zoeken zoals Heruone mooi aantoonde tegen Groningen.. maar..maar er zijn tekenen dat er iets ontstaat
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ben heel kritisch geweest op hem, maar hij is top bezig. Nu volhouden! We zijn weer op volle kracht.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Geloof maar dat ze hiermee groots uitpakken in de kranten morgen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ondanks de tactische uitdagingen is het ontzettend knap dat Ruud de topwedstrijden weet te winnen, op Rangers na (dat blijft pijn doen).
Hij is bijna de omgekeerde Schmidt, die won alle wedstrijden behalve de toppers :)

Hopelijk trekt PSV de lijn van overwinningen door en zijn/blijven wedstrijden als Twente en Cambuur incidenten.
Als inspirator, motivator en boegbeeld is Ruud echt top, nu het tactische gedeelte nog. Dat zou echt heerlijk zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Genoten vanavond!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Nou: als je vandaag ziet, dan vind ik dat het ook op tactisch gebied niet altijd complete rampspoed is. Arsenal is top van Europa, zijn aan de bal uitstekend, hebben voorin wereldklasse spelers. Als je dan ziet hoe PSV daar vandaag mee omgaat: top. En dat geldt ook voor de mentaliteit, de energie en al het andere wat er vandaag nodig was. Als je als trainer je elftal zó kan laten functioneren tegen zo'n tegenstander, dan vind ik het lastig om nog een casus te maken waarin de trainer Ruud wordt neergezet als een totale nitwit. Natuurlijk gaat niet alles goed dit seizoen, we zullen ongetwijfeld nog wel een aantal keren niet winnen, maar er zit wel een stijgende lijn in. Het verslaan van Arsenal vandaag is daarin gewoon een volgende stap.

En zoals hierboven ook al terecht aangestipt: tussen alle kritische beschouwingen door zou het de critici sieren als dit soort prestaties ook een keer worden beschouwd voor wat ze waard zijn. Een incapabele trainer krijgt het namelijk echt niet voor elkaar om met zijn elftal zo'n memorabele prestatie neer te zetten.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Precies. En dat tegen, naar ik heb vernomen, misschien wel de beste club ter wereld.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

psvgouda wrote: 27 Oct 2022, 20:45 Wonderlijk hoe hij blijkbaar dit team weet te prepareren voor de topwedstrijden, daar herken je de onverzettelijke winnaar als speler in. Maar waarom die kut verliespotjes? Doe er wat aan, Ruud! En je wordt ook een held als trainer, je bent op weg... Niet echt verwacht, maar toch, maar toch
Onervarenheid? Maar ja dan verwacht je dat Rutten zich wel laat gelden.
Laten we hopen dat ze nu een mentale bult over zijn en een serie neer gaan zetten met 4 x 3 punten. Dan heb je het grootste gedeelte van je selectie bijeen voor 5-6 weken met je volledige verdediging (het zwakke punt) om automatismes er in te gaan slijpen.
dat voordeel, plus de rust heb je dan voor op ajax die 3/4 van de selectie kwijt raken (Dank je wel scholletje!)

Hopelijk dan niet Gakpo en/of Sangare verkopen en het kan een mooie 2e seizoenshelft worden.
#FreeGeneratie4
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Hele mooie avond met realistische teksten:
De trainer was vooral zeer te spreken over het niveau dat zijn ploeg na rust haalde. "In de eerste helft hadden we het moeilijk", zo gaf hij aan. "We hebben heel veel energie gestopt in het tegenhouden. In een aantal momenten hadden we kunnen prikken in de counter, maar dat speelden we niet goed uit. In de tweede helft vond ik ons de betere ploeg. We scoren nog een aantal goals die net buitenspel waren. Ik ben blij dat we na zondag dit op de mat hebben kunnen leggen."
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Het is wel een bizarre rollercoaster aan het worden zo want de topwedstrijden en flopwedstrijden liggen mijlenver uit elkaar. Het lullige is dat PSV dus nu in de afgelopen pakweg 16 maanden dus 2x van Ajax wint in de JCS, 1x van Ajax wint in de bekerfinale, Monaco eruit knikkert op een geweldige avond en nu tegen Arsenal een topprestatie neer zet maar dit allemaal zonder dat het direct of indirect een titel of CL oplevert. En juist dat is het aller belangrijkste voor onze club.

Ik denk dat de tactische puzzel beter in elkaar valt maar dat het vooral de pure kwaliteit van de spelers het verschil maakt en dat als die pure kwaliteit er een dag niet uit komt dat het meteen ook door de ondergrens zakt. Deze Gakpo en Simons staan in de schijnwerpers van elke topclub en dat is echt niet vanwege wat goaltjes tegen GAE en Emmen.
Als je dan ook nog een topkeeper, Luukinho en wat degelijke as spelers hebt dan kan het rap gaan.

Voor Ruud is het nu zaak om iedereen aan boord te houden zoals Roger dat zo mooi deed. En ik geloof daar wel in want de manager Ruud heeft amper een steek laten vallen in tegenstelling tot de trainer Ruud. De weinig arrogante manier van de wedstrijd benaderen en het spelen naar de mogelijkheden vind ik dus perfecte eigenschappen van een trainer van PSV waar we in het verleden groot mee zijn geworden. Ik geloof nu wel in Ruud en dat deed ik na Cambuur uit zeer zeker niet.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Wat ik mooi vind is hoe Ruud omgaat met tegenslagen en er van lijkt te leren.
Bij van Bommel was de eerste de beste tegenslag meteen de aanzet tot een jaar lang durend dal.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00

Ren Höek wrote: 27 Oct 2022, 22:20 Ondanks de tactische uitdagingen is het ontzettend knap dat Ruud de topwedstrijden weet te winnen, op Rangers na (dat blijft pijn doen).
Hij is bijna de omgekeerde Schmidt, die won alle wedstrijden behalve de toppers :)

Hopelijk trekt PSV de lijn van overwinningen door en zijn/blijven wedstrijden als Twente en Cambuur incidenten.
Als inspirator, motivator en boegbeeld is Ruud echt top, nu het tactische gedeelte nog. Dat zou echt heerlijk zijn.
Rangers past dan toch wel perfect in het rijtje Groningen en Cambuur, tenminste als je dat in perspectief plaatst met Monaco en Arsenal.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ja wat dat betreft is het een schizofrene ploeg: de wedstrijden die we al jaren niet winnen, die winnen we nu. Maar de makkies laten we op knullige wijze punten liggen. Goed = goed en fout = fout. Vaak genoeg kritisch geweest, maar dit was een uitstekende wedstrijd: PSV speelde aggressief, met lef en durf. Prima gewisseld ook. Gewoon een 10/10 voor Ruud voor deze wedtrijd, een van de leukste van de afgelopen 4-5 jaar.
Post Reply