Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 16 Dec 2022, 15:52 Misschien kan PSV een doneeractie opzetten.
Dat doen ze stiekem al door de bierprijzen idioot hoog te maken en shirtjes zijn al helemaal onbetaalbaar. :D
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 16 Dec 2022, 16:10
Standbeeld wrote: 16 Dec 2022, 15:52 Misschien kan PSV een doneeractie opzetten.
Dat doen ze stiekem al door de bierprijzen idioot hoog te maken en shirtjes zijn al helemaal onbetaalbaar. :D
De shirtjes zijn toch eigenlijk al heel lang rond dezelfde prijs? Tussen de 80 en 95 euro. Ligt volgens mij ook een beetje aan de kledingsponsor.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 16 Dec 2022, 15:39 ah overdrijf het vooral lekker! Klasse! PSV is idd of stinkend rijk of straat arm en valt bijna om. Thats the spirit!
Dit is toch ook wel een komische post, aangezien je zelf eigenlijk bijna niks anders doet dan de financiële staat van PSV overdrijven, in dit geval richting het negatieve. Je schetst een donker beeld van de staat van PSV bij het missen van CL én het niet verkopen van Gakpo. Ik kan je geruststellen: het scenario waarin we géén CL halen én Gakpo niet voor een misselijkmakend hoog bedrag verkopen, dat scenario is inmiddels superklein. Niet volledig uitgesloten, nee, want ook Gakpo zou vanavond theoretisch gezien aangereden kunnen worden door een vrachtwagen, maar het is toch niet gek dat andere forumleden inmiddels wat breder durven te denken? Dat ze plaatjes willen schetsen van mogelijke transfers en opstellingen richting volgend seizoen? Waarom zou je die mensen keer op keer hun positiviteit ontzeggen door aan te stippen dat we echt wel een megaverkoop en/of CL nodig hebben, alsof ze daar zelf niet van op de hoogte zijn?

Bovendien: iedereen die al een tijdje meeloopt is bekend met de klassieke transfergolfbewegingen. Eerst blijkt gedurende het seizoen dat PSV moet verbeteren op sommige posities, dan gaan mensen roepen dat PSV armer is dan menigeen denkt, en vervolgens doet PSV weer wat mooie transfers en begint het riedeltje weer opnieuw. Dat zal nu ongetwijfeld niet anders zijn, met het verschil dat een megaverkoop van Gakpo echt wel mogelijkheden gaat bieden. De grote vraag is wat mij betreft vooral of hij deze winter al vertrekt, of dat we onze sportieve kansen intact laten tot aan komende zomer.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Iedereen moet vooral roepen en denken wat men wil. Wie ben ik. Ik ga alleen in op het halen van een 6de CV met in het achterhoofd dat PSV veel moeite heeft gedaan om Jarred te behouden. Lijkt me een beetje te veel FM gedachte dat we wel even een 6de CV erbij halen. Volgens mij was Brands ook vrij helder: uitgaand ---> inkomend.

Verder zien we het wel, ik ben alleen een stuk gereserveerder. Ben in dat kader wel benieuwd in hoeverre PSV risico's durft te nemen met dat super belangrijke seizoen voor de boeg. Als je de slag op de markt mist kan het maar zo dat je voorlopig ff echt afhaakt door niet die minimaal 2de plek te behalen. Voor veel clubs, niet alleen PSV maar denk ik Feyenoord en wellicht zelfs AZ, staat er zoveel op het spel.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat niet enkel om transferpotjes qua geld maar ook om posities in je selectie/salarishuis.

