Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Leuk artikel in de Volkskrant met oud ploeggenoten en vrienden van Ruud over Ruud als speler en trainer.

https://www.volkskrant.nl/sport/ruud-va ... ~bdbe068b/

Mooie, treffende quote van Arnold Bruggink:
Bruggink: ‘Het moeilijkste voor een oud-topspeler is om met iemand te werken die minder drive heeft dan jijzelf had. Die meer Bruggink dan Van Nistelrooij is. Ik vond dat voetballen ook gewoon leuk moest zijn. Ruud moest en zou scoren en winnen, die had het nooit over ‘leuk’.’
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Helaas ontkom je er niet aan, maar toch vind ik dat we er nu wel een streep onder zouden kunnen zetten dat in nagenoeg ieder interview benadrukt moet worden hoe bezeten en egocentrisch Ruud was als speler, inclusief woedeaanvallen. Ruud is nu een ander (volwassen) mens. Een stuk rustiger. Als trainer lijkt er een stijgende lijn in te zitten. De verhalen kennen we inmiddels. Ik zou het weleens leuk vinden als ze bijvoorbeeld eens inzoomen op het feit dat Ruud de toppers voor PSV weer weet te winnen. Of collega trainers vragen naar meningen over Ruud als trainer in plaats van oude ploegmaten.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Standbeeld wrote: 05 Nov 2022, 08:38 Helaas ontkom je er niet aan, maar toch vind ik dat we er nu wel een streep onder zouden kunnen zetten dat in nagenoeg ieder interview benadrukt moet worden hoe bezeten en egocentrisch Ruud was als speler, inclusief woedeaanvallen. Ruud is nu een ander (volwassen) mens. Een stuk rustiger. Als trainer lijkt er een stijgende lijn in te zitten. De verhalen kennen we inmiddels. Ik zou het weleens leuk vinden als ze bijvoorbeeld eens inzoomen op het feit dat Ruud de toppers voor PSV weer weet te winnen. Of collega trainers vragen naar meningen over Ruud als trainer in plaats van oude ploegmaten.
Maar in dit artikel wordt toch ook juist het contrast geschetst tussen Ruud als speler en Ruud als trainer en hoe dit laatste veel meer bij hem past als persoon?!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 05 Nov 2022, 08:47
Standbeeld wrote: 05 Nov 2022, 08:38 Helaas ontkom je er niet aan, maar toch vind ik dat we er nu wel een streep onder zouden kunnen zetten dat in nagenoeg ieder interview benadrukt moet worden hoe bezeten en egocentrisch Ruud was als speler, inclusief woedeaanvallen. Ruud is nu een ander (volwassen) mens. Een stuk rustiger. Als trainer lijkt er een stijgende lijn in te zitten. De verhalen kennen we inmiddels. Ik zou het weleens leuk vinden als ze bijvoorbeeld eens inzoomen op het feit dat Ruud de toppers voor PSV weer weet te winnen. Of collega trainers vragen naar meningen over Ruud als trainer in plaats van oude ploegmaten.
Maar in dit artikel wordt toch ook juist het contrast geschetst tussen Ruud als speler en Ruud als trainer en hoe dit laatste veel meer bij hem past als persoon?!
Dat klopt. :D
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Die winnaars mentaliteit, bereid zijn om er alles aan te doen, geen excuses, geen slappe praatjes... Dat heeft PSV de afgelopen jaren zover terug geworpen als je het mij vraagt. Verliezen of gelijkspelen was opeens niet zo erg meer. Kan gebeuren, of de tegenstander was zo goed, of het spel van PSV was eigenlijk best goed ondanks 0 punten.

