Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Thijs wrote: 29 Oct 2022, 16:20
psvgouda wrote: 29 Oct 2022, 16:17 Vind dat er maar XXXL abo's voor dit forum moeten worden ingevoerd. Betaald wel te verstaan. Èn een emoticon van een schaar ten teken van 'inkorten graag'!
En dat @ShovingNE2 dan die posts gaat samenvatten zoals hij met het boek van Roger deed?
Ho ho, ben geen eindexamen kandidaat die drijft op samenvattingen, hè? :wonder: Het heeele boek, en het enige èchte boek, voor minder doe ik het niet. Tegen d'n shoov zeg je dan maar: shov' it up your...
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Heruone wrote: 29 Oct 2022, 14:17 Als je alles degradeert tot "het zit wel snor met de individuele kwaliteit dus het maakt niet uit wat er tactisch gebeurd" of "de individuele kwaliteit ontbreekt dus het maakt tactisch allemaal geen drol uit" en "Schmidt had hetzelfde probleem dus boeie", wordt het een beetje lastig discussiëren hé. Hoogst opmerkelijker dat naar mij daarna het verwijt wordt gemaakt dat er nuance ontbreekt ;)
Natuurlijk onzin wat je daar typt..en nu moet ik dan gaan zeggen...dat heb ik allemaal helemaal niet gezegd en bedoeld etc. Laten we dat stukje maar skippen.

Het is wel typisch dat je jezelf genuanceerd vindt tav Ruud's functioneren. Dat is nu juist de issue, dat je dat te weinig bent. Maar de ongenuanceerde hoor je zelden zeggen..."wat ben ik toch lekker ongenuanceerd ! Wat belicht ik ruud's functioneren toch mooi eenzijdig".

Enfin.. als PSV weer eens verliest binnenkort weten we dus wat we van je kunnen verwachten. En wordt Ruuds stoeltje weer lager gezaagd met kkd statistieken. Zonde.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Die Rogier Meijer is niet heel stressbestendig zeg. Hoe moet die ooit als trainer kunnen functioneren?

Wel goed van Ruud hier, die hem ook aanspreekt, maar ook duidelijk maakt dat een gele kaart ook overdreven is.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Had vandaag het voornemen om tenminste 6 basisspelers te sparen en dat is gelukt. Ik denk dat hij er donderdag vol voor gaat met de sterkste 11.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

Klasse Ruud. Topweek die doet voelen als tijden van weleer. En dat voelt heerlijk.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Dat doet Ruud goed met die gele kaart voor Meijer.
Verder een degelijke en relatief makkelijke overwinning. Al was er de 2e helft weer het typische moment dat een tegenstander een gigantische kans krijgt en er was veel te veel balverlies die helft, na de wissels van Veerman en Luuk werd het spel duidelijk slechter.

Overigens maakte Schöne in het interview na afloop een veelzeggende opmerking: "Je weet dat PSV ruimte weggeeft tussen de linies".
Daarna gaf hij aan dat ze daar totaal niet van hebben geprofiteerd, mede omdat PSV ze te ver naar achteren drong. Maar de ruimtes tussen de linies zijn dus nog steeds te groot.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ren Höek wrote: 30 Oct 2022, 17:15 Dat doet Ruud goed met die gele kaart voor Meijer.
Verder een degelijke en relatief makkelijke overwinning. Al was er de 2e helft weer het typische moment dat een tegenstander een gigantische kans krijgt en er was veel te veel balverlies die helft, na de wissels van Veerman en Luuk werd het spel duidelijk slechter.

Overigens maakte Schöne in het interview na afloop een veelzeggende opmerking: "Je weet dat PSV ruimte weggeeft tussen de linies".
Daarna gaf hij aan dat ze daar totaal niet van hebben geprofiteerd, mede omdat PSV ze te ver naar achteren drong. Maar de ruimtes tussen de linies zijn dus nog steeds te groot.
Godver, die [mention]Heruone[/mention] bereikt echt teveel mensen met zijn analyses…
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Dat krijg je dus met een topspits als coach :

Op koers om het doelpuntenrecord uit 87/88 te breken. 117.. moet lukken met luuk en madueke er weer bij. :-)

Maar ook op koers om het meeste aantal tegendoelpunten te krijgen sinds 98/99 (55)... of zelfs 66/67 (59)
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

MaartenV wrote: 30 Oct 2022, 21:08 Dat krijg je dus met een topspits als coach :

