Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
romardo
Jeugdspeler

ShovingNE2 wrote: 01 Nov 2022, 10:04 Hieruit blijkt wel een beetje dat ze wellicht iemand zoeken als tweede man. VoH wil misschien terug de scouting in? Wellicht dat Zuidam of Fledderus gepost zijn als die tweede man, maar lijkt het dat Faber die rol ambieert. Binnen PSV 'herkend' niemand dat Zuidam kandidaat zou zijn. Kortom: alleen die Woerts heeft het geroepen.
Ook van Seumeren heeft gezegd dat PSV Zuidam heeft benaderd.
ShovingNE2
Site Admin

Als tweede man dus wellicht. Niet als TD.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Waar ik bang voor ben is dat er weer intern wordt doorgeschoven. Het zijn allemaal mannen die elkaar al jaren kennen. Hoe objectief ben je dan tegen elkaar? Je zal soepeler met iemand omgaan die je al 20 jaar kent dan iemand waar je net 2 jaar mee werkt. Bovendien heeft een Faber geen enkele ervaring op die positie en VOH ook niet trouwens. Het lijkt me zaak dat er iemand van buiten komt die én ervaring heeft, én een eigen netwerk heeft opgebouwd maar vooral eens met andere ogen naar onze club kijkt en naar de structuur van scouting etc.
ShovingNE2
Site Admin

Dan was dat toch allang gebeurd? Ik geloof daar niet meer in.
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Hopelijk lukt het nog met Steinsson, lijkt iemand met de juiste mix van ervaring (Head of recruiment and development bij Everton, Technical Director bij Fleetwood, Adviseur bij de bond van IJsland, nu een kijkje in de keuken bij Tottenham), talent om nog door te groeien, komt professioneel over, kent Nederland al een beetje en kan goed opschieten met Brands. In het moderne voetbal heb ik liever iemand met een frisse blik van buitenaf, dan middelmaat doorschuiven vanuit PSV zelf.
Juancho
Mister PSV

Steinsson lijkt me juist ook iemand die je eerst een paar jaar mee laat lopen als rechterhand en die het daarna mag overnemen. Persoonlijk hoop ik nog altijd op een zwaargewicht, een Vaeyens lijkt me dan veel meer geschikt met dan Steinsson erbij/naast of als Faber intern die ambitie heeft en ook wil uitvoeren terwijl PSV die ene gozer (oud Willem 2) toch al als nieuwe HjO wil halen...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 01 Nov 2022, 14:56 Steinsson lijkt me juist ook iemand die je eerst een paar jaar mee laat lopen als rechterhand en die het daarna mag overnemen. Persoonlijk hoop ik nog altijd op een zwaargewicht, een Vaeyens lijkt me dan veel meer geschikt met dan Steinsson erbij/naast of als Faber intern die ambitie heeft en ook wil uitvoeren terwijl PSV die ene gozer (oud Willem 2) toch al als nieuwe HjO wil halen...
Denk dat Steinsson het wel direct zou kunnen. Hij loopt nu al mee als tweede man bij een grotere club en heeft dat bij Everton ook gedaan. Dan mag PSV geen probleem zijn. Wel met je eens dat Vaeyens een betere kandidaat zou kunnen zijn. Al kan ik dat niet helemaal beargumenteren.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Joenepsv wrote: 01 Nov 2022, 14:18 Waar ik bang voor ben is dat er weer intern wordt doorgeschoven. Het zijn allemaal mannen die elkaar al jaren kennen. Hoe objectief ben je dan tegen elkaar? Je zal soepeler met iemand omgaan die je al 20 jaar kent dan iemand waar je net 2 jaar mee werkt. Bovendien heeft een Faber geen enkele ervaring op die positie en VOH ook niet trouwens. Het lijkt me zaak dat er iemand van buiten komt die én ervaring heeft, én een eigen netwerk heeft opgebouwd maar vooral eens met andere ogen naar onze club kijkt en naar de structuur van scouting etc.
Waarom zou je daar bang voor moeten zijn en waarom zou je zo sterk moeten veranderen?
Brands heeft het hier ooit goed gedaan als TD en is nu recentelijk teruggekomen als AD. In de scouting en transferbeleid wordt mij duidelijk dat het vaak gelukt is om spelers te halen, die haast onhaalbaar waren (Sangaré, Madueke, Benitez, Xavi) en spelers met grote verdiensten geënthousiasmeerd werden (Guardado, Moreno, Luuk). Daarbij hebben we in de jeugd de afgelopen tien jaar meer successen gehad dan ooit en komt er ook de komende jaren het nodige talent weer aan.