Op die gebieden, vooral mentaal en de gehele topsport beleving, daar is RvN wel een absolute verbetering in. Nu de rest nog meer ontwikkelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Persepolis wrote: 05 Nov 2022, 00:48
Skuddem wrote: 04 Nov 2022, 23:08 Tsjah, wat blijft staan zijn ellenlange tactische analyses waaruit de tendens naar voren komt dat Ruud ongeschikt is. Analyses waarbij, zoals eerder hier vermeldt, het hele ‘overige’ aspect van het voetbal en de job als trainer, niet wordt meegenomen. Laat staan verdere context die gewoon relevant is.
Je kan toch gewoon een analyse doen van de tactische kant van een trainer zonder per se elke overige aspect te moeten meenemen? Of werkt dat ook andersom, als ik een stuk schrijf over RvN als coach en motivator, ik ook per se een volledige tactische analyse moet schrijven want ja, anders neem ik niet alle aspecten mee?
Als er 1 iemand is die zijn uiterste best doet om zijn mening met objectieve feiten te onderbouwen, dan is @Heruone dat. En daarom lees ik zijn posts met bovengemiddelde interesse als ik hier kom. En ja, hij focust op de tactische kant van het verhaal, want dat is de kant waarmee je het toeval het meest kan uitsluiten en dus je kans op winnen het grootst kan maken. En ja, je kan daar best de conclusie uit trekken dat RvN tactisch op dit moment niet voldoet. Dat hij dat compenseert met andere kwaliteiten kan prima daarmee samengaan, het doet niets af aan het tactische verhaal. Jij of een ander kan er weinig om schelen, of het volledig oneens mee zijn, helemaal prima. Maar "ongenuanceerd" zal voor nagenoeg iedereen hier meer gelden dan voor hem. Zat mensen die RvN of Schmidt ongeschikt vinden/vonden en niet verder kwamen dan "xxx rot op" en dat soort kreten. Tja, daar heb je lekker veel aan.
Er zit een verschil tussen een tactische analyse met als conclusie dat van Nistelrooy het tactisch gezien (nog???) niet op de rit heeft gekregen, en een tactische analyse vanuit het uitgangspunt ‘Ruud is een armoedige trainer, die ook nog eens uit pure armoede is gekozen voor die rol’. En in het verlengde daarvan opteren voor zijn congé en het oproepen van voetbalprofessor Peter Bosz, de zogenaamde tegenpool van ons ‘tactisch onbenul’.

Je kunt aangeven wat je als buitenstaander ziet qua tactiek, maar om daar dusdanige negatieve en zwaarwegende conclusies en tendensen aan te hangen vind ik wel ongenuanceerd, en kwalijk zelfs - in het licht dat je best een status hebt als poster en mensen je serieus nemen.

Sowieso om te denken dat je als buitenstaander meer zicht hebt op het tactische gedeelte, en jezelf afvraagt waarom Ruud, met z’n jaren 90 tactiek, het gewoon niet ziet..., het niet kan overbrengen...dan heb je weinig besef van letterlijk alle factoren die succes bepalen, want dat gaat een stukje verder dan hoe open het lag in de 57e minuut van wedstrijd x, na knullig balverlies op het middenveld, bijvoorbeeld.

Je kunt ook accepteren en omarmen dat Ruud onze trainer is, en behoudens dat de pleuris uitbreekt, mag je eventuele zwaarwegende conclusies best parkeren tot de zomer, of winter, als je echt ongeduldig bent. Om in September onze Ruud al af te serveren is gewoon misdadig, wmb.

Het zal wel voortkomen uit enerzijds zelfoverschatting en anderzijds een soort cynisme of negativisme, een totaal gebrek aan vertrouwen en geduld, dat in het mens is gekropen na de tegenslagen die wij als PSV supporters hebben doorleefd. Anyways, zoals ik zei, het enige dat staat zijn de ellenlange, per dag verder achterhaalde, tactische analyses waar Ruud er als een onbekwame dombo uitkomt. En een topic over zijn opvolger. Voor mij zijn dat dieptepunten, voor een ander (kennelijk) bovengemiddeld interessante, inhoudelijke en onderbouwde postings. So be it..
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Na volgende week kunnen we het rapport Ruud gaan opmaken van de 1e seizoenshelft. Mochten we Ajax terugdringen tot 1 punt verschil na de wedstrijd tegen AZ dan heeft Ruud wat mij betreft toch wel een 7 verdient.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Franciscus wrote: 05 Nov 2022, 08:06
RIO wrote: 05 Nov 2022, 03:42

Jij bent toch die kleuter die graag met je middelvinger speelt?
Klopt!
Jij bent toch die stoere die eigenlijk vooral met zijn rechterhand speelt?
Kneusje.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