Ik vind de situatie van de rechtsback eigenlijk het perfecte voorbeeld. We missen een onbetwiste basisspeler op rechtsback maar we hebben wel Hoever gehaald om te concurreren met Mwene en ondertussen blijkt Teze het alternatief omdat we hem als CV kunnen missen. Elk weldenkend mens zou zeggen Teze is een CV, Hoever voldoet niet en is niet van ons en Mwene heeft een gezonde concurrent nodig dus we halen een nieuwe rechtsback om een kwalitatieve impuls te geven aan de selectie. Maar bij PSV werkt dat dus niet zo en PSV lijkt niet in te zien dat we een vacature op rechtsback hebben omdat we daar 3,5 spelers hebben die daar kunnen spelen. Daarnaast zou er wellicht een sprankje hoop zijn dat een verbeterde Sambo in de zomer terug komt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 16 Dec 2022, 16:20 k ga alleen in op het halen van een 6de CV met in het achterhoofd dat PSV veel moeite heeft gedaan om Jarred te behouden.
Hoezo heeft PSV 'veel moeite' gedaan dan? Belletje naar Everton: 'hoi, wij willen Gerrit houden en Gerrit wil ook blijven'. Everton: 'ok'.

Uit niets blijkt dat het zware gesprekken zijn geweest toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 16:29 Maar bij PSV werkt dat dus niet zo en PSV lijkt niet in te zien dat we een vacature op rechtsback hebben omdat we daar 3,5 spelers hebben die daar kunnen spelen.
En dat vind ik volstrekt legitiem eigenlijk. Als daar niemand vertrekt dan heb ik liever dat als PSV geld wil besteden PSV een goede backup spits haalt voor achter Luuk. We hebben toch enige tijd zonder echte spits gezeten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 16 Dec 2022, 16:40
11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 16:29 Maar bij PSV werkt dat dus niet zo en PSV lijkt niet in te zien dat we een vacature op rechtsback hebben omdat we daar 3,5 spelers hebben die daar kunnen spelen.
En dat vind ik volstrekt legitiem eigenlijk. Als daar niemand vertrekt dan heb ik liever dat als PSV geld wil besteden PSV een goede backup spits haalt voor achter Luuk. We hebben toch enige tijd zonder echte spits gezeten.
Legitiem? Ja. Wenselijk? Nee. Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant kun je het als PSV zijnde niet veroorloven om maar te stapelen. Bij 3.5 rechtsback is het een enorm risico om er nog eentje bij te zetten. Aan de andere kant is het eigenlijk toch wel triest dat je geen basiswaardige rechtsback hebt. Ik vind dat PSV op iedere positie ten minste 1 basiswaardige speler moet hebben. Waarbij ik dan wel moet zeggen dat basiswaardig een wat ruim begrip mag zijn. Ik vind dat je bijvoorbeeld een speler als Madueke ook als basiswaardig mee mag tellen omdat het anders niet te doen is. Mwene daarentegen niet. Die beste man scoort altijd een 6/7 maar voegt weinig toe en laat ook nog te vaak steekjes vallen. Perfect als back-up, niet als basismateriaal.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Mwene prima basiswaardig. Altijd een 6 of een 7: vind ik prima. Je moet er geen 6 van in je basis hebben uiteraard. Wil ik een betere? Uiteraard.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 16 Dec 2022, 16:40
11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 16:29 Maar bij PSV werkt dat dus niet zo en PSV lijkt niet in te zien dat we een vacature op rechtsback hebben omdat we daar 3,5 spelers hebben die daar kunnen spelen.
En dat vind ik volstrekt legitiem eigenlijk. Als daar niemand vertrekt dan heb ik liever dat als PSV geld wil besteden PSV een goede backup spits haalt voor achter Luuk. We hebben toch enige tijd zonder echte spits gezeten.
Tevens, alsof ze bij PSV iets niet door hebben wat een stel mensen hier wél door zou hebben 😂
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 16 Dec 2022, 16:58
ShovingNE2 wrote: 16 Dec 2022, 16:40

En dat vind ik volstrekt legitiem eigenlijk. Als daar niemand vertrekt dan heb ik liever dat als PSV geld wil besteden PSV een goede backup spits haalt voor achter Luuk. We hebben toch enige tijd zonder echte spits gezeten.
Tevens, alsof ze bij PSV iets niet door hebben wat een stel mensen hier wél door zou hebben 😂
Je bedoelt zoiets als dat Teze een goede CV is voor PSV en een slechte RB?

