Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ittot wrote: 14 Nov 2022, 10:47We staan 3e!
We staan gedeeld tweede met 3 punten achterstand op de nummer 1. Je doet alsof we op 9 punten staan of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Als we het even simpel gesteld alleen over de uitslagen hebben... 'Normaal' gesproken heb je twee ingecalculeerde nederlagen met Heerenveen uit, Feyenoord en inmiddels wellicht ook AZ. Dus drie. Twee zijn dit seizoen omgebogen naar, mag je toch zeggen onverwachte, overwinningen. Komen de nederlagen tegen Cambuur en Grunn, waarbij vooral Cambuur natuurlijk verbijsterend was. Komt er nog een uitoverwinning tegen de directe concurrent bij. Met andere woorden: zó slecht is het nu ook weer niet als je het hebt over vier nederlagen op veertien wedstrijden. Niet dat ik echt tevreden ben, hoor. En ja, we hadden bovenaan kunnen en wellicht ook moeten staan. Maar hé...Spannend wordt het dus sowieso de komende tijd. Maar er is nog geen man overboord. Jammer, en wmb ook onnodig, is het wel
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 14 Nov 2022, 11:10
Ittot wrote: 14 Nov 2022, 10:47We staan 3e!
We staan gedeeld tweede met 3 punten achterstand op de nummer 1. Je doet alsof we op 9 punten staan of zo.
Moet je nagaan als Schmidt nog voor de groep had gestaan. Hadden we nu al kampioen geweest ;)
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

psvgouda wrote: 14 Nov 2022, 11:12 Als we het even simpel gesteld alleen over de uitslagen hebben... 'Normaal' gesproken heb je twee ingecalculeerde nederlagen met Heerenveen uit, Feyenoord en inmiddels wellicht ook AZ. Dus drie. Twee zijn dit seizoen omgebogen naar, mag je toch zeggen onverwachte, overwinningen. Komen de nederlagen tegen Cambuur en Grunn, waarbij vooral Cambuur natuurlijk verbijsterend was. Komt er nog een uitoverwinning tegen de directe concurrent bij. Met andere woorden: zó slecht is het nu ook weer niet als je het hebt over vier nederlagen op veertien wedstrijden. Niet dat ik echt tevreden ben, hoor. En ja, we hadden bovenaan kunnen en wellicht ook moeten staan. Maar hé...Spannend wordt het dus sowieso de komende tijd. Maar er is nog geen man overboord. Jammer, en wmb ook onnodig, is het wel
Haha, dit meen je toch niet echt mag ik hopen?

Als we tegenwoordig nederlagen incalculeren tegen Heerenveen-uit, Feyenoord-thuis en AZ-thuis ligt de lat wel enorm laag.
Wanneer we dit puntengemiddelde doortrekken halen we de 73 punten nog niet eens, dat is toch echt enorm treurig?
De doelstelling van PSV moet zijn om 85 punten te behalen, met 80 als ondergrens.

En dan kunnen we wel zeggen dat we 'maar' 3 punten achter staan op de nummer 1, maar Feyenoord heeft hun elftal ongeveer vanaf 0 op moeten bouwen en daar zie je de duidelijk stijgende lijn, terwijl het bij Ajax grote crisis is.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

psvgouda wrote: 14 Nov 2022, 11:12 Als we het even simpel gesteld alleen over de uitslagen hebben... 'Normaal' gesproken heb je twee ingecalculeerde nederlagen met Heerenveen uit, Feyenoord en inmiddels wellicht ook AZ. Dus drie. Twee zijn dit seizoen omgebogen naar, mag je toch zeggen onverwachte, overwinningen. Komen de nederlagen tegen Cambuur en Grunn, waarbij vooral Cambuur natuurlijk verbijsterend was. Komt er nog een uitoverwinning tegen de directe concurrent bij. Met andere woorden: zó slecht is het nu ook weer niet als je het hebt over vier nederlagen op veertien wedstrijden. Niet dat ik echt tevreden ben, hoor. En ja, we hadden bovenaan kunnen en wellicht ook moeten staan. Maar hé...Spannend wordt het dus sowieso de komende tijd. Maar er is nog geen man overboord. Jammer, en wmb ook onnodig, is het wel
Ik heb ben ik bang iets andere verwachtingen van PSV.

We zijn PSV en moeten na 4 jaar gewoon weer een keer kampioen worden. Sowieso moten we boven de 80 punten uitkomen. Helemaal als je concurrent uit elkaar valt. En dan is de score 4 keer verliezen in 14 wedstrijden (+ een echte meevaller tegen RKC!). Dat is bijna ongekend slecht en echt niet goed te praten met een programma. We hebben een soort van geluk dat Ajax het zo slecht doet en Feyenoord maar 3 punten voor staat. Dat heeft alleen helaas niet met onze "goede" prestaties te maken. Linksom, rechtsom. Het is een dikke onvoldoende wat mij betreft.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Het is een beetje zoals bij de KNVB: vanuit de KNVB hebben ze als doelstelling minimaal kwartfinale en Louis wil wereldkampioen worden. Bij PSV hebben ze als doelstelling minimaal 2e en Ruud wil kampioen worden. Zie ons dit jaar wel kampioen worden, we liggen aardig op koers en hebben bijna een complete selectie om mee te trainen deze winterstop.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Chucky wrote: 14 Nov 2022, 11:25 Wanneer we dit puntengemiddelde doortrekken halen we de 73 punten nog niet eens, dat is toch echt enorm treurig?
Ja, maar dat is nog geen reële vergelijking. Als we kijken naar de drie duels die we nog moeten spelen voordat we op de helft zijn: Sparta en Vitesse thuis en Fortuna-uit dan is de kans heel groot dat je 9 punten haalt. Dan zitten we op koers voor 78 punten. Nog steeds te weinig, maar totaal ander beeld.

Verder denk ik dat op dit moment 80 punten inderdaad genoeg is voor de titel dit jaar. Dat is ongekend weinig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Beste mensen, het was alleen maar bedoeld om de andere kant van de medaille te laten zien. Heeft voor mij niets te maken met 'mijn' ambities tav PSV, voor zover die überhaupt belangrijk zijn (net als overigens die van anderen hier). Ook ik baal na dit weekend en na Cambuur al h e l e m a a l. Er is echter nog geen man overboord. En nee, een voldoende krijgt PSV van mij ook niet. Maar dan heb ik het vooral over de manier van spelen waar ik mijn twijfels bij heb. Dat leek even voorbij, maar het is nog altijd niet stabiel. Ben het in grote lijnen dus echt niet oneens met wat jullie schrijven. Alleen probeer ik de paniek die bij sommigen blijkbaar uitbreekt in een iets andere context te plaatsen. Uitsluitend qua uitslagen en het daaruit volgende puntenaantal. Ook ik zou liever zien dat wij kampioen worden met prima spel en een puntenaantal dat de 90 aantikt, maar als wij kampioen worden met 78 punten omdat ook de concurrentie meermalen faalt, dan hoor je mij uiteindelijk niet klagen. :opzijnkop: ;) Snapte?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als je in Europa kijkt naar teams, die net zoals PSV voor de pakweg top 3 plaatsen strijdt, dan zie je dat het winstpercentage van PSV nog niet zo slecht is. Vrijwel elk team laat wel punten liggen hier en daar. Manchester City zit dan in een zwaardere competitie maar die hebben ook 25 topspelers dus ik vind dat altijd wel in verhouding.

PSV heeft dit jaar een winstpercentage van 64% maar let op, met wel 5 extra CL waardige wedstrijden. In de Eredivisie hebben we de meest gewonnen wedstrijden, Europees 5 van de 10 gewonnen op toch een behoorlijk niveau en de Supercup gewonnen.

Winstpercentages in Europa:

Benfica 84%
PSG 82%
Arsenal 81%
Bayern 79%
Real Madrid 76%
Barcelona 75%
Porto 73%
AZ 73%
Manchester United 70%
Manchester City 64%
PSV 64%
AC Milan 62%
Club Brugge 60%
Feyenoord 60%
Internationale 59%
Ajax 52%
Dortmund 52%
Sporting Lissabon 50%

Zowel Feyenoord en Ajax heeft in de categorie 50/50 wedstrijden 6(!) wedstrijden minder dan PSV gespeeld, toch is ons winstpercentage beduidend hoger. AZ staat hoger maar speelden wel 6 wedstrijden tegen Jantje en Mieke in de voorrondes van de ECL en ook nog eens 6 wedstrijden in de ECL tegen Ingrid en Henk.

Ik vind zelf dat van die 12 verliespunten die we hebben gehad in de competitie dat het er minimaal 3 teveel zijn om echt te spreken van een goede eerste fase van het seizoen. Maar we winnen nog steeds wel veel wedstrijden en omdat we óók toppers winnen komen we weg met die wedstrijden tegen Twenten Groningen en AZ. Maarja die middag in Leeuwarden na 2 weken voorbereiding door een interlandbreak is nog steeds een doorn in het oog. Ook afgelopen zaterdag waar het een feestwedstrijd had moeten worden zorgt nog steeds voor chagrijn.

Ruud is voor mij verantwoordelijk voor het niet winnen tegen Rangers, het gelijkspel tegen Bodo (zonder gevolgen), Cambuur uit en eigenlijk ook Twente uit. Daar staan genoeg resultaten tegenover om niet te hoeven spreken over een crisis of wat dan ook. Dat het zo rustig is hier in Eindhoven is juist een kracht in mijn ogen. Het biedt namelijk de mogelijkheid voor Ruud om door te blijven groeien en meer ervaring in zijn rugzak te doen. Vaak spreken we van examens als we 2 lastige wedstrijden achter elkaar krijgen maar voor mij is het examen de komende 5 competitiewedstrijden. Hij heeft een fitte groep, meer dan genoeg keuzes, veel betere selecties dan de tegenstanders, voldoende rust, voldoende voorbereiding en genoeg star quality spelers om er 5 op rij te winnen. Dergelijke reeksen passen bij kampioenen en daarmee leg je echt een goede basis voor de rest.

Ik geef Ruud voorlopig een 6,5 maar de excuses zijn op. Het moet nu beter en constanter.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

ShovingNE2 wrote: 14 Nov 2022, 12:10
Chucky wrote: 14 Nov 2022, 11:25 Wanneer we dit puntengemiddelde doortrekken halen we de 73 punten nog niet eens, dat is toch echt enorm treurig?
Ja, maar dat is nog geen reële vergelijking. Als we kijken naar de drie duels die we nog moeten spelen voordat we op de helft zijn: Sparta en Vitesse thuis en Fortuna-uit dan is de kans heel groot dat je 9 punten haalt. Dan zitten we op koers voor 78 punten. Nog steeds te weinig, maar totaal ander beeld.

Verder denk ik dat op dit moment 80 punten inderdaad genoeg is voor de titel dit jaar. Dat is ongekend weinig.
Als we de laatste 3 duels van de eerste competitiehelft inderdaad winnen (en ik zou het eerlijk gezegd slecht vinden als we die wedstrijden niet zouden winnen), dan winnen we gewoon 13 van de 17 tegenstanders en dat is normaal een prima resultaat, en staan we minimaal 2e omdat de nr 1 en 2 nog tegen elkaar moeten. Het enige wat niet goed is, is dat de 4 wedstrijden die niet werden gewonnen, allemaal werden verloren. Dat moet in de tweede seizoenshelft beter, als we dan wederom 13x winnen maar ook minimaal 2x gelijkspelen, dan komen we op tenminste 80 punten uit en dat kan dit seizoen wel eens genoeg zijn voor de titel.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

loginnaam wrote: 14 Nov 2022, 12:37
ShovingNE2 wrote: 14 Nov 2022, 12:10

Ja, maar dat is nog geen reële vergelijking. Als we kijken naar de drie duels die we nog moeten spelen voordat we op de helft zijn: Sparta en Vitesse thuis en Fortuna-uit dan is de kans heel groot dat je 9 punten haalt. Dan zitten we op koers voor 78 punten. Nog steeds te weinig, maar totaal ander beeld.

Verder denk ik dat op dit moment 80 punten inderdaad genoeg is voor de titel dit jaar. Dat is ongekend weinig.
...dan komen we op tenminste 80 punten uit en dat kan dit seizoen wel eens genoeg zijn voor de titel.
Het aantal punten wat je moet halen om kampioen te worden ligt aan het aantal punten wat je bij de concurrent weg houdt. Als je 2x van Ajax zou winnen of 2x van Feyenoord (wie ook de grootste concurrent is) dan halen die sowieso al 6 punten minder + zij moeten onderling ook nog 6 punten verdelen. Het aantal punten zegt dan niet zoveel dus of dat nu 78 of 86 geeft geen garantie.

Vooralsnog ziet het er naar uit dat niemand 80 punten gaat halen als je het mij vraagt en dat wil niet zeggen dat je dan kampioen van de armoede wordt maar dat de strijd onderling gewoon erg verdeeld lijkt. Onderling vooralsnog AZ (2x winst 1x verlies) PSV (2x winst 1x verlies) Feyenoord (1x winst 1x verlies) en Ajax (0x winst 2x verlies) is tamelijk bizar te noemen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

"Tegen Jantje en Mieke" :lol:
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Wat mij betreft is het vooral simpele beeldvorming waarom men zo positief is over RvN. Hij is natuurlijk enorm gerespecteerd als oud-topspits, is prettig om naar te kijken/luisteren voor de camera, heeft doorgaans geen rare teksten en weet meestal heel goed om te gaan met vragen van journalisten. Bovendien wist hij een paar topwedstrijden te winnen, en wist hij (mede doordat de media hem niet meteen afbrandden, zoals bij Schmidt veel sneller gebeurde) een aantal flinke zeperds in alle rust te verwerken.

Maar kijk je heel sec naar prestaties en ook naar veldspel, dan valt het gewoon best wel tegen. En dat is niet per se iets dat vreemd is, RvN is een beginnende coach, maar wel iets dat vrij eenvoudig te constateren is. Ik vind het eerder PSV aan te rekenen dat ze zo'n beginnende coach aan het roer zetten in een seizoen waarvan je op voorhand wist dat er grote kansen lagen (en dat blijkt nu ook). Maar goed, we mogen RvN wel beoordelen als coach van PSV 1. En daarin presteert hij vooralsnog te weinig. Gefaald in de CL kwalificatie, een onnodig gelijkspel tegen Bodo in de EL afgewisseld met een puike prestatie thuis tegen Arsenal, maar vooral in de competitie een aantal onnodige missers, waarbij er zeker het één en ander viel aan te merken op de tactiek en de spelerskeuze.

Wat mij betreft: een goede evaluatie in de WK-break, en vooral dóór met RvN, want het is geen coach die je hebt aangesteld voor de korte termijn, maar wel eentje die op de lange termijn steeds beter moet gaan presteren.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

11 Sir Tinus wrote: 14 Nov 2022, 12:24 Als je in Europa kijkt naar teams, die net zoals PSV voor de pakweg top 3 plaatsen strijdt, dan zie je dat het winstpercentage van PSV nog niet zo slecht is. Vrijwel elk team laat wel punten liggen hier en daar. Manchester City zit dan in een zwaardere competitie maar die hebben ook 25 topspelers dus ik vind dat altijd wel in verhouding.

PSV heeft dit jaar een winstpercentage van 64% maar let op, met wel 5 extra CL waardige wedstrijden. In de Eredivisie hebben we de meest gewonnen wedstrijden, Europees 5 van de 10 gewonnen op toch een behoorlijk niveau en de Supercup gewonnen.

Winstpercentages in Europa:

Benfica 84%
PSG 82%
Arsenal 81%
Bayern 79%
Real Madrid 76%
Barcelona 75%
Porto 73%
AZ 73%
Manchester United 70%
Manchester City 64%
PSV 64%
AC Milan 62%
Club Brugge 60%
Feyenoord 60%
Internationale 59%
Ajax 52%
Dortmund 52%
Sporting Lissabon 50%

Zowel Feyenoord en Ajax heeft in de categorie 50/50 wedstrijden 6(!) wedstrijden minder dan PSV gespeeld, toch is ons winstpercentage beduidend hoger. AZ staat hoger maar speelden wel 6 wedstrijden tegen Jantje en Mieke in de voorrondes van de ECL en ook nog eens 6 wedstrijden in de ECL tegen Ingrid en Henk.

Ik vind zelf dat van die 12 verliespunten die we hebben gehad in de competitie dat het er minimaal 3 teveel zijn om echt te spreken van een goede eerste fase van het seizoen. Maar we winnen nog steeds wel veel wedstrijden en omdat we óók toppers winnen komen we weg met die wedstrijden tegen Twenten Groningen en AZ. Maarja die middag in Leeuwarden na 2 weken voorbereiding door een interlandbreak is nog steeds een doorn in het oog. Ook afgelopen zaterdag waar het een feestwedstrijd had moeten worden zorgt nog steeds voor chagrijn.

Ruud is voor mij verantwoordelijk voor het niet winnen tegen Rangers, het gelijkspel tegen Bodo (zonder gevolgen), Cambuur uit en eigenlijk ook Twente uit. Daar staan genoeg resultaten tegenover om niet te hoeven spreken over een crisis of wat dan ook. Dat het zo rustig is hier in Eindhoven is juist een kracht in mijn ogen. Het biedt namelijk de mogelijkheid voor Ruud om door te blijven groeien en meer ervaring in zijn rugzak te doen. Vaak spreken we van examens als we 2 lastige wedstrijden achter elkaar krijgen maar voor mij is het examen de komende 5 competitiewedstrijden. Hij heeft een fitte groep, meer dan genoeg keuzes, veel betere selecties dan de tegenstanders, voldoende rust, voldoende voorbereiding en genoeg star quality spelers om er 5 op rij te winnen. Dergelijke reeksen passen bij kampioenen en daarmee leg je echt een goede basis voor de rest.

Ik geef Ruud voorlopig een 6,5 maar de excuses zijn op. Het moet nu beter en constanter.
Mooi overzicht [mention]11 Sir Tinus[/mention], altijd fijn om te lezen. En de conclusie onderschrijf ik ook. Alleen... wat als de PSV'ers met blessures terugkomen uit de geaircondionede woestijn? Natuurlijk gaat de competitie ook dan gewoon weer door en is PSV aan zijn stand verplicht om om de eerste twee plaatsen te strijden met expliciet het streven naar het kampioenschap. Maar gemakkelijker zal het er dan niet op worden
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Brael wrote: 14 Nov 2022, 13:10 k vind het eerder PSV aan te rekenen dat ze zo'n beginnende coach aan het roer zetten in een seizoen waarvan je op voorhand wist dat er grote kansen lagen (en dat blijkt nu ook). Maar goed, we mogen RvN wel beoordelen als coach van PSV 1. En daarin presteert hij vooralsnog te weinig. Gefaald in de CL kwalificatie, een onnodig gelijkspel tegen Bodo in de EL afgewisseld met een puike prestatie thuis tegen Arsenal, maar vooral in de competitie een aantal onnodige missers, waarbij er zeker het één en ander viel aan te merken op de tactiek en de spelerskeuze.

Wat mij betreft: een goede evaluatie in de WK-break, en vooral dóór met RvN, want het is geen coach die je hebt aangesteld voor de korte termijn, maar wel eentje die op de lange termijn steeds beter moet gaan presteren.
De CL kwali en gelijkspel Bodo liggen al weer geruime tijd achter ons. Als je kijkt over de Europese competities en Eredivisie samen dan speelden wij er 24. De eerste 12 duels waren het 17 goals tegen en de tweede reeks van 12 waren het er 10. Waarvan 1 duel van vier. Je kan dus niet zo maar even de hele eerste seizoenshelft op een hoop gooien. Je kan heel duidelijk een ontwikkeling zien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

ShovingNE2 wrote: 14 Nov 2022, 15:05 De CL kwali en gelijkspel Bodo liggen al weer geruime tijd achter ons. Als je kijkt over de Europese competities en Eredivisie samen dan speelden wij er 24. De eerste 12 duels waren het 17 goals tegen en de tweede reeks van 12 waren het er 10. Waarvan 1 duel van vier. Je kan dus niet zo maar even de hele eerste seizoenshelft op een hoop gooien. Je kan heel duidelijk een ontwikkeling zien.
Ik ben het met je eens dat er qua stabiliteit wel ontwikkeling in zit. Maar voetballend nog te weinig.
Qua resultaten waren we op de goede weg, totdat er dan weer een onbegrijpelijk slechte wedstrijd tegen AZ wordt afgeleverd.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Een geduldige speelwijze heeft voor en nadelen. In de topwedstrijden kan het juist goed uitpakken maar tegen teams waar je zelf het spel moet maken kan het heel stroperig zijn. Toch zijn Teze Boscagli Ramalho en Obispo geen slechte opbouwers maar we zijn ook makkelijk om vast te zetten. Als de tegenstander Veerman en Sangaré vast zet dan is het al snel stroperig maar dan is er altijd nog de lange bal op Luuk. Diepgang over de zijkanten is lastig omdat we nu niet de goede backs hebben. Met Mwene en Mauro zou het eerder kunnen dan met Max en Teze. Daar mag nog wel wat op worden geoefend.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

11 Sir Tinus wrote: 14 Nov 2022, 12:24 Als je in Europa kijkt naar teams, die net zoals PSV voor de pakweg top 3 plaatsen strijdt, dan zie je dat het winstpercentage van PSV nog niet zo slecht is. Vrijwel elk team laat wel punten liggen hier en daar. Manchester City zit dan in een zwaardere competitie maar die hebben ook 25 topspelers dus ik vind dat altijd wel in verhouding.

PSV heeft dit jaar een winstpercentage van 64% maar let op, met wel 5 extra CL waardige wedstrijden. In de Eredivisie hebben we de meest gewonnen wedstrijden, Europees 5 van de 10 gewonnen op toch een behoorlijk niveau en de Supercup gewonnen.

Winstpercentages in Europa:

Benfica 84%
PSG 82%
Arsenal 81%
Bayern 79%
Real Madrid 76%
Barcelona 75%
Porto 73%
AZ 73%
Manchester United 70%
Manchester City 64%
PSV 64%
AC Milan 62%
Club Brugge 60%
Feyenoord 60%
Internationale 59%
Ajax 52%
Dortmund 52%
Sporting Lissabon 50%

Zowel Feyenoord en Ajax heeft in de categorie 50/50 wedstrijden 6(!) wedstrijden minder dan PSV gespeeld, toch is ons winstpercentage beduidend hoger. AZ staat hoger maar speelden wel 6 wedstrijden tegen Jantje en Mieke in de voorrondes van de ECL en ook nog eens 6 wedstrijden in de ECL tegen Ingrid en Henk.

Ik vind zelf dat van die 12 verliespunten die we hebben gehad in de competitie dat het er minimaal 3 teveel zijn om echt te spreken van een goede eerste fase van het seizoen. Maar we winnen nog steeds wel veel wedstrijden en omdat we óók toppers winnen komen we weg met die wedstrijden tegen Twenten Groningen en AZ. Maarja die middag in Leeuwarden na 2 weken voorbereiding door een interlandbreak is nog steeds een doorn in het oog. Ook afgelopen zaterdag waar het een feestwedstrijd had moeten worden zorgt nog steeds voor chagrijn.

Ruud is voor mij verantwoordelijk voor het niet winnen tegen Rangers, het gelijkspel tegen Bodo (zonder gevolgen), Cambuur uit en eigenlijk ook Twente uit. Daar staan genoeg resultaten tegenover om niet te hoeven spreken over een crisis of wat dan ook. Dat het zo rustig is hier in Eindhoven is juist een kracht in mijn ogen. Het biedt namelijk de mogelijkheid voor Ruud om door te blijven groeien en meer ervaring in zijn rugzak te doen. Vaak spreken we van examens als we 2 lastige wedstrijden achter elkaar krijgen maar voor mij is het examen de komende 5 competitiewedstrijden. Hij heeft een fitte groep, meer dan genoeg keuzes, veel betere selecties dan de tegenstanders, voldoende rust, voldoende voorbereiding en genoeg star quality spelers om er 5 op rij te winnen. Dergelijke reeksen passen bij kampioenen en daarmee leg je echt een goede basis voor de rest.

Ik geef Ruud voorlopig een 6,5 maar de excuses zijn op. Het moet nu beter en constanter.
Wel een andere en interessante invalshoek, kijken naar winstpercentage. Echter realiteit is dat je 4 keer hebt verloren in 14 wedstrijden. Dat is zeg maar 4 keer zo vaak als Feyenoord met een mindere selectie vol nieuwe spelers....
Dat is ook bijna net zoveel als het hele vorige seizoen (5x) en evenveel als het seizoen daarvoor! We zijn nogmaals 14 wedstrijden onderweg en hebben AZ, Utrecht en feyenoord uit nog te gaan...
Dat andere het ook slecht doen betekent niet dat het voor ons dan minder slecht wordt natuurlijk. Daarnaast uitgeschakeld door de fucking Rangers.

Ik kan dat met geen mogelijkheid rijmen met een (ruime) voldoende. Ik ben benieuwd of we zo'n reeks (winning streak) kunnen neerzetten na de winterstop. Elke keer als we bijna bij zo'n reeks zijn gebeurt er wel iets. Alsof er berusting in de ploeg sluipt ofzo ipv nog meer wil om te winnen.

Ik ben het met je eens dat het een kracht is dat er geen crisis is. En ik vind ook niet dat die er moet zijn. Wat ik zei, er is verbetering zichtbaar en het lijkt dat de spelersgroep echt wel chemie heeft met Ruud. Voor mij is daarom alleen een onvoldoende denkbaar met daarbij de hoop dat het een ruime voldoende gaat worden en we daarmee echt gaan mee doen om de titel. Want als we zo doorgaan verwacht ik namelijk dat dat niet gaat gebeuren.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Leuk, helemaal voorbijgaan aan het fenomeen gelijkspel.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Franciscus wrote: 14 Nov 2022, 16:37 Leuk, helemaal voorbijgaan aan het fenomeen gelijkspel.
Nja het aantal x puntverlies is toch best een goede parameter in mijn ogen.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

11 Sir Tinus wrote: 14 Nov 2022, 16:50
Franciscus wrote: 14 Nov 2022, 16:37 Leuk, helemaal voorbijgaan aan het fenomeen gelijkspel.
Nja het aantal x puntverlies is toch best een goede parameter in mijn ogen.
Ik lees hier nu zo vaak 4 (met wisselend aantal uitroeptekens) verliespartijen in de competitie, maar met 0 gelijke spelen is dat beeld wel vertekend. Je kunt gewoon een gemiddeld aantal punten per wedstrijd berekenen, of kijken naar de stand. We staan derde en de nummer 1 en 2 hebben nog niet tegen elkaar gespeeld.
Natuurlijk kan het beter maar het bi-polaire gedoe op dit forum is soms wel vermoeiend.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Franciscus wrote: 14 Nov 2022, 17:01
11 Sir Tinus wrote: 14 Nov 2022, 16:50

Nja het aantal x puntverlies is toch best een goede parameter in mijn ogen.
Ik lees hier nu zo vaak 4 (met wisselend aantal uitroeptekens) verliespartijen in de competitie, maar met 0 gelijke spelen is dat beeld wel vertekend. Je kunt gewoon een gemiddeld aantal punten per wedstrijd berekenen, of kijken naar de stand. We staan derde en de nummer 1 en 2 hebben nog niet tegen elkaar gespeeld.
Natuurlijk kan het beter maar het bi-polaire gedoe op dit forum is soms wel vermoeiend.
Juist. Zo kan je nu ook wel gaan roepen dat we zelfs vaker hebben verloren dan NEC, maar uiteindelijk staan we ook gewoon 13 punten voor op NEC. De opmerking van [mention]Ittot[/mention] Dat we 4x zo vaak hebben verloren als Feyenoord heeft dan ook 0 toegevoegde waarde want als Feyenoord hun komende 3 wedstrijden gelijkspeelt (wat best eens zou kunnen) en wij onze komende 3 wedstrijden winnen (wat ook best eens zou kunnen) dan hebben we nog steeds 4x zo vaak verloren als Feyenoord maar hebben tegelijkertijd ook 3 punten meer.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ruud krijgt van mij een voldoende. De wedstrijd tegen AZ was natuurlijk klote, maar overall zie ik een trainer die itt onze vrienden in Amsterdam, een echt team heeft samengesteld. Ook zie ik progressie in zijn lerend vermogen; hij past zich aan, is niet te beroerd om concessies te doen aan zijn speelwijze.

Is alles dan goed? Nee zeker niet. Het is verontrustend dat we al 4 keer hebben verloren in de competitie. Ook op de manier waarop tegen vooral Cambuur, Twente waarin we voetballend werkelijk niks te vertellen hadden, was echt bagger slecht. En uiteraard het tweeluik tegen Rangers, waarin ik vind dat Ruud zwaar gefaald had. Met zijn speelwijze, zijn opstellingen en zijn wissels.

We hebben dus duur leergeld met Ruud betaald, echter in tegenstelling tot wat ik dacht bij zijn aanstelling, zie ik wel iemand waarin ik nu vertrouwen heb. Of in ieder geval meer vertrouwen. Het is zeker nog geen toptrainer, ik vind hem tactisch nog steeds niet super sterk en zijn spelwijze vind ik ook niet echt sprankelend, maar ik heb wel het gevoel dat we onder Ruud progressie gaan boeken naarmate hij meer over het vak leert.

Want ondanks zijn ervaring als trainer, is dit zijn eerste klus op dit niveau en dat merk je aan alles. Zijn huiswerk voor deze winter:

- De opbouw vanuit achteruit: Geen fouten meer, alle verlies partijen kwamen door doelpunten die we weggaven door te knoeien in de opbouw: Rangers thuis, Groningen uit, AZ thuis. Daar kwamen we nooit meer te boven.
- Linies korter op elkaar. AZ was een uitstekend voorbeeld: die speelden allemaal binnen 25 meter. Bij ons zit er soms wel 70 meter tussen lijkt het. Dat moet echt beter.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Menno1 wrote: 14 Nov 2022, 17:55 Ruud krijgt van mij een voldoende. De wedstrijd tegen AZ was natuurlijk klote, maar overall zie ik een trainer die itt onze vrienden in Amsterdam, een echt team heeft samengesteld. Ook zie ik progressie in zijn lerend vermogen; hij past zich aan, is niet te beroerd om concessies te doen aan zijn speelwijze.

Is alles dan goed? Nee zeker niet. Het is verontrustend dat we al 4 keer hebben verloren in de competitie. Ook op de manier waarop tegen vooral Cambuur, Twente waarin we voetballend werkelijk niks te vertellen hadden, was echt bagger slecht. En uiteraard het tweeluik tegen Rangers, waarin ik vind dat Ruud zwaar gefaald had. Met zijn speelwijze, zijn opstellingen en zijn wissels.

We hebben dus duur leergeld met Ruud betaald, echter in tegenstelling tot wat ik dacht bij zijn aanstelling, zie ik wel iemand waarin ik nu vertrouwen heb. Of in ieder geval meer vertrouwen. Het is zeker nog geen toptrainer, ik vind hem tactisch nog steeds niet super sterk en zijn spelwijze vind ik ook niet echt sprankelend, maar ik heb wel het gevoel dat we onder Ruud progressie gaan boeken naarmate hij meer over het vak leert.

Want ondanks zijn ervaring als trainer, is dit zijn eerste klus op dit niveau en dat merk je aan alles. Zijn huiswerk voor deze winter:

- De opbouw vanuit achteruit: Geen fouten meer, alle verlies partijen kwamen door doelpunten die we weggaven door te knoeien in de opbouw: Rangers thuis, Groningen uit, AZ thuis. Daar kwamen we nooit meer te boven.
- Linies korter op elkaar. AZ was een uitstekend voorbeeld: die speelden allemaal binnen 25 meter. Bij ons zit er soms wel 70 meter tussen lijkt het. Dat moet echt beter.
Ik ben het volledig met je eens op 1 punt na. Of nou ja, het stukje over AZ vind ik een beetje vertekend. AZ had het geluk dat ze met 1-0 voorkwamen en dat zij niet per se hoeven te winnen in Eindhoven. Dan kun je verdedigend spelen, het veld klein houden en dus weinig ruimte weggeven. PSV moest voetballen door het tegendoelpunt en eigenlijk ook door de verplichting om thuis je wedstrijden te winnen. In het begin van het seizoen lagen de ruimtes vaak heel ver uit elkaar. Dat is al wel verbeterd alleen is nog steeds af en toe te veel. Maar ik vind AZ in deze niet per se het beste voorbeeld.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Franciscus wrote: 14 Nov 2022, 17:01
11 Sir Tinus wrote: 14 Nov 2022, 16:50

Nja het aantal x puntverlies is toch best een goede parameter in mijn ogen.
Ik lees hier nu zo vaak 4 (met wisselend aantal uitroeptekens) verliespartijen in de competitie, maar met 0 gelijke spelen is dat beeld wel vertekend. Je kunt gewoon een gemiddeld aantal punten per wedstrijd berekenen, of kijken naar de stand. We staan derde en de nummer 1 en 2 hebben nog niet tegen elkaar gespeeld.
Natuurlijk kan het beter maar het bi-polaire gedoe op dit forum is soms wel vermoeiend.
Als je goed leest zie je dat ik dat ook meeneem in mijn betoog, het gemiddeld aantal punten. Ik ben het met je eens dat dat een goede en een betere graadmeter is. Maar dan kom je dit seizoen, als het zo doorgaat, op 73 punten uit. Dat is niet zo goed toch? En dat komt omdat we zo'n 29% vd wedstrijden verliezen. Het is daarnaast niet bi-polair en een beetje zielig om het zo weg te zetten. Maar je tip om minder uitroeptekens te gebruiken zal ik van harte nemen, daar heb je gelijk in ;)

En daarnaast vind ik het falen vd concurrentie niet echt zwaar meewegen in de prestatie van je eigen team / trainer. Dus of Ajax of Feyenoord het goed of slecht doen staat los van hoe ik vind hoe PSV het doet.
Post Reply