RIO wrote: 05 Nov 2022, 13:55
Franciscus wrote: 05 Nov 2022, 08:06
Klopt!
Jij bent toch die stoere die eigenlijk vooral met zijn rechterhand speelt?
Kneusje.
Serieus, het niveau van de kleuter daycare is nog hoger dan dit gezever naar elkaar toe.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 05 Nov 2022, 13:17 Je kunt aangeven wat je als buitenstaander ziet qua tactiek, maar om daar dusdanige negatieve en zwaarwegende conclusies en tendensen aan te hangen vind ik wel ongenuanceerd, en kwalijk zelfs - in het licht dat je best een status hebt als poster en mensen je serieus nemen.
Dit is Ruud zijn 9e jaar als trainer.
Waarom mochten bepaalde conclusies niet worden getrokken toen PSV onnodig werd uitgeschakeld voor de CL, tactisch werd overklast door Twente en notabene Cambuur (!) en iedere wedstrijd dezelfde grote tactische mankementen zichtbaar waren? Terwijl Ruud in het begin van het seizoen met prima teksten kwam, maar het ineens constant had over mentaliteit, instelling en hard werken? Oftewel, de standaard smoesjes. En daarbij geen enkele keer in de spiegel leek te kijken, maar alles neerlegde bij de spelers.

Daarbij maakten de analyses voor het begin van het seizoen, gebaseerd op Jong PSV onder Ruud, precies duidelijk waar de tactische pijnpunten lagen. En die kwamen allemaal naar boven, met de eerder genoemde gevolgen van dien. Dat wijst niet op een hoofdtrainer die zijn zaken tactisch onder controle heeft, die heeft geleerd van de fouten/uitdagingen van het vorige seizoen, die open staat voor andere meningen, die in de spiegel kijkt en die klaar is voor PSV.

Waarom o.a. [mention]Heruone[/mention] zijn uitstekend onderbouwde analyses en daaropvolgende meningen over Ruud ongenuanceerd en zelfs kwalijk zouden zijn is mij dan ook een groot raadsel.
Waarbij hij, en iedereen die PSV een warm hart toedraagt, het toejuicht dat Ruud na Cambuur het op tactisch gebied eindelijk wat anders is gaan aanpakken. Waardoor de verdediging minder onder druk staat, de linies beter aansluiten (al is dit nog steeds een belangrijk verbeterpunt), Cody optimaal wordt gebruikt en de resultaten zijn verbeterd. Dat was heel laat, maar hopelijk net op tijd.

Dat Ruud op menselijk gebied een topper is, zijn winnaarsmentaliteit prima over kan brengen op het team en alle spelers mee krijgt is verder een groot compliment waard. Maar dit staat los van zijn tactische kwaliteiten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

En de o zo geweldige Roger had soortgelijke tactische problemen, wist het ook niet op te lossen met zijn gepiel met die half 10'en en eveneens grote gaten tussen de linies en verloor net zo goed wedstrijden bij Cambuur (GaE was zelfs de best voetballende club :monkey: ), Twente en wist daarbij amper toppers en belangrijke wedstrijden te wennen. En deze Roger heeft dan een bak meer ervaring zelfs. Was Roger na 1 a 2 maand al volledig afgebrand en afgeschreven en kon beter ontslagen worden?

Maargoed, dat zal wel weer totaal anders zijn, aan allemaal andere dingen liggen, en bovendien, wat weten wij er nou van! Ren en Heruone zijn natuurlijk de enige kenners!

En ja, ik heb me er zelf ook schuldig aangemaakt, te snel te veel kritiek. ik kom daar graag op terug en was vooral te vroeg met een oordeel. Ik merk allen wel een verschil in benadering bij sommigen tussen Schmidt en RvN.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 05 Nov 2022, 15:13 GaE was zelfs de best voetballende club
Mooie misquote van je hoor. Dit heeft Schmidt niet gezegd. Schmidt voegde daaraan toe 'tot nu toe'. Het was de 6e wedstrijd in de Eredivisie.