Op koers om het doelpuntenrecord uit 87/88 te breken. 117.. moet lukken met luuk en madueke er weer bij. :-)

Maar ook op koers om het meeste aantal tegendoelpunten te krijgen sinds 98/99 (55)... of zelfs 66/67 (59)
Huidig doelsaldo doortrekken komt op 113-51 dus 2x geen record ;)
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Gisteren de persconferentie gezien na de wedstrijd. Geeft rustig en bedacht antwoorden, laat zich niet uit de tent lokken en geeft aan dat het elftal groeiende is maar dat er nog steeds voldoende mis gaat dat te verbeteren is. Slimme vent, top uitstraling. Hopelijk kan hij weer een perfect strijdplan bedenken voor komende drie potjes want dat zou een geweldige boost zijn voor na de winterstop!
Last edited by Robson de Souza on 31 Oct 2022, 09:52, edited 1 time in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Robson de Souza wrote: 31 Oct 2022, 09:12 Hopelijk kan hij weer een perfect strijkplank bedenken voor komende drie potjes want dat zou een geweldige boost zijn voor na de winterstop!
Dat hoop ik ook, dan zijn de shirtjes in ieder geval mooi glad. Uitstraling is óók belangrijk inderdaad.

Image
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Grasmat wrote: 31 Oct 2022, 09:24
Robson de Souza wrote: 31 Oct 2022, 09:12 Hopelijk kan hij weer een perfect strijkplank bedenken voor komende drie potjes want dat zou een geweldige boost zijn voor na de winterstop!
Dat hoop ik ook, dan zijn de shirtjes in ieder geval mooi glad. Uitstraling is óók belangrijk inderdaad.

Image
Autocorrect haha!
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

MaartenV wrote: 29 Oct 2022, 21:32
Heruone wrote: 29 Oct 2022, 14:17 Als je alles degradeert tot "het zit wel snor met de individuele kwaliteit dus het maakt niet uit wat er tactisch gebeurd" of "de individuele kwaliteit ontbreekt dus het maakt tactisch allemaal geen drol uit" en "Schmidt had hetzelfde probleem dus boeie", wordt het een beetje lastig discussiëren hé. Hoogst opmerkelijker dat naar mij daarna het verwijt wordt gemaakt dat er nuance ontbreekt ;)
Natuurlijk onzin wat je daar typt..en nu moet ik dan gaan zeggen...dat heb ik allemaal helemaal niet gezegd en bedoeld etc. Laten we dat stukje maar skippen.

Het is wel typisch dat je jezelf genuanceerd vindt tav Ruud's functioneren. Dat is nu juist de issue, dat je dat te weinig bent. Maar de ongenuanceerde hoor je zelden zeggen..."wat ben ik toch lekker ongenuanceerd ! Wat belicht ik ruud's functioneren toch mooi eenzijdig".

Enfin.. als PSV weer eens verliest binnenkort weten we dus wat we van je kunnen verwachten. En wordt Ruuds stoeltje weer lager gezaagd met kkd statistieken. Zonde.
Als iemand hier zijn stukken genuanceerd brengt is het [mention]Heruone[/mention].
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Wilde net zeggen, wat een onzin dat Heru ongenuanceerd zou zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Bodo, Ajax & AZ...kom je deze 3 potjes heel goed door dan ziet de wereld er opeens heel anders uit voor Ruudje. Van een elftal zonder plan en idee naar een team wat in best korte tijd grote stappen aan het zetten is. Heel bijzonder.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 31 Oct 2022, 16:36 Van een elftal zonder plan en idee naar een team wat in best korte tijd grote stappen aan het zetten is. Heel bijzonder.
Dat plan zal er altijd al geweest zijn. Het werd alleen heel slecht uitgevoerd. Maar Ruud zal zijn elftal niet zonder plan de wei in hebben gestuurd. Er is wat getweaked, er is wat bijgeschaafd en de spelers zijn het beter gaan uitvoeren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Ardbeg wrote: 31 Oct 2022, 13:26 Wilde net zeggen, wat een onzin dat Heru ongenuanceerd zou zijn.
Daar hebben we Laphroaig met ziekenhuissmaak al voor.

#whiskygrapje #niethappen

On: Ruud als de gentleman zoals hij is. :top:
Last edited by FritskePhilips on 31 Oct 2022, 17:22, edited 1 time in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Nouja, het elftal voerde vaak echt wel ideeën uit. Alleen sommige ideeën werkte duidelijk niet en dan lijkt het alsof het elftal geen plan heeft. Het is iig fijn dat er nu wat meer een lijn in het spel te ontdekken lijkt en dat deze lijn ook tekenen van vruchtbaarheid toont.

