Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Ik vind het ook onnodig. Bij verkeerd gebruik volgt gewoon een kaart. Het is als het goed is van de lijst.
Kanker is van de lijst
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Beste Marcel, wil je er aub voor zorgen dat we een financieel fundament gaan leggen waardoor we nooit meer onze beste speler in de winter onder marktwaarde hoeven verkopen? Dat we eindelijks eens kunnen bouwen zonder van financieel gat naar financieel gat te wankelen? Bij voorbaat dank.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Zonder gekke dingen wordt Sangaré komende zomer verkocht voor 37,5 miljoen en krijgt PSV, wellicht nu ook al om met name al begin momende zomer, de liquide middelen om te investeren. Zaak is dat het i.t.t. 2019 nu wel goed gedaan gaat worden. Ik zal hier binnenkort op het financiële topic nog wel een post aan wijden.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

ruuddevil wrote: 26 Dec 2022, 23:28 Beste Marcel, wil je er aub voor zorgen dat we een financieel fundament gaan leggen waardoor we nooit meer onze beste speler in de winter onder marktwaarde hoeven verkopen? Dat we eindelijks eens kunnen bouwen zonder van financieel gat naar financieel gat te wankelen? Bij voorbaat dank.
Onder de marktwaarde? Euh nee, de timing is uitzonderlijk gelukkig voor PSV. Over een half jaar is iedereen dat WK vergeten en moet je maar zien waar ze mee aan komen zetten. Reputatie komt te voet en gaat te paard.

Of ben je vergeten dat Gakpo alleen uitblonk in onze Mickey Mouse competitie? Hij maakte nu niet bepaald het verschil tegen Rangers, de slechtste Champions LEague ploeg in 20 jaar.

En met de eerste zin schop je een open deur in wat dat is zijn missie.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 26 Dec 2022, 23:43
ruuddevil wrote: 26 Dec 2022, 23:28 Beste Marcel, wil je er aub voor zorgen dat we een financieel fundament gaan leggen waardoor we nooit meer onze beste speler in de winter onder marktwaarde hoeven verkopen? Dat we eindelijks eens kunnen bouwen zonder van financieel gat naar financieel gat te wankelen? Bij voorbaat dank.
Onder de marktwaarde? Euh nee, de timing is uitzonderlijk gelukkig voor PSV. Over een half jaar is iedereen dat WK vergeten en moet je maar zien waar ze mee aan komen zetten. Reputatie komt te voet en gaat te paard.

Of ben je vergeten dat Gakpo alleen uitblonk in onze Mickey Mouse competitie? Hij maakte nu niet bepaald het verschil tegen Rangers, de slechtste Champions LEague ploeg in 20 jaar.

En met de eerste zin schop je een open deur in wat dat is zijn missie.
En Cody blonk wel uit tegen de nummer 1 van de Premier League. Daarbijkomend heeft hij echt een goed WK gespeeld
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 26 Dec 2022, 23:43Of ben je vergeten dat Gakpo alleen uitblonk in onze Mickey Mouse competitie? Hij maakte nu niet bepaald het verschil tegen Rangers, de slechtste Champions LEague ploeg in 20 jaar.
Ja, en hij stond er ook totáál niet in al die wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, Arsenal, of vorig jaar Monaco, Sociedad of Benfica. Ook helemaal niet beslissend in de bekerfinale of in de Supercup. En wat heeft 'ie nou eigenlijk laten zien in dat oranje shirt?

Echt waar: het is zo'n slap kutargument om steeds weer die wedstrijden tegen de Rangers erbij te halen. Volgens mij ben je dan gewoon wanhopig op zoek naar het meest donkere argument om het meest pessimistische standpunt te kunnen maken.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Rikkert1234 wrote: 26 Dec 2022, 23:45
mr.top wrote: 26 Dec 2022, 23:43

Onder de marktwaarde? Euh nee, de timing is uitzonderlijk gelukkig voor PSV. Over een half jaar is iedereen dat WK vergeten en moet je maar zien waar ze mee aan komen zetten. Reputatie komt te voet en gaat te paard.

Of ben je vergeten dat Gakpo alleen uitblonk in onze Mickey Mouse competitie? Hij maakte nu niet bepaald het verschil tegen Rangers, de slechtste Champions LEague ploeg in 20 jaar.

