Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

Ik ben ook niet zo siked voor Belgen. Ze zijn niet vaak open in hun communicatie. Als in: Niet als het tactisch goed voor PSV uit komt maar in het algemeen. Doe mij maar gewoon een iemand die er echt staat voor PSV. Een type Brands of Fossen. Een gentleman met sterke people skills en een krachtige uitstraling.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Dus iemand met een bewezen track record valt af, want een Belg?
En daar horen blijkbaar meteen bepaalde karaktereigenschappen bij, heel apart.

Een Engelsman valt dus ook af, want een alcoholist.
Een een Italiaan, want heetgebakerd.
En een Spanjaard, want geniet teveel.
En een Scandinaviër, want introvert/onderkoeld.
Enz. Enz.

is er eigenlijk een nationaliteit die wel de goedkeuring krijgt?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ardbeg
Mister PSV

Ren Höek wrote: 28 Oct 2022, 14:29 Dus iemand met een bewezen track record valt af, want een Belg?
En daar horen blijkbaar meteen bepaalde karaktereigenschappen bij, heel apart.

Een Engelsman valt dus ook af, want een alcoholist.
Een een Italiaan, want heetgebakerd.
En een Spanjaard, want geniet teveel.
En een Scandinaviër, want introvert/onderkoeld.
Enz. Enz.

is er eigenlijk een nationaliteit die wel de goedkeuring krijgt?
Je trekt het nu heel erg in het extreme. Dit zei ik niet, net zo min als dat ik zei dat iemand afvalt vanwege zijn nationaliteit. Ik heb het over voorkeur/niet siked zijn. Niemand zei "valt af" of "geen goedkeuring".
Last edited by Ardbeg on 28 Oct 2022, 15:02, edited 2 times in total.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Ik vind de prestaties van Genk eigenlijk indrukwekkender dan die van Club Brugge. Als je een opstelling maakt van ex Genk spelers vs ex Club wint Genk.
Veel lagere begroting, zakken af en toe helemaal weg ook maar komen steeds weer boven drijven.
Heruone
Lid scoutingsteam

Ik hoop inderdaad dat als Brands een TD gaat kiezen dat hij dan twee TD's pakt en dan voor beide een opstelling maakt van ex spelers van hun ex club en dan kijkt wie de beste opstelling heeft. En dat wordt dan de nieuwe TD. Voordeel: wordt het sowieso niet Faber.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Heruone wrote: 28 Oct 2022, 15:09 Ik hoop inderdaad dat als Brands een TD gaat kiezen dat hij dan twee TD's pakt en dan voor beide een opstelling maakt van ex spelers van hun ex club en dan kijkt wie de beste opstelling heeft. En dat wordt dan de nieuwe TD. Voordeel: wordt het sowieso niet Faber.
Dat Genk regelmatig kampioen wordt is gewoon knap. De scouting en kampioen worden worden aangedragen als argument voor Vaeyens.
Ren Höek
Vedette

Ardbeg wrote: 28 Oct 2022, 14:46 net zo min als dat ik zei dat iemand afvalt vanwege zijn nationaliteit.
Dat zeg je hier wel degelijk:
Ik ben ook niet zo siked voor Belgen. Ze zijn niet vaak open in hun communicatie. Als in: Niet als het tactisch goed voor PSV uit komt maar in het algemeen. Doe mij maar gewoon een iemand die er echt staat voor PSV.
Verder ben je niet de enige die aangeeft dat Belgen niet zouden passen, daarom reageer ik er ook op.
Aangezien ik gedrag/karaktereigenschappen toewijzen puur op de nationaliteit nogal onzinnig vind, zoals ik aangeef met mijn voorbeelden.
Ardbeg
Mister PSV