Hoewel PSV/Ruud nog steeds met grote onderliggende problemen te dealen heeft: restverdediging en gedrag bij transities verdedigen, organisatie bij drukzetten zonder bal en onderlinge afstanden als voorbeeld te noemen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Je kunt sowieso alleen maar analyseren wat je ziet. Wat je niet ziet weet je niet. Je weet ook niet wat er morgen gebeurt. En het nut van voetbalanalyse is sowieso beperkt door de complexiteit van het spelletje, er bestaat helemaal geen winnende formule. Ruud er na een paar maanden al uit willen knikkeren op basis van die dus per definitie gebrekkige analyse was m.i. erg voorbarig.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Met enige regelmaat word je er aan herinnerd wat een fenomenale spits onze trainer was.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/k ... ~a85c6087/
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ardbeg wrote: 31 Oct 2022, 13:26 Wilde net zeggen, wat een onzin dat Heru ongenuanceerd zou zijn.
Ja wat een onzin dat Heruone ongenuanceerd is over onze topcoach:

"Mooie praatjes hebben veel trainers in de voetballerij. Ruud is als geen ander iemand die prachtig kan spreken en mensen kan betoveren, lijkt mij. Maar tot op heden zijn die mooie praatjes nog niet gekoppeld aan blijk van een goed ontwikkelde trainer."

"Als je een trainer als Ruud vraagt om iets te vertellen over voetbal kan hij echt wel een boeiend verhaal vertellen hoor. Daar twijfel ik niet aan. Zelfde geldt voor trainers als Verbeek, Been, Stegeman en de Boer."

"Dat is toch niet heel gek? PSV speelt slecht, maar Ruud wordt met de mantel der liefde bedekt. Enkel Perez heb ik soms nog de naam RvN horen roepen in zijn beschouwingen over PSV. De rest heeft het vooral gewoon over hoe slecht PSV is. Als dit bij Schmidt was gebeurd, stonden de krantenkoppen helemaal vol met "eigenwijze Duitser verliest weer punten" oid"

"Ah ja, wat "ons kent ons" moet natuurlijk een handje boven het hoofd gehouden worden. Ik weet nog wel iets. Misschien kan Ruud gaan aanmodderen als HJO, daarna als TD en wellicht zit er dan ook ooit nog wel eens een baantje als AD voor hem in het verschiet"

"Iedereen benoemt het ontslag van Ruud nu als een opportunistische beslissing waarmee PSV zichzelf ongeloofwaardig maakt, maar ik zou het pas ongeloofwaardig vinden als men op deze manier nog tot na de winterstop blijft doormodderen."

"Want als dit het resultaat is na 16 wedstrijden en 3 maanden trainen waarin echt werkelijk waar geen enkel werkend mechanisme te onderscheiden is die PSV ook daadwerkelijk beter maakt, dan mag je jezelf toch eens godverdomme achter de oren kan gaan krabben of je niet beter de lokale schubbemuffekutjesveen mag coachen in de kelderklasse."

Voor de pot tegen feyenoord :
"Ik denk dat men met alles dan 0-2 of lager een nog relatief goede middag heeft beleefd. Met de manier hoe tactisch onkundig PSV er momenteel bij loopt en hoe goed geolied Feyenoord is, zijn echt alle ingrediënten aanwezig voor een flink pak slaag voor ons"

1 sept , 1 maand na het debuut van ruud als coach bij ons PSV :
"Ik vind Ruud juist een hele onzekere factor momenteel. Net als JdJ. Ik vind de combinatie alles behalve overtuigend momenteel. En hoewel PSV elke wedstrijd tot nu toe elke wedstrijd aan de lopende band scoort, wordt er enorm veel verbloemt zowel in het spel met als zonder bal." En "Gakpo staat al weken op een eiland. Ruud benut hem niet. Zou me verbazen als dat vandaag anders is."

Los van dat de voorspellingen en doemscenarios van Heruone niet uitkomen, vind ik het niet ok hoe Ruud hier wordt weggezet. Als een praatjesmaker die er helemaal niks van snapt. En in zijn handjes mag knijpen met het ons-kent-ons netwerk.