En met de eerste zin schop je een open deur in wat dat is zijn missie.
En Cody blonk wel uit tegen de nummer 1 van de Premier League. Daarbijkomend heeft hij echt een goed WK gespeeld
Je mist het punt. Dat is in juni echt een fragment uit een ver verleden.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Vind het gewoon knap dat je de meest productieve speler van deze seizoenshelft kan downplayen😂
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Ykhim wrote: 26 Dec 2022, 23:48
mr.top wrote: 26 Dec 2022, 23:43Of ben je vergeten dat Gakpo alleen uitblonk in onze Mickey Mouse competitie? Hij maakte nu niet bepaald het verschil tegen Rangers, de slechtste Champions LEague ploeg in 20 jaar.
Ja, en hij stond er ook totáál niet in al die wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, Arsenal, of vorig jaar Monaco, Sociedad of Benfica. Ook helemaal niet beslissend in de bekerfinale of in de Supercup. En wat heeft 'ie nou eigenlijk laten zien in dat oranje shirt?

Echt waar: het is zo'n slap kutargument om steeds weer die wedstrijden tegen de Rangers erbij te halen. Volgens mij ben je dan gewoon wanhopig op zoek naar het meest donkere argument om het meest pessimistische standpunt te kunnen maken.
Hij is alleen beslissend geweest in onze vaderlandsche competitie. Als je Arsenal niet meetelt dan zijn letterlijk alle wedstrijden die je in Europees verband noemt verliespartijen. Je bent weer, net zoals tijdens het WK, verblind door je fanboy bril.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 26 Dec 2022, 23:54
Ykhim wrote: 26 Dec 2022, 23:48

Ja, en hij stond er ook totáál niet in al die wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, Arsenal, of vorig jaar Monaco, Sociedad of Benfica. Ook helemaal niet beslissend in de bekerfinale of in de Supercup. En wat heeft 'ie nou eigenlijk laten zien in dat oranje shirt?

Echt waar: het is zo'n slap kutargument om steeds weer die wedstrijden tegen de Rangers erbij te halen. Volgens mij ben je dan gewoon wanhopig op zoek naar het meest donkere argument om het meest pessimistische standpunt te kunnen maken.
Hij is alleen beslissend geweest in onze vaderlandsche competitie. Als je Arsenal niet meetelt dan zijn letterlijk alle wedstrijden die je in Europees verband noemt verliespartijen. Je bent weer, net zoals tijdens het WK, verblind door je fanboy bril.
Haha wat?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ja, tegen zoveel domheid kan ik ook niks beginnen. Als je niet ziet dat Cody Gakpo dit PSV, zowel vorig seizoen als dit seizoen, kleur en spierballen gaf, dan houdt het op. Ik hou mijn hart vast voor het restant van het seizoen. Als het geheel niet gauw beter gaat functioneren, dan worden het lange maanden. Nu is er geen Cody meer om de boel te redden als het niet loopt.

Het enige waar ik chagrijnig van word als ik aan Gakpo denk, is het feit dat hij doorbrak bij een club die al jaren net-niet is, waardoor het hem aan allerlei prijzen ontbreekt. Maar de laatste die je zulks kan verwijten, is Gakpo.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Ykhim wrote: 26 Dec 2022, 23:59 Ja, tegen zoveel domheid kan ik ook niks beginnen. Als je niet ziet dat Cody Gakpo dit PSV, zowel vorig seizoen als dit seizoen, kleur en spierballen gaf, dan houdt het op. Ik hou mijn hart vast voor het restant van het seizoen. Als het geheel niet gauw beter gaat functioneren, dan worden het lange maanden. Nu is er geen Cody meer om de boel te redden als het niet loopt.

Het enige waar ik chagrijnig van word als ik aan Gakpo denk, is het feit dat hij doorbrak bij een club die al jaren net-niet is, waardoor het hem aan allerlei prijzen ontbreekt. Maar de laatste die je zulks kan verwijten, is Gakpo.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

En ik maar denken dat we op dit forum allemaal fan waren van onze beste speler sinds jaren.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

mateja wrote: 27 Dec 2022, 00:06 En ik maar denken dat we op dit forum allemaal fan waren van onze beste speler sinds jaren.
Prima speler, goede jongen. Niks mis mee.

Als ik meega met dat geklets van Ykhim dan is alles nu reddeloos verloren. Dat is onzinnig want niemand is onvervangbaar. Het merendeel van zijn prijzen heeft hij gepakt onder Schmidt. Er zijn hier wel spelers weggegaan met een vollere prijzenkast hoor.

En ik zie hier ook te weinig terug dat Brands waarschijnlijk ook vanuit de RvC is gevraagd om dit te doen.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 27 Dec 2022, 00:14
mateja wrote: 27 Dec 2022, 00:06 En ik maar denken dat we op dit forum allemaal fan waren van onze beste speler sinds jaren.
Prima speler, goede jongen. Niks mis mee.

Als ik meega met dat geklets van Ykhim dan is alles nu reddeloos verloren. Dat is onzinnig want niemand is onvervangbaar. Het merendeel van zijn prijzen heeft hij gepakt onder Schmidt. Er zijn hier wel spelers weggegaan met een vollere prijzenkast hoor.

En ik zie hier ook te weinig terug dat Brands waarschijnlijk ook vanuit de RvC is gevraagd om dit te doen.
Dan heb je Ykhims verhaal niet goed gelezen, als dat je conclusie is. En dat er spelers met een vollere prijzenkast zijn weggegaan is totaal niet relevant toch? Cody is beter dan (minimaal) 90% van de spelers die hier gespeeld hebben, maar hij kan het niet in zn eentje.

Eens met je tweede punt overigens.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

De druk zit er hoe dan ook heel behoorlijk op bij Marcel en de RcV. Grote ambities vooraf en je beste en belangrijkste speler in de winter verkopen. Dan kan en mag je niks anders dan een verdomd goed plan verwachten. Er is echter nog geen TD dus zowel de verkoop van Cody als de aankoop van nieuwe spelers zal door de huidge directie gebeuren. Wat mij betreft zit dat al niet goed, maar die nieuwe TD zal pas in de loop van het seizoen komen.

Benieuwd of Brands met RvC de ambities waar kunnen maken. Wat mij betreft leggen ze met deze keuze hun eigen kop op het hakblok en bij evt slechte resultaten niet die van Ruudje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Brands is zelf 100 jaar TD geweest, dus dat zal niet helemaal op zijn gat gelegen hebben. Het scheelt wel dat Gakpo nog een half seizoen gebleven is met in die periode Luuk de Jong en Madueke geblesseerd en El Ghazi niet wedstrijdfit. Dat erbij gad PSV niet kunnen hebben als Gakpo alsnog eind augustus was weggegaan. Er is dus binnen de selectie ook wel het één en ander in positieve zin veranderd en Gakpo was essentieel op de eertse seizoenshelft door te komen. Daarom was hij ook extra belangrijk. Ik verwacht nu weer een veelzijdiger PSV ofschoon er wel nog een goede c.q. zeer talentvolle buitenspeler gehaald dient te worden.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Juancho wrote: 27 Dec 2022, 00:25 De druk zit er hoe dan ook heel behoorlijk op bij Marcel en de RcV. Grote ambities vooraf en je beste en belangrijkste speler in de winter verkopen. Dan kan en mag je niks anders dan een verdomd goed plan verwachten. Er is echter nog geen TD dus zowel de verkoop van Cody als de aankoop van nieuwe spelers zal door de huidge directie gebeuren. Wat mij betreft zit dat al niet goed, maar die nieuwe TD zal pas in de loop van het seizoen komen.

Benieuwd of Brands met RvC de ambities waar kunnen maken. Wat mij betreft leggen ze met deze keuze hun eigen kop op het hakblok en bij evt slechte resultaten niet die van Ruudje.
Die ambities zijn in de zomer al als luchtkasteel ontmanteld.
Blijkt [mention]Menno1[/mention] al die tijd toch gelijk te hebben gehad: we hebben geen geld
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 27 Dec 2022, 00:14Als ik meega met dat geklets van Ykhim dan is alles nu reddeloos verloren. Dat is onzinnig want niemand is onvervangbaar.
Ik vind het lief dat je mijn opvattingen reduceert tot dit, maar erg zinnig is het niet.

Dit PSV, of zoals het in november is achtergelaten voordat het WK begon, is gewoon niet stabiel genoeg. Dat is echter geen vaststaand feit richting de rest van het seizoen, zoiets kan veranderen. Tot aan die wedstrijd tegen AZ was het echter vooral FC Gakpo. Wellicht ook door het ontbreken van Luuk, Mauro en/of Noni, maar toch: geen Gakpo, geen glorie. Ging het lastig, dan hing het van Gakpo af of er nog een resultaat in zat. De selectie is geen bij elkaar geraapte collectie debielen, ook Luuk, Veerman, Noni, Xavi, Mauro, Sangaré en El Ghazi kunnen echt wel tegen een bal trappen, maar dit seizoen hing het aanvallende succes af van de kwaliteiten en vorm van Gakpo, niet zozeer van collectieve klasse. Daarom zeg ik: als (!) het geheel niet beter gaat functioneren, dan wordt de rest van het seizoen een lange, kille zit. Dat heeft niks met onvervangbaarheid te maken, maar met kijken naar PSV en zien wat je voorgeschoteld krijgt.

Verder hangt het ook af van wat er nu vanuit onze kant gaat gebeuren op de transfermarkt, maar de eerste signalen stemmen niet per se positief. Het is wat dat betreft afwachten, inderdaad, maar de praktijk leert dat het meestal toch wel tegenvalt.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ykhim wrote: 27 Dec 2022, 00:39
mr.top wrote: 27 Dec 2022, 00:14Als ik meega met dat geklets van Ykhim dan is alles nu reddeloos verloren. Dat is onzinnig want niemand is onvervangbaar.
Ik vind het lief dat je mijn opvattingen reduceert tot dit, maar erg zinnig is het niet.

Dit PSV, of zoals het in november is achtergelaten voordat het WK begon, is gewoon niet stabiel genoeg. Dat is echter geen vaststaand feit richting de rest van het seizoen, zoiets kan veranderen. Tot aan die wedstrijd tegen AZ was het echter vooral FC Gakpo. Wellicht ook door het ontbreken van Luuk, Mauro en/of Noni, maar toch: geen Gakpo, geen glorie. Ging het lastig, dan hing het van Gakpo af of er nog een resultaat in zat. De selectie is geen bij elkaar geraapte collectie debielen, ook Luuk, Veerman, Noni, Xavi, Mauro, Sangaré en El Ghazi kunnen echt wel tegen een bal trappen, maar dit seizoen hing het aanvallende succes af van de kwaliteiten en vorm van Gakpo, niet zozeer van collectieve klasse. Daarom zeg ik: als (!) het geheel niet beter gaat functioneren, dan wordt de rest van het seizoen een lange, kille zit. Dat heeft niks met onvervangbaarheid te maken, maar met kijken naar PSV en zien wat je voorgeschoteld krijgt.

Verder hangt het ook af van wat er nu vanuit onze kant gaat gebeuren op de transfermarkt, maar de eerste signalen stemmen niet per se positief. Het is wat dat betreft afwachten, inderdaad, maar de praktijk leert dat het meestal toch wel tegenvalt.
100% dit
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik mag hopen dat de nieuw aan te stellen TD stopt met die afspraken voor welke bedragen spelers weg mogen. Komende zomer hetzelfde verhaal met Sangaré, 37mln waar je misschien maar de helft van over houdt: bizar.
#simplythebest
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

mateja wrote: 27 Dec 2022, 00:22
mr.top wrote: 27 Dec 2022, 00:14

Prima speler, goede jongen. Niks mis mee.

Als ik meega met dat geklets van Ykhim dan is alles nu reddeloos verloren. Dat is onzinnig want niemand is onvervangbaar. Het merendeel van zijn prijzen heeft hij gepakt onder Schmidt. Er zijn hier wel spelers weggegaan met een vollere prijzenkast hoor.

En ik zie hier ook te weinig terug dat Brands waarschijnlijk ook vanuit de RvC is gevraagd om dit te doen.
Dan heb je Ykhims verhaal niet goed gelezen, als dat je conclusie is. En dat er spelers met een vollere prijzenkast zijn weggegaan is totaal niet relevant toch? Cody is beter dan (minimaal) 90% van de spelers die hier gespeeld hebben, maar hij kan het niet in zn eentje.

Eens met je tweede punt overigens.
Ronaldo heeft hier ook amper wat gewonnen.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

ruuddevil wrote: 26 Dec 2022, 23:28 Beste Marcel, wil je er aub voor zorgen dat we een financieel fundament gaan leggen waardoor we nooit meer onze beste speler in de winter onder marktwaarde hoeven verkopen? Dat we eindelijks eens kunnen bouwen zonder van financieel gat naar financieel gat te wankelen? Bij voorbaat dank.
Hadden we hier niet het o zo beroemde potje over van Toon voor, dat van 30 miljoen? Dat konden we ook gebruiken om spelers aan te schaffen voordat we een verkoop deden.

Maar volgens mij wachten we nog steeds op dat potje…
Nooit meer iets van gehoord.
#FreeGeneratie4
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Brands had de niet vrijblijvende opdracht een grote verkoop te doen (letterlijke tekst uit jaarverslag). Afgelopen zomer is de druk maximaal opgevoerd door de RVC. Verder wilde Gakpo ook weg. Als dan een club als Liverpool met een serieus bod komt is een speler weg.

De kansen op een kampioenschap verminderen nu. Het is nu hopen op een goede vervanger en dat anderen als Madueke het gat vullen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik ben verdrietig en trots. Trots dat we zo’n parel hebben opgeleid na Depay en gewoon 50+ miljoen vangen. De volgende zijn Xavi en Noni, die gaan ook allebei minimaal 40-45 miljoen op opbrengen
Post Reply