Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 06 Nov 2022, 11:29
Standbeeld wrote: 06 Nov 2022, 11:00 Overigens hebben er volgens Brands nog geen gesprekken met een kandidaat plaatsgevonden.
Denk dat het nu vooral polsen is van beschikbare kandidaten. Dan een shortlist maken en gesprekken plannen.
Precies, want we horen mensen alweer roepen: "Ja, en Zuidam en Fledderus dan? En die Steinsson?". Die zijn benaderd of ze beschikbaar zijn en op de lijst willen. Bij deze.
ruuddevil
Legende

Binnen Nederland komt alleen Huiberts in aanmerking zou Brands hebben gezegd. En dat die niet weg gaat bij AZ.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil wrote: 06 Nov 2022, 15:31 Binnen Nederland komt alleen Huiberts in aanmerking zou Brands hebben gezegd. En dat die niet weg gaat bij AZ.
Brands gaf iig aan dat iemand die TD wordt bij PSV ook echt een volwaardig lid van de directie moet worden (daar ervaring in heeft) of daarin kan groeien (dus iemand met technische ervaring maar nog geen ervaring als directielid, in het buitenland zie je vaak technisch coördinatoren). Kwam er in mijn oren op neer dat én onervaren op technisch vlak én onervaren als directie-lid not done is (waarmee je Faber kan wegstrepen, VoH lijkt mij ook, tenzij die periode dat hij meeliep met De Jong als ervaring wordt gezien). Toen werd door Milan van Dongen de voorzet gedaan: in Nederland komt dan eigenlijk alleen Huiberts in aanmerking. Brands reageerde daar weinig op maar volgens mij kwam het wel neer op een 'ja'.
Josef Dettelbacher
Legende

Dat zou wat mij betreft dan nog steeds Stewart kunnen worden. Inmiddels bijna 20 jaar bestuurservaring, waarvan 5 jaar AZ en 4 jaar bij de Amerikaanse voetbalbond. Ook wel interessant om te zien is dat NAC na zijn vertrek is afgegleden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Voor mij klonk de opmerking van Brands mbt volwaardig directielid als muziek in de oren. Precies zoals ik het zie maar daarmee valt Steinsson voor mijn gevoel wel af. Huiberts vind ik persoonlijk niet zo'n slechte keuze maar het is echt een typische Brands move.
Sensation
Lid scoutingsteam

11 Sir Tinus wrote: 08 Nov 2022, 20:09 Voor mij klonk de opmerking van Brands mbt volwaardig directielid als muziek in de oren. Precies zoals ik het zie maar daarmee valt Steinsson voor mijn gevoel wel af. Huiberts vind ik persoonlijk niet zo'n slechte keuze maar het is echt een typische Brands move.
Tenzij hij ziet dat Steinsson daarin kan groeien, dat hij daar wel het gevoel en de kwaliteiten voor heeft, want dat gaf hij ook aan; iemand die erin kan groeien (maar dus wel al ervaring heeft op technisch vlak). Steinsson is 3 jaar (op laag niveau) TD geweest en daarna op hoog niveau Hoofdscout en nu Performance Manager dus allicht dat Brands zijn netwerk in Engeland gebruikt om te peilen of hij de kwaliteiten heeft om als directielid te acteren.

EDIT: Brands heeft Steinsson 2 jaar als hoofdscout onder zich gehad, dus hij zal zelf echt wel een idee erbij hebben. Daarom lijkt Steinsson mij een prima kandidaat (tenzij Brands gezien heeft dat hij niet de kwaliteiten heeft om directielid te zijn).
koetje
Legende

11 Sir Tinus wrote: 08 Nov 2022, 20:09 Voor mij klonk de opmerking van Brands mbt volwaardig directielid als muziek in de oren. Precies zoals ik het zie maar daarmee valt Steinsson voor mijn gevoel wel af.
Hij schetste twee scenario's afgelopen zondag. De optie jong talent dat door kan groeien naar TD ligt nog steeds op tafel.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Zou LvG wellicht deze rol kunnen oppakken bij ons mooie PSV? Of krijgen we dan weer de Frits Hovers’ van deze wereld op ons dak?
Heruone
Lid scoutingsteam

Waarom zou je Louis als TD willen?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Standbeeld
Mister PSV

Skuddem wrote: 12 Nov 2022, 13:13 Zou LvG wellicht deze rol kunnen oppakken bij ons mooie PSV? Of krijgen we dan weer de Frits Hovers’ van deze wereld op ons dak?
Image
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 12 Nov 2022, 13:31 Indrukwekkende beelden:

Loopt onze mogelijk nieuwe TD aan het front in Oekraïne? Indrukwekkend!
Sensation
Lid scoutingsteam

Skuddem wrote: 12 Nov 2022, 13:13 Zou LvG wellicht deze rol kunnen oppakken bij ons mooie PSV? Of krijgen we dan weer de Frits Hovers’ van deze wereld op ons dak?
LvG heeft gister bij persconferentie aangegeven dat hij als type persoon niet geschikt is als TD of lid van RvC.
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 12 Nov 2022, 13:33 Loopt onze mogelijk nieuwe TD aan het front in Oekraïne? Indrukwekkend!
LOL. Verkeerde topic, maar onze scouting is wel druk bezig zoals je ziet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Sensation wrote: 12 Nov 2022, 13:41
LvG heeft gister bij persconferentie aangegeven dat hij als type persoon niet geschikt is als TD of lid van RvC.
Daar ging het toch ook mis tussen Koeman en hem? En stuurde hij Zlatan weg, omdat ze bij Ajax wel beter konden krijgen, waarna hij Anastasiou of Sonk haalde of zo?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Deze is per direct vrijgekomen. Toehappen gauw:

Toch raar dat je direct meteen na je spelersloopbaan nog niet geschikt blijkt voor zo'n belangrijke baan...
ruuddevil
Legende

Kuyt en Janmaat, dat is John en Mark in het kwadraat.
Skuddem
Nationale topspeler

Heruone wrote: 12 Nov 2022, 13:24 Waarom zou je Louis als TD willen?
Toen ik hem gisteren uitleg hoorde geven over het ‘proces’ van de EK-selectie, klonk dat erg methodisch en goed onderbouwd - tevens gewoon duidelijk.