Het is me niet specifiek om Heruone te doen.. maar er was hier een kliek notabene PSV supporters die na 2 maanden ruud het allemaal al gezien hadden en een hoop bagger op dit forum hebben gedumpt. Met dat soort onzin is de telegraaf of VI niet eens meer nodig om PSV een crisis in te praten. Dus laat dat aub de volgende periode dat het ff wat minder gaat.

@Heruone dan.
Last edited by MaartenV on 04 Nov 2022, 14:05, edited 1 time in total.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Had, eerlijk gezegd, ook zo mijn twijfels. Maar dat is aan het omslaan: lerend vermogen en zo... Voor vanavond: lekker Ruud!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 03 Nov 2022, 23:33 Ja wat een onzin dat Heruone ongenuanceerd is over onze topcoach:

(boze quotes van de huistacticus)
(nog meer boze quotes van de huistacticus)
Het is wat mij betreft weinig fair om [mention]Heruone[/mention] als ongenuanceerd weg te zetten. Een van de posters die in elk geval een poging doet om alles wat hij vindt te onderbouwen. Dan kun je het inderdaad alsnog oneens zijn met wat hij zegt, maar ongenuanceerd is niet direct de eerste kwalificatie die ik eraan zou geven.

Wat ik dan wel weer vind van zijn analyses, is dat het totaalplaatje eigenlijk alleen wordt aangevlogen vanuit een puur tactisch oogpunt. En inderdaad valt er op dat vlak genoeg aan te merken op de trainer Ruud, daar ga ik wel in mee. Máár: topsport, topvoetbal in dit geval, is veel meer dan tactiek. Het gaat om het leveren van prestaties waarbij niet alleen techniek en tactiek van belang zijn, maar waarbij het ook belangrijk is hoe je als topsporter leeft, hoe je je voorbereidt, hoe je dingen benadert. Ruud is daar écht meesterlijk in en straalt dat in alles uit. Luister naar z'n interviews en zie/hoor hoe onze trainer het geheel beleeft. Daar staat iemand met decennia ervaring in de topsport en iemand die zoiets feilloos kan overbrengen op spelers. Omgaan met teleurstellingen, omgaan met successen, begrijpen hoe het hele proces rondom topvoetbal werkt, begrijpen wat de mindset van een topsporter is. Dit PSV is bovendien fysiek top, vraag dat maar aan Arteta. Als je die elementen naast tactiek legt, dan krijgt dat aan het einde ongeveer dezelfde weging. Dat onderdeel van de trainer Ruud is wat mij betreft extreem onderbelicht hier. Een van de weinige ex-topvoetballers die zó goed is in het overbrengen van die mindset.

Zoals gezegd is er veel op dit PSV aan te merken, maar het is ondertussen wel absoluut een elftal met mentaliteit en veerkracht geworden. Nederlagen maken de jongens niet gek, ze accepteren die knal op hun smoel en leren ervan, om de lessen vervolgens ook daadwerkelijk in praktijk te brengen. Het is een erg gezonde en waardevolle kwaliteit om te bezitten. Dat zie ik ook wel een beetje als de hand van de trainer hoor. Ik was half september ook buitengewoon sceptisch, maar de stijgende lijn zit er inmiddels echt wel in. Hopelijk kunnen we daar in de komende twee wedstrijden nog de vruchten van plukken. Met twee zeges zou je een geweldige basis voor de tweede seizoenshelft kunnen leggen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind dat Ruud het prima doet. Ben tactisch niet zo onderlegd als anderen op dit forum maar ik zie wel een elftal en een trainer in ontwikkeling die hebben geleerd van de fouten. Ruud is er toch in geslaagd om de boel compacter te laten spelen. Dit is pas zijn eerste jaar als hoofdtrainer op het hoogste niveau en hij zal dan net als een jonge speler fouten maken of dingen beter kunnen doen. Belangrijk is dat je ervan leert en dat doet hij zeker. We hebben inmiddels een herkenbare speelstijl waardoor je moeiteloos een aantal wissels kunt doorvoeren zonder weer door de ondergrens te zakken. Daarnaast is hij in zijn hele presentatie een geweldig uithangbord voor onze club.

Vind overigens dat de onbalans in de selectie wel een verzachtende omstandigheid is voor het hobbelige begin. Naar mijn mening moet je een beginnend trainer zo goed mogelijk faciliteren. Hij heeft een prima staf gekregen maar een team met gaten.

Heb er overigens ook wel vertrouwen in dat we zondag gaan presteren. We zijn veel stabieler dan die mietjes uit Amsterdam.
Post Reply