Ik zie dus dat er erg veel goed gaat en dat juist het continu van revolutie naar revolutie gaan uiteindelijk leidt tot stilstand, terwijl een gestage evolutie ons verder helpt. Uiteraard is het een poging tot revolutie waard als je op alle facetten het slecht doet of een uitzonderlijk goede kandidaat hebt, maar als je dat niet hebt kun je mogelijk beter kiezen voor een evolutie dan een revolutie met een grote onvoorspelbare, bepalende factor.
Joenepsv
Legende

Thijs wrote: 01 Nov 2022, 20:45
Joenepsv wrote: 01 Nov 2022, 14:18 Waar ik bang voor ben is dat er weer intern wordt doorgeschoven. Het zijn allemaal mannen die elkaar al jaren kennen. Hoe objectief ben je dan tegen elkaar? Je zal soepeler met iemand omgaan die je al 20 jaar kent dan iemand waar je net 2 jaar mee werkt. Bovendien heeft een Faber geen enkele ervaring op die positie en VOH ook niet trouwens. Het lijkt me zaak dat er iemand van buiten komt die én ervaring heeft, én een eigen netwerk heeft opgebouwd maar vooral eens met andere ogen naar onze club kijkt en naar de structuur van scouting etc.
Waarom zou je daar bang voor moeten zijn en waarom zou je zo sterk moeten veranderen?
Brands heeft het hier ooit goed gedaan als TD en is nu recentelijk teruggekomen als AD. In de scouting en transferbeleid wordt mij duidelijk dat het vaak gelukt is om spelers te halen, die haast onhaalbaar waren (Sangaré, Madueke, Benitez, Xavi) en spelers met grote verdiensten geënthousiasmeerd werden (Guardado, Moreno, Luuk). Daarbij hebben we in de jeugd de afgelopen tien jaar meer successen gehad dan ooit en komt er ook de komende jaren het nodige talent weer aan.

Ik zie dus dat er erg veel goed gaat en dat juist het continu van revolutie naar revolutie gaan uiteindelijk leidt tot stilstand, terwijl een gestage evolutie ons verder helpt. Uiteraard is het een poging tot revolutie waard als je op alle facetten het slecht doet of een uitzonderlijk goede kandidaat hebt, maar als je dat niet hebt kun je mogelijk beter kiezen voor een evolutie dan een revolutie met een grote onvoorspelbare, bepalende factor.
Mooi stukje. Kan me in veel van je argumenten wel vinden. Maar om nou te zeggen dat er erg veel goed gaat.. Er gaat veel goed, maar er kunnen ook zeker dingen beter. Bijvoorbeeld in de scouting en het aankoopbeleid. Als je de huidige selectie bekijkt vind ik dat er een paar flinke gaten zitten. De back posities zijn kwalitatief onderbezet en de spits positie is kwantitatief onderbezet. Ik ben van mening dat je veel meer kan halen uit je scouting in combinatie met je opleiding. Jong PSV wordt niet goed benut ondanks dat het de laatste jaren al een stuk beter gaat.

Een evolutie met Faber of VOH is overigens een evolutie met eveneens een onvoorspelbare factor daar beide heren nog nooit een dergelijke functie hebben bekleed. Dan kan Faber wel ergens een cursus gedaan hebben die in lijn valt met de functie maar je leert vooral in de praktijk. Ik denk dat hij dat beter kan doen bij een subtopper of een middenmoter dan bij een topclub. Als je iemand van buiten haalt met enige ervaring heb je in elk geval de zekerheid dat hij enigzins weet wat hij doet.
Juancho
Mister PSV