Maar goed met je 'o zo geweldige Schmidt'-opmerking geef je al aan dat het meer een rant is dan een serieus stukje tekst. Blijkt ook wel uit de sneer naar Ren en Heruone.
Juancho wrote: 05 Nov 2022, 15:13 Ik merk allen wel een verschil in benadering bij sommigen tussen Schmidt en RvN.
Natuurlijk is dat een andere benadering. Een ervaren coach of een groentje. Dat scheelt fors.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Dit is het RvN topic. Volgens mij was ik gister vrij expliciet dat dit niet het persoonlijke Heruone discussie topic is noch dat ik daar überhaupt op zit te wachten. Ik zou het appreciëren als we dat zo houden ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Los van de persoonlijke sneren, vind ik de argumentatie niet zo goed, beste Juancho. Schmidt verloor helemaal niet "even goed van Cambuur en Twente". We speelden in twee seizoenen een keer gelijk bij Heracles, ADO (waar we er 14 hadden kunnen maken) en verloren onterecht van Willem II door een blunder van Drommel. Uitwedstrijden tegen Twente en Heerenveen eindigden in gelijke spelen, zoals dat wel vaker gebeurt bij PSV, en we speelden op de laatste dag een keer gelijk in Utrecht. Maar over twee seizoenen gezien waren die wedstrijden helemaal niet het probleem onder Schmidt. Het waren de topwedstrijden die volkomen verprutst werden.

Dat er een verschil in benadering was, dat is nogal logisch. Het zijn namelijk geen vergelijkbare casussen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 05 Nov 2022, 15:37 Los van de persoonlijke sneren, vind ik de argumentatie niet zo goed, beste Juancho. Schmidt verloor helemaal niet "even goed van Cambuur en Twente". We speelden in twee seizoenen een keer gelijk bij Heracles, ADO (waar we er 14 hadden kunnen maken) en verloren onterecht van Willem II door een blunder van Drommel. Uitwedstrijden tegen Twente en Heerenveen eindigden in gelijke spelen, zoals dat wel vaker gebeurt bij PSV, en we speelden op de laatste dag een keer gelijk in Utrecht. Maar over twee seizoenen gezien waren die wedstrijden helemaal niet het probleem onder Schmidt. Het waren de topwedstrijden die volkomen verprutst werden.

Dat er een verschil in benadering was, dat is nogal logisch. Het zijn namelijk geen vergelijkbare casussen.
Als jij serieus durft te beweren dat we onder Schmidt, en zeker in zijn eerste jaar (!!) heel matig voetbal hebben gezien, tactische grote problemen hadden met oa de half 10'en en gaten tussen de linies en het ook verliezen van punten en belangrijke wedstrijden, dan houdt het snel op wat mij betreft.

En dat er verschil in benadering zou moeten zijn klopt, dat is precies wat ik bedoel. Ruudje moest na 1 maand al weg, Schmidt heeft tig keer langer gedaan over het oplossen van de problemen. In die fase is RvN nu nog niet eens. En het lijkt nu al beter te gaan. Dus juist dat verschil in benadering mis ik, omdat Schmidt idd tig jaar meer ervaren heeft. Als je dan RvN zo hard aan pakt in je analyses (niet perse alleen Heruone btw) dan is het vreemd als je Schmidt bijna als ultieme trainer ziet terwijl die toch echt vreselijk lang problemen heeft gekend bij PSV.

Al er daadwerkelijk mensen zijn die zo naar beide heren kijken, dan is er wat mij betreft 0,0 sprake van enige vorm van nuance of een eerlijke benadering. De eerste analyses over RvN zijn prima verder, daar niet van. Ik deed daar nogmaals ook aan mee. Maar feit is wel dat er nu al een aantal weken een omslag gaande is. En dat is, zeker ivm Schmidt, eigenlijk al heel snel. Toch?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Dat is letterlijk niet wat ik beweer of wil beweren.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Mod Edit: en nu gaat het stoppen. Verder over Ruud. Anders zijn we over twee weken nog bezig.

2x edit. Pas hem nog een keer en je ligt eraf voor een week. Jij bepaalt de regels niet.

Try us.
Last edited by Skuddem on 05 Nov 2022, 16:04, edited 1 time in total.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Ruud maakt ons kampioen!!
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Juancho wrote: 05 Nov 2022, 15:13 En de o zo geweldige Roger had soortgelijke tactische problemen, wist het ook niet op te lossen met zijn gepiel met die half 10'en en eveneens grote gaten tussen de linies en verloor net zo goed wedstrijden bij Cambuur (GaE was zelfs de best voetballende club :monkey: ), Twente en wist daarbij amper toppers en belangrijke wedstrijden te wennen. En deze Roger heeft dan een bak meer ervaring zelfs. Was Roger na 1 a 2 maand al volledig afgebrand en afgeschreven en kon beter ontslagen worden?
Roger verloor net zo goed wedstrijden bij Cambuur en Twente???? De enige twee wedstrijden buiten de top 4 die Roger in 2 jaar verloren heeft waren uit Vitesse in zijn eerste seizoen (2-1, met de teruggedraaide penalty in de laatste minuut en 3 veldspelers op de bank vanwege coronabesmettingen) en uit Willem II in zijn tweede seizoen (wederom 2-1, wat puur kwam door gemiste kansen en een enorme blunder van Drommel). Verder heeft GAE (de A moet ook gewoon met een hoofdletter) later in het seizoen tegen Ajax aangetoond (2x zelfs) waar die opmerking van Roger op sloeg.

Het was echt niet allemaal rozengeur en maneschijn onder Roger maar wel graag bij de feiten blijven.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Kindertjes, doe eens lief tegen elkaar.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Gezellig hier idd. Back to Ruud:Ik zie wel verbetering in het spel. Groningen was een pijnlijke uitglijder, maar dat vond ik vooral individuele fouten; dat kan je een trainer bijna niet kwalijk nemen, zoveel amateurisme.

Maar de linies zijn wat beter op elkaar aangesloten (nog steeds ruimte voor verbetering trouwens, zag je ook weer tegen NEC) en met het inpassen van Guti merk je dat Ruud niet dogmatisch is en open staat om aan te passen.

Nu is de selectie een stuk fitter en met name voorin heeft hij enorm veel wapens. Echt een surplus aan kwaliteit met Cody, Xavi, Luuk, El G, Noni en Guus o.a. Dat is voor eredivisie begrippen absolute top. Vraag is vooral wie hij opstelt, wat is de instelling tegen Ajax en AZ straks met deze aanvallers; gaat hij vol op de aanval? Vol op de counter?

Ruud lijkt het op de rit te hebben, maar voor hetzelfde geld staan we over 10 dagen met 10 punten achter op Ajax. Dat maakt natuurlijk een enorm verschil. Ik wil uiteraard het liefst inlopen op Ajax (of nog liever: er over heen, maar dan moet Ajax 2x punten verliezen) maar vooral moet de voorsprong niet groter worden.

Ik ben benieuwd: er is veel optimisme voor morgen, en dat is beangstigend, want dan gaat het meestal fout. En met uit wedstrijden hebben we ook geen best track record dit seizoen.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Zo sta ik er eigenlijk ook wel in. Komende twee wedstrijden gaan voor een groot deel bepalend zijn voor het gevoel na de eerste seizoenshelft. Het voelt bijna een beetje als playoffs waar je een halfjaar naar hebt toegewerkt.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik kijk wel gigantisch uit naar morgen en dat komt voor een deel ook door Ruud, die zijn winnaarsmentaliteit wel wat over lijkt te brengen. Technisch-tactisch duidelijk een mindere trainer dan Schmidt, maar als hij dit erin krijgt is dat veel meer waard.

On topic: [mention]Heruone[/mention], je bent een eikel. ;)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

[mention]Skuddem[/mention]

Ik heb je post weggehaald. Flikker maar op met de pesoonlijke vetes. Al een paat pagina's lang roepen mensen dat ze terug naar het onderwerp willen.

Jij begint weer opnieuw met een sneer en een persoonlijke oorlog.

Je laat het, begin je het nog een keer dan volgen er consequenties. Dit heeft lang genoeg geduurd.

Ik heb je vorige post geedit met een duidelijke boodschap. Kappen anders mis je een fesstje morgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Als je Ajax een keer kan pakken, dan is het zeker morgen wel. Hun bepalend spelers zijn of flink aan het slijten vanwege ouderdom (Blind/Tadic), of ze hebben er maar weinig zin in (Bergwijn) of ze zijn helemaal niet beter dan wat PSV heeft of zelfs slechter (de rest). Natuurlijk speel je uit en zonder fans, maar puur kijkend naar wat de opstellingen kunnen zijn vind ik dat PSV ergens toch wel favoriet is. Of minimaal 50/50.

Maar los van dat, deze pot moet PSV gewoon winnen wil je serieus mee blijven doen. Die druk mag en moet je jezelf ook gewoon opleggen.
Last edited by Juancho on 05 Nov 2022, 17:53, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply