Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Misschien een gekke gedachte, maar Langeler? Heeft werkelijk waar fantastisch werk afgeleverd bij de jeugd (en nooit credits voor gekregen) en weet ook een organisatie neer te zetten. Bemoeide zich ook met training complex upgrade, scholing, meer internationale wedstrijden jeugd enz.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Of John blijft gewoon.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
ShovingNE2
Site Admin
Seizoenkaart: Vak PR

TD lijkt mij meer een baan waarin je veel contacten moet hebben. Of als speler iets groots zijn geweest. Langeler leverde geweldig werk en kreeg van mij absoluut wel de credits daarvoor. Maar ik ben bang dat hij in onderhandelingen tegen de grote managers het niet echt geweldig doet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam

Dat laatste schijnt John de Jong ook niet per se zo te hebben. Dat moet je compenseren op andere vlakken. Marcel Brands eerder en John de Jong nu waren echt kanjers als het ging om het uitvoeren van waar PSV voor staat: warmte, familiegevoel, die zaken. Dat trekt zo'n speler als Götze over de streep, of eerder Lozano.

Ik vind Cocu wat dat betreft eigenlijk niet eens zo'n gekke gedachte om eerlijk te zijn, al zal hij vast liever op het veld staan.
Menno1
Legende

Dat laatste vraagik mij af: Op PSV na is Cocu nou niet bepaald gelukkig geweest als trainer. Maar goed, kan natuuriijk niet in zijn hoofd kijken, maar hij heeft wel veel meer een persoonlijkheid als TD vond ik altijd. Rustige, slimme kerel, analytisch sterk, kan keihard zijn als het moet.

Het risico uiteraard is dat hij nooit eerder zo'n rol heeft gehad en er bij PSV bijvoorbeeld geen Arnesen meer rondloopt die hem zou kunnen ondersteunen. En om nou van Breukelen daarvoor in te zetten moeten we ten koste van alles uiteraard voorkomen. Maar ik denk wel dat Cocu het zich zou kunnen aanleren.
ShovingNE2
Site Admin

Je moet daar een tandem neerzetten. Cocu kan een deel van de tandem zijn.

Cocu/RvN.

Geen idee of ze het kunnen, maar Mozeskriebel wat een uitstraling. Ik zou totaal ongefundeerd erg blij worden.
Josef Dettelbacher
Legende

Ik zie in Schwaab ook wel een type die op termijn TD zou kunnen worden. Die zou ik een "De Jong traject" voorschotelen, waarbij hij een tijd mee kan lopen en het vak te leren.

Spreekt sowieso drie talen, intelligente en hoogopgeleide kerel, aanvoerder geweest (dan kun je je mannetje denk ik wel staan tijdens onderhandelingen).
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Die mag van zijn vrouw niet ver weg, dus dan kunnen we alleen nog spelers uit Zuid-Nederland en Duitsland halen...
Josef Dettelbacher
Legende

Thijs85 schreef: 13 nov 2020, 21:18 Die mag van zijn vrouw niet ver weg, dus dan kunnen we alleen nog spelers uit Zuid-Nederland en Duitsland halen...
Gewoon Skype of Teams ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Thijs85 schreef: 13 nov 2020, 21:18 Die mag van zijn vrouw niet ver weg, dus dan kunnen we alleen nog spelers uit Zuid-Nederland en Duitsland halen...
Dan mag ie direct Boateng meenemen uit Duitsland.

En nee, Sjon gaat niet weg. Die moet nog oogsten. En het Monster moet nog komen.
ShovingNE2
Site Admin

RIO schreef: 14 nov 2020, 04:43 En nee, Sjon gaat niet weg. Die moet nog oogsten. En het Monster moet nog komen.
Ik weet het niet RIO, het duurt mij te lang. Het blijft te lang boven de markt hangen.
Magnus
Meervoudig international

ShovingNE2 schreef: 13 nov 2020, 19:51 Je moet daar een tandem neerzetten. Cocu kan een deel van de tandem zijn.

Cocu/RvN.

Geen idee of ze het kunnen, maar Mozeskriebel wat een uitstraling. Ik zou totaal ongefundeerd erg blij worden.
RvN is Ruud van Nistelrooy? Ik denk dat hij ambieert trainer te worden, dus ik zie hem dat niet doen eigenlijk.
Arno27
Lid 2e elftal

Ik ben het eens met reactie hierboven dat het wel relatief lang duurt voordat er uitsluitsel is/komt. Of is het normaal dat zo'n keuze/proces lang duurt? Als ik een aanbod krijg voor een andere werkgever of een andere business gerelateerde kans, dan heb ik toch echt niet langer nodig dan een week.. Maar mijn wereld ziet er wat anders uit dan de voetbalwereld, en het zal ook per persoon verschillen.

Maar als ik wat rond Google dan lijkt mij Ralf Rangnick een aardige optie, die gewoon aardig wat gepresteerd heeft. En gezien de docu over Schmidt en andere artikelen hoeven we niet bang te zijn dat zij elkaar teveel naar de mond toe praten. Waar ik wel "bang" voor ben is de befaamde en belangrijke clubcultuur en de jeugd. Wellicht een Cocu aan laten haken om ervaring op te bouwen en tegelijkertijd de jeugd en cultuur te koesteren.

Ik zie hem niet als eerste man, brengt teveel risico met zich mee om weer iemand zo voor de leeuwen te gooien zoals bij De Jong is gebeurd, in mijn ogen. Want fouten maken als iets "nieuw" is, is mensenlijk maar dat wordt in deze wereld terecht niet geaccepteerd en draag je het vervolg van je carrière mee.
ShovingNE2
Site Admin

Arno27 schreef: 14 nov 2020, 10:30 Als ik een aanbod krijg voor een andere werkgever of een andere business gerelateerde kans, dan heb ik toch echt niet langer nodig dan een week..
En als je ervoor 1500 kilometer voor moet verhuizen? Ook in een week of wil je dan wat meer familie en vrienden raadplegen. Je iets meer verdiepen in je mogelijk nieuwe omgeving?
TomPSV
Legende

Lijkt me nogal een ingrijpende beslissing inderdaad. Dat doe je niet even binnen 1 week. Je laat toch de mensen bij PSV achter, net als je familie. Zeker in deze onzekere tijden met het Corona-virus waarbij je eigenlijk amper mag reizen en dus ook niet even je familie kan opzoeken of dat zij naar jou komen.
Arno27
Lid 2e elftal

haha ik ben dan snel klaar, want dan is het een dikke vette nee ;). Maar fair enough, een week bedenk tijd is dan voor het gros van de mensen wat kort, kan ik inkomen.
Heissenberrug
Internationale topspeler

We kunnen denk ik wel stellen dat hij er op z'n minst serieus over nadenkt. Als het een resoluut nee was dan had ie dat wel al laten weten.
Menno1
Legende

Voor mijn huidige bedrijf ging ik een sollicitatie procedure in van 2 maanden. Dat was wel uitzonderlijk lang maar kan mij zo indenken dat zowel Roma als de Jong twijfelen. En dat er dus meerdere rondes zijn met ook meerdere kandidaten.
ShovingNE2
Site Admin

2 maanden de kans om je af te wijzen en toch niet doen. Wat een achterlijkheid.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij staat op de short list. Misschien dat ze een gesprek willen maar het is niet de favoriete kandidaat hè.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Zoektocht kan dus uitgesteld worden. Volgens Italiaaanse media/Jurriaan van Wessem hengelt AS Roma nu bij Feyenoord om Arnesen te halen. Want bij PSV Ronaldo, Van Nistelrooy, Robben, etc binnen gehaald. Wat een club....
ShovingNE2
Site Admin

Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Franco Arnesi, bekt wel lekker Italiaans. Veel plezier met deze man. Houden wij fijn John in huis.
ShovingNE2
Site Admin

Ik gooi deze even weer omhoog om hier de discussie over een andere TD te houden.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Mathijssen of Valckx. Beide TD's die met weinig geld leuke selecties op de been kunnen zetten.
Ligt er natuurlijk wel aan wat de trainer er mee doet.
Plaats reactie