Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik verwacht gewoon plek 1 en helemaal niets minder. Ajax moet opnieuw gaan bouwen en hebben egg head. Over Europa: stiekem vind ik het niet erg als wij eruit vliegen tegen Sevilla en dat de concurrentie gewoon doorgaat. Ik denk dat die uitschakeling je dan aan de titel helpt. Al zal ik altijd juichen als we door gaan natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 wrote: 21 Dec 2022, 16:24 Ik verwacht gewoon plek 1 en helemaal niets minder. Ajax moet opnieuw gaan bouwen en hebben egg head. Over Europa: stiekem vind ik het niet erg als wij eruit vliegen tegen Sevilla en dat de concurrentie gewoon doorgaat. Ik denk dat die uitschakeling je dan aan de titel helpt. Al zal ik altijd juichen als we door gaan natuurlijk.
Dat is wel een tikkeltje optimistisch gedacht want we hebben zowel met de uitschakeling tegen Benfica vorig jaar als tegen Rangers dit jaar gezien dat een Europese dreun ook in de competitie door kan werken. Alhoewel ik wel denk dat de dreun aan het begin van het jaar waarbij je twee keer op de nipper CL misloopt groter is, maar je weet het maar nooit. Overwinningen tegen Sevilla kunnen vertrouwen geven in de ploeg. Uiteindelijk zei een groot man ooit:

Image
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Sensation wrote: 21 Dec 2022, 16:30 Dat is wel een tikkeltje optimistisch gedacht
Zeker :mrgreen:

Maar ik krijg tot het moment dat er twee CL plaatsen te verdelen zijn 'minimaal tweede' niet als voorspelling uit mijn toetsenbord. :devil:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat eruit tegen Sevilla voor de korte termijn wellicht kan helpen maar als je een mooie run maakt in de EL na de winterstop dan komt er wellicht meer interesse in spelers die je anders niet verkocht krijgt en wel graag door wil selecteren zoals een Max Obispo Teze Boscagli en Ramalho en wie weet zelfs grote bedragen voor Veerman Madueke Mauro of noem het maar op.

Dat helpt je dan weer op de lange termijn om door te groeien in een belangrijke periode de komende jaren.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Als er al serieus mensen zijn die denken dat we we er beter uit kunnen vliegen tegen Sevilla... Houd dan ook je bek over topsport bij PSV, titels en top zoveel van Europa willen zijn.

Mijn god zeg, hoe laag moet je gezonken zijn om te hopen dat PSV er uit flikkert en dan wel verwachten dat we CL halen of überhaupt iets voorstellen in het internationale voetbal. ... 🙈

Wat mij betreft leveren de mensen die hopen dat we eruit vliegen tegen Sevilla sowieso hun seizoenskaarten in.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 23 Dec 2022, 03:32 Als er al serieus mensen zijn die denken dat we we er beter uit kunnen vliegen tegen Sevilla... Houd dan ook je bek over topsport bij PSV, titels en top zoveel van Europa willen zijn.

Mijn god zeg, hoe laag moet je gezonken zijn om te hopen dat PSV er uit flikkert en dan wel verwachten dat we CL halen of überhaupt iets voorstellen in het internationale voetbal. ... 🙈

Wat mij betreft leveren de mensen die hopen dat we eruit vliegen tegen Sevilla sowieso hun seizoenskaarten in.
Eens met Jan. Inleveren die kaart, de Rik! 😁
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Juancho wrote: 23 Dec 2022, 03:32 Als er al serieus mensen zijn die denken dat we we er beter uit kunnen vliegen tegen Sevilla... Houd dan ook je bek over topsport bij PSV, titels en top zoveel van Europa willen zijn.

Mijn god zeg, hoe laag moet je gezonken zijn om te hopen dat PSV er uit flikkert en dan wel verwachten dat we CL halen of überhaupt iets voorstellen in het internationale voetbal. ... 🙈

Wat mij betreft leveren de mensen die hopen dat we eruit vliegen tegen Sevilla sowieso hun seizoenskaarten in.
Maar echt, als PSV zijnde wil je toch op elk podium zo ver mogelijk komen…
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Tuurlijk. Maar ik zeg dat mochten wij er onverhoopt uitvliegen ik ook wel een upside daarvan zie. Het is niet alleen kommer en kwel dan.

En ik zeg ook nergens dat ik hoop dat PSV eruit vliegt. Dat snapt [mention]Juancho[/mention] zelfs
Maar de rant is wel lekker voor hem natuurlijk. 😁
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Hoe verder je komt, hoe beter je blijkbaar bent. En hoe meer kans op succes, ook in eigen land. Als je in de Europa League of de Conference League snel klaar bent heb je eigenlijk niks te zoeken in de Champions League. Het gaat allemaal om geld, maar als wij met dit team in de CL hadden gespeeld dan was dat een gênante vertoning geworden. Sportief gezien horen we daar al een aantal jaar niet thuis helaas.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Klopt. Gaat alleen om de knaken. Aan de andere kant: haal je CL dan kan je ook anders inkopen en staat er een beter team neem ik aan. Dan nog moet je mazzel met de loting hebben.

Tegen Sevilla is het afwachten wat zij gaan repareren in de winterstop. Het Sevilla van voor het WK is niet beter dan een FC Utrecht of Heerenveen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Als we gewoon die EL winnen, zijn we toch ook automatisch gekwalificeerd voor de CL?
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

De EL vind ik sinds de komst van de Conference League prestigieuzer geworden. Heb wel mijn twijfels bij het systeem van afvallers uit de CL die afzakken en de tussenrondes, maar alle ‘zooi’ zit nu in die Conference League. De EL is geen misselijk toernooitje meer, maar de CL is natuurlijk waar PSV voor moet gaan. En dan hoop ik niet alleen maar voor het geld en de leuke trips, maar dat men ook serieus gaat proberen hoge ogen te gooien.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Europees spelen vergroot inderdaad de kans op puntverlies.
Maar het is voor de club ook een mooie inkomstenbron, daarnaast zorgen goede Europese prestaties voor veel hogere waarde van spelers. Kijk maar naar Feyenoord, zonder hun ConfL finale hadden ze veel minder kunnen cashen op hun spelers.
Zonder Europese wedstrijden inderdaad iets grotere kans op kampioenschap. Maar geen garantie! En als je dan geen kampioen wordt heb je echt een totaal verloren seizoen, zie dan nog maar eens goede prijzen voor je spelers te krijgen...
Zowel financieel als sportief moet PSV zo goed mogelijk presteren in Europa
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Alleen al Senesi, Sinisterra en Aursnes zijn al 15 miljoen meer waard geworden doordat heel Europa vanaf de kwartfinale mee kijkt. Als Feyenoord die 3 in de winter had verkocht vorig jaar ipv in de zomer had het echt minimaal 15 miljoen minder over gehouden aan hen.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

11 Sir Tinus wrote: 23 Dec 2022, 11:49 Alleen al Senesi, Sinisterra en Aursnes zijn al 15 miljoen meer waard geworden doordat heel Europa vanaf de kwartfinale mee kijkt. Als Feyenoord die 3 in de winter had verkocht vorig jaar ipv in de zomer had het echt minimaal 15 miljoen minder over gehouden aan hen.
En als wij dat hadden gepresteerd dan was het maar de ECL geweest en hadden de spelers het nog niet laten zien in topwedstrijden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Heel benieuwd of hij PSV nog tactisch kan laten groeien de tweede seizoenshelft. Uit de mooie analyse/uiteenzetting van [mention]Heruone[/mention] bleek wel dat hij toch steeds kleine aanpassingen, al naar gelang de beschikbare spelers, deed in de manier van spelen. Dat zou er dan de komende maanden uit moeten komen als hij een goede trainer blijkt te zijn.
Last edited by Massimo on 28 Dec 2022, 18:33, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 27 Dec 2022, 13:50
PSV zou eigenlijk wat moeten doen aan die nietszeggende interviews. Ruud zegt precies niks en eerder hadden ze op het TK al een interview met Anwar en die zei ook niet veel. Je hoopt dan dat PSV TV wel wat weet los te peuteren. Helaas.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

PSV.TV lijkt me nou juist een podia waar ze niks geks zullen zeggen. Tis immers hun eigen kanaal.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

De teksten bij PSV TV kun je van te voren wel uitschrijven. Het komt altijd neer op warme club, fantastische fans en we geloven in een kampioenschap.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 27 Dec 2022, 14:11 PSV.TV lijkt me nou juist een podia waar ze niks geks zullen zeggen. Tis immers hun eigen kanaal.
Ze hadden een keer 30(?) stellingen aan Luuk voorgelegd. Dan leer je de speler teminste een beetje kennen want dan wordt hij geforceerd iets te kiezen en vinden. Ze kunnen creatiever zijn dan een slap nietszeggend interview vol mediatraining.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Creatief zijn ze wel hoor, vraag is wat je precies verwacht. Een kritisch interview? Een diepgaande analyse met de trainer? Een blik achter de schermen van de TD/AD? Gaat allemaal niet gebeuren of tot hele beperkte hoogte.

Ben verder trouwens erg benieuwd hoe Ruudje toch ook een beetje de hiërarchie gaat aanvliegen. Cody, de aanvoerder en grote man is weg. Dat is hoe dan ook een flinke tik voor de groep, ook al zal iedereen het hem gunnen. Misschien zelfs voor sommige spelers een tikken van gebrekkige ambitie (denk aan een Sangare/de Jong/Xavi/Benitez). HOeft niet, maar je weet nooit hoe zoiets opgepakt wordt in de groep. Ook daar zal Ruudje voor het eerst mee te maken krijgen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ben je gek. Ze hadden verwacht dat hij in de zomer al zou vetrekken. En nu wist iedereen het zeker.

Onrust voorspellen waar echt geen onrust komt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 27 Dec 2022, 14:00 Heel benieuwd of hij PSV nog tactisch kan laten groeien de tweede seizoenshelft. Uit de mooie analyse/uiteenzetting van [mention]Heruone[/mention] bleek wel dat hij toch steeds kleine aanpassingen, al naar gelang de beschikbare spelers, deed in de manier van spelen. Dat zou er dan de komende maand uit moeten komen als hij een goede trainer blijkt te zijn.
Het is een combinatie van. Deels aanpassingen in de zoektocht naar zijn ideale positionele veldbezetting bij zijn systeem. Anderzijds individuele aanpassingen per wedstrijd om te schuiven met spelers.

Dat eerste vind ik geen gekke gedachte. Dat tweede per definitie wel. Ik denk dat het uiteindelijk essentieel is dat je een systeem/organisatie/veldbezetting ontwikkeld dat werkt en waarbinnen je uiteindelijk details en accenten probeert te verleggen om de expressie van specifieke kwaliteiten van specifieke spelers te katalyseren. Of dmv kleine details en accenten te verleggen, tactisch te anticiperen/aan te passen op tegenstanders.

Ik ben benieuwd hoe PSV zonder Gakpo en evt. zonder Mauro (afwachten hoelang dat duurt) voor de boeg gaat komen, vooral vanuit een tactisch oogpunt. Dat vraagstuk gaat nmi enorm veel zeggen over de trainer Van Nistelrooij en zijn kunnen.

Houdt hij vast aan de ideeën van de voorbereiding van de winterstop (tegen Sassuolo) en gaat hij daarbinnen dmv puzzelen met accenten en details op zoek naar de ideale puzzel? Gaat er weer tactisch gebreid worden en gaat Van Nistelrooij weer dingen uitproberen en zoeken naar een nieuwe blauwdruk? Of gaat Van Nistelrooij vooral vanuit tactisch individualistisch oogpunt kijken en per wedstrijd lopen schuiven met spelers en accenten, zonder daarbij een grote achterliggende gedachte over te brengen op de ploeg (voornamelijk 1e fase van het seizoen/periode voor de winterstop)?

Ik hoop op keuze 1.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

De toppers zijn tot op heden geen enkel probleem voor Ruud. En dan heb ik het niet over Gordon, Joling en Froger.
Post Reply