Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

PSV is meer dan Fc Gakpo. We hebben nog meer dan genoeg goede spelers en een trainer die daar prima een sterk collectief van kan vormen. En als Marcel de boel een beetje scherp heeft en de ballen heeft om te investeren hoef je er niet eens op achteruit te gaan. Vervanger Gakpo, back up Luuk en een fatsoenlijke rechts. Dan ben je je sterspeler kwijt maar kun je er op andere posities sterker op worden.

En PSV moet inderdaad zorgen voor een sterker financieel fundament. John heeft er bakken met geld door gebrast met zijn kapitel Schmidt en dat is de reden dat we nu op zwart zaad zitten. O ja, en corona natuurlijk. Anyway, bouwen aan de toekomst nu. Sportief en financieel. Dat kan prima hand in hand.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Ykhim wrote: 27 Dec 2022, 00:39
mr.top wrote: 27 Dec 2022, 00:14Als ik meega met dat geklets van Ykhim dan is alles nu reddeloos verloren. Dat is onzinnig want niemand is onvervangbaar.
Ik vind het lief dat je mijn opvattingen reduceert tot dit, maar erg zinnig is het niet.

Dit PSV, of zoals het in november is achtergelaten voordat het WK begon, is gewoon niet stabiel genoeg. Dat is echter geen vaststaand feit richting de rest van het seizoen, zoiets kan veranderen. Tot aan die wedstrijd tegen AZ was het echter vooral FC Gakpo. Wellicht ook door het ontbreken van Luuk, Mauro en/of Noni, maar toch: geen Gakpo, geen glorie. Ging het lastig, dan hing het van Gakpo af of er nog een resultaat in zat. De selectie is geen bij elkaar geraapte collectie debielen, ook Luuk, Veerman, Noni, Xavi, Mauro, Sangaré en El Ghazi kunnen echt wel tegen een bal trappen, maar dit seizoen hing het aanvallende succes af van de kwaliteiten en vorm van Gakpo, niet zozeer van collectieve klasse. Daarom zeg ik: als (!) het geheel niet beter gaat functioneren, dan wordt de rest van het seizoen een lange, kille zit. Dat heeft niks met onvervangbaarheid te maken, maar met kijken naar PSV en zien wat je voorgeschoteld krijgt.

Verder hangt het ook af van wat er nu vanuit onze kant gaat gebeuren op de transfermarkt, maar de eerste signalen stemmen niet per se positief. Het is wat dat betreft afwachten, inderdaad, maar de praktijk leert dat het meestal toch wel tegenvalt.
De vraag is dan waarom het niet stabiel genoeg is? Ik denk dat de selectie veel beter kan en dat er vooral moet worden gekeken naar de wijze waarop de manier van spelen is ingevuld.

Dat Gakpo de kar voor november heeft getrokken dat zal ik niet ontkennen. Maar je kunt jezelf afvragen of het nou specifiek ligt aan zijn kwaliteiten? Dan had hij het namelijk wel eerder gedaan.

Wat je nu vooral ziet is het gevolg van een aantal verkeerde (beleids)technische keuzes die veel eerder gemaakt zijn. Dat kun je voor een deel wegschrijven op het conto van John de Jong. Maar de RVC gaat ook niet vrijuit. Je kunt jezelf serieus afvragen hoeveel geld van deze transfer weer terug naar de eerste selectie vloeit. Net zoals jij, heb ik er een hard hoofd in dat er een versterking komt. Ik hoop het natuurlijk wel.

De beste transfer die Marcel Brands zou kunnen doen is een goede technisch directeur.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Je bedoelt de Schmidt die Gakpo heeft laten groeien tot absolute topspeler en hem heeft geleerd hoe in de top pressing werkt? Die Sangare heeft klaargestoomd voor de Europese top. En de Schmidt die van al afgeschreven spelers als Doan, Guti en Mauro basisspelers heeft gemaakt? De man kreeg een elftal bestaande uit brandhout en heeft een topprestatie geleverd, waar we nu en komende zomer de financiële vruchten van plukken. En nee, niet alle speler die toen gehaald zijn, komen later bij PSG te spelen. Maar de grote financiële misperen zijn toch echt van de periode daarvoor.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Menno1 wrote: 27 Dec 2022, 00:44
mateja wrote: 27 Dec 2022, 00:22

Dan heb je Ykhims verhaal niet goed gelezen, als dat je conclusie is. En dat er spelers met een vollere prijzenkast zijn weggegaan is totaal niet relevant toch? Cody is beter dan (minimaal) 90% van de spelers die hier gespeeld hebben, maar hij kan het niet in zn eentje.

Eens met je tweede punt overigens.
Ronaldo heeft hier ook amper wat gewonnen.
Die heeft hier ook een stuk korter gespeeld. En won in zijn twee jaar ook twee prijzen. Dus…
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Sparts wrote: 27 Dec 2022, 08:44 Je bedoelt de Schmidt die Gakpo heeft laten groeien tot absolute topspeler en hem heeft geleerd hoe in de top pressing werkt? Die Sangare heeft klaargestoomd voor de Europese top. En de Schmidt die van al afgeschreven spelers als Doan, Guti en Mauro basisspelers heeft gemaakt? De man kreeg een elftal bestaande uit brandhout en heeft een topprestatie geleverd, waar we nu en komende zomer de financiële vruchten van plukken. En nee, niet alle speler die toen gehaald zijn, komen later bij PSG te spelen. Maar de grote financiële misperen zijn toch echt van de periode daarvoor.
Oei, dit ben jij.

Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Wel hilarisch hoe mensen elkaars posts totaal in hun voordeel vertalen om er vervolgens mee oneens te kunnen zijn.

Hoe dan ook, ik ben het niet eens met [mention]Ykhim[/mention] dat Gakpo onze beste speler ooit is en we nu hopeloos verloren zijn. Ik denk dat we alsnog mee kunnen strijden om prijzen de komende tijd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Alles hangt van de vervanger af en of die deze week komt of op de laatste dag...... En of we wellicht nog iets aan een andere positie doen. Gelukkig een relatief makkelijk programma tot februari, dat scheelt. Al moet je uit die eerste 5 duels wel 15 punten halen. Ook zonder Cody.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat we nooit meer om de prijzen mee kunnen strijden.

Zo, nu jij weer, [mention]Thijs[/mention].
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 26 Dec 2022, 23:34 Zonder gekke dingen wordt Sangaré komende zomer verkocht voor 37,5 miljoen en krijgt PSV, wellicht nu ook al om met name al begin momende zomer, de liquide middelen om te investeren. Zaak is dat het i.t.t. 2019 nu wel goed gedaan gaat worden. Ik zal hier binnenkort op het financiële topic nog wel een post aan wijden.
Ik moet het nog maar zien dat een club 37.5mln neer gaat leggen voor Sangare. Topspeler natuurlijk, maar het moet ook maar goed vallen. Dacht dat Cody ook 60 op zou leveren in deze tijd. Afijn, anders blijft ie gewoon of accepteert PSV een lager bod.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 27 Dec 2022, 09:15 Alles hangt van de vervanger af en of die deze week komt of op de laatste dag...... En of we wellicht nog iets aan een andere positie doen. Gelukkig een relatief makkelijk programma tot februari, dat scheelt. Al moet je uit die eerste 5 duels wel 15 punten halen. Ook zonder Cody.
Nou ik hoop toch echt dat we zsm onze selectie weer op orde hebben en dus de vervanger(s) binnen hebben. Als je ziet wat de impact van Cody is dan is dat gigantisch. Heb echt geen zin in eindeloos gebrei voor de goal tegen die frotteams.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ykhim wrote: 27 Dec 2022, 09:19 Ik denk dat we nooit meer om de prijzen mee kunnen strijden.

Zo, nu jij weer, @Thijs.
:wonder: :blubber: :(

Gelukkig zitten jouw voorspellingen er sinds je PL winst eigenlijk altijd wel naast…
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 27 Dec 2022, 08:54
Sparts wrote: 27 Dec 2022, 08:44 Je bedoelt de Schmidt die Gakpo heeft laten groeien tot absolute topspeler en hem heeft geleerd hoe in de top pressing werkt? Die Sangare heeft klaargestoomd voor de Europese top. En de Schmidt die van al afgeschreven spelers als Doan, Guti en Mauro basisspelers heeft gemaakt? De man kreeg een elftal bestaande uit brandhout en heeft een topprestatie geleverd, waar we nu en komende zomer de financiële vruchten van plukken. En nee, niet alle speler die toen gehaald zijn, komen later bij PSG te spelen. Maar de grote financiële misperen zijn toch echt van de periode daarvoor.
Oei, dit ben jij.
Wat jij wil. Punt is dat PSV zich lelijk heeft gestoten aan een transferperiode waarin werd ingezet op (voor ons doen) dure spelers ala Baumgartl, Bruma, Luckassen, Guti en Doan die nog niet hadden laten zien het niveau aan te kunnen. In combinatie met een slechte trainer bracht ons dat tot een dramatische financiële positie. In de periode Schmidt is dat grotendeels hersteld.

Maar dat gaat PSV niet nog een keer overkomen. Dus zal het beleid van de afgelopen 2.5 seizoen worden doorgezet. Dus niet drie spelers die het misschien wel, misschien niet gaan redden op 3 posities van rond de 10-15mln. Maar een combinatie van enerzijds jonge spelers die nog niet al te duur zijn waar je niet 6 jaar qua salaris aan vast zit omdat je ze nooit meer verkocht krijgt en anderzijds spelers waar weinig twijfel over is dat ze tenminste een 6-je halen. Kijk maar naar afgelopen transferperioden. Ook al is duidelijk dat de zekere voldoenden Van Ginkel en Propper ook niet zo zeker bleken te zijn, is duur x salaris te overzien.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

PCGC wrote: 27 Dec 2022, 00:46
ruuddevil wrote: 26 Dec 2022, 23:28 Beste Marcel, wil je er aub voor zorgen dat we een financieel fundament gaan leggen waardoor we nooit meer onze beste speler in de winter onder marktwaarde hoeven verkopen? Dat we eindelijks eens kunnen bouwen zonder van financieel gat naar financieel gat te wankelen? Bij voorbaat dank.
Hadden we hier niet het o zo beroemde potje over van Toon voor, dat van 30 miljoen? Dat konden we ook gebruiken om spelers aan te schaffen voordat we een verkoop deden.

Maar volgens mij wachten we nog steeds op dat potje…
Nooit meer iets van gehoord.
Je bedoelt de krater van Toon?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 27 Dec 2022, 09:23 Ik moet het nog maar zien dat een club 37.5mln neer gaat leggen voor Sangare. Topspeler natuurlijk, maar het moet ook maar goed vallen. Dacht dat Cody ook 60 op zou leveren in deze tijd. Afijn, anders blijft ie gewoon of accepteert PSV een lager bod.
Ik ben eigenlijk bang dat binnen niet al te lange tijd ook de geruchten over Sangaré op gang komen. Dat kan je nu hard spelen, maar die is ook voor 45 miljoen pleithuizen hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Standbeeld wrote: 27 Dec 2022, 09:23
Massimo wrote: 26 Dec 2022, 23:34 Zonder gekke dingen wordt Sangaré komende zomer verkocht voor 37,5 miljoen en krijgt PSV, wellicht nu ook al om met name al begin momende zomer, de liquide middelen om te investeren. Zaak is dat het i.t.t. 2019 nu wel goed gedaan gaat worden. Ik zal hier binnenkort op het financiële topic nog wel een post aan wijden.
Ik moet het nog maar zien dat een club 37.5mln neer gaat leggen voor Sangare. Topspeler natuurlijk, maar het moet ook maar goed vallen. Dacht dat Cody ook 60 op zou leveren in deze tijd. Afijn, anders blijft ie gewoon of accepteert PSV een lager bod.
Afgelopen zomer wilde zowel PSV als het kamp van Sangaré snel duidelijkheid. Nu is er de intentie om komende zomer een transfer te maken. 37,5 miljoen kunnen meer clubs ophoesten dan de 50 miljoen voor Gakpo. Als Sangaré niet ernstig geblesseerd raakt lijkt me de kans ontzettend groot.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Joenepsv wrote: 27 Dec 2022, 04:54 PSV is meer dan Fc Gakpo.
Dat zal nog moeten blijken. Ook mét Cody was het spel nog vaak bedroevend en nu heb je geen redder meer die dit kan maskeren.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00

Waarom is er nog geen vervanger van Cody, John en Luuk? Wat een wanbeleid Marcel :ketchup: :PSV: :ketchup: :PSV: :ketchup: :PSV: :pul:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Je trapt zelf niet tegen een bal Marcel, maar deze komt voor een groot deel ook zeker op jouw (en RvC) bordje. Het lijkt allemaal helemaal nergens op.
Last edited by Juancho on 07 Jan 2023, 23:02, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik zou Sangare gewoon ook verkopen en deze zomer wederom helemaal opnieuw beginnen.
#simplythebest
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36

Werk aan de winkel, wat een verschrikkelijk armoedig PSV heeft JdJ er toch van gemaakt.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

DC_PSV wrote: 07 Jan 2023, 23:01 Ik zou Sangare gewoon ook verkopen en deze zomer wederom helemaal opnieuw beginnen.
Is ergens een logisch idee.
Met Guti/Veerman ben je in de eredivisie niet heel veel minder. Maar in Europa, en in de toppers doe je een veel te grote jas uit.

Tenzij er iemand met 50 miljoen komt maar dat doet niemand.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Marcel moet TD spelen, Marcel moet AD spelen, Marcel moet die tyfuszooi van John en Toon opruimen, Marcel moet een nieuwe TD aanstellen.

Zou Marcel al spijt hebben?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Marcel moet van de zomer ook een nieuwe trainer aanstellen ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 07 Jan 2023, 23:05 Marcel moet van de zomer ook een nieuwe trainer aanstellen ;)
Dan stel ook maar een vervanger voor Marcel aan. Want Marcel heeft Ruud zelf aangesteld en de casus John had ie ook al verneukt. Kortom, ze maken er allemaal een zooitje van momenteel.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21

Actie aub! Niet meer, niet minder...
Post Reply