Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)

We zijn 5 keer achtergekomen in de competitie: Twente, Feyenoord, Cambuur, Groningen en nu AZ. We pakken daar 3 punten uit. We zijn vanaf minuut 20 lange ballen gaan pompen in de hoop dat iemand hem gelukkig voor de voeten loopt. Totale schijncontrole die tweede helft: continu de bal hebben en we hebben werkelijk geen kans gehad vandaag. Dus ja, dit verlies is zeker Ruud aan te rekenen: zijn wedstrijdmanagement is desastreus en een wedstrijd kunnen we in principe na 15 minuten afdoen. Staan we voor winnen we wel, staan we dat niet kunnen we hem schriftelijk vaak afdoen als puntverlies
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:03
trouwepsvfan wrote: 12 Nov 2022, 23:00

Opportunisme of niet. Een topclub mag nooit op 14 wedstrijden 4x kansloos verliezen (niet ongelukkig met -2-1 ofzo). Daar is Ruud eindverantwoordelijk voor. Het moet gauw stabieler.
Onzin. Vandaag verlies je niet kansloos en ook tegen Groningen was het verre van kansloos.
Niet kansloos? PSV heeft helemaal niets bij elkaar gevoetbald. AZ ook niet maar daar hielpen we zelf bij.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

11 Sir Tinus wrote: 12 Nov 2022, 23:04 Zo vaak zie je het niet dat je een wissel doet en die er na 20 min af haalt. Doe dan geen wissel of bedenk van te voren een situatie waarbij je niet iemand zo voor lul zet.
Was geblesseerd….
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:03
trouwepsvfan wrote: 12 Nov 2022, 23:00

Opportunisme of niet. Een topclub mag nooit op 14 wedstrijden 4x kansloos verliezen (niet ongelukkig met -2-1 ofzo). Daar is Ruud eindverantwoordelijk voor. Het moet gauw stabieler.
Onzin. Vandaag verlies je niet kansloos en ook tegen Groningen was het verre van kansloos.
Onzin of niet. 4 op 14 verliezen is gewoon veel te veel.
Last edited by trouwepsvfan on 12 Nov 2022, 23:07, edited 1 time in total.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 12 Nov 2022, 23:02
Sensation wrote: 12 Nov 2022, 22:58 Opportunisme viert weer hoogtij
Opportunisme zag je vorige week toen PSV op karakter won.

RuUd Is GEwElDiG waNt EeN ClubIcoOn... :kots:
Aldus degene die na 2 verliespartijen een topic opent voor de opvolging van Ruud.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

11 Sir Tinus wrote: 12 Nov 2022, 23:05
Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:03

Onzin. Vandaag verlies je niet kansloos en ook tegen Groningen was het verre van kansloos.
Niet kansloos? PSV heeft helemaal niets bij elkaar gevoetbald. AZ ook niet maar daar hielpen we zelf bij.
We scoren de 1-1 die nipt buitenspel was en hebben verder nog een aantal goede mogelijkheden gehad op de 1-1. Ik verwacht dat de xG zal illustreren dat een gelijkspel vandaag logisch was.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Standbeeld wrote: 12 Nov 2022, 23:06
mr.top wrote: 12 Nov 2022, 23:02

Opportunisme zag je vorige week toen PSV op karakter won.

RuUd Is GEwElDiG waNt EeN ClubIcoOn... :kots:
Aldus degene die na 2 verliespartijen een topic opent voor de opvolging van Ruud.
I’ll rest my case :lol:
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Standbeeld wrote: 12 Nov 2022, 23:06
mr.top wrote: 12 Nov 2022, 23:02

Opportunisme zag je vorige week toen PSV op karakter won.

RuUd Is GEwElDiG waNt EeN ClubIcoOn... :kots:
Aldus degene die na 2 verliespartijen een topic opent voor de opvolging van Ruud.
Ik zou het een vooruitziende blik willen noemen ;) Ja, ik wel. :nuts:

[mention]Sensation[/mention] Sterruf!
Last edited by mr.top on 12 Nov 2022, 23:08, edited 1 time in total.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

trouwepsvfan wrote: 12 Nov 2022, 23:06
Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:03

Onzin. Vandaag verlies je niet kansloos en ook tegen Groningen was het verre van kansloos.
Onzin of niet. 4 op 14 verliezen is gewoon veel te veel.
Als Gakpo 5 centimeter verder terugstaat, komen we op 1-1 in een fase dat we duidelijk overwicht hebben. Laten we niet overdrijven in het negatieve.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:07
11 Sir Tinus wrote: 12 Nov 2022, 23:05

Niet kansloos? PSV heeft helemaal niets bij elkaar gevoetbald. AZ ook niet maar daar hielpen we zelf bij.
We scoren de 1-1 die nipt buitenspel was en hebben verder nog een aantal goede mogelijkheden gehad op de 1-1. Ik verwacht dat de xG zal illustreren dat een gelijkspel vandaag logisch was.
Dat gelijkspel was logisch geweest als we zelf geen cadeautjes hadden weggegeven.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

mr.top wrote: 12 Nov 2022, 23:07
Standbeeld wrote: 12 Nov 2022, 23:06
Aldus degene die na 2 verliespartijen een topic opent voor de opvolging van Ruud.
Ik zou het een vooruitziende blik willen noemen ;) Ja, ik wel. :p
Een vooruitziende blik nog wel..

Na een nederlaag zie jij vruchtbare grond om nog even double-down te gaan op je beschamende actie.

Maar inhoudelijk wordt het nooit.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Skuddem wrote: 12 Nov 2022, 23:10
mr.top wrote: 12 Nov 2022, 23:07

Ik zou het een vooruitziende blik willen noemen ;) Ja, ik wel. :p
Een vooruitziende blik nog wel..

Na een nederlaag zie jij vruchtbare grond om nog even double-down te gaan op je beschamende actie.
Hey, ik kreeg een voorzet die ik met liefde inkop.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

En toch een goed moment om te evalueren. Hoe kan het zijn dat we tegen kwalitatief mindere ploegen (Rangers, Twente, Cambuur, Groningen en AZ) zo kansloos ten onder gaan na de eerste tegengoal. Zelfs met een compleet fitte selectie (op Mauro na) lukt het niet om voetballend iets te creëeren en verdedigend stabiel te staan. En ook mentaal zijn dit steeds harde tikken, telkens na euforie gaan we keihard op onze bek.

4 nederlagen na 14 wedstrijden en uitgeschakeld tegen Rangers, de vele tegengoals....is PSV onwaardig. Ajax zit in diepe crisis, maar wij doen het zowaar slechter..
Last edited by DC_PSV on 12 Nov 2022, 23:18, edited 1 time in total.
#simplythebest
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

mr.top wrote: 12 Nov 2022, 23:12
Skuddem wrote: 12 Nov 2022, 23:10

Een vooruitziende blik nog wel..

Na een nederlaag zie jij vruchtbare grond om nog even double-down te gaan op je beschamende actie.
Hey, ik kreeg een voorzet die ik met liefde inkop.
Met liefde nog wel 😅
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:08
trouwepsvfan wrote: 12 Nov 2022, 23:06

Onzin of niet. 4 op 14 verliezen is gewoon veel te veel.
Als Gakpo 5 centimeter verder terugstaat, komen we op 1-1 in een fase dat we duidelijk overwicht hebben. Laten we niet overdrijven in het negatieve.
Ik vind dit wel een dingetje. Hoe veel doelpunten gaan er nog afgekeurd worden dit seizoen? Staan die jongens te scherp, of is dit gewoon collateral damage bij al die scoringsdrift?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

We zijn nochtans niet stabiel genoeg..
Hopelijk gaat dat in de 2e seizoenshelft beter..
Moet beter eigenlijk..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

De Realist wrote: 12 Nov 2022, 23:18
Thijs wrote: 12 Nov 2022, 23:08

Als Gakpo 5 centimeter verder terugstaat, komen we op 1-1 in een fase dat we duidelijk overwicht hebben. Laten we niet overdrijven in het negatieve.
Ik vind dit wel een dingetje. Hoe veel doelpunten gaan er nog afgekeurd worden dit seizoen? Staan die jongens te scherp, of is dit gewoon collateral damage bij al die scoringsdrift?
Bij Cody vind ik het wel een dingetje. Heeft nu op meerdere belangrijke momenten onnodig buitenspel gelopen. Ik snap dit wel bij een loopactie, maar in de situaties met Cody heb je er niet eens voordeel bij als het door zou mogen gaan…
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Tactisch afgezeken vandaag.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

RemPSV wrote: 12 Nov 2022, 22:57 Je uit laten schakelen door Rangers en 4! Nederlagen in de competitie, zou natuurlijk meer dan genoeg reden moeten zijn voor ontslag. We hebben net zoveel punten als Ajax, daar breekt de pleuris uit en hier vinden we het allemaal maar normaal.
Het voetbal is vaak om te janken, VNistelrooy is helaas niet goed genoeg.
Bij PSV is failure de norm geworden. 4 jaar achtereen verliezen van een kutclubje als AZ hoe krijg je het voor elkaar. Het lokale krantje schrijft een stukje, Fred lispelt wat en we gaan weer vrolijk verder. Zo gemoedelijk in Brabant.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Deels mee eens: we zijn al sinds het vertrek van Cocu een soort loserclub, al is het dit seizoen eerder 50/50. Er zit iets van vooruitgang in, maar het kan geen kwaad om de komende weken eens met de jongens aan de slag te gaan. Dat AZ beter voetbal speelt kan ik, gekeken naar alle factoren, ergens nog wel plaatsen, maar PSV moet in staat zijn om dat met deze spelers nog beter uit te kunnen voeren dan AZ dat doet. Daar is de komende tijd alle ruimte voor op de trainingen. Misschien dat er dan eens gewerkt kan worden aan het inslijpen van goed voetbal dat níet per se afhankelijk is van de individuele kwaliteiten van Gakpo, Luuk en Simons.

Anderzijds: het had al met al erger gekund. We zitten in een transitiefase en staan morgen hooguit 3 punten achter op Feyenoord, die na de winterstop zo'n beetje alle lastige wedstrijden achter elkaar krijgen, en praktisch gelijk met Ajax (en AZ), terwijl we wellicht het lastigste schema van iedereen hadden. In februari volgt het volgende zwaartepunt en dan kunnen we de balans gaan opmaken, maar er is in elk geval genoeg ruimte voor verbetering. En ons falen heeft ons tot dusver op geen enkel front uitgeschakeld. Op naar januari!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Vorige seizoen 5x verloren. Nu dus al 4x. 81 punten. 42 goals (teveel) tegen. Dit seizoen al 20.

Dat kut WK komt niet goed uit.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Er zit tot nu toe te weinig ontwikkeling in dit team. Het spel vertoont nog overeenkomsten met dat van een team in de voorbereiding. Ja er is verbetering en meer stabiliteit maar dat ligt imo vooral aan het opstellen van Guti op CDM en Simons op rechts en minder aan de spelwijze. Voetballend is het stroef. De linies zijn op momenten nog steeds niet op elkaar afgestemd evenals momenten van drukzetten. Het spel is te veel afgestemd op Luuk de Jong. Lange ballen naar voren. Combinatiespel zien we maar bij vlagen, de voorste 4 moeten het maar uitzoeken, terwijl ze soms tegenover dubbele dekking staan en er is balverlies om de haverklap.

De instelling is wisselend en na een of twee overwinningen denkt met het, zoals vanavond tegen AZ, wel op 80% te kunnen. Ik zie nog steeds geen spel waar vertrouwen uit kan worden gehaald om een langere reeks van overwinningen neer te zetten. Het verlies tegen Cambuur was beschamend evenals de instelling en het strijdplan tegen Twente (iedereen wist dat Twente erin zou gaan vliegen net als het jaar ervoor). Weggespeeld door Monaco, met geluk door maar tegen een heel matig Rangers in vCL werd niks afgedwongen met grote consequenties (voor o.a. de technische directeur).
Teamspirit tegen een weliswaar slecht Ajax was goed (en ook 45 minuten voetbal). Een helft tegen het B-team van Arsenal dat op 70% speelde ook en een helft tegen Feyenoord. Maar dat strooit vooral zand in de ogen... Veel meer hebben we imo niet gezien als er iets meer tegenstand aan te pas kwam. Het is op veel vlakken te matig.

Men gaat hier gaat vaak van Ruud kan er niks van (na 2 nederlagen) en moet weg naar Ruud is een held en een topcoach (na 2 overwinningen). Zo zwart-wit zie ik het niet maar ik vraag me af of het er wel inzit, ondanks enkele verzachtende omstandigheden m.b.t. blessures. Dit seizoen is incl. voorbereiding ruim 30 wedstrijden bezig en het spel, de betrouwbaarheid, de tactiek en de instelling is te vaak onvoldoende terwijl er 8 spelers uit de periode Schmidt op het veld staan.
Ruud is naar eigen zeggen niet ontevreden over de eerste seizoenshelft. Maar dat is imo toch eerder gebaseerd op het puntenverlies van de concurrentie en minder op het uitgaan van eigen kracht. Evalutatie is op zijn plaats met kijken naar eigen tekortkomingen.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Brael wrote: 13 Nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Andere wedstrijden snapte ik dit soort opmerkingen wel, maar wat stond er nu tactisch niet goed?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 13 Nov 2022, 08:34
Brael wrote: 13 Nov 2022, 08:20 Als Ruud in de media roept dat de meeste spelers hun niveau niet haalden, maak ik me wel enigszins zorgen om zijn zelfreflecterend vermogen.

De spelers haalden inderdaad hun niveau niet, maar grote reden daarvoor was dat ze positioneel/tactisch niet goed stonden, waardoor ze overal een stap te laat waren. En dat is toch echt Ruud zijn verantwoordelijkheid. AZ, met een elftal aan middelmatige spelers, stond tactisch een stuk beter.
Andere wedstrijden snapte ik dit soort opmerkingen wel, maar wat stond er nu tactisch niet goed?
Pascal Jansen had ons goed geanalyseerd en zijn spelers hebben zijn tactiek perfect uitgevoerd. Je zou kunnen zeggen dat Ruud in die zin geen (goed) antwoord had om onder de tactiek van Jansen uit te spelen. Alleen dan neem je vooral AZ als uitgangspunt, terwijl je misschien eerder je eigen ploeg als uitgangspunt moet nemen. Wij zijn kwalitatief beter dan AZ en halen ons niveau gewoon niet, met onze eigen tactiek was niet veel mis imo.
Post Reply