Ren Höek wrote: 28 Oct 2022, 15:46
Ardbeg wrote: 28 Oct 2022, 14:46 net zo min als dat ik zei dat iemand afvalt vanwege zijn nationaliteit.
Dat zeg je hier wel degelijk:
Ik ben ook niet zo siked voor Belgen. Ze zijn niet vaak open in hun communicatie. Als in: Niet als het tactisch goed voor PSV uit komt maar in het algemeen. Doe mij maar gewoon een iemand die er echt staat voor PSV.
Verder ben je niet de enige die aangeeft dat Belgen niet zouden passen, daarom reageer ik er ook op.
Aangezien ik gedrag/karaktereigenschappen toewijzen puur op de nationaliteit nogal onzinnig vind, zoals ik aangeef met mijn voorbeelden.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg niet zo enthousiast. Ik zeg niet dat hij per se afvalt. Iets met nuance en zo. Als hij echt erg goed is en hij maakt PSV beter, laat maar komen hoor.
Ren Höek
Vedette

Ardbeg wrote: 28 Oct 2022, 15:48 Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg niet zo enthousiast. Ik zeg niet dat hij per se afvalt. Iets met nuance en zo.
Je wijst nog steeds een nationaliteit bepaalde karaktereigenschappen toe, daar is niets genuanceerd aan. En dat is hetgeen waar ik op reageer.
Het viel me gewoon op, ook omdat je niet de enige bent die het aangeeft.
Als hij echt erg goed is en hij maakt PSV beter, laat maar komen hoor.
Hier zijn we het allemaal over eens denk ik :mrgreen: (Y)
Ardbeg
Mister PSV

Ren Höek wrote: 28 Oct 2022, 15:52
Ardbeg wrote: 28 Oct 2022, 15:48 Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg niet zo enthousiast. Ik zeg niet dat hij per se afvalt. Iets met nuance en zo.
Je wijst nog steeds een nationaliteit bepaalde karaktereigenschappen toe, daar is niets genuanceerd aan. En dat is hetgeen waar ik op reageer.
Het viel me gewoon op, ook omdat je niet de enige bent die het aangeeft.
Ik schreef het wat gechargeerd natuurlijk maar ik bedoelde het iig minder kort door de bocht dan dat het las. Ik ben over het algemeen geen fan van de stijl van Belgen in het voetbal, communicatief.
Ren Höek
Vedette

Ardbeg wrote: 28 Oct 2022, 15:58 Ik schreef het wat gechargeerd natuurlijk maar ik bedoelde het iig minder kort door de bocht dan dat het las.
Daar ging ik al vanuit, maar ik wijs graag wat nuance toe ;)
Ik ben over het algemeen geen fan van de stijl van Belgen in het voetbal, communicatief.
Ik snap wat je bedoelt, maar dit speelde mijns inziens vooral een 15-20 jaar geleden.
Ondertussen zijn met name de Vlamingen veel dichter bij Nederlanders gekomen qua communicatie. Helemaal als het TD's betreft met een bewezen track record, dan moet je communicatief wel goed zijn.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

koetje wrote: 28 Oct 2022, 13:22
O Goleiro Grande wrote: 28 Oct 2022, 12:54
Ben dan erg benieuwd wat voor figuur ze dan wel niet zoeken. Wanneer je naar profielen zoekt waarvan je kunt inschatten dat ze eventueel of zelfs graag naar PSV zouden willen, op voorwaarde dat ze over ervaring, een behoorlijk netwerk en vooral een bewezen succesvol track record meebrengen zou ik al lang eens een lijntje hebben uitgegooid naar Roel Vaeyens onderhand. Club Brugge heeft zich toch uitstekend ontwikkeld de afgelopen jaren, deed het volgens mij ook prima w.b. de transferbalans de afgelopen seizoenen en is wat betreft sportieve kracht en resultaten PSV voorbij. Vaeyens is daar sinds 2012 achtereenvolgens als hoofdcoach, technisch coordinator en sportief directeur direct (eind)verantwoordelijk voor geweest, stopte afgelopen zomer bij Brugge en is inmiddels clubloos.
Een Belg, ik weet niet het niet.

Belgen in technische functies bij Nederlandse clubs heeft zelden gewerkt. De taal is hetzelfde maar de cultuur toch echt anders. Wij vinden Belgen al snel achterbaks/van het ellebogenwerk. Een oer-PSV'er als Gerets werkte daardoor uiteindelijk ook niet.
Snap wat je bedoeld en heb in mijn eigen werk ook wel tegen dat soort verschilletjes aangelopen. Nu moet ik zeggen dat ik de Nederlanders Marcel Brands en John de Jong ook niet helemaal zuiver op de graat vindt. De manier van communiceren rondom de transfer van Luuk de Jong, die al in kannen en kruiken was en de volgende dag bekend zou worden, werd door Brands volkomen onnodig een kwestie van weken genoemd. Maar erger vond ik het gelieg over de noodzaak om niet te hoeven verkopen en de open eindjes in het contract van Simons. In dat licht past het niet om een Belg de maat te nemen over ellebogenwerk omdat ie een Belg is. En gezien zijn kennis en ervaring zou ik er niet zomaar vanaf zien vanwege een vermoeden hierover.
Juancho
Mister PSV

Hoop alleen wel dat ze echt al een plan en idee hebben over de invulling incl namen. T/m de winter periode ok, maar daarna moet je als een malle gaan bouwen aan het nieuwe PSV vanwege dat, voorlopig nog, gruwelijk belangrijke volgende seizoen.

Brands is bovendien AD, dat zal hem normaal gesproken al meer dan genoeg tijd en energie kosten. Zo'n interne oplossing is OK voor de hele korte termijn maar daar zal wel snel verandering in moeten komen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Juancho wrote: 28 Oct 2022, 19:11 Hoop alleen wel dat ze echt al een plan en idee hebben over de invulling incl namen. T/m de winter periode ok, maar daarna moet je als een malle gaan bouwen aan het nieuwe PSV vanwege dat, voorlopig nog, gruwelijk belangrijke volgende seizoen.

Brands is bovendien AD, dat zal hem normaal gesproken al meer dan genoeg tijd en energie kosten. Zo'n interne oplossing is OK voor de hele korte termijn maar daar zal wel snel verandering in moeten komen.
Vooral dat plan ben ik wel benieuwd naar, als het er uberhaupt al is. Vind toch dat er ten aanzien van de eigen jeugd iets te graag een oogje dicht wordt geknepen als er noten moeten worden gekraakt w.b. kwaliteit; liever zie ik dan dat Teze en Obispo hun heil elders zoeken en je jongens als Saibari, Bakayoko, Vertessen en Ledezma een jaar in de middenmoot van de Eredivisie laat rijpen. Intussen mag ten aanzien van de transfers ook een niveautje hoger worden gevraagd; slechts met Gakpo, Veerman, Xavi en Sangaré en met enige goede wil Madueke heb je werkelijk (groei)kapitaal in de selectie en zijn alleen De Jong en Benítez strategische aankopen te noemen die iets bijdragen aan de geambieerde kwaliteit. Wat resteert is me iets te veel middelmaat of minder; wanneer in het komende of daaropvolgende transferwindow geld vrijkomt met de verkoop van Gakpo en Sangaré hoop ik dat Brands de stoute schoenen weer eens aantrekt voor een paar slimme aankopen en weet te stunten met een toptalent.

Voor het komend window zou het huren met een optie tot koop van Lyanco mijn voorkeur hebben en zou PSV met Santiago Hezze van Huracán (wiens contract eind dit jaar afloopt) een zeer interessante middenvelder kunnen halen die een veelbelovende vervanger van Gutiérrez kan betekenen volgend jaar. Met de nodige investering is Exequiel Zeballos in mijn ogen de ideale opvolger van Gakpo, lijkt me Milan van Ewijk de ideale rechtsback om nu te halen (en Sambo als stand-in), terwijl een vertrek van Max in het mooiste geval zou worden opgevuld met Luan Candido (RB Bragantino), ook al heeft die jongen zo'n ziek assistgemiddelde dat dat wel eens erg kostbaar kan zijn. Voor Sangaré zou PSV een herkansing moeten wagen voor Vinicius Souza en in het geval dat niet mogelijk blijkt gewoon geld voor Zerrouki moeten uittellen. Met de spierballentaal van de RvC verwacht ik in ieder geval niet dat bij een verkoop van sterkhouders opnieuw zuinigheid wordt gepredikt, als je echt wat wilt de komende jaren is het ook zaak in kwaliteit en kapitaalontwikkeling te investeren. Fingers crossed dat die nieuwe TD wat dat betreft straks een onze scouting eens een trap in hun hol geeft.
ShovingNE2
Site Admin

PSV heeft vooralsnog geen haast met de opvulling van de positie van TD.

En Faber lijkt meer een rol als tweede man te krijgen. Helemaal prima wat mij betreft, als het maar geen TD is.
De 60-jarige voorman van PSV vindt dat het beter is om een dag later de goede technische man te benoemen dan een dag te vroeg genoegen te nemen met iemand die niet de ideale kandidaat is.

Het is wel goed mogelijk dat Ernest Faber in de toekomst een belangrijke pion bij het uitzetten van het technisch beleid van PSV wordt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Als dat klopt: helemaal prima. Kwaliteit op middellange en lange termijn, niet korte termijn resultaten. De komende seizoenen worden tè belangrijk. Geen Hamselaars bij PSV ajb
Lichtstadd
Bankzitter

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Zuidam en Fledderus op het lijstje staan en niet Huiberts?
Standbeeld
Mister PSV

Lichtstadd wrote: 01 Nov 2022, 09:44 Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Zuidam en Fledderus op het lijstje staan en niet Huiberts?
PSV polst altijd eerst of iemand op de lijst van mogelijke kandidaten wil. Dus het kan goed zijn dat Huiberts heeft gezegd dat hij prima zit bij AZ. Zuidam en Fledderus zijn optie 4 en 5, anders had PSV wel al doorgepakt.
ShovingNE2
Site Admin

Hieruit blijkt wel een beetje dat ze wellicht iemand zoeken als tweede man. VoH wil misschien terug de scouting in? Wellicht dat Zuidam of Fledderus gepost zijn als die tweede man, maar lijkt het dat Faber die rol ambieert. Binnen PSV 'herkend' niemand dat Zuidam kandidaat zou zijn. Kortom: alleen die Woerts heeft het geroepen.
ruuddevil
Legende

Faber als tweede man zou ik prima vinden. Iemand die de club goed kent en als HJO al een tijdje achter een bureau zit. Die heeft zijn vlieguren gemaakt om zo’n stap te maken. Als je Faber als tweede man overweegt dan lijkt het me sterk dat jongens als Zuidam en Fledderus in beeld zijn, dan moet het iemand zijn met meer ervaring. Anders heb je geen goede balans.
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 01 Nov 2022, 10:04 Hieruit blijkt wel een beetje dat ze wellicht iemand zoeken als tweede man. VoH wil misschien terug de scouting in? Wellicht dat Zuidam of Fledderus gepost zijn als die tweede man, maar lijkt het dat Faber die rol ambieert. Binnen PSV 'herkend' niemand dat Zuidam kandidaat zou zijn. Kortom: alleen die Woerts heeft het geroepen.
Het heeft er alle schijn van dat Faber tweede man gaat worden en dat er een topper als TD komt. Dan kan Faber in de luwte het vak leren en wellicht in de toekomst de TD opvolgen. Zuidam en Van Seumeren hebben allebei aangegeven dat PSV Zuidam gepolst heeft. Dus die zal ongetwijfeld op een lijst staan. Zo is bijvoorbeeld ook Koeman gepolst door PSV of hij beschikbaar zou zijn en op de lijst met mogelijke nieuwe trainers zou willen, nadat bekend werd dat Roger zou vertrekken. En dezelfde werkwijze wordt bij nieuwe spelers gehanteerd: PSV zoekt een nieuwe keeper en ze vragen of Cillessen en Krul beschikbaar zijn en op de lijst met mogelijke kandidaten willen. Uiteindelijk zullen alleen optie 1 en 2 concreet worden, en in incidentele gevallen optie 4 of 5. Zo gaat dat. PSV kan het brengen dat er geen concrete interesse is in optie 4 en 5, maar optie 4 en 5 kunnen het wel ervaren als interesse. Daar zal wel een verschil zitten.
Rigo
Bankzitter

Heb een gevoel dat ze Vaeyens als 1ste man gaan halen en Faber als 2e die de clubcultuur een beetje kan bewaken. Vaeyens mag hier gelijk de scouting naar zijn hand gaan zetten lijkt me.
ShovingNE2
Site Admin

Rigo wrote: 01 Nov 2022, 10:47 Heb een gevoel dat ze Vaeyens als 1ste man gaan halen en Faber als 2e die de clubcultuur een beetje kan bewaken. Vaeyens mag hier gelijk de scouting naar zijn hand gaan zetten lijkt me.
Die is toch al weg bij Club Brugge? Die zou nu al in kunnen stromen. Dus lijkt mij niet, tenzij hij pas na de wintertransferperiode zou willen beginnen.
Standbeeld
Mister PSV

Ik zie een grotere kans dat bijvoorbeeld een Steinsson TD wordt. Steinsson kent Marcel van zijn tijd als voetballer bij AZ. Toen Steinsson TD werd bij Fleetwood is hij verschillende keren naar NL gekomen om te sparren met Marcel. Marcel heeft hem vervolgens als scout naar Everton gehaald en daarna nog eens hoofdscout gemaakt. Kortom, Marcel en Steinsson lijken enigzins aan elkaar verbonden te zijn. Het enige obstakel is dat Steinsson afgelopen zomer een nieuwe job heeft aangenomen als Performance manager bij Tottenham. Dus mocht hij TD willen worden bij PSV, dan zal dat pas aan het einde van dit seizoen bekend worden verwacht ik.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Vorig jaar kwam VoH erbij om ook een stuk van de jeugd erbij te gaan doen en daarmee John te ontlasten. Dat lijkt me juist een perfecte rol voor Faber omdat hij de jeugd kent en een eerste stap kan maken binnen het technisch beleid. Dan heb je een kans om iemand anders door te schuiven als HJO en dan kun je Faber een nieuwe rol bieden voor de langere termijn als onderdeel van technische zaken waar hij op termijn wellicht door kan groeien. Als je het zo bekijkt zou VoH als eerste man dan niet eens onlogisch zijn want hij heeft Marcel naast hem en dan eventueel Faber erbij. Wellicht kun je een nieuwe hoofd scouting aanstellen die eerst gaat kijken wat we momenteel rond hebben lopen en wat de kwaliteit van dat werk is.

Ik probeer alleen maar 'in het hoofd' van PSV mee te kijken om te begrijpen welke keuze ze maken dus het zal niet perse mijn ideale oplossing zijn maar ik denk ook niet dat het een een belachelijk idee is. Als je nu kijkt hoe de selectie van PSV ervoor staat dan denk ik met alle beperkingen die we blijkbaar hadden dat er maar 1 grote fout is gemaakt en dat is de keuze voor Hoever. Voor de rest vind ik vrijwel alle keuzes acceptabel. Dan zal Brands dat waarschijnlijk ook wel vinden en dan denk ik niet dat hij iemand gaat aanstellen die het compleet anders ziet/doet.

Als ze bij Steinsson uitkomen en dus op hem wachten tot aan de zomer dan heb ik daar vrede mee. In tegenstelling tot 80% hier geloof ik niet dat PSV gaat voor een 'topper' of 'grote naam' of 'zwaargewicht'. Die zijn net zo moeilijk om te vinden als trainers, spitsen of betrouwbare verdedigers. Steinsson met Faber zorgt er wel voor dat VoH min of meer overbodig wordt. Ik vind het altijd storend dat mensen zeggen dat die wel terug in zijn oude rol kan bij de scouting maar welke idioot gaat zijn promotie vrijwillig terugdraaien als daar wellicht 30 a 40% salarisverlaging aan vast hangt?
Post Reply