Faber heeft 0,0 ervaring als TD. Dat kan sowieso nooit een goed idee zijn. Het TD schap is geen leuke functie voor erbij he. Of om lekker rustig fouten te maken en te leren. Dat is gewoon een hele, hele cruciale positie in je organisatie.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Rigo wrote: 01 Nov 2022, 10:47 Heb een gevoel dat ze Vaeyens als 1ste man gaan halen en Faber als 2e die de clubcultuur een beetje kan bewaken. Vaeyens mag hier gelijk de scouting naar zijn hand gaan zetten lijkt me.
Met die optie kwam ik vorige week als suggestie. Maar het gevoel dat hij ook komt heb ik totaal niet. Op basis waarvan heb jij dat wel? Vaeyens is clubloos momenteel en zou toch direct kunnen worden ingepast? Dat staat haaks op het bericht dat Brands komende winter de portefeuille van TD waarneemt.

Overigens vind ik dat gelul van 'clubcultuur bewaken' zo'n onzin. Alsof zo'n voetbalclub één of ander syndicaat is waar unieke mores gelden waar alleen insiders weet en begrip van hebben. Installeer gewoon een goede TD. Zo'n Vaeyens heeft toch een krachtig track record? Zowel sportief als financieel een mooie staat van dienst bij Brugge. Dat is toch genoeg om zo'n man het vertrouwen te geven als ie verder representatief en toerekeningsvatbaar is? En laat hem dan maar bepalen of hij Ernest Faber als rechterhand nodig heeft. Wat is het voor onzin om eerst je tweede man aan te willen stellen en daarna je eerste!
Massimo
Legende

O Goleiro Grande wrote: 04 Nov 2022, 14:19 Wat is het voor onzin om eerst je tweede man aan te willen stellen en daarna je eerste!
Dat lijkt me inderdaad de omgekeerde volgorde.
Juancho
Mister PSV

O Goleiro Grande wrote: 04 Nov 2022, 14:19
Rigo wrote: 01 Nov 2022, 10:47 Heb een gevoel dat ze Vaeyens als 1ste man gaan halen en Faber als 2e die de clubcultuur een beetje kan bewaken. Vaeyens mag hier gelijk de scouting naar zijn hand gaan zetten lijkt me.
Met die optie kwam ik vorige week als suggestie. Maar het gevoel dat hij ook komt heb ik totaal niet. Op basis waarvan heb jij dat wel? Vaeyens is clubloos momenteel en zou toch direct kunnen worden ingepast? Dat staat haaks op het bericht dat Brands komende winter de portefeuille van TD waarneemt.
Kan natuurlijk zijn dat Vaeyens zelf liever niet midden in het seizoen in stapt bij een club waar nog heel veel onzeker is. Dat hij liever na afloop van het seizoen (of in de laatste fase) wil tekenen en tot die tijd gewoon rustig PSV gaat bekijken en analyseren. Er komen super belangrijke jaren aan voor PSV, zeker komend 1,5 seizoen waarbij het ook financieel wellicht een kwestie is van aanhaken of afhaken. Als nieuwe TD heeft dat natuurlijk nogal impact. Stel PSV wordt dit seizoen al kampioen, dan ga je jezelf totaal anders kunnen voorbereiden op het o zo belangrijke volgende seizoen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk niet dat het een groot verschil is tussen hoe we naar volgend jaar gaan kijken als we nu 1e 2e of 3e worden to be honest. Waar je als TD altijd naar op zoek bent is de best mogelijke selectie, zonder gaten, met de goede balans. De nieuwe TD moet er altijd voor zorgen dat er voldoende geinvesteerd wordt, er genoeg kapitaal op het veld staat, er niet te veel financiële risico's worden genomen etc etc.

Als Slot over een jaar bij Feyenoord weg is dan zou je toch verwachten dat PSV minimaal 2e kan worden. Maar het uitgangspunt moet zijn om mee te doen om de titel. Dat wil niet zeggen dat je een selectie moet hebben die gelijk/beter is aan die van Ajax maar die moet goed genoeg en breed genoeg zijn om de andere 16 teams te verslaan binnen NL.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 04 Nov 2022, 16:16 Ik denk niet dat het een groot verschil is tussen hoe we naar volgend jaar gaan kijken als we nu 1e 2e of 3e worden to be honest. Waar je als TD altijd naar op zoek bent is de best mogelijke selectie, zonder gaten, met de goede balans. De nieuwe TD moet er altijd voor zorgen dat er voldoende geinvesteerd wordt, er genoeg kapitaal op het veld staat, er niet te veel financiële risico's worden genomen etc etc.