Ik heb ook wel het idee dat hij iets kan neerzetten op technisch gebied waar wij nog lang na zijn vertrek van kunnen profiteren. Wellicht is na het toch hap-snap beleid van John de Jong (zo leek het soms) een man met sterke visie en duidelijke werkwijzen wel wat we nodig hebben om verder te groeien.

Just a thought.

Hoorde ik Brands wel zeggen dat hij zoekt naar een jong iemand maarja, dat vind ik eigenlijk geen geldig criteria voor een functie zoals deze.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Of Louis wel iemand boven zich zou accepteren? Bij AZ zat hij toch op een ander moment in z'n carrière...Bovendien wil Truusje dat niet meer. En... bedenk zelf maar
Skuddem
Nationale topspeler

Sensation wrote: 12 Nov 2022, 13:41
Is dat zo?
RVC lid niet inderdaad, maar als de technische man / autoriteit op dat gebied (functie als TD bij PSV), dat heeft hij geloof ik niet uitgesloten gisteren.
Skuddem
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 12 Nov 2022, 13:32
Image
Ik bedoelde inderdaad Frits Bovers*
koetje
Legende

Mocht Fledderus nog op een lijstje staan dan is die er inmiddels van afgedonderd. Heeft er een potje van gemaakt.
Mick Jagger
Lid van verdienste

Los van zijn inhoudelijke en zakelijke kant lijkt Fledderus mij, gezien de berichten van zowel Buijs als Wormuth over hem, op menselijk vlak ongeschikt als TD bij PSV. De TD en trainer moeten één team vormen. Het oneens zijn met elkaar mag en moet af en toe zelfs, maar de ene partij moet de andere partij niet gaan ondermijnen.
Ren Höek
Vedette

koetje wrote: 14 Nov 2022, 19:05 Mocht Fledderus nog op een lijstje staan dan is die er inmiddels van afgedonderd. Heeft er een potje van gemaakt.
Ik wilde hier al een post aan wijten, maar je bent me voor :mrgreen:

De spelersgroep is al 2 seizoenen niet in balans, de spelers stijgen niet/nauwelijks in waarde, meerdere vertrokken spelers hebben geklaagd, zowel Buijs als Wormuth vertrekken met ruzie en Wormuth geeft aan dat allerlei afspraken niet zijn nagekomen.
Fledderus komt heel cool en hard over, maar hij blijkt vooral een misselijk mannetje te zijn die nogal wat fouten maakt als TD.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Sensation
Lid scoutingsteam

Waarschijnlijk compleet onhaalbaar maar Michael Edwards zit zonder baan. Was van 2015 tot juni dit jaar de TD (althans het werd eerst TD genoemd daarna Sportief Directeur) van Liverpool.

https://www.footballtransfers.com/en/tr ... -liverpool

https://bleacherreport.com/articles/288 ... liverpoool

"I think he helped Liverpool's owners see that they could manage player trading, player development and staff recruitment more effectively," says Edwards' former Prozone colleague McNeill, who is now CEO of sports advisory and software company Sportsology.

"In some ways, he represents many new-age football people, and I think on the whole most people are encouraged by his success. He's shown that you can get to this type of leadership role with the right experiences, education and skill sets, rather than via the kind of nepotism you often find in football."

Edwards has been credited with successfully integrating analytical thinking into day-to-day decision-making at Liverpool.

Edwards is highly regarded behind the scenes at Liverpool, where his straight-talking approached is admired, and there is bemusement at management level that he has been portrayed by the media as some kind of laptop geek. Rather than a "numbers guy," one source explains, Edwards is simply seen as a "football guy." If he shuns the media, it is because he feels it would not be conducive to the effective performance of his duties to talk openly about his role, and in any case, Liverpool hardly need another spokesperson on the technical staff when they can already rely on the magnetic Klopp.

"He has a number of qualities, but I think his main strength is his judgment and decision-making," says Wilson, who went on to work for Manchester City and Sunderland and is the current director of football at Stockport County. "He doesn't really do fluffy. He is very entrepreneurial and bold in character and has a lot of conviction in getting to the thing that actually matters.

"I think what he has achieved at Liverpool would be every football club's dream. To turn around a club like that, in a sustainable way—young players coming through, low net spend—and improving every year, it's like every box is ticked."
Noosa
Meervoudig international

Sensation wrote: 15 Nov 2022, 10:20 Waarschijnlijk compleet onhaalbaar maar Michael Edwards zit zonder baan. Was van 2015 tot juni dit jaar de TD (althans het werd eerst TD genoemd daarna Sportief Directeur) van Liverpool.
Als hij wel haalbaar zou zijn, dan nog zie ik hem niet als een goede kandidaat voor PSV. We willen iemand dieeen langere periode TD van PSV zal zijn, denk dat zo'n Edwards bij de eerste mogelijkheid weer terug is naar de PL.

En wat Louis van Gaal betreft, een nieuwe TD van 71 jaar lijkt me ook niet wenselijk. Ongeacht de kwaliteiten.
Post Reply