Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
James Rodriguez
Regelmatige invaller
Posts: 339
Joined: 29 Jun 2022, 23:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cristiano kan wel linksbuiten toch
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 28 Dec 2022, 15:27 Nee hoor😁
Traint bijna standaard mee met het eerste elftal van Chelsea nu. Eerlijk is eerlijk, deze jongen kan voetballen. Wanneer je hem transfervrij kan inlijven, altijd doen.

User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik verlang naar de tijd dat PSV in de winter een of andere Hongaar haalde die geen hond kende. 22 was hij op dat moment ("waaaaa, dat kan geen talent meer zijn") en hij was direct een toegevoegde waarde.
Of die ene Zweed die in de winter kwam. Was ook 22 ("als je op die leeftijd nog niet bent opgepikt dan is het 3x niks"). Had ook direct een positieve impact op de resultaten.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balasz ja, wat een lekkere binnenkomst had die ook met dat verwoestende schot op de lat, tegen Feyenoord?

Zal zijn actie over links in de JCS waarmee hij 2 ajacieden tegen elkaar liet botsen en de bal strak en panklaar voorlegde op Ola? ook niet meer vergeten.

Of die vrije trappen tegen Ajax.

Of die keer dat ik hem in de stad tegenkwam en vroeg om een doelpunt voor de wedstrijd van morgen en hij er doodleuk 2 maakte (weet even niet meer tegen wie, niet Ajax).

Ik ben heel benieuwd waarmee PSV op de proppen komt deze winter. Moet wel echt raak zijn, en als het even kan de verdediging aanpakken aub!
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elfrink:
Intern worden de opties de komende periode in beeld gebracht, waarbij er in financieel opzicht ruimte lijkt voor een Joey Veerman-achtige transfer. Die kostte PSV vorig jaar in januari een kleine zes miljoen euro. Zijn salaris vormde daarnaast geen struikelblok om hem over te nemen.
Een transfer van ca. 6 miljoen moet dus mogelijk zijn.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Haha de tering zeg wat een sneue club zijn we aan het worden, dus we verkopen onze aanvoerder en beste speler in de winter, tijdens de titelstrijd voor 50-55 miljoen die voor 0 in de boeken stond en dan kunnen we 6 miljoen herinvesteren?
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 29 Dec 2022, 10:59
heijmans66 wrote: 29 Dec 2022, 10:47 Ik zie dan liever dat we deze transferwindow bijvoorbeeld Milan van Ewijk kopen om de verdediging te versterken.
Milan van Ewijk gaat je miljoenen kosten, voor een positie die na het vertrek van Cody niet de hoogste prioriteit geniet. Bovendien sjokt Hoever nog steeds rond op de Herdgang, daar moet je eerst maar eens z.s.m afscheid van zien te nemen, maar die zal het seizoen wel mogen afmaken op de bank vanwege het goede werkgeverschap.
Waar de transfersom van Gakpo kennelijk moet zorgen voor financiele lucht in de organisatie, mag ik toch hopen dat los van afdrachten richting speler en zijn management het transferbedrag dat PSV opstrijkt voor Ibrahim Sangaré verder wel volledig wordt ingezet voor sportieve versterking? Voor de vervanging van Sangaré zelf hoop ik op een hernieuwde poging om Vinicius Souza te halen. Op het middenveld loopt daarnaast Van Ginkel uit zijn contract, wat intern kansen biedt voor Richard Ledezma (hoewel hij meer een 10 is), Saibari of het prospect Charlie Webster; vooral over laatstgenoemde heb ik de indruk dat het een volwassen speler is die op het niveau van PSV best eens vroegtijdig kan verrassen.

Maar vooral achterin kan PSV aan de bak verwacht ik, wat de transfer van Van Ewijk een kwestie van tijd maakt. Het ligt met een contract tot 2024 voor de hand dat Mwene zijn heil ergens anders zoekt en PSV met de Heerenveen-back een Dumfries-scenario in zijn plaats voor ogen heeft. Intussen is Hoever geen blijvertje en vervangen worden door Sambo, die rijper uit Rotterdam zal terugkeren en als talentvolle backup kan worden aangewezen achter Van Ewijk.

Centraal achterin lijkt Jordan Teze op weg naar de uitgang; voor zijn carriere en ontwikkeling moet hij wekelijks spelen en bij PSV is zijn perspectief gering. Zeker in het licht van een mogelijke basisplaats dit seizoen kan de terugkeer van Branthewaite naar Everton zich flink laten voelen. Intussen is Ramalho niet onomstreden en is met een contract tot 2024 een vertrek van de Braziliaan niet ondenkbaar, wat nog sterker geldt voor Phillip Max op links. Kortom: shoppen voor een rechtsback, twee centrale verdedigers en een linksback zal prio krijgen. Als ik voor de inrichting van de defensie een suggestie mag doen:

• RB 1: Milan van Ewijk (22, MW €4M, SC Heerenveen, contract tot medio 2025)
• RB 2: Shurandy Sambo
• RCV 1: Carlos Cuesta (23, MW €8M, KRC Genk, contract tot medio 2023)
• RCV 2: Radinio Balker (24, MW €900K, FC Groningen, contract tot medio 2024)
• LCV 1: Olivier Boscagli
• LCV 2: Armando Obispo
• LB 1: Mauro Júnior
• LB 2: Valentín Barco (18, MW €1,5M, Boca Juniors, contract tot eind 2023)

Vooral laatstgenoemde is echt buitengewoon interessant. Zou echt prachtig zijn als PSV weer eens een talent van dit kaliber weet vast te leggen:

User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja de rest van het geld is nodig om tekorten weg te werken. Kleine slag om de arm trouwens hoor. Elfrink roept natuurlijk ook maar wat. 6 miljoen lijkt me wel heel pover.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Webster zou een hele mooie aankoop zijn trouwens, erg talentvol. Lijkt qua speelstijl een beetje op Frenkie met zijn beweeglijkheid en techniek, kijkt ook altijd vooruit. Daarnaast een goede zuivere trap. Zou een goede aanvulling zijn.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 29 Dec 2022, 12:52 Tja de rest van het geld is nodig om tekorten weg te werken. Kleine slag om de arm trouwens hoor. Elfrink roept natuurlijk ook maar wat. 6 miljoen lijkt me wel heel pover.
Wat Elfrink roept kunnen we toch zelf ook wel invullen? Een transfer van 10mln gaat het niet worden nee. En dan gaat PSV nu kijken of ze een speler kunnen halen die van toegevoegde waarde is en anders gaan we het doen met El Ghazi.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 29 Dec 2022, 12:45 Haha de tering zeg wat een sneue club zijn we aan het worden, dus we verkopen onze aanvoerder en beste speler in de winter, tijdens de titelstrijd voor 50-55 miljoen die voor 0 in de boeken stond en dan kunnen we 6 miljoen herinvesteren?
Huh?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is er niet gezegd dat een deel van de inkomsten van Cody ook voor komende zomer window beschikbaar moet zijn om vroeger te kunnen acteren dan 'normaal'? Als dat klopt, lijkt het mij ook helemaal verstandig.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 29 Dec 2022, 12:23
ComeOnPSV wrote: 28 Dec 2022, 15:27 Nee hoor😁
Traint bijna standaard mee met het eerste elftal van Chelsea nu. Eerlijk is eerlijk, deze jongen kan voetballen. Wanneer je hem transfervrij kan inlijven, altijd doen.

Pff dit ziet er goed uit. Maar het is natuurlijk een compilatie. Fein zag er in een compilatie ook erg goed uit maar was echt zwaar zwaar onder de maat. Feit dat hij mee traint bij het eerste zegt natuurlijk wel iets. Hopelijk kunnen we deze gozer strikken maar met Dortmund als concurrent lijkt het me bijna onmogelijk. Die hebben natuurlijk ook een belachelijk goed verhaal voor jonge Britten.


Donyell Malen lijkt me een verrassende naam. Hij speelt vaker wel dan niet in de basis dus het zou mij verbazen als hij een half jaar verhuurd mag worden en dat hij dat zelf zou zien zitten. Ik ben geen voorstander van huur maar als je Malen goedkoop!! kunt huren dan los je wel veel op voor een half jaar. Dan heb je je backup spits en een vervanger van Gakpo.

Ik ben het overigens wel eens met de rest dat Malen zijn grootste probleem niet zozeer zijn talent is maar wel zijn motivatie. Schmidt was superblij dat Malen vertrok omdat hij met afstand de zwakste schakel was in het spel dat Schmidt wilde spelen met het druk zetten. Je zag ook dat het veel en veel beter ging toen Malen vertrok. Daar ben ik nu minder bang voor omdat Ruud niet echt van het (hoog) druk zetten is maar meer van het inzakken en ik denk dat dat Malen wat beter ligt. Minder intensive runs zonder bal zodat hij kracht en fitheid over houd aan de bal.

Een Dzsudzsák 2.0 zou natuurlijk helemaal lekker zijn.

Maar goed we kunnen de lijst iig inkorten tot spelers die te halen zijn voor max 6 miljoen euro. Dat betekent sowieso geen AZ flop. Dan kom je toch bij bijvoorbeeld die Tsygankov uit, hoewel het maar de vraag is of hijzelf interesse heeft of dat hij gokt op een transfervrije overstap nar de BL of de PL. Het zou wel een gave stunt zijn.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 29 Dec 2022, 12:45 Haha de tering zeg wat een sneue club zijn we aan het worden, dus we verkopen onze aanvoerder en beste speler in de winter, tijdens de titelstrijd voor 50-55 miljoen die voor 0 in de boeken stond en dan kunnen we 6 miljoen herinvesteren?
Ja helaas is dat de realiteit. Dat is inderdaad een trieste situatie, echter maakt ons dat zelf niet direct triest. Is een combinatie van corona, eruit geflikkerd worden door de Rangers (hoe?!?!) en 1 hele, hele slechte transferzomer.

Gelukkig kunnen we nu wel weer stappen vooruit zetten, of iig daaraan gaan denken.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persoonlijk vind ik je club ‘sneu’ noemen, behoorlijk triest.
Saibari is underrated.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Engeland heeft jaren geleden de jeugdopleidingen radicaal veranderd, maar het stokt nog steeds wel als ze richting de oudere jeugdcategorieën gaan. Brands kent door zijn werk in Engeland dat segment daar heel erg goed en nu met een paar succesverhalen in Duitsland (Dortmund) en de glimpen die ze van Madueke hebben gezien zen het zou mooi zijn als PSV de komende jaren daar profijt van zou kunnen hebben.

Verder blijf ik spelers met een contract tot 31-12-2023 en 30-6-2024 interessant vinden voor komende zomer die daardoor voor PSV betaalbaar kunnen zijn en anders niet.
Last edited by Massimo on 29 Dec 2022, 13:24, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar staat 6 miljoen? Is dat ergens terug te lezen? Heb het gemist
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 29 Dec 2022, 12:36 Elfrink:
Intern worden de opties de komende periode in beeld gebracht, waarbij er in financieel opzicht ruimte lijkt voor een Joey Veerman-achtige transfer. Die kostte PSV vorig jaar in januari een kleine zes miljoen euro. Zijn salaris vormde daarnaast geen struikelblok om hem over te nemen.
Een transfer van ca. 6 miljoen moet dus mogelijk zijn.
^ [mention]Ardbeg[/mention]
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

hondjevandebakker wrote: 29 Dec 2022, 13:18
DonyellMalen wrote: 29 Dec 2022, 12:36 Elfrink:


Een transfer van ca. 6 miljoen moet dus mogelijk zijn.
^ [mention]Ardbeg[/mention]
Je hoeft een dergelijke quote niet op de komma te lezen. Een transfer tot 10m lijkt me haalbaar, daarboven wordt moeilijk.
Saibari is underrated.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 29 Dec 2022, 13:25 Een transfer tot 10m lijkt me haalbaar, daarboven wordt moeilijk.
Ik denk niet eens dat het moeilijk zou zijn. Daarboven wordt het onwenselijk en strookt het niet met het terugbrengen van afschrijvingslasten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 29 Dec 2022, 13:10 Persoonlijk vind ik je club ‘sneu’ noemen, behoorlijk triest.
Joh laat mij lekker balen en zuur zijn dat Cody weg is.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er komt nu geld binnen door de transfer van Gakpo. Investeer dat nu in een jonge talentvolle linksbuiten EN een jonge, talentvolle rechtsback. Anders zitten we over 2 of 3 jaar weer in dezelfde problemen te sukkelen als waar we nu in zitten.

Financiën zijn belangrijk. Geen gesudder meer, maar doorpakken en winnen. Meer Xavi Simons, minder Ronald Waterreus.

De serie inactieve spelers die we op de balans hebben staan, mogen aan over een half jaar vertrekken. Ga daar niet op zitten wachten.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Webster ziet er wel lekker uit zeg op basis van dit filmpje. Uitstekende passingrange wat ik zo snel zie, enorm functionele techniek, altijd in beweging en doorbewegen. En technisch enorm onderlegd met zijn passing skills en aannames. Lichaamspositionering, houding en body-movement tijdens moment dat hij ingespeeld wordt ziet er goed uit. Met behulp van zijn techniek creëert hij vervolgens precies voldoende ruimte om direct een vervolgactie te kunnen maken bij de aanname. I.c.m. scangedrag belangrijke factoren voor handelingssnelheid.

Dit soort jongens zijn lastig haalbaar, maar als je die kan krijgen :) Vond die Owen Wolff ook wel interessant.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
FC Bracke
Bankzitter
Posts: 234
Joined: 04 Nov 2020, 15:38
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk bij de naam 'Webster' steeds aan de gelijknamige serie van een eeuwigheid geleden. Voor de oudere forumleden dan.

Zal ook niet meer verdwijnen, hoewel ik het er graag voor over heb als we zo'n talent mogen verwelkomen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Haha. Eerste associatie die ik ook had.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked