Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Niet helemaal eens. Er wordt vaak gedacht.. Vertessen is de snelste, dus die breng je als counterspeler. Maar Madueke is al bijna even snel, met een bal aan de voet zelfs sneller. Balvaster, en heeft wel een individuele actie. Ga maar eens 1 tegen 1 spelen tegen Madueke.. suicidal.

Het argument dat hij een blessure kan oplopen...tja. Volgens mij was die kans zeer klein. De blessures die Madueke oploopt zijn nog altijd zonder tegenstander in de buurt geweest toch ?!

Met een Madueke dwing je Ajax verdedigend een stokje achter de deur te houden. Voor Vertessen is er heel weinig angst.

Allemaal achteraf gelul natuurlijk.. en die 1-2 valt ongelukkig vlak na die twee wissels.

Sowieso opvallend dat Ruud in zijn wissels niet reageerde op Schreuder, maar hem voor was. Je zou andersom verwachten zoals Chucky bijv hierboven zegt, dat hij in reactie op een ajax wissel bepaalde spelers brengt.

Verder is het niet vreemd dat Ajax het laatste kwartier zo gaat drukken..was met andere wissels waarschijnlijk net zozeer het geval geweest.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Zoals ik eerder ook al zei: Madueke moet het hebben van zijn explosiviteit op de korte meters. Vertessen is juist iemand die over een langer stuk zijn snelheid normaliter kan behouden. Ook als je met 11 man moet strijden achter de bal voor de overwinning heb je meer aan Vertessen imo. Volgens mij is Ruud bij uitstek een trainer die juist naar functionaliteiten kijkt, dus wat hebben we nodig in het veld en welke speler kan de juiste kwaliteiten brengen. Dat Vertessen dan compleet door de ondergrens zakt, dat ziet niemand aankomen natuurlijk. Ik ben helemaal geen fan van Vertessen maar ik vond deze wissel op voorhand niet gek.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Eens!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

De wissels waren gezien het gebrek aan diepgang en het niet benutten van de ruimte verklaarbaar maar El Ghazi EN later Vertessen EN Til dat was er zeker 1 te veel in deze wedstrijd en dat was niet slim van RvN. Simons had voor de stabiliteit imo moeten blijven staan. Hadden Til en Vertessen gescoord... dan waren het natuurlijk wereldwissels geweest, zo is het ook weer.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Bovendien zal Madueke vooral aanvallend denken en niet functioneel. En het is niet zo dat hij aan de lopende band scoort en dus even het verschil gaat maken. Dan begrijp ik wel dat Ruud hem op dat moment niet brengt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

MaartenV wrote: 08 Nov 2022, 19:41 Het is natuurlijk wel belangrijker om toppers te winnen dan om te winnen tegen dwergclubs :
Ten eerste is het een 6 punten wedstrijd.
Ten tweede breng je een directe concurrent mentaal een belangrijke klap toe en breng je ze mogelijk in een crisis.
Ajax verloor bijna de titel vorig jaar omdat wij tegen alle kleintjes wonnen. In de huidige Eredivisie maken die wedstrijden net zo hard het verschil. Tuurlijk is het een zes punten wedstrijd, maar je moet in 1 seizoenshelft ongeveer 42 punten halen. Dan moeten wij 4x op rij winnen. AZ, Sparta, Fortuna en Vitesse. Die kleintjes zijn verdomd belangrijk als je op titelkoers wil blijven. Die moeten we nu echt blijven winnen zodat je een keer in een topduel tegen een zeperd aan kan lopen anders winnen we alle duels tegen AZ, Feyenoord en Ajax en worden we nog geen kampioen. Kampioen word je tegen de kleintjes.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als het gaat om aantal punten halen is elke wedstrijd net zo belangrijk want je krijgt er 3 punten voor. Maar het is toch niet zo onlogisch om te denken dat je maar 2x per jaar invloed hebt op het aantal punten wat je grote concurrent kan halen?

Het gezegde dat je kampioen wordt tegen de kleintjes is er omdat je 80% tegen de kleintjes speelt en een paar keer niet. Je mag hier en daar een misstap begaan (Real maandag, Milan en Dortmund gisteren) als je onderweg maar wat toppers wint tegen je concurrenten. Vorig jaar deed Roger alles goed maar als je dan zo weinig toppers wint is die 80% tegen de kleintjes niet genoeg.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Wat vooral heel aanstekelijk is, is het enthousiasme en de drive van Ruud naast de lijn. Je moet druk zetten, je moet alles geven er mag niet verloren worden. Het is een beetje makkelijk om een vergelijking met simeone te maken, maar die winnaarsmentaliteit en drive voelt wel vergelijkbaar. Iets wat ik de afgelopen jaren wel echt heb gemist.
Saibari is underrated.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Trixm wrote: 09 Nov 2022, 08:16 Wat vooral heel aanstekelijk is, is het enthousiasme en de drive van Ruud naast de lijn. Je moet druk zetten, je moet alles geven er mag niet verloren worden. Het is een beetje makkelijk om een vergelijking met simeone te maken, maar die winnaarsmentaliteit en drive voelt wel vergelijkbaar. Iets wat ik de afgelopen jaren wel echt heb gemist.
Dit kwam zelfs bij Kale & Kokkie ter sprake; Ruud staat 90min langs de lijn er alles aan te doen dat zijn team de juiste taken uitvoert en de organisatie klopt, Schreuder heeft 85minuten op de bank gezet. Zoals ze treffend zeiden; die stond alleen op omdat hij kramp in zijn been kreeg en even moest gaan staan.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 09 Nov 2022, 08:16 Wat vooral heel aanstekelijk is, is het enthousiasme en de drive van Ruud naast de lijn. Je moet druk zetten, je moet alles geven er mag niet verloren worden. Het is een beetje makkelijk om een vergelijking met simeone te maken, maar die winnaarsmentaliteit en drive voelt wel vergelijkbaar. Iets wat ik de afgelopen jaren wel echt heb gemist.
Mee eens dat het heerlijk is om te zien. Maar bij Schmidt had ik dit ook wel hoor, die zat ook niet rustig op de bank.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

ShovingNE2 wrote: 09 Nov 2022, 07:21
MaartenV wrote: 08 Nov 2022, 19:41 Het is natuurlijk wel belangrijker om toppers te winnen dan om te winnen tegen dwergclubs :
Ten eerste is het een 6 punten wedstrijd.
Ten tweede breng je een directe concurrent mentaal een belangrijke klap toe en breng je ze mogelijk in een crisis.
Ajax verloor bijna de titel vorig jaar omdat wij tegen alle kleintjes wonnen. In de huidige Eredivisie maken die wedstrijden net zo hard het verschil. Tuurlijk is het een zes punten wedstrijd, maar je moet in 1 seizoenshelft ongeveer 42 punten halen. Dan moeten wij 4x op rij winnen. AZ, Sparta, Fortuna en Vitesse. Die kleintjes zijn verdomd belangrijk als je op titelkoers wil blijven. Die moeten we nu echt blijven winnen zodat je een keer in een topduel tegen een zeperd aan kan lopen anders winnen we alle duels tegen AZ, Feyenoord en Ajax en worden we nog geen kampioen. Kampioen word je tegen de kleintjes.
Ik begrijp natuurlijk dat je tegen de kleintjes ook punten kunt verliezen. Maar 2x winnen van ajax versus 2x verliezen betekent dat je 4x van kleintjes mag verliezen. Dus cambuur en groningen zijn al vereffend tov ajax. Blijft alleen Twente staan en dat is een sterke tegenstander waar ajax ook problemen mee krijgt.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Standbeeld wrote: 08 Nov 2022, 20:53 Zoals ik eerder ook al zei: Madueke moet het hebben van zijn explosiviteit op de korte meters. Vertessen is juist iemand die over een langer stuk zijn snelheid normaliter kan behouden. Ook als je met 11 man moet strijden achter de bal voor de overwinning heb je meer aan Vertessen imo. Volgens mij is Ruud bij uitstek een trainer die juist naar functionaliteiten kijkt, dus wat hebben we nodig in het veld en welke speler kan de juiste kwaliteiten brengen. Dat Vertessen dan compleet door de ondergrens zakt, dat ziet niemand aankomen natuurlijk. Ik ben helemaal geen fan van Vertessen maar ik vond deze wissel op voorhand niet gek.
Ik heb Madueke ook dribbels van 40 meter zien maken met de bal aan zijn voet die geweldig waren. Dat is mijn inziens de ongevenaarde kwaliteit van Madueke, de snelheid met bal. Best handig als je aan het counteren bent.

(Maar goed ik ben biased, hem nooit iets in Vertessen gezien.. Rommedahl maar dan minder goed)
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36

Je uit laten schakelen door Rangers en 4! Nederlagen in de competitie, zou natuurlijk meer dan genoeg reden moeten zijn voor ontslag. We hebben net zoveel punten als Ajax, daar breekt de pleuris uit en hier vinden we het allemaal maar normaal.
Het voetbal is vaak om te janken, VNistelrooy is helaas niet goed genoeg.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Ruud heeft er vandaag weer een puinhoop van gemaakt. Het klopt van geen kant.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

De wissels in de Arena doorgetrokken naar vandaag. Onbegrijpelijk.

Dit toevalsvoetbal gaat nog wel vaker dit seizoen een probleem worden.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Opportunisme viert weer hoogtij
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Jwoeloe wrote: 12 Nov 2022, 22:57 Ruud heeft er vandaag weer een puinhoop van gemaakt. Het klopt van geen kant.
Het sloeg nergens op. Puur opportunisme, wat wel bijna tot de 1-1 leidde. Ik moet toegeven dat de blunder bij de 0-1 natuurlijk niet door Ruud kwam. De blunder van Joey en de overall slechte wedstrijd van Sangare, Joey en Mwene helpt niet.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Elke keer als we ons fatsoenlijk kunnen voorbereiden op de wedstrijd bakken we er helemaal niks van. Wat een bijzonder seizoen zo, we hadden echt zo’n enorme kans nu om echt een voorschot op de titel te nemen, verliezen we thuis weer van AZ. Ongelofelijk slap allemaal weer. Winnen van Ajax en Feyenoord, maar wel 4x verliezen in 14 wedstrijden in de eredivisie. En er zit nog steeds amper lijn in het spel.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 12 Nov 2022, 22:58 Opportunisme viert weer hoogtij
Opportunisme of niet. Een topclub mag nooit op 14 wedstrijden 4x kansloos verliezen (niet ongelukkig met -2-1 ofzo). Daar is Ruud eindverantwoordelijk voor. Het moet gauw stabieler.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

4 nederlagen in 14 potjes. Met dit gemiddelde kom je ergens net boven de 70 punten uit aan het einde van het seizoen. Dan doe je niet mee om het kampioenschap.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Sensation wrote: 12 Nov 2022, 22:58 Opportunisme viert weer hoogtij
Opportunisme zag je vorige week toen PSV op karakter won.

RuUd Is GEwElDiG waNt EeN ClubIcoOn... :kots:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

trouwepsvfan wrote: 12 Nov 2022, 23:00
Sensation wrote: 12 Nov 2022, 22:58 Opportunisme viert weer hoogtij
Opportunisme of niet. Een topclub mag nooit op 14 wedstrijden 4x kansloos verliezen (niet ongelukkig met -2-1 ofzo). Daar is Ruud eindverantwoordelijk voor. Het moet gauw stabieler.
Absoluut, het moet zeker stabieler, daar is niks opportuun aan. Janken om ontslag daarentegen..
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Vorige week was Ruud de held, nu heeft hij er een puinhoop van gemaakt. Ik vind dat allemaal weer erg gemakkelijk. We zullen wel veel vaster moeten worden. Achterin geven we veels te makkelijk ruimtes weg en voorin zijn we erg afhankelijk van Gakpo. Genoeg voor Ruud om in de winterstop te overpeinzen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

trouwepsvfan wrote: 12 Nov 2022, 23:00
Sensation wrote: 12 Nov 2022, 22:58 Opportunisme viert weer hoogtij
Opportunisme of niet. Een topclub mag nooit op 14 wedstrijden 4x kansloos verliezen (niet ongelukkig met -2-1 ofzo). Daar is Ruud eindverantwoordelijk voor. Het moet gauw stabieler.
Onzin. Vandaag verlies je niet kansloos en ook tegen Groningen was het verre van kansloos.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Zo vaak zie je het niet dat je een wissel doet en die er na 20 min af haalt. Doe dan geen wissel of bedenk van te voren een situatie waarbij je niet iemand zo voor lul zet.
Post Reply