Ik vind Mwene ook wel basiswaardig maar daarom zei ik ook dat je een concurrent voor hem moet halen. Nu heb je met Teze en Hoever geen fatsoenlijke concurrentie.

Overigens is die positie van back-up spits een stuk minder noodzakelijk als iedereen gewoon fit is. El Ghazi/Vertessen of wie je er ook neer wilt zetten zou genoeg moeten zijn voor de ED. Welk perspectief ga je een back-up van Luuk geven als je Luuk in principe altijd 90 minuten op het veld wil hebben ivm dode spelsituaties aanvallend/verdedigend.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 17:44
Ardbeg wrote: 16 Dec 2022, 16:58

Tevens, alsof ze bij PSV iets niet door hebben wat een stel mensen hier wél door zou hebben 😂
Je bedoelt zoiets als dat Teze een goede CV is voor PSV en een slechte RB?
Wat vraag je nu eigenlijk?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 16 Dec 2022, 18:23
11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 17:44

Je bedoelt zoiets als dat Teze een goede CV is voor PSV en een slechte RB?
Wat vraag je nu eigenlijk?
Voor mijn gevoel zijn ze bij PSV zelf niet zo overtuigd dat Teze een CV is en geen RB.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh, gevoel. Tja.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 13:20 Ik ben het verrassend genoeg helemaal eens met @Juancho. Zonder dat er iemand weg gestuurd/gekocht/verhuurd wordt zie ik het niet gebeuren dat PSV een nieuwe CV haalt.
Ik ook niet. Maar er gaan heus wel wat spelers weg. Bakayoko, Ledezma, Oppegard wellicht. Maar kwa CV's zit je dan nog steeds overvol. Dat zou dus betekenen een vertrek van Teze of Ramnalho, waarbij teze ook je backup rechtsback is.

De kans lijkt mij klein dat er een CV bij komt al zou ik het toejuichen omdat we kwantitatief wel goed zitten, maar niet kwa kwaliteit.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Anyway, ik hoop dst het gerucht waar is!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 16 Dec 2022, 19:46
11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 13:20 Ik ben het verrassend genoeg helemaal eens met @Juancho. Zonder dat er iemand weg gestuurd/gekocht/verhuurd wordt zie ik het niet gebeuren dat PSV een nieuwe CV haalt.
Ik ook niet. Maar er gaan heus wel wat spelers weg. Bakayoko, Ledezma, Oppegard wellicht. Maar kwa CV's zit je dan nog steeds overvol. Dat zou dus betekenen een vertrek van Teze of Ramnalho, waarbij teze ook je backup rechtsback is.

De kans lijkt mij klein dat er een CV bij komt al zou ik het toejuichen omdat we kwantitatief wel goed zitten, maar niet kwa kwaliteit.
De spelers die je noemt zijn al helemaal niet goed genoeg voor de basis en bovendien met iedereen fit niet eens 2de keuze of wellicht niet eens 3de keuze. Dat is wel iets anders dan bijv. een Teze, Ramalho, Boscagli of Obispo beste Menno ;). Al is het alleen maar in je salarishuis als je het bijv. naast een Max of Ramalho legt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 16 Dec 2022, 17:44 Overigens is die positie van back-up spits een stuk minder noodzakelijk als iedereen gewoon fit is. El Ghazi/Vertessen of wie je er ook neer wilt zetten zou genoeg moeten zijn voor de ED. Welk perspectief ga je een back-up van Luuk geven als je Luuk in principe altijd 90 minuten op het veld wil hebben ivm dode spelsituaties aanvallend/verdedigend.
Een spits die een stap omhoog aan het maken is en de potentie heeft om door te groeien als spits. Eentje die weet dat hij in eerste instantie komt voor het tweede plan, maar niet al te jong meer is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Splash
Ballenjongen
Posts: 23
Joined: 30 Apr 2022, 00:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV zou Carlos Alcaraz hebben gescout:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Deze naam hebben we vaker voorbij zien komen hier ja. Het profiel ziet er aardig uit.

https://www.transfermarkt.nl/carlos-alc ... ler/748319

User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.transfermarkt.co.uk/octavia ... ler/797100

Popescu was volgens mij ook genoemd vorige zomer en dan is het altijd interessant om nog even te kijken hoe die het gedaan heeft de afgelopen maanden. Maar 2 goal en 6 assists in 36 wedstrijden is niet super veel zeg maar. Volgende week wordt ie 20 en zou hij toch wel een stap moeten maken in productiviteit.

https://www.transfermarkt.co.uk/roko-si ... ler/658693

Simic was ook een speler die genoemd werd, oa door Elfrink maar volgens mij was [mention]Armada[/mention] de eerste. Dan hij slechts 1 goal en 1 assist heeft zegt nog niet zoveel omdat hij wel veel wedstrijden heeft maar niet super veel minuten. De 19 jarige boomlange spits wordt weinig gebruikt sinds zijn blessure en dat is toch gek als je ziet wat hij op 18 jarige leeftijd heeft laten zien. Als je kijkt naar een spits voor de toekomst achter Luuk dan is dit wel een interesant profiel. Zal een dure jongen zijn overigens.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Simic vond ik in de zomer een heel interessant talent, maar immers niet meer zo heel erg. Men heeft Fofana die inmiddels weer fit is en Van Duiven die bij Jong speelt en in februari 18 wordt. Zijn ontwikkeling gaat ook met grote stappen en dat is iets wat ik persoonlijk niet had verwacht (had nog een jaar O18 verwacht). Bovendien heeft men Simons die heeft laten zien de spits positie aardig te kunnen invullen, evenals dat geldt voor El Ghazi, Gakpo en een fitte Madueke die allemaal incidenteel daar kunnen spelen.

Ik ben niet tegen het halen van een jonge talentvolle spits, maar daarmee streep je iig Fofana en van Duiven wel waarschijnlijk sowieso weg. Maar wat vooral de reden is waarom ik het nu in de winter niet zou doen, zit hem in het feit dat men geld maar slechts 1 keer kan uitgeven en dat het gewoon simpelweg geen vetpot is bij PSV (waarbij ik niet wil insinueren dat PSV wel/geen geld heeft). Ik denk dat men dan beter in andere posities kan investeren waar de nood hoger is en waar op korte termijn meer rendement uit de investering gehaald kan worden.

Ik vind Popescu wel weer een heel interessant talent. Ook omdat men vanuit die leeftijdscategorie niemand heeft rondlopen bij PSV 1 en Jong PSV. Ik beschouw Babadi daarbij toch nog steeds meer als middenvelder.

Edit:

Overigens mbt Karlsson:

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 22 Dec 2022, 11:18 https://www.transfermarkt.co.uk/octavia ... ler/797100

Popescu was volgens mij ook genoemd vorige zomer en dan is het altijd interessant om nog even te kijken hoe die het gedaan heeft de afgelopen maanden. Maar 2 goal en 6 assists in 36 wedstrijden is niet super veel zeg maar. Volgende week wordt ie 20 en zou hij toch wel een stap moeten maken in productiviteit.

https://www.transfermarkt.co.uk/roko-si ... ler/658693

Simic was ook een speler die genoemd werd, oa door Elfrink maar volgens mij was @Armada de eerste. Dan hij slechts 1 goal en 1 assist heeft zegt nog niet zoveel omdat hij wel veel wedstrijden heeft maar niet super veel minuten. De 19 jarige boomlange spits wordt weinig gebruikt sinds zijn blessure en dat is toch gek als je ziet wat hij op 18 jarige leeftijd heeft laten zien. Als je kijkt naar een spits voor de toekomst achter Luuk dan is dit wel een interesant profiel. Zal een dure jongen zijn overigens.
Zijn er nieuwe geruchten mbt deze spelers of zijn het nu gewoon interessante spelers voor het desbetreffende topic?
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou we kunnen los.. Zou Tsygankov komen als vervanger?
Locked