Als Slot over een jaar bij Feyenoord weg is dan zou je toch verwachten dat PSV minimaal 2e kan worden. Maar het uitgangspunt moet zijn om mee te doen om de titel. Dat wil niet zeggen dat je een selectie moet hebben die gelijk/beter is aan die van Ajax maar die moet goed genoeg en breed genoeg zijn om de andere 16 teams te verslaan binnen NL.
Met of zonder Slot denk ik dat PSV wel in staat moet zijn om beter uit de bus dan Feyenoord te komen. En je ziet toch aan alles dat succes valt of staat met een heldere visie en vooral een goede organisatie. Bij PSV heeft dat er enorm aan ontbroken onder Gerbrands en De Jong in mijn ogen. Ik heb Gerbrands vooral in het nieuws gezien als hij zich misdragende supporters of de KNVB de maat kon nemen of wanneer er een platform was dat volop ruimte gaf voor de vele excuses en verzachtende omstandigheden die hij bezigde. Dat terwijl De Jong grossierde in misrekeningen die stelselmatig zijn weerslag hadden op de sportieve slagkracht van PSV. Die twee zijn er nu uitgewerkt en biedt kansen om de opwaartse lijn op het veld nu ook in de organisatie door te zetten. Intussen lijkt de malheur bij PSV te zijn overgeslagen in Amsterdam, waar vakmensen als Overmars en Ten Hag zich moeilijk laten vervangen. Ineens is de visie daar weggevallen, zijn beleidskeuzes meer willekeurig dan complementair aan elkaar en blijken de galacticos daar allerminst onfeilbaar.

Slaagt Brands erin om voorbijgaand aan blauwe ogen en vriendjespolitiek gewoon een sterke TD met bewezen succes te installeren en draait men ook in het scoutingsapparaat aan de juiste knoppen om de schrijvers van de dossiers 'Baumgartl' en 'Bruma' de deur te vervangen voor vaklui met een hoogwaardiger inzicht en netwerk, dan is het helemaal niet onmogelijk om met minder geld dan Ajax een betere selectie op de been te brengen denk ik.
Standbeeld
Mister PSV

11 Sir Tinus wrote: 04 Nov 2022, 16:16 Ik denk niet dat het een groot verschil is tussen hoe we naar volgend jaar gaan kijken als we nu 1e 2e of 3e worden to be honest. Waar je als TD altijd naar op zoek bent is de best mogelijke selectie, zonder gaten, met de goede balans. De nieuwe TD moet er altijd voor zorgen dat er voldoende geinvesteerd wordt, er genoeg kapitaal op het veld staat, er niet te veel financiële risico's worden genomen etc etc.

Ik kan wel meegaan in je verhaal. Het framework dat je beschrijft klopt wel. Alleen de bestedingsruimte wordt ruimer als we 1e worden dit jaar waardoor we gegarandeerd CL inkomsten hebben. Dan gaat de begroting naar minimaal 100mln in plaats van 85. Daarmee slaan we op het gebied van besteedbaar kapitaal nog wel een groter gat ivm wat er nu al is. En dat is natuurlijk altijd prettig als je Gakpo en Sangare kwijtraakt.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

O Goleiro Grande wrote: 04 Nov 2022, 17:14

Met of zonder Slot denk ik dat PSV wel in staat moet zijn om beter uit de bus dan Feyenoord te komen. En je ziet toch aan alles dat succes valt of staat met een heldere visie en vooral een goede organisatie. Bij PSV heeft dat er enorm aan ontbroken onder Gerbrands en De Jong in mijn ogen. Ik heb Gerbrands vooral in het nieuws gezien als hij zich misdragende supporters of de KNVB de maat kon nemen of wanneer er een platform was dat volop ruimte gaf voor de vele excuses en verzachtende omstandigheden die hij bezigde. Dat terwijl De Jong grossierde in misrekeningen die stelselmatig zijn weerslag hadden op de sportieve slagkracht van PSV. Die twee zijn er nu uitgewerkt en biedt kansen om de opwaartse lijn op het veld nu ook in de organisatie door te zetten. Intussen lijkt de malheur bij PSV te zijn overgeslagen in Amsterdam, waar vakmensen als Overmars en Ten Hag zich moeilijk laten vervangen. Ineens is de visie daar weggevallen, zijn beleidskeuzes meer willekeurig dan complementair aan elkaar en blijken de galacticos daar allerminst onfeilbaar.

Slaagt Brands erin om voorbijgaand aan blauwe ogen en vriendjespolitiek gewoon een sterke TD met bewezen succes te installeren en draait men ook in het scoutingsapparaat aan de juiste knoppen om de schrijvers van de dossiers 'Baumgartl' en 'Bruma' de deur te vervangen voor vaklui met een hoogwaardiger inzicht en netwerk, dan is het helemaal niet onmogelijk om met minder geld dan Ajax een betere selectie op de been te brengen denk ik.
Ik denk dat Brands heel tevreden is met de koers Veerman-Xavi-Luuk-Til-El Ghazi en dat we op die voet verder gaan. Het grote verschil met Feyenoord is dat PSV meer star quality spelers heeft en daarmee kom je normaal gesproken altijd boven drijven. Maarja, van die spelers is er wellicht niet veel meer over halverwege volgend jaar. Dus er moeten nieuwe kanonnen bij komen en dan kun je kiezen om je geld te pompen in een Karlsson (niet mijn mening maar als ze daarin geloven zeg maar) of 2 onbekende jongens te halen die de nodige aanpassingstijd nodig hebben.
ShovingNE2
Site Admin

Massimo wrote: 04 Nov 2022, 14:26
O Goleiro Grande wrote: 04 Nov 2022, 14:19 Wat is het voor onzin om eerst je tweede man aan te willen stellen en daarna je eerste!
Dat lijkt me inderdaad de omgekeerde volgorde.
Weet niet of dit zo'n onzin is. Het is maar hoe je de functie ziet: is het een tweede man of is het iemand met een dezelfde werkzaamheden, maar op een ander niveau. Het is niet per se een hulp Sinterklaas of zo. Waarom zou Faber niet nu al TD kunnen zijn over alles behalve Jong PSV en de A-selectie? Daar zou ik inderdaad iemand willen hebben die en de jeugdopleiding heel goed kent en ook echt langere termijn PSV denkt. Want laten we eerlijk zijn: iemand van buitenaf en zeker een buitenlander gaat een vergelijkbare passant worden als trainer. Of is er iemand die denkt dat zo'n persoon 5 jaar komt te zitten als TD?
ShovingNE2
Site Admin

Top! PSV kijkt extern voor een TD.

Aldus Brands.
Standbeeld
Mister PSV

Volgens Marcel kijkt PSV alleen extern voor een nieuwe TD. Liefst iemand die direct op directieniveau in kan stappen, maar anders iemand die daar naar toe kan groeien.
ShovingNE2
Site Admin

Dat gaat de best betaalde functie worden binnen PSV dan. Steinsson is dan wellicht plan B.
Standbeeld
Mister PSV

Overigens hebben er volgens Brands nog geen gesprekken met een kandidaat plaatsgevonden.
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 06 Nov 2022, 10:56 Volgens Marcel kijkt PSV alleen extern voor een nieuwe TD. Liefst iemand die direct op directieniveau in kan stappen, maar anders iemand die daar naar toe kan groeien.
Die gasten van Groningen, Utrecht en AZ zijn ook extern hé 😁😉
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 06 Nov 2022, 11:00
Standbeeld wrote: 06 Nov 2022, 10:56 Volgens Marcel kijkt PSV alleen extern voor een nieuwe TD. Liefst iemand die direct op directieniveau in kan stappen, maar anders iemand die daar naar toe kan groeien.
Die gasten van Groningen, Utrecht en AZ zijn ook extern hé 😁😉
Daar ben ik mezelf van bewust.
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 06 Nov 2022, 11:00 Overigens hebben er volgens Brands nog geen gesprekken met een kandidaat plaatsgevonden.
Denk dat het nu vooral polsen is van beschikbare kandidaten. Dan een shortlist maken en gesprekken plannen.